El compte enrere

This post was originally posted at The Berlin Chronicles

Primer dia de setembre. Com comentava ahir la Toñi, ara sí que comença el compte enrere: només 16 dies per marxar cap a Alemanya. He decidit obrir un nou bloc on explicar experiències, sensacions, vivències... Pel que fa al Quina mandra, a partir del 16 li donaré vacances fins que torni a Barcelona.
Potser estaria bé començar el bloc berlinès explicant, per exemple, perquè em ve de gust anar-me'n uns mesos a Berlin. Se m'acudeixen tres motius, com a mínim:
1. Tinc Alemanya per un país que funciona, a diferència del meu. Viure-hi uns mesos em donarà l'oportunitat de comprovar sobre el terreny què hi ha de mite i què de cert en aquesta percepció. 2. Estic fart del curru. Però fart de debò. No tant de la meva feina com de l'ambient que s'hi respira.
3. Necessito canviar d'àires a nivell personal. Tout simplement!
A més, sense que sigui un motiu directe, pot ser molt interessant observar, des de la distància, la política al meu país i a l'Estat espanyol. Prop de 2.000 quilòmetres és prou distància com per no contaminar-se per l'excés d'informació, i segurament em donarà una perspectiva diferent de la realitat a casa nostra.Pel que fa als propòsits que em faig pels mesos que sigui a Berlin, en destaco dos:
1. Assolir un bon nivell d'alemany i
2. Visitar països de "la zona". Amb cotxe és com més m'agrada viatjar i des de Barcelona el nord d'Europa cau un pèl lluny. De Berlin estant, en canvi, espero poder apropar-me a les Repúbliques Bàltiques, Kaliningrad (Rússia), Dinamarca... A veure com anem de temps i de calers, però!
Sóc a Barcelona fins al 17; el pròxim post serà el proper cap de setmana.
.
The countdown
September 1st. Only 16 days left for Berlin. I decided to start a new blog to tell my impressions, experiences, feelings... while I'm there, and give Quina mandra a break, starting Sept. 16, until I come back to Barcelona.
There are three main reasons why I feel like moving up there for a while:
1. I have always had the impression that, unlike my country, Germany works. It will be interesting to check if this is real or just a perception.
2. I'm fed up with my work. Can't stand it one more minute. It's not my duties but the nasty atmosphere the bosses have promoted there. Give me a break!
3. In a personal level, I need a change, some fresh air.
Plus, it will be very interesting to live the political situation in my country, and also in Spain, from the distance. As it happens with any kind of relationship, the day-to-day contact also interferes in our perception of the political reality.
As for the resolutions, they are mainly two:
1. To get a good knowledge of the German language.
2. To visit some countries in "the area". I love travelling by car but, naturally, northern Europe is quite far from Barcelona. Being in Berlin, it is not so difficult to reach the Baltic Republics, Kaliningrad (Russia), Denmark... It will all depend on the time and the money!
I'm in Barcelona until the 17th; the following post will be published next weekend.
.