Positiu, positiva: parla l'autor de la cançó

Fa 10 dies vaig publicar un post sobre "Positiu, positiva", una cançó que acabava de descobrir. El seu autor, Víctor Naranjo, va deixar ahir un comentari en aquell escrit on explica el trasfons del tema: d'on va sorgir la idea, com va fer-s'ho per crear-lo i explicar el que hi explica, etc. Probablement ningú més que jo llegiria aquell comentari, ara, perquè el post ja és "antic" (ja sabem com de ràpid "caduca" tot avui dia!), per això m'ha semblat bona idea penjar-lo aquí, perquè el pugui llegir tothom. Gràcies al Víctor Naranjo per voler-nos-ho explicar. Parla l'autor:
.
Hola a tothom, i gràcies especialment a en Ferran! Gràcies pels comentaris "positius" sobre la cançó, sóc el Víctor Naranjo, creador de la cançó. A través d'un missatge que ha deixat el Ferran a la meva web, he anat a parar aquí i m'he trobat amb aquesta sorpresa, jejeje... i és que és molt gratificant veure que la majoria de gent l'ha rebuda justament amb la intenció que vaig tenir quan la vaig escriure. Tot i que va ser un encàrrec de la Plataforma de 19 ONG's, Comitè 1r. de Desembre, que treballen el tema de la SIDA a Catalunya, va ser un encàrrec independent i no políticament correcte (vull dir que no és vinculat a cap govern o institució tutel.lada per cap polític), si no que vaig voler informar-me de viva veu tractant amb gent que conviu i treballa amb malalts (aquí i a d'altres païssos) i amb malalts en primera persona de com viuen i veuen el seu dia a dia. Sobtdament, no només vaig descobrir que no volien viure la seva situació com a dramàtica, ni que els hi tinguèssim pena, sino que un cop estan infectats, molts volen continuar posant bona cara a la seva vida amb optimisme i sortint vençedors davant del pur patiment, visquent la tristor com una part de la curació interior i després continuant amb el somni de les seves vides. En el fons qui no té una cosa té un altre em van dir! Formem part de la vida! Inclús algú em va dir, hi ha gent que mor de molt més jove, tot de cop, en un accident de cotxe. Llavors vaig pensar que fora bo fer un tema que diguent a les coses pel seu nom, poguès transmetre que sempre hem de continuar lluitant el més positius possibles.
Perdoneu la parrafada, però volia tornar el detallàs que ha tingut el Ferran envers la causa i la cançó i explicar-vos la meva visió com a autor (humilment ho dic, i és que suposo que no sempre es pot tenir la visió directa del creador d'una obra). Em fa gràcia que digueu que recorda temes àntics d'Eurovisió, suposo que és perquè és una mica himne i perquè té un aire "vintage" del anys 60 o 70, els meus grups preferits són d'aquella época, en especial els Beatles i també em vaig inspirar ua mica en el "We are the world".
1 abraçada a tots. I perdoneu, jeje... La propera vegada prometo ser molt més breu ;-)
.

8 comentaris:

defak ha dit...

Això és el què té Internet... Això és cultura.

Dani R. ha dit...

És tremendu això del blogs, eh? Jo fa un temps vaig postejar sobre el nou disc de la Ivette Nadal i al dia seguen tenia un comentari de l'autora donant les gracies per la crítica. Em vaig quedar de pasta de moniato.

ddriver ha dit...

ostres inspirat en we are the world!!! Mai va haver hi tant de talent junt per no res.Aquesta l'hi fot 20patadesal we are the world,tot i que les dos causes son molt loables pero m agrada mes aquesta i tho diu un dj que va tindre que punxar moltscops l altre

Assumpta ha dit...

Uaaaaaaau!!!

Tot un luxe poder tenir les paraules del creador de la cançó!!

Ferran, noi... jo no dic mai aquesta frase, trob que de tan dir-la a vegades no té sentit, però ara cal dir-ho "Ets un crack" jeje

I gràcies a Víctor Naranjo!! :-)

sergi m. ha dit...

Això és genial!
A mi em va passar una cosa semblant amb un escriptor canadenc i vaig flipar.
Enhorabona!

Sara Maria ha dit...

Gràcies Víctor!! És molt d'agraïr les intervecions d'autors!! Genial!

Cristina ha dit...

Ondia, acabo de llegir aquest post i he flipat. És una sort que el mateix Víctor Naranjo ens expliqui el perquè d´aquesta cançó. Entenc perfectament a què es refereix i és que la vida s´ha de viure així sino no té cap sentit. Una forta abraçada!

Ferran ha dit...

Defak i tant! Suposo que per això estic enganxat al món dels blogs

Dani, Sergi és realment interessant, que el propi autor tingui l'oportunitat d'explicar els ets i uts del seu projecte, i nosaltres de llegir-lo

dj ddriver ;-) a mi em va agradar, el We are the world, però coi... fa tant de temps!

Assumpta, jo no he fet res! Les gràcies, sí, a ell per prendre's la molèstia d'explicar-nos la història.

Sara Maria doncs sí, gràcies a ell!

Sí que té raó, Cristina, i tant! Tot i que no sempre és fàcil, ¿de quina altra manera sinó hem de passar per aquest món? Posats a ser-hi, disfrutem-lo al màxim :-)