"Porculeando"

Original post and comments at Quina mandra!
.
La Buil m'envia un meme perque expliqui cinc coses que em donen pel sac, d'aquí el títol del post. Coincideixo amb ella: mai, mai utilitzaré aquest verb, porculear. M'aposto el que vulgueu que la R.A.L. ("española", naturalment) no l'admet. A mi, tot i que la R.A.L. ni em "porculea" ni el contrari, el mot en qüestió em sembla terrible.

Tornant als deures, per posar-m'hi comme il faut em veig obligat a fer un exercici de reflexió i concentració. Hi ha moltes coses que em molesten, en diferents graus, però miraré de centrar-me en les principals i, a més, de no extendre-m'hi gaire, que no vull perdre clientela. Vejam:

1. Impuntualitat i tema lingüístic. Sí, la Cris els ha mencionat en la posició 2. i 3. respectivament.
I, com em coneix, ha sabut que sóc especialment sensible amb el tema lingüístic. Des d'aquí, una butifarra catalana (*) a tots els impresentables que, visquent aquí des de fa anys, encara no entenen els conceptes "llengüa pròpia", "català" i "Catalunya" posats en una mateixa frase.
(*) Ep!, la butifarra és només pels que toquen els pebrots amb el català. Si parles castellà però respectes que els altres parlin el que vulgui, la buti no és per tu.
Al mateix temps, un gallifante gegant a tots aquells que, malgrat no ser d'aquí, aprenen i fan servir el català perque entenen que és la llengüa pròpia del país i, usar-la, la millor manera d'integrar-s'hi. Un gallifante, doncs, per la Masha (croata), l'Amaia (basca), el Sergio (Alcalá, Madrid), l'Ana (sevillana), la Caro (colombiana) , el Niko (alemany), la Bea (Saragossa) i d'altres amics i coneguts...
2. La incoherència. Em costa de suportar, malgrat ser conscient que tots sóm humans (sí, m'hi incloc!) i de vegades el més pintat... també és incoherent. Però, sisplau, amb la incoherència... una mica de coherència!
3. La manca de respecte pels altres. Això sí que no ho suporto! No poso l'intermitent perque em fa mandra? FATAL!, no és per tu, que l'has d'utilitzar, és pels altres! Sóc al metro i algú explica al seu acompanyant que l'altre dia li volien cobrar el filet a 11€, que quina injustícia, que què s'han cregut... però no cal que me n'assebenti jo, que sóc a l'altra punta! I sigue, i sigue...
4. La hipocresia. El que m'hagis de dir, digues-m'ho a la cara. O com a mínim, si et falten els pebrots, no em riguis les gràcies mentre a l'esquena m'estàs deixant verd. Aquests, els hipòcrites, no es mereixen una butifarra sinó una graellada sencera... per suposat ben sucarrimada.
5. La planxa (*). Sí, la planxa. No puc amb ella. No em fa res rentar plats, ni treure la pols, escombrar o fregar. Vaja, tot això m'emociona zero però ho faig sense traumes. Però planxar no, no puc. Ho faig, també, però abans em caldria fumar-me un peta per no ser-ne conscient. (*) Aquest concepte també inclou la planxa de la cuina, que ni sé com s'utilitza.

Per acabar, Matty i Cristina_Italia_ti_amo us passo el meme, hehe...

"F*ckingaround"
This is all about a post my friend Cris wrote, where she explained five things that bother her to death. In that post she asked me (and others) to do the same, i.e explain five very annoying things to each of us. So, there I go:


1. Unpunctuality and the situation of the Catalan language. She mentioned these two issues and I agree: I simply can't stand that kind of people who are always late. Always! If your time is important to you, so is mine to me!! As for the language thing, I find it more than weird that people living here pretend not even to understand you when you talk to them in Catalan. Not only that they are not able to speak it, but that even make you feel unconfortable because you do!!
2. Incoherence. I know, I know... we're all human and are eventually not coherent. Say one thing now, do the opposite then. But even accepting this boundaries due to our human condition, please do keep some coherence in your incoherence!
3. Being disrespectful to others. This is something I can't, really, put up with. We are part of a society, so don't be so f*cking assh*le to forget that anything you do can affect your fellows!
4. Hypocrisy. Whatever you think of me, come on, look straight in my eyes and let me know! Do not just play the nice role when you're with me, and criticise me when we're apart!
5. Ironing. I can cope with washing dishes, mopping and sweeping but ironing... I hate it!
.