Hamburger Bahnhof - Museum für Gegenwart

La Hamburger Bahnhof és una antiga estació de tren reconvertida en museu. L'edifici, de mitjan segle XIX, ha passat per diferents fases al llarg de la seva història. Com a "estació d'Hamburg" va estar en servei una cinquantena d'anys, fins que a principis del XX va passar a acollir el Museu del Transport. Durant la II Guerra Mundial l'edifici va quedar destruït (com la major part de la ciutat) i fins a mitjan anys 80 no es va recuperar, novament com a museu.
El Museum für Gegenwart (d'Art Contemporani), que ho és des de 1996, em va encantar. El continent, vull dir. L'antiga platja de vies i andanes, un espai ampli, diafan i amb una vidriera espectacular al fons, és la seva principal zona expositiva. Pel que fa al contingut, fins al gener vinent s'hi pot veure l'obra de tres artistes, a un dels quals no cal presentar: Andy Warhol. Els altres dos són Joseph Beuys i Ayşe Erkmen. Podeu llegir-ne alguna cosa en els links i veure'n alguna peça a les fotos de sota. De l'obra de cap dels tres no en faré cap crítica, en cap sentit, perquè l'art hi és per deixar-se endur i que cadascú en tregui les seves conclusions. Diré, i ja dic molt, que en conjunt em va semblar interessant.

Una nota de color, per acabar: Beuys, tota una icona artística, va tenir l'any 64 una ocurrència més aviat insòlita: poc després que es comencés a construir el vergonyós mur a Berlin, va demanar a les autoritats de l'Alemanya Oriental que, sisplau, el fessin 5 cm més alt... per guardar una correcta proporció. Artistes! :)

video

Hamburger Bahnhof - Museum für Gegenwart
The Museum of Contemporary Art at the old Hamburger Station is not to be missed in Berlin. Even if you're not especially interested in contemporary art, at least the sight of the old station and the huge area where tracks and platforms used to be, currently an exhibit zone, is absolutely worth a visit.
The work of three artists is currently on display. One of them needs no further presentation: Andy Warhol; the other two are Joseph Beuys and Ayşe Erkmen, a German and a Turkish, representatives (especially the first) of a certain art trend.

Hamburger Bahnhof - Museum für Gegenwart
Das Museum für Gegenwart im Hamburger Bahnhof ist ein absolut "muss" im Bereich Kultur, wenn man Berlin besucht. Auch wenn man sich für zeitgenössische Kultur nicht interessiert, soll das Gebaude besucht werden. Nicht nur ihr Geschichte ist interessant (wurde erst Mitte 19. Jh. als einen wichtigen Bahnhof eröffnet, und nach etwa 50 Jahre auf einen Austellungsbereich umgetauscht), sondern auch ist die heutige Kunsthalle sehr gross und schön.
Zur Zeit sind Werke von Andy Warhol, Joseph Beuys und Ayşe Erkmen zu sehen.

8 comentaris:

Deric ha dit...

cada cop tinc més clar que un dia d'aquests hauré d'aterrar a Berlín, no pot ser que encara no hagi estat mai a Alemanya!

Rita ha dit...

Vaig visitar Berlín fa pocs anys i em va encantar. Serà cosa de tornar-hi aviat. Ha de ser maca aquesta estació. Pinta bé!

Assumpta ha dit...

Això de demanar el mur 5cm. més alt, no seria com per fer-ne burla? (dic jo, que no en tinc ni idea jeje)

L'Estació, pel que es veu a les teves fotos, una passada de maca... :-))

kweilan ha dit...

Sempre que fas aquests posts sobre Berlin i totes les seues possibilitats, m'entra una enveja terrible...sana, això sí.

marta ha dit...

què fort! vaig estar passejant-m'hi fa uns dies que em vaig escapar cap aquí. L'edifici és una passada. Sobretot quan es fa fosc :)

Edurne ha dit...

Me ha recordado al de Orsay en París. Reconvertir viejos edificios en desuso en museos u otro tipo de centro donde albergar cultura, siempre es una muy buena idea!
Besarkada bat / una abraçada!

Esther ha dit...

Ondia! i jo que em pensava que ho havia vist "tot"...! ;-)

Ferran ha dit...

T'hi animo, Deric: Berlin és una ciutat summament interessant!

Rita el que té Berlin és que avui, gairebé 20 anys després de la caiguda del mur, continua sent una ciutat en construcció. Si passes més d'un parell d'anys sense visitar-la, quan hi tornes no saps com moure-t'hi!

Assumpta tot podria ser, però jo més aviat diria que té a veure amb la "cosa artística". Ja ho tenen, això, els artistes de vegades :-)

Doncs ja ho saps, Kweilan, com en Deric... a Berlin hi falta gent!

Oi que sí, Marta? Et devia agradar la Hauptbahnhof, l'espectacular estació de tren que hi ha al costat, oi??

Ostras, Edurne, es verdad! Hace años que estuve en Orsay y no había caído en ello. Por cierto, Orsay me gustó más que el Louvre; igual porque és más asequible, en cuanto a superficie!
Besarkada bat eta muxu bat! (hehe, cinco palabras seguidas; wow! ;-))

Esther tot... en 10 dies!! Buf, impossible. En més d'un any encara m'he deixat coses per quan hi torni!