Joan Brossa, 10è aniversari: jo també vull!

No me n'hauria assebentat si no fos que, passejant per aquests blogs de Déu, fa un parell de dies vaig llegir sobre la iniciativa. Es tracta d'homenatjar Joan Brossa en el 10è aniversari de la seva mort, sobrevinguda el 30 de desembre de 1998.
Aquí ens coneixem tots, així que no cal que ens enganyem: d'en Brossa només sé que feia una poesia "diferent", visual, i que per això era especialment reconegut. Més enllà d'això, francament, ni idea. Bé, ni idea o... potser alguna cosa més sí que sé, d'ell. I no perquè ho hagi llegit, sinó perquè ho he vist.
Aquesta és la vista que tinc des del meu pis barceloní:
.

.
El Tibidabo se m'apareix, màgicament, entre dos edificis que els deus han volgut espaiats perque en Ferran pugui veure el Temple Expiatori, impressionant, il·luminat de nit.
Si fem un zoom...
.
.
Un interior d'illa, un espai perquè veïns i visitants puguin gaudir del sol, quan n'hi ha, i d'una certa tranquil·litat. Ah!, i d'àpats comestibles i a bon preu, en el restaurant que queda a la banda esquerra de la imatge.
.
Però us estareu preguntant a què ve tot plegat, oi? Doncs tanquem més la imatge, i...
.
.
voilà!, el Faune d'en Brossa!
.
No ho tenia previst, per desconeixement profund de la seva obra, però alguna cosa he pogut aportar, finalment, al dia B (de Brossa, clar). I per cert, sense buscar-ho per internet, algú sap on és, això? Alguna idea? (els qui heu estat a casa meva no podeu jugar-hi, tramposos! ;-)
.
Afegit 1.1.2009: http://joanbrossa.blogspot.com/2009/01/lhomenatge-de-ferran-porta.html
.

25 comentaris:

sergi m. ha dit...

No en tinc ni la més remota idea, hauràs de fer un sopar algun dia...
;-)

Cristina ha dit...

Opino sense tenir ni idea. Pot ser al barri d´Horta-Guinardó???

Edurne ha dit...

Me sonaba, a mí me sonaba ligeramente, pero le he preguntado a mi hermano, a Aitor, que como es de Bellas Artes... y sí, sabía.
Yo he trasteado un poco por el link que nos has lanzado... Seguiré buceando.
Y mira, tienes una habitación con vistas... a Brossa! Jejejeje, no te quejarás, eh!
Petons!

Ferran ha dit...

Un sopar de blocàires! Ei, no estaria malament, Sergi. L'únic "però" de fer-lo a casa és que no es tracta d'una "solución habitacional" de la ministra aquella... però gairebé :))

Cristina fred, fred. Ves baixant cap al mar... ;-)

Edurne, las vistas son chulas, eh? Se trata de la vista desde el comedor.

A seguir jugant...! :-)

Cristina ha dit...

Seguiré indagant...M´has deixat intrigada...

ddriver ha dit...

avui m agafes despistat no sabia qe era mort i no en tinc ni pajolera idea de les vistes pero salutacions

quim ha dit...

Segons la Wikipedia està 'al interior de manzana Rosselló / Aribau / Enric Granados'. M'equivoco?

Xavi ha dit...

Bé, descartat Horta Guinardó (faig una pseudo-trampa, ja veus), diri que està a l'Esquerra de l'Eixample, cap a Gran Via, més aviat... :p

Ferran ha dit...

Home, Quim, això no val! Es tractava d'endevinar-ho sense ajuda! Doncs sí, amics, és justament en aquest punt, en una illa recuperada per als veïns fa tres o quatre anys, al carrer Rosselló cant. Aribau. Placeta Joan Brossa!

Sara Maria ha dit...

És per Rosselló amb Aribau, no?

quim ha dit...

Perdona, ara he vist que a les bases del concurs posava 'sense mirar a Internet'. Es que no sé ni copiar a l'examen :(

kweilan ha dit...

Quan vagi a bcn, buscaré la placeta.Feliç Any!

Assumpta ha dit...

Uaaaaalaaaaaaa això sí que és un homenatge personalitzat i ben especial!!...

Jo sé d'en Brossa més o menys el que tu has dit i poca cosa més... el meu marit m'ha explicat que tenia un despatx plè, plè de papers per tot arreu (i després diuen del meu desordre!!) i em va fer molta gràcia l'Estrip que una vegada que vaig posar al meu blog una foto d'un flam amb una "A" de nata per sobre em va dir que semblava un poema visual d'en Brossa :-))

Et felicito ben sincerament perquè ho he trobat un detall molt bonic :-)

zel ha dit...

I jo també, un detall preciós ... i com diuen una "llet" que t'hi ca...(coses de tenir fills adolescents, has vist quin brossabulari????)

No sabia on era, no, jo de Barna...el zoo!!! ( a cals meus parents!)

Petons!

Míriam ha dit...

el restaurant és el balthasar? hi havia anat quan treballava a Barcelona!!

Efrem ha dit...

"ECO"
Els poemes de Joan Brossa
Els poemes de Joan Brossa —Explica'm, tu, què és el sol. —El sol.
—Explica'm què és la lluna. —La lluna.
—I per què en Pere plora amb desconsol?
—Perquè en sa vida no ha tingut fortuna. —I les muntanyes què són? I els estels?
—No són més que els estels i les muntanyes.
—I aquestes canyes? I aquestes arrels?
—Doncs no són més que això: arrels i canyes. —I aquesta taula? I aquest balancí?
I aquestes mans que fan l'ombra xinesa?
Digues: i el món? I l'home?
—Heus aquí
l'última forma de la saviesa: Mira't a fons, afirma sempre el que és
i aprèn amb seny que no pots fer res més.

JOAN BROSSA

ddriver ha dit...

feliç 2009

Ferran ha dit...

Justa, Sara Maria!

Quim, estàs perdonat. Ja saps: "Noche de paaaz, noche deamooor...!". Aitx, no, que això va ser la setmana passada :-)

Igualment, Kweilan, molt bon any.

Assumpta, ahir vaig veure un programet sobre en Brossa, al blog de la Trina (Platxeria), i justament hi sortia el seu despatx ple de papers.

Zel els teus parents de Barcelona viuen al Zoo?? jiji...

Míriam bingo!, aquest és.

Merci, Efrem-Brossa, pel teu comentari; tot un poema! :-)

Igualment, ddriver!

Abloccedari ha dit...

Hola,

Si voleu enviar els vostres homenatges a l'Abloccedari, estarem encantats de recollir-los i publicar-los.

Heu d'enviar el codi html i l'enllaç de l'article.

Una abrossada!!

merike ha dit...

Gràcies, Ferran!! Pau i felicitat durant l'any 2009, salutacions des d'Hèlsinki.

abloccedari ha dit...

Ferran, ja hem publicat el teu homenatge.

Salut.

Ferran ha dit...

Merci. Com podeu veure, acabo d'afegir el link al post.
Salut, i bon any per tots.

Trina Milan ha dit...

Ferran,
enllaçant que t'enllaçaràs...ets un crack! com que estic una mica enplatjada nohavia pogut seguir la teva brossada..genial!...la gent de l'abroccedari han fet una gran feina...i la llet que has tingut des del teu balcó és brutal, pur Brossa!...i do! com diuen per aqui ses illencs..quan fem el sopar?...una abrossada!

Allau ha dit...

Jo ho sabia, perquè sóc gairebé veí i vaig a comprar al Bonpreu que hi ha al davant.

Fixa't a la primera planta de l'hotel: hi ha una aixeta gegantina de la que surten lletres. Serà un altre Brossa?

Ferran ha dit...

Ja veus, Trina, pis ben situat, lloguer raonable i voilà!, Brossa cada matí :-)
Si algú organitza una trobada de blocàires, jo m'hi apunto.
Salut (bona, la teva "abrossada"!)

També ets client de Bonpreu, allau? Doncs ens devem haver creuat uns quants cops :-)
Tens raó en això de les lletres, m'hi havia fixat però no ho recordava. A saber, potser sí que és un "toc Brossa", també!
Salut, veí :)