VCB

Ella, ella, ell i ella en passen unes quantes, per separat, barrejats... i molt barrejats. Les vides de Cristina, Vicky, Juan Antonio i Maria Elena coincideixen a Barcelona, un estiu. Vicky Cristina Barcelona, l'últim producte de Woody Allen, és más de lo mismo, que vol dir que si sou fans del cineasta nordamericà la pel·li no us decebrà, i si no ho sou, sigueu intel·ligents i invertiu els eurus que costa l'entrada en alguna cosa que us faci feliços.
Coincideixo amb una de les crítiques, en teoria negativa, que he llegit de la pel·lícula: el film no retrata la "Barcelona real". És cert, no ho fa, però... i? Qui vulgui un retrat real l'ha de buscar en el "30 minuts", no en el cinema! "Vicky Cristina Barcelona" no és un documental, sinó una típica història d'Allen: sofregiu una mica de paranoia, afegiu-hi un pessic de tortuoses relacions d'amistat, amor i/o sexe, espolvoregeu unes dosis de dubtes i un xic de psicoanàlisi i... voilà!, pur Allen. Per això és indiferent la ciutat on passen les històries; els sentiments, les pors i els anhels que mouen als personatges són universals.
Malgrat això, donat que, pel que sembla, cada barceloní ha pagat a Allen una quantitat ingent d'eurus (algú sap quants? he mirat d'esbrinar-ho però no me n'he sortit), aquest s'ha vist obligat a dotar el seu producte d'un aire promocional que hauria d'haver acontentat els qui s'esperaven un publireportatge. No tinc cap dubte que la pel·lícula haurà fet feliç l'insuportable alcalde de la castigada capital catalana.
Si encara no l'heu vista, busqueu un cinema on la projectin en versió original en anglès. Només en aquesta versió és possible escoltar les veus de Bardem i Cruz. Si, tot i això, la voleu veure doblada, un munt de cinemes del país la projecten en català!

VCB
Woody Allen's last work was filmed in the capital city of Catalonia. "Vicky Cristina Barcelona" is a typical Allen-product: a mixture of paranoia, devious relationships, hesitation and psychoanalysis, forming a story that keeps Allen-fans stuck on their seats, and the anti-Allen away from the theaters.
These past couple of days, I read some reviews the film received, and the one I found the funniest is that the film does not show the "real Barcelona". Well, what did you expect? A film is a film, not a documentary! Indeed, Barcelona is the stage where a series of stories take place; however, the feelings, fears and hopes that impregnate the characters are universal ones. That is the reason why the place where the film takes place is not very relevant.
Nonetheless, they say the Barcelona city council has paid Allen a huge amount of money, to make sure the film would advertise the town. I have no doubt, the unbearable mayor of Barcelona must be very happy with the result.
In short, if you feel like enjoying another typical Allen film, do not miss "Vicky Cristina Barcelona". Oh!, and Penelope Cruz is superb, despite her English!
.

27 comentaris:

nur ha dit...

M'agrada Woody Allen des que tinc ús de raó, però no totes les pel·lícules i perquè sí. Així que aniré a veure-la per poder decidir després si m'ha agradat o no.

Que l'escenari sigui Barcelona, és clar, és un punt que ens hi acosta i sembla que fins i tot ens hagi d'honorar en aquests temps de decadència: ja no vivim a l'esplendorosa Barcelona de les Olimpíades.

Ah, llegint la teva versió en anglès veig que coincideixes amb el paper que fa Pe que, pel que he llegit a altres llocs, és força bo. Tot i que, personalment, com a actriu no m'ha agradat mai gaire (només a una pel·li que ara no recordo el nom que transcorre en un poble manxec si no m'erro). li atorgaré el benefici del dubte: potser ha anat creixent, oi?

El que fa rabieta és que l'alcalde ho passi bé i s'engreixi, oi? :-P

Rita ha dit...

Jo també sóc fan de l'Allen, però no per això m'ha agradat tot el que ha fet, encara que sí la majoria de la seva obra. Però per poder dir això les haig de veure i, per tant, aquesta també la veuré. Pel que fa a l'alcalde, ecs! El trobo un impresentable rematat. Ho sento! :P
Bona setmana!

Cris ha dit...

Visca Juan Antonio!!!! Visca Maria Elena!!!!

Sento dir que a mi l'alcalde de Barcelona em cau bé... Mira, hi ha gustos per tot!

Míriam ha dit...

m'agrada el to culinari de la crítica. a berlín encara no s'ha estrenat però no sé si l'aniré a veure només perquè vaig viure d'aprop els preparatius del rodatge i tot el xou polític que es va muntar i totes les excepcions que es van fer perquè el sr. Allen rodés a Barcelona. una baixada de pantalons total. comento això després d'haver vist una bona pel·lícula aquest capdeset. (en alemany, Die Kunst des negativen Denken). és noruega i transcórre majoritàriament dins una casa. amb tocs d'humor amb un panorama poc esperançador. peli petita però que et fa sortir del cine amb la sensació que has vist cine de debò.

Assumpta ha dit...

No he vist la peli ni la penso veure jejeje, prefereixo gastar els meus eurus en un pastis de xocolata com el que ens ofereixes com alternativa :-))

Totalment d'acord en que l'alcalde de Barcelona és insuportable!!

En definitiva que, tot i no ser persona especialment aficionada al cinema, ni a Allen, he llegit el teu article amb molt interés -com sempre- clicant a cada un dels enllaços (la quarta foto, la tercera "ella" no s'ha obert bé, no sé si és cosa del meu PC o quelcom general) i m'ha fet gràcia anar trobant cada cosa "sota" cada enllaç :-)

Aprofito per deixar aplaudiments especials a la forma d'escriure euru jeje em sembla que te la copiaré a veure si, encara que no sigui la correcta, aconseguim que la gent aprengui a pronunciar-ho bé d'una vegada :-)))

Mireia ha dit...

em sembla molt fort que la ciutat posi peles en una pel·lícula com aquesta...com si no calguessin els diners per a res més.

Jo també prefereixo guardar-me els calerons per alguna altra cosa. No sé perquè però tinc el presentiment de que no m'acabarà de convèncer (la "Pe" no és de les actrius que més m'agradin). L'altre dia volia anar a veure Cordero de Dios (argentina) però vaig arribar massa tard. Potser el pròxim cap de setmana!
I de pas us recomano "Fiesta Patria", xilena. Em va encantar!

Sara Maria ha dit...

Amb tot el que ha sortit a la premsa he perdut les ganes de veure la pel·lícula... M'agrada algun film de l'Allen però no tots.
Com a patidora de l'insuportable Hereu, hi estic completament d'acord, és insuportable, i a més, que algú li ensenyi a fer un discurs!! L'any pasat vaig anar a un acte i va ser horrorós... Per cert, t'animes a fer un post sobre el hipòcrita "visc-a Barcelona"?

Cristina ha dit...

Ahir em vaig quedar sense entrada per veure-la al cine verdi, que per mi és dels millors de Barcelona. I Woody Allen m´encanta, així que rarament em pot decebre.

Nacho Hevia ha dit...

No crec que vagi a veure-la al cinema...serà d'aquestes películes que veig al dvd... M'agrada Allen, però em sembla que aquesta peli me decebrá...
I per cert, olé el "30 minuts", sí señor... per a veure la Barcelona real... i per a conéixer a la gent una mica mens en dins el "entre líneas"

Petons!

Josep Lluís ha dit...

The talk of the town deia que havia cobrat un milió d’euros per rodar a Barcelona. És cert però, com diu el periòdic de Catalunya, hem d’afegir-hi 500.000 euros més que van aportar dues conselleries de la Generalitat. Per tant, ha cobrat la menyspreable quantitat d’un milió cinc-cents mil euros.

http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=421882&idseccio_PK=1026

Per cert, no l’aniré a veure. No suporto la Pe.

Esther ha dit...

Hi vaig anar el divendres tota emocionada i amb moltes espectatives. (Si no voleu fer cues...Heron City en VOSE! i també en català!)

No em va decebre, però esperava més.
És distreta, la història està bé i ells (elles i ell) ho fan molt bé (em va agradar força la Vicky (Rebecca Hall), que és a la que menys cas se li fa en el cartell promocional de la pel·li...com sóm!(és clar, com aquí ningú la coneix...)

Com una és exigent, si hagués de posar una nota al Sr. Woody Allen (doncs ja té un bagatge) li posaria un 6.5, sí, sí un aprovat (a la Uni un 6.5 no era un bé, es passava de l'aprovat al notable -7-). Per tant Sr. Allen ja pot anar espavilant.

Em va passar ràpida i entretinguda...Aaaaah! Javier, cada día estás más guapo!, però vaig sortir amb la sensació d'haver vist un vídeo promocional de Turisme de Barcelona.
I estic totalment d'acord amb aquells que no suporten a aquest alcalde.

Barceloooona, Barcelooona, te estás equivocando...lalala, Barcelooona, Barcelooona, te quieeeero Barceloooona!

Ferran ha dit...

Dear comentaristes, una observació general: ja sé que no perquè t'agradi una pel·li d'Allen, t'han d'agradar totes. Però, en general, no es pot negar que totes utilitzen, com a mínim en els últims 15 anys, sempre els mateixos ingredients.

Pel que fa a la Cruz i el seu paper, sóc un mal cinèfil i per això sóc incapaç de dir si és una bona actriu o no. En qualsevol cas, una gran majoria dels que hem vist "Vicky..." estem d'acord que aquí fa un paperàs. Probablement, el millor de la pel·li.

I en referència a l'insuportable alcalde de Barcelona, així van les votacions fins ara:

sí, és insuportable: 4/11
no, no ho és, és guay: 1/11
ns/nc: 6/11

Míriam m'apunto el teu suggeriment norueg per aviat, tan bon punt torni a ser a Berlin.

... i Mireia, també prenem nota, tots plegats, del teu suggeriment xilè!

Sara Maria no em busquis, que em trobaràs! ;-) "Visca Barcelona"? Gggggrrrr...!!

Josep Lluís merci per l'attachment! 1,5M d'eurus em sembla com una passada per un anunci, no?? A més, per anunciar una ciutat... que es ven sola de fa anys!! Deu n'hi do...

Gràcies a tots, com sempre, pels vostres comentaris!

Assumpta ha dit...

Puc votar més? :-))
El meu marit i la meva germana també creuen que l'Hereu és insuportable

I recolzo la proposta sobre l'article del Visc-a Barcelona jeje

Xavi ha dit...

Després de llegir el post i les opinnions, la meva no canvia. Diríem que podem trobar a la cartellera, coses millors al mateix peru no?

Sara Maria ha dit...

Estimat, doncs si, et busco les pesigolles... Jo fa temps que voldria haver-lo fet, però no sóc bona escriptora. El nostre ajuntament, ha venut, fins ara, una barcelona de façana, "la millor botiga del món" deien en un slògan anterior. Senzillament, ha venut la ciutat als de fora, i els que hi vivim, que ens bombin. Ara, per netejar-se la cara, engega aquesta campanya, que no acompanya cap acció per millorar la vida dels ciutadans, ans al contrari. La torna a vendre al millor postor... Anima't a fer un post. Jo intentaré fer-ne un reportatge fotogràfic...

Cristina ha dit...

Posam en el grup de la gent que creu que l´Hereu és insuportable. Per si havia cap dubte ;)

Jaume Puig ha dit...

Jo l'he vist i no m'ha agradat. En canvi altres tipicament Allen si. Serà que fora de NYC perd? Tota la pel.licula té un narrador en off que esdevè omnipresent i omniscent: una llauna i un estalvi d'imaginació. Com algú ha dit abans, jo també recomano el pastís de xocolata.

zel ha dit...

Jo no l'he vist, no l'aniré a veure i també trobo insuportable el senyor Hereu, in so por ta ble!!!!!!!
Petons per tu!

Trina Milan ha dit...

M'ha agradat..Allen, Barcelona...has de fan..però és el que hi ha...millor la versió original, sens dubte...i videoclip de Barcelona...és el que és, una inversió d'en Roures...qualité i Barcelona...gauche divine reconvertida..però i què?..
salut Ferran

Ferran ha dit...

Últimes votacions:

sí, és insuportable (Hereu): 5/8
no, no ho és, és guay: 0/8
ns/nc: 3/8

Assumpta ... el "Visc(a) Barcelona" té molts punts per acabar sent un post...

Xavi jo sóc dels fans empedreïts d'Allen, però entenc que també tingui no-seguidors, per dir-ho amb suavitat :-)

Benvolguda Sara Maria et faig una proposta: si m'inspiro pel post, cosa que espero, suggereixo que en consensuem el text i el publiquem tots dos, amb les teves fotos. Igual que hi ha emissions de tv "en cadena" (com el missatge del Borbó la nit de Nadal), tu i jo podriem estar posant en marxa el primer experiment de "post en cadena"!
I si no t'agrada la idea, fem cadascú la "seva" part (tu fotos, jo text) i tan amics ;-)

Cristina el teu vot ha estat inclòs!

Ostres Jaume, el tema del narrador el vaig trobar encertat, jo. I, a més, molt de l'estil Allen. En fi, per a gustos, colors!, que diuen :))

Zel Segons l'enquesta no oficial de l'In Varietate Concordia, Hereu hauria de deixar l'alcaldia de Barcelona a-ra-ma-te-ix! ;-)

Trina "gauche divine reconvertida"... m'ha encantat! Ja és això, ja...

ddriver ha dit...

gracies noi,ja se que no haig de buscar al emule i mira que em feia gracia

Sara Maria ha dit...

Ferran, accepto, el podem penjar als dos blocs al mateix temps. Ho trobo una gran idea aixó de la col·laboració blocaire.

Charlie Hi-Hat ha dit...

És que a mi això de les modes em treu de polleguera. Ara s'ha de veure aquesta peli, com fa poc s'havia d'anar a veure al Bruce, com a principis d'any s'havia de llegir al Zafón, com l'any passat s'havia de llegir La Catedral del Mar.

No ho suporto!!!

Assumpta ha dit...

Què xulo!! col·laboració blocaire! :-)) i nosaltres d'espectadors privilegiats :-))

Ostres, Charlie, hahaha, saps que tens tota la rao? ;-))

marc ha dit...

L'hauré d'anar a veure, tot i que sóc al·lèrgic als cinemes, o, més ben dit, a l'ambient dels cinemes.

També sóc al·lèrgic a la Barcelona real, què vols que et digui.

Asimetrich ha dit...

Ei, arribo tard (però més val tard que mai). Ja has vist això?

http://www.elmundo.es/elmundo/2008/09/15/barcelona/1221478146.html

Ferran ha dit...

No, no, ddriver, jo trobo que està bé, la pel·li. El que no m'agrada són altre coses al seu voltant, com per exemple la pasta que hem pagat (tu, jo i tots) perquè l'impresentable de l'alcalde estigui content.

Sara Maria et contactaré per e-mail i ens hi posem :-)

Charlie a mi també. En el meu cas, però ep!, aquesta pel·li l'he vista perquè sóc un mega-fan de l'Allen, no per cap altra cosa.

Assumpta el món 2.0 en constant evolució... :-))

Marc si ho ets pel soroll de la gent fotent-se crispetes o obrint bosses de plàstic, comparteixo les teves al·lèrgies.

Merci, asimetrich, no ho havia vist, no. Interessant. Em pregunto si El Periódico n'haurà dit alguna cosa, d'aquest llibre...


Salut!