Hola? Holaaa?? Tit-tit-tit

Original post and comments at The Berlin Chronicles


Ara resulta que tinc un problema amb el que no comptava. Vaig venir a Berlin amb el cotxe per tres raons: no m'agrada volar, podia portar tot el que em donés la gana ("Lo sentimos, su equipaje pesa X kg. Debe pagar X € extra por cada kilo") i, tan important com tot això, podia desplaçar-me quan i per on vulgués sense dependre de cap altre mitjà.


Bé, el cas és que el meu cotxe té gairebé 8 anys i, per tant, ja en fa tres o quatre que passa la ITV. Aquest novembre li tornava a tocar, però com jo marxava al setembre i, a més, anava de bòlid preparant el trasllat, no vaig pensar en passar la inspecció abans d'anar-me'n. Ara, un cop ben instal·lat, hi he caigut. Ahir vaig enviar un mail al RACC per preguntar-los què s'ha de fer en aquests casos i em diuen que... fer-me fotre! (bé, no amb aquestes paraules). Pensava que, dins l'espai de la UE, aquest tema, important!, ja devia estar previst. "Segurament, creia jo, em faran passar la inspecció tècnica aquí i fora problema". Doncs no!

I ara què passa? Doncs que, si el que m'han dit és cert (ho confrontaré amb l'ADAC, el RACC alemany, a veure què em diuen ells), quan entri a Catalunya amb el cotxe puc ser multat per no tenir la inspecció tècnica al dia!

Però vejam, senyors tecnòcrates de Brussel·les, que jo la vull passar, que no em vull escaquejar! Caram, tant facilitar el pas dels ciutadans europeus dins les fronteres de la Unió (Acords de Schengen), i ara resulta que si t'hi mous amb el cotxe pots tenir problemes per qüestions burocràtiques!
Hola, Brussel·les, hi ha algú??

Hello? Hellooo?? Beep-beep-beepI have a problem which I did not expect to confront, before my trip to Berlin. I drove up here, basicly for three reasons: I do not like flying, I could carry as many things as I wished (without the typical "Your luggage weights X kg. You have to pay X € for every extra kilo") and, not less important, it gave me the freedom of movement I so much fancy.
Okay, the question is my car, almost eight years old, is to pass every two years a mandatory technical inspection, which confirms the car is perfectly fine and can circulate. The last inspection is to expire next month, but since I will not be in Barcelona I contacted by e-mail the Automobile Club of Catalonia (RACC), to ask them what could I do. I expected their reply to be that I could have this inspection passed in Berlin... All the contrary, though, they told me the technical inspection of vehicles is due to each state's legislation, not that of the European Union. This basicly means that, as soon as I drive back home, if the police stops me and realises the technical inspection has expired, I am going to be fined!
Mister bureaucrats in Brussels, I am willing to undergo the technical inspection! I find it a bit stupid to open up borders for European citizens, apparently making it easier to move within the borders of the Union (Schengen Agreement), and not having yet previewed such an important issue!
Hello, Brussels, anybody there??