Periodisme del segle XXI

Original post and comments at Quina mandra!

M'ha cridat l'atenció La Contra d'avui. Concretament dues frases de l'entrevistat, el periodista Xavier Vinader: "Crec més en el contingut que en el titular" i "L'oferta mediàtica configura també el gust del públic".
Una bona part del periodisme actual pateix de la mateixa superficialitis que el conjunt de la nostra societat. De fet n'és directament co-responsable. Els titulars de premsa són, al meu parer, el pitjor favor que els periodistes podem fer a la transmissió de la informació: per subjectius, per simplificadors... per manipuladors, en definitiva. Un
Gallifante per qui aconsegueixi renovar el periodisme amb noves fòrmules!
Pel que fa a la segona frase, lliga a la perfecció amb un post meu, en aquest mateix bloc, que trobareu
aquí. Compateixo absolutament l'opinió de Viader en el sentit que els mitjans configuren els gustos del públic. Cada cop que escolto el responsable d'algun programa escombraria justificar-se dient que fa allò que l'audiència li demana, m'agafen ganes d'escanyar-lo. No és cert! Programen escombraria per motius econòmics (és barata) i intel·lectuals (no cal pensar, ser original ni innovador), ni més ni menys.
PS: Per cert, el titular de l'entrevista ("Avui el periodisme és un insuls ja, ja, ji, ji") va que ni pintat a la merda de La Contra, que em sembla un exemple flagrant de banalització del gènere de l'entrevista.


Journalism of the 21 Century
I read an interview today which I found very interesting. The interviewed was a journalist named Xavier Vinader. I especially liked two of his sentences: "I believe in the contents more than in the headlines" and "The media shape the tastes of the audience".
About the headlines, they simplify and, thus, manipulate reality. Somebody should be able to renovate the journalism!
As for the second sentence, it perfectly matches an article I published some months ago in this blog. You can read it here. Like Vinader, I do also believe that trash-programs are there only because of the interests of the media themselves, since they are cheap both economically and intellectually (meaning originality, innovation are not requested to produce them). It is not that the audience desperately wants them on their screens, but that producers want tight balances at the end of the year!