Volkshochschulen (VHS)

Original post and comments at The Berlin Chronicles

Les Volkshochschulen formen part de la tradició pedadògica alemanya. Les moltes seus d'aquesta institució, repartides per tot el país, ofereixen nombrosos cursos per a adults a uns preus considerablement baixos.
Amb la intenció de recabar informació de classes d'alemany i matricular-me com abans millor, aquest matí m'he dirigit a la VHS del districte de Charlottenburg. He anat amb el metro fins a l'estació que m'hi deixava més a prop i, en sortir-ne, llarg com un dia sense pa s'obria davant dels meus ulls un fantàstic carrer peatonal ple de terrassetes. De ben segur que el dia espectacular que ha fet avui ha col·laborat en la bona impresió que m'ha fet aquesta via. Tot xino-xano, en cinc minuts he arribat a l'escola, un edifici d'obra vista amb uns jardins interiors dels quals, intueixo, d'aquí a no gaire serà impossible gaudir.
Un cop dins m'he dirigit al despatx d'informació i, sorpresa!, els cursos d'alemany començaven... al cap d'una hora! He pagat i, tal com anava (o sigui, sense haver dinat, sense fulls, sense llibres ni diccionari), he començat la meva primera classe.
Deu n'hi do la immersió idiomàtica que suposarà aquest curs: tinc classe quatre dies per setmana, de 13.30 a 16.45 h., amb una única pausa de 15 minuts. Tindrem dues professores: la Brigitte els dilluns i dimarts, i la Regine els dijous i divendres.
La classe és una amalgama d'origens; hi ha representades Rússia, Algèria, Equador, Guatemala, Itàlia, Brasil i Iran... També Andalusia i, naturalment, Catalunya per la Montse i jo mateix. Una de les russes, per cert, és de Kaliningrad, un lloc que m'encantaria visitar mentre sigui a Berlín, tal com comentava en aquest post.
Fins al 7 de desembre, doncs, ja sabeu on em podeu trobar els dies i hores en qüestió: a la Pestalozzistrasse 40/41, mirant d'assolir un nivell d'alemany que ni Goethe!
.
Volkshochschulen (VHS)
The Volkshochschulen are one of the legs of the German educational system. The institution, with its many seats, offers tenths of courses to adults at quite low prices.
With the intention to get some information on schedules and prices, I took the subway this morning to the
VHS of the Charlottenburg district. The nearest station happened to be located in a nice street, where cars are not allowed, packed with people sitting at tables and probably drinking huge beers. In 5 minutes I reached the building, which has a beautiful garden. Unfortunatelly, I fear soon we won't be able to enjoy it anymore, once the temperatures cool down.So, once at the information counter, I have been told classes started... in just one hour! So I paid and started my first Deutschunterricht! (German course). I am in a quite multicultural group. The students come from Russia, Algeria, Ecuador, Guatemala, Italy, Brasil, Iran and, of course, Catalonia.
Therefore, until December 7th you will find me at the Pestalozzistrasse 40/41 premises, trying to reach a level of German even better than that of
Goethe himself!
.