36 graus

"36 Grad" porta per títol un tema de 2raumwohnung (pis de dues habitacions), un duet berlinès fundat l'any 2000. Jo els vaig conèixer a través d'aquesta cançó que, tot i no ser precisament nova, penjo avui per dues raons: 1) perquè molt probablement no l'heu escoltada mai (malgrat Schengen, Europa continua farcida de fronteres per la seva pròpia música!) i 2) perquè m'agrada molt, ve-tu aquí! :-)
Considereu-ho uns "minutos musicales" per desitjar-vos un bon cap de setmana, i bona entrada al mes d'octubre!
PS: Al final del post hi penjo la lletra, per qui vulgui practicar el seu alemany...


"36 degrees" is the title of a song by 2raumwohnung (a two-room appartment), a dueto founded back in 2000, in Berlin. I learnt about them thanks to this song, not exactly a recent hit which I upload today for two reasons: 1) because very probably you have never heard it before (despite Schengen, there are still many borders for European music!) and 2) because I really like it, that's why! :-)
Enjoy it, at least as much as the weekend!
PS: At the bottom of this post you will find the lyrics, in case you feel like practising your German.

"36 Grad" ist ein Song von 2raumwohnung, ein deutsches Popduo das 2000 in Berlin gegründet wurde. Der Song habe ich erst vor einem Jahr entdeckt, kurz nach meiner Ankunft in Berlin. Das heisst, es handelt sich nicht um eine neuigkeit. Trotzdem gefällt mir das Lied sehr, und aus diesem Grund biete ich euch das Video. Es ist schade, dass viele europäischer Gruppen und Lieder nur in ihren eigenen Länder bekannt sind :(
Geniesst er und habt ein wunderschönes Wochenende!
*****
guck mal was die jungs da hinten tun
und sag ihnen das will ich auch
denn immer wieder wenn die jungs das tun
dann merk ich was ich brauch
ich geb dir ein geschenk
mach es bitte auf
bestell mir ein getränk
ich komm mal zu euch rauf
oder kommt ihr zu mir runter
ich will eure zimmer sehen
wir liegen vor der minibar
komm lass uns baden gehen
36 grad
und es wird noch heißer
mach den beat nie wieder leiser
36 grad
kein ventilator
das leben kommt mir gar nicht hart vor
36 grad
guck mal was die wieder da hinten tun
ich weiß nicht was das soll
aber ich finds gut
alle jungs singen und tanzen hier
kommt girls da sind wir
schuhe aus
bikini an
wir gehen raus
es fängt zu regnen an
wir tanzen und können schon
die sonne wieder sehen
und jetzt n regenbogen
wow - ist das schön
36 grad
und es wird noch heißer
mach den beat nie wieder leiser
36 grad
kein ventilator
das leben kommt mir gar nicht hart vor
36 grad
hier jungs da girls
weiter weiter weiter
gebt alles und mehr als ihr könnt
keiner weiß was gleich passiert
doch jeder weiß hier das ist die luft die brennt
.

20 comentaris:

merike ha dit...

Hi Ferran, I was not allowed to open this song site because my Firefox called it dangerous:-(
After Barcelona - a cold... Those awful air conditioners..
Thank you so much for following my childish blog entries! 248 of them already and only my death can stop them from appearing.. And as I am only sixteen:-D

Mireia ha dit...

No he pillat gran cosa, diguem que amb l'alemany no és el meu fort...però la veritat és que aquest cançó trenca la idea que tenim de l'alemany: una llengua aspre i poc melòdica ;).

Fijne weekend verder!

Rita ha dit...

Sense pretendre-ho, suposo, has tret un tema prou interessant. Per què només ens arriba música en anglès? Hi ha molta bona música autòctona i realment és pràcticament impossible que traspassi fronteres.

L'hauré de sentir més, la música perquè m'agradi l'he de sentir més d'un cop, però pinta bé, sí.
Quina llengua més difícil l'Alemany... Ni ho intento... hehehe

Gràcies pels teus bons desitjos! Bon capde per a tu també! :-)

Nacho Hevia ha dit...

AYYY, SE'M PENJA... a veure una mica més tard...

petons!!!!

Assumpta ha dit...

Holaaa!!
Bé, com si volia "mirar de seguir la lletra" no podia veure el vídeo perquè em quedava fora de pantalla, he optat per mirar les imatges, que prous feines tinc per defensar-me amb l'anglès com provar-ho amb l'alemany jejeje
M'agrada molt l'idea dels Minuts musicals!!
I la cançó està força bé!! :-))
Bon cap de setmana!! :-)

Jaume Puig ha dit...

Que dolç que és l'alemany... ;-)

Tristancio ha dit...

Es una bona banda sonora per el començament del día i el cap de setmana :)

¿De que parla aquesta cançó, mes o menys? Que jo de alemany, res de res...

Bon cap de setmana per (a?) tu també.

Fins aviat.-

Albert ha dit...

De música germànica, la veritat vaig coix, vaig estudiar alemany, i musicalment, apreniem cosestes, amb un grup que la veritat estava força bé, Die Prinzen.
Algun cop he sentit musica alemanya, i no m'agraden tant com die prinzen...la veritat es que m'agraden força...

Trina Milan ha dit...

MOlt bona la música Ferran...t'afegeixes als que posem música als posts?...vinga!
salut

Ferran ha dit...

Hey Merike I know, air conditioning is too bad... but too necessary, too, hehe :-)
Will keep reading your posts, which I do not find at all childish!

És trist el desconeixement, Mireia. I ens passa a tots, que només consumim allò que ens duen a la porta de casa. Els blogs estan canviant aquesta realitat...

Rita i no només passa amb la música. Penso en sèries de televisió; sembla que només en facin als EUA però a Europa hi ha moltíssima producció. Malauradament, tot queda dins les respectives fronteres!

Nacho! Si no pots veure'l, busca el vídeo a YouTube on trobaràs penjades vàries versions. A veure si t'agrada!

Oi que sí que està bé, Assumpta? Celebro que t'agradi!

Jaume detecto un bri d'ironia en el teu comentari, hehe... No sé si és dolçor el que jo li trobo, a l'alemany, però realment m'encanta com sona!

Tristancio temo que si us n'explico la lletra, als qui us ha agradat la trobareu lamentable. En resum, feu un còctel amb jovent, festa, un ambient "calorós" amb una temperatura que seguirà pujant, ... Ho sé, ho sé, res de filosofia! (però m'agrada igualment :-)
PS: Ah!, efectivament: "per a tu" :)

Ei Albert doncs investigaré aquests Die Prinzen, que la veritat no sé qui són. Quina meravella, això del YouTube!

En realitat, Trina, de música fa mesos i mesos que en penjo. Ja ho feia als meus dos blogs anteriors.


Salut a tots!

Tristancio ha dit...

No pasa res, que no todo ha de ser filosofía. (Y gracias por las lecciones de catalá ;)

Saludos.-

Kostas ha dit...

Per ser honests no és el meu estil i de coneixement de música alemanya jovaig coix de les dues cames, només conec a Nena, els Scorpions i al germà petit dels Schenker, Michael.
Per cert els videos als blogs no em molesta, jo ho acostomo a fer pq penso que no molesten sino que complementen i no obliguen a ningú a obrir-los. El que em molesta més és entrar dins un bloc i s'engegui automàticament el fil musical.
Salut

quim ha dit...

Hola Ferran,

Sobre la dolcesa de l'alemany, serveixin els lieder de Schubert, Hugo Wolf, Brahms i Mahler per atestiguar-ho.

Gràcies per presentar-nos música que seria difícil de conèixer per una altra via. I sobre les fronteres culturals, doncs l'exemple més palpable és la gran qualitat artística dels compositors i cantants bascos, els quals són tan desconeguts per a nosaltres com el guanyador d'OT del Senegal. Una mica trist.

Finestreta ha dit...

Uooo, molt bé no la coneixia pas!!! ràcies per exercitar el meu alemany!!!

Ferran ha dit...

De res, Tristancio!

Kostas em passa el mateix, amb la música que es "dispara" automàticament.

Quim ostres, ara m'has "pillat", amb això de la música basca. En conec molt poca. Possible "tema" pel Diumenja'm? :-)

Ei, Finestreta! Convé anar-lo practicant, que sinó s'oblida!

zel ha dit...

M'agrada això dels "minutos musicales.... jeje, mai et falta un punt d'humor, Ferran...penja el post de la teva presentació a la tele, sispli!!!!

Assumpta ha dit...

L'article de sobre d'aquest no permet opinions... és problema del meu PC o ho has fet així? :-)

merike ha dit...

Diesmal hab ich auch das video gehört, pas mal, ein hübsches mädchen! Nicht jazz, ich kann aber andere stile tolerieren:-) Mein deutsch ist nicht von translendium aber ...1970. Schreibt man noch die substantive mit grosse buchstaben? Ach ja, du schreibst. Aber nicht mehr in der Schweitz hab ich gehört, seit 20 jahren. Ventilatoren sind nich für mich, immer noch ein bisschen krank:-) Tschüss!

Ferran ha dit...

Ostres, Zel, en aquest no hi havia pensat. Més aviat penso en els que expliquen històries de Berlin, però bé, prenc nota...

Sorry, Assumpta, tens raó! Ho vaig desactivar per "provar", però em vaig oblidar de tornar a activar l'opció! Ara ja està solucionat.

Merike! Das ist ja eine grösse Überraschung, dass du auch deutsch kennst. Du bist fast wie ein Wörterbuch! :-)
Über die Regeln in der Schweiz hatte ich keine Ahnung; in Deutschland aber muss man immer noch die Namen mit grössen Buchstaben schreiben.
Vielen Dank für deinen Kommentar. Mach's gut!

merike ha dit...

Ich muss aber sagen dass meine Freundin aus Bern die in New York lebte, hat darüber gesprochen, weil Sie vielleicht gewünscht hat, dass der Schreibstil ändern wird... Hatte nicht hier gelesen:
Startseite (NZZ Online, Neue Zürcher Zeitung)