Una ullada (catòdica) al passat

Originally posted at Quina mandra!

Els qui em coneixeu ho sabeu: m'agrada mirar enrere. I això no és en detriment de res, naturalment; trobo igual d'excitant la incertesa que suposa el que està per venir. Simplement, em fascina el record del passat tant com la il·lusió pel futur. Totes dues coses són compatibles, no creieu? En aquest mirar enrere hi ha una cosa que cada dia m'enganxa més. Teniu TDT? Un dels canals que s'hi pot sintonitzar es diu TVE 50 años. Comença l'emissió a les 9 del vespre que, dit sigui de pas, no és el millor horari per algú que, com jo, a quarts de 10 de la nit acostuma a quedar-se adormit al sofà.
TVE 50 va néixer per celebrar el mig segle de televisió a l'Estat (la primera emissió es va fer l'octubre de 1956) i la programació està basada en programes de l'arxiu de TVE, especialment dels anys 70 i 80. Avui, ara, estic enganxat a un programa que la Júlia Otero presentava al 1989: "La luna". Hi portava convidats per entrevistar-los i d'altres que actuaven. El menú d'avui? Martes i trece a l'entrevista, Vicky Larraz a l'escenari. Fantàstic programa! Josema i Millán explicant els seus origens l'any 78 i rememorant aquell diàleg impossible entre una oïent de ràdio i una Encarna Sánchez amb cara de Millán ennuagant-se amb unes empanadilles de Móstoles. A l'escenari Vicky Larraz, fantàstica com la recordava, està cantant ara mateix una cançó que en el seu moment va ser un hit: "El amor es el huracán".
Com deia al començament, mirar enrere m'agrada tant com fer-ho endavant, buscant projectes nous i aprofitant cada dia al màxim. Però el passat... no sé, té alguna cosa que em sembla màgica. Al mirar un programa o llegir un article que d'alguna manera puc associar amb el meu passat me n'adono d'algunes de les coses bones que he viscut i, d'aquesta manera, sóc més conscient de la sort que tinc per haver-les pogut viure. Potser és això el que m'agrada de fer ullades al passat.
.
.
English version
This is actually quite a local post. It is all about a pretty new tv station, which was born not long ago to celebrate to 50th anniversary of the first television broadcast in Spain. The station is named TVE 50 años (Spanish Public TV, 50 years). It is on air daily from 9PM which, by the way, is a terrible schedule for people who, like me, usually fall asleep around 10! :-) The programs they broadcast are taken from the archives of the Spanish public television, mainly from the 70s and the 80s.
The reason why at the beginning of this I said it is a pretty local one, is that you probably know nothing about current or old Spanish tv so it makes no sense that I translate that part :-) So I will go straight to the end by saying that I find it great to look back because it gives me the chance to revisit some good things I lived and, thru that, I feel lucky that I could actually live them. One eye to the back, the other to the future. In between, me & now.
.