"Corren"

Un dia, cinc Gossos (Manresa, 1993) i un Macaco (Barcelona, 1997) van decidir col·laborar per treure al mercat una cançó que va sonar per tot Catalunya i més enllà. El tema va ser un dels triats per cloure un capítol de la recordada i enyorada Porca misèria. "Corren", es diu l'invent, que m'encanta i per això ofereixo avui, aquí. Disfruteu-lo!



"Corren" ("They run")
Wanna listen to some Catalan music, sung in Catalan? Do not miss this song. Although a couple years old, it is absolutely worth hearing... and enjoying! (Lyrics below)

És tard, no sé quina hora és,
Però és fosc fa estona.
És fàcil veure que no hi ets,
Ni un paper, ja poc importa.

Poso els peus a terra, vull caminar,
Necessito despertar en un dia radiant.
Encara em queda temps per descobrir
Tot allò que m'he amagat i que no m'he volgut dir.

Corren, corren pels carrers, corren,
Paraules que no s'esborren, imatges que no se'n van
I ploren, ploren pels carrers, ploren
Com gotes d'aigua s'enyoren
Aquells que ja no es veuran.

Difícil descobrir qui sóc avui.
Una gota em cau mentre una altre em treu la set.
Plou i fa sol alhora
Tomba la bala bala,
Tomba la bala que m'apuntava, era la meva,
I jo mateix em disparava.
Raig de llum, il·lumina'm, treu-me el fum.
Una revolució dins meu, la sedueixo i es transforma
No s'esborren, em conformo en mirar-me
Mirar-me de dins cap a fora.
On puc anar-te a buscar? Nena no és broma
Hauria d'haver estat diferent
Però en un moment s'han tancat les portes.
Poso els peus a terra, vull caminar
Necessito despertar en un dia radiant.
Encara em queda temps per descobrir
Tot allò que t'he amagat i no t'he volgut dir.

Corren, corren pels carrers, corren,
Paraules que no s'esborren, imatges que no se'n van
I ploren, ploren pels carrers, ploren
Com gotes d'aigua s'enyoren
Aquells que ja no es veuran.

.

23 comentaris:

Edu ha dit...

Una bona tria, a mi també m'encanta!

Dani R. ha dit...

I like it!

merike ha dit...

Molt be, m'agrada. You can write the lyrics, too.. So I can learn how you pronounce:-D

Nacho Hevia ha dit...

ey! m'agraden molt! saps que alguna vegada ens els van possar a classe de català?
petons des de Buenos Aires!

Mireia ha dit...

és un bon disc! fa poc van estar per Berlín, els vas anar a veure? tenen un molt bon directa! paga la pena.

Salut!

Sara Maria ha dit...

Nova imatge... Bona tria, per la imatge i per la tria.

Josep Lluís ha dit...

15 a nys de gossos, tota una genialitat. m'apunto als que et diuen: "bona tria".

Assumpta ha dit...

Alguna cosa rara em passa... ho he intentat dues vegades i el vídeo no es posa en marxa :-(

Assumpta ha dit...

Bé, he fet trampa... jeje
He anat directament al YouTube i l'he sentit... és molt, molt bona!! :-)

Gràcies Ferran!!!

Xavi ha dit...

Té un quelcom que....

Tristancio ha dit...

Molt bona... aquesta canço no la coneixia pas.
(De Catalunya em vaig portar una cinta de Gossos, qué antic!!!).

Una abraçada.-

Albert ha dit...

Bufff ..gossos ...encara recordo quan van treure el primer disc al 95 i me'l vaig comprar, i ningú coneixeia a gossos
i els amics em deien que quina música deuen tocar si es diuen gossos....( el que fa l'ignorància).
De fet és l'unic grup que tinc tots els seu cd's i tots originals....has fet bona tria tria Ferran...si senyor...et recomano una canço del seu primer disc..Tot és fosc...
Salut

Finestreta ha dit...

Doncs jo no sóc gaire fan dels gossos... Però aquesta cançó no està mal...

Tristancio ha dit...

Ah, i aquet Macaco també m'agradat. Molt bona barreja.

Fins aviat.-

Deric ha dit...

m'agrada molt

Josep Amílcar Albert ha dit...

Jo la vaig descobrir el dia que la van posar en Porca misèria. Me va encantar. És una cançò fantàstica.
Salut des del sud.

Asimetrich ha dit...

Molt bona tria, sí senyor

Trina Milan ha dit...

Ferran,
millot color i molt bona presència...la cançó m'agrada..
com està Berlin?....una abraçada

kweilan ha dit...

El Basses la posava periòdicament a les vuit menys cinc del matí i la veritat és que trobava un luxe aixecar-se amb aquesta cançó. Ara l'he tornada a escoltar en el teu bloc i la trobo preciosa.

zel ha dit...

Per unanimitat, Ferran, ja veus, a mi també m'agrada i molt, potser d'ells, la que més! I la lletra és especial...petons!

Sylvie ha dit...

Quina casualitat... feia anys que no en sentia res i avui que llegeixo el teu post he vist que a Tarragona actuaven esta nit.. jejeje
Bon cap de setmana a tots

Ferran ha dit...

Merike I just attached them, so that you can practice :-)

Nacho De Bs As... a Madrid, o a Barcelona?

Sí, Mireia, vaig llegir que van venir pel Popkomm, però no, no els vaig veure.

Merci, Sara Maria!

Albert, ara mateix me'n vaig al YouTube!

Ei Josep jo també la vaig descobrir a 'Porca'. Per cert, quina sèrie més bona!!

Trina Berlin està freda (1,5º ahir per la nit), amb els terres plens de fulles dels arbres, que encara conserven uns colors preciosos. Berlin està fantàstica!

Kweilan willkommen i gràcies pel comentari


I A TOTS, gràcies com sempre pels vostres comentaris. I celebro que la cançó us agradi!

merike ha dit...

Vielen Dank! Enjoy your weekend! Una abraçada!