Bode Museum

L'Illa dels Museus de Berlin és una àrea increïble, patrimoni de la Humanitat des de 1999, on es poden contemplar mostres valiosíssimes de pintura, escultura i fins i tot arquitectura, tot plegat en un perímetre força reduït. Dels cinc museus que l'integren, el del Pèrgam és aquell que ningú vol perdre's quan visita Berlin. D'entre la resta, el que menys crida l'atenció és, segurament, el Bode Museum. Es troba situat a l'extrem nord de l'Illa, separat de la resta per les vies de l'S-Bahn entre la Friedrichstrasse i Hackescher Markt. El Bode, que ja ha fet els 104 anys, allotja escultures, art bizantí, monedes i medalles.
El vaig visitar no fa gaire. El que hi vaig veure em va agradar, tot i que amb un parell d'horetes en vaig tenir prou. Si veniu a Berlin per tres o quatre dies i no us interessa el tema especialment, obviareu el Bode. Si, per contra, veniu amb una mica més de temps i us agrada l'escultura de l'Edat Mitjana, entreu-hi. Ah!, a banda de la col·lecció val la pena no perdre's l'edifici, per fora i per dins: és francament bonic.





























The Bode Museum
As one of the five institutions in the Museum Island in Berlin, the Bode is probably the less attractive to visitors. Most of the tourists in Berlin have the Pergamon, also located in this area, as a must. Many of them also consider visiting the Altes Museum, but the Bode... Well, let me tell you its sculpture collection, as well as the pieces of Byzantine art, are quite magnificent. Also the coin cabinet, pretty impressive, is not to be missed.
Not only the art inside the Bode Museum is worth a visit: the building itself, which was completed back in 1904 and initially named Kaiser-Friedrich-Museum, is a wonderful one!
Das Bode-Museum
1904 als Kaiser-Friedrich-Museum eröffnet, das Bode-Museum beherbergt die Skulpturensammlung, Byzantinische Kunst und das Münzkabinett. Viele Besucher zu Berlin haben das Pergamonmuseum, und manchmal auch das Altes Museum, in ihrer "Liste". Wahrscheinlich wird das Bode dagegen nur beim Touristen besucht, die länger als zwei oder drei Tage in Berlin verbringen werden. Das ist das Problem, wenn ein Museum in so einer unglaublichen Insel steht, wie das Museumsinsel. Zu viele Konkurrenz!
Wenn ihr Zeit habt, das Bode zu besuchen, verpass nicht die Fassade des Gebaudes. Es ist wunderschön!
.

27 comentaris:

Assumpta ha dit...

M'agrada aquest article!! Jeje

M'agrada aprendre coses als blogs :-))

M'agrada l'art bizantí (no en sóc pas cap experta, eh? m'agrada el que he vist als llibres a l'escola)

Així que, si algun dia tinc la sort de poder visitar Berlin (jo ja faig travesses, eh? però no em toquen!!) doncs hi aniré!! :-))

Sara Maria ha dit...

Magnifica l'Illa dels Museus, però no vaig poder veure aquest que dius, prenc nota per la propera vegada que vingui.
No faig l'enquesta per que tot just començo vacances demà...

defak ha dit...

Això podria ser una sèrie...

Mummy ha dit...

Hola, Ferran.
T'he llegit moltes vegades al blog d'en Nacho i aquest és el primer cop que entro al teu. Sé que no és gaire, però he llegit totes les entrades que has fet i, a més de compartir opinió, m'he quedat gratament sorpresa de la teva narrativa propera, plana, clara i amb "música", bé, quan un text que no és cap història ni poesia em captiva i m'enganxa per com està escrit (també pel tema, és clar) per a mi és com si tingués música.
Segur que les coses que et diria no són "políticament correctes" la primera vegada que entro a casa teva així que ja m'aniré passant.
Salutacions.
P.D. Ets verge (horòscop) con jo. Sempre em fa gràcia coincidir amb persones del mateix signe.
P.P.D. No he utilitzat corrector i segur que hauré fet faltes ortogràfiques i d'idioma, però sóc autodidacta amb el català, nascuda a la franja per part aragonesa i faig cada "metedura de pata" amb la llengua que....bé, així aprenc.

Oscar 7m76 ha dit...

Ferran! Bentrobat! No m'havia enterat que tenies blog nou (ja t'he afegit a la llista de 7m76).

Collons, nen, és que ets un cul inquiet amb això dels blogs... no pares d'obrir-ne de nous.

Nacho Hevia ha dit...

Doncs tens raó... vaig estar a Berlin i no vaig passar per aquest museo (vaig "flipar" amb altres i sobre tot amb el Pérgamo, on vaig estar 5 horas -i les que m'hi estaria!)
Per a una propera vegada, anem junts?
Abraçada

Russell i Ellul ha dit...

Hola Ferran. Doncs jo, com el Nacho, no el vaig visitar. Prou feina vaig tenir amb l'altes Museum i el Pèrgamon. Prometo visitar-lo el proper cop. Per cert, fóra bo que els lectors sabessin que els museus de Berlin són gratuïts tots els dijous de 18 a 22h (o ho eren abans, ja m'ho aclarireu
Abraçada

Josep Lluís ha dit...

Mira que doneu feina... Un altre que afegir a aquesta immensa llista de "per veure".

Siau

Rita ha dit...

Doncs jo, com la majoria, només conec el Pèrgam. Aquest me l'apunto per quan hi torni! :-)

Ferran ha dit...

Assumpta si vols visitar Berlin no pateixis pels calers: és una ciutat molt barata, on es pot arribar per 60€ anar i tornar (amb low cost, en temporada baixa).

Sara Maria! Ja ets en ple compte enrere; estaràs contenta :) Que vagin molt bé les vacances; estem en contacte.

Defak te m'has avançat: això serà una sèrie ;-)

mummy em sembla que el teu català s'apropa força a la perfecció ortogràfica!
T'agraeixo molt el comentari i celebro que passis per aquí. Jo també visitaré el teu blog!
Una abraçada.

Haha! Tens raó, Oscar. Però després del Qm! i del Berlin Chronicles, aquest neix amb vocació de llarga durada. Com a mínim... 1 any? ;-)

Nacho fet! N'hi ha un munt, a Berlin, de museus interessants. Fem una llista de "pendents" i, quan pugis, anem a fer cultura! :-)

Russell anem a pams: cert això que dius dels dijous de 18 a 22h, però només pels museus estatals (com els de l'Illa dels Museus). En el Pèrgam estan fent, encara, una expo temporal i fins que s'acabi, l'opció gratuïta dels dijous no té validesa.
Entenc que en tinguessis prou amb l'Altes i el Pèrgam: són gegants i s'hi necessiten hores!

Josep Lluís i els que vindran, hehe. Paciència! :)

Rita m'has donat una idea. Aviat te/us l'explico ;-)


Gràcies a tots!

Trina Milan ha dit...

Ferran,
tens raó, he visitat tots els museus de l'illa, el Bode inclòs, i sempre m'impressionen. Estic amb en Defak..fes una sèrie ;-)
salut amic

ddriver ha dit...

ho tindrem en compte

Jaume Puig ha dit...

Aclaparadora l'illa de museus de Berlín. El meu record és tan subversiu que posa en primer lloc un tio que venia salsitxes a la porta del museu de l'expoli de Pèrgam. Trigava una vida en preparar una salsitxa. Un altre client que també feia cua em va dir despectivament que el salsitxero era de l'est.

Xavi ha dit...

Ferran:
El dia que em proposi anar a Berlin pels dies x que siguin, em documentaré a "The Berlin Cronicles" i a "In Varietate concordia". On si no, podré trobat documentació de qualitat i amb un punt de vista sempre ocurrent...?
No és que em faci el pilota. La sensació que tinc en general, éss que les guies oficials cada cop em serveixen de menys. :-|

Efrem ha dit...

Opino el mateix que en Xavi! Quina millor guia es pot trobar que els teus blocs..?
I de ben segur que hi aniré, tard o d'hora, i quan ho faci el recorregut pels teus blocs serà obligació. No crec que sigui tan bèstia com el Luvre, però segur que val molt la pena.

Salutacions!

Trina Milan ha dit...

Ferran,
que en saps d'això:
http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080905/53534422438.html

salut amic

Ferran ha dit...

Hola Trina De la notícia que em passes, la veritat, ni idea (sóc de vacances, i no precisament a Berlin :)
A veure si quan hi torni em poso al dia. Gràcies pel link!

ddriver ja ho saps!

Hehe, pobres alemanys de l'est, Jaume, sempre se les acaben carregant. Clar que una mica de raó ja tenen, ja, els que els assenyalen com a lents...

Xavi merci pel comentari. De fet, avui dia hi ha tantes fonts d'informació, i de tants tipus, que les guies tradicionals a mi em semblen un bonic producte de brocanter!

Ei Efrem el Pèrgam no és com el Louvre... però per poc. Salut!

Nacho Hevia ha dit...

Ah! I un museo que em va agradar molt i on desitjo tornar és la Gemäldegalerie!
Només per apuntar-lo ;)

Deric ha dit...

Algun dia m'hauré de pantejar anar a fer una visita a Berlin!

nur ha dit...

Digueu-me rara, però jo em vaig deixar expressament l'Illa de Museus precisament per obligar-me a tornar a Berlín :P

Preferia respirar l'aire del carrer :)

Dani R. ha dit...

No, si al final no tindrem altre remei que visitar Berlin.

Mar Roca i Sol ha dit...

Davant de les últimes accions d'Albert Rivera (c's) us proposo que el dia 11 de Setembre en els nostres blogs pengem l'Estelada. Una campanya que he començat sola i que necessita de tots. En el fons són les nostres cases virtuals. Passa'l . Aquí us podeu baixar l'Estelada www.marroca.blogspot.com
Salut

Tristancio ha dit...

Yo, con volver a Europa una vez más me quedo tan contento, que todo ese continente me parece un museo para recorrer.

Fins a la propera parada.-

Sylvie ha dit...

Saps? sincerament... mai m'havia atret anar a Berlin i posts com aquests me fan entrar ganes.. ;-)

PD: Deunidó quants comentaris! com me despisti uns dies entinc un munt per llegir! jeje felicitats

Ferran ha dit...

Nacho en això coincidim: sense entendre-hi gens, en pintura, els europeus dels segles XVI, XVII... m'encanten! En museus com el Gemäldegalerie sí que m'hi puc passar més de dues hores :)

Deric no ho dubtis. Segur que t'agrada.

Nur una estratègia com una altra :-)

Dani et dic el mateix que a Deric. Tothom hi pot trobar alguna cosa interessant, a Berlin.

Tristancio si por algo Europa me parece un lujo es, entre otros motivos, por el que tú comentas. Fins aviat! :)

Syl ja ho veus: només d'entre els comentaristes a aquest escrit ja sou uns quants, a descobrir Berlin. Al final organitzarem un viatge en grup ;-)


Salut a tots!

Albert ha dit...

Per catedral espectaulcar la de monreale, d¡estil àrab normanda...

LA veritat que Berlin, tincs ganes d'anar-hi, és d'aquelles escapades que sempre tens en ment.....aveure si ens animemmm !!!!

Ferran ha dit...

Albert, segur, segur que t'/us agrada, Berlin. És una ciutat que enganxa!