Positiu, positiva

La vaig descobrir fa quatre dies. És una cançó alegre; m'agrada. N'és autor Víctor Naranjo, tot un "descobriment col·lateral" per mi, i està cantada per una colla d'artistes catalans. El tema ha estat composat amb motiu del Dia Mundial contra la Sida, que va tenir lloc la setmana passada. Malgrat que la seva raó de ser, doncs, no és precisament alegre, la intenció és traslladar una visió positiva de la vida. I ho aconsegueix, quin dubte hi ha! El resultat és d'allò més addient per amanir el que per molts és, avui, el començament de la setmana laboral. Ja se sap, la vida és dura, però ... "positiu es viu tot molt millor". Un pessic de sal (a la vida), una culleradeta d'il·lusió i... positiu/positiva!



Positive
I heard it for the first time a few days ago. It is a song by Víctor Naranjo, whose name I had never heard until that moment. After having heard some of his productions, I have become a fan of him. Sung in Catalan, the lyrics of Positiu, positiva are pretty... well, yes, positive! And this is so even if the song was composed to commemorate the World AIDS Day, last week. A sad reason but a happy result. Enjoy it!

Positiv
Ich habe es vor kurz entdeckt. Obwohl es wegen des Welt AIDS Tags komponiert wurde, ist Positiu, positiva eine Hymne an die Fröhlichkeit. Über den Autor, Víctor Naranjo, dessen Name kennte ich bis dahin nicht, habe ich jetzt ein paar Songs gehört, die mir ziemlich gut gefallen haben.

17 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

si ho mires tot des del costat positiu, ja tens la meitat de la partida guanyada o, almenys, gaudida

Cristina ha dit...

Molt maca la cançó. Mirem les coses amb optimisme. Sempre hi sortirem guanyant.

Assumpta ha dit...

Bona setmana a tothom!! :-))
I, com diu la cançó... No oblidem que el sol surt per a tothom!!

Un bonic regal, Ferran ;-)

Josep Amílcar Albert ha dit...

Vinga, comencem setmana!!

merike ha dit...

No entenia les paraules encara, espero jo pugui abans del proper abril. Aquesta cançó sona com les cançons Eurovisió del passat. Recorda jo de la cançó alemanya Ein Bisschen Frieden..

Edu ha dit...

Positiu és passar-se el dilluns al matí per l'In varietate!

Gràcies!

Rita ha dit...

Gràcier pel regal i per l'optimisme que ens encomanes! :-)

Tristancio ha dit...

Pues sí, es positivo cantar contra el dolor. Ya lo dice la sabiduría popular: "Quien canta su mal espanta..."

Una abraçada.-

òscar ha dit...

no, no ... rectifico :) l'edu: el possitiu és passar-se per l'in varietate sempre que en ferran actualitza!

Ferran ha dit...

Veig que majoritàriament us agrada la cançó, cosa que celebro si això vol dir que tornar a la feina us ha costat una miiica menys :-)

Merike Ein bisschen Frieden no la coneixia, la veritat. He vist al YouTube que va ser la cançó alemanya del Fest. d'Eurovisió l'any 82. Us he posat el link, per si algú la vol escoltar.
Danke dir Merike für die Infos!

Merci, Edu :-), i pel que fa a l'Òscar, directament, em posaràs vermell, hehe...

Sí, sí, Tristancio, es así! Una abraçada per tu
(PS: Nos tienes un poco abandonados últimamente. Tus lectores esperamos tu vuelta!)

Puji ha dit...

No la coneixia. Mola!

Natxo Rovira ha dit...

"No t'amaguis mai sota el dolor"

Aquesta és la frase que més m'ha tocat...

Un cop més, Ferran, no deixes de sorprendre'm. Sempre trobo una mica més de llum en aquest espai.

kweilan ha dit...

De vegades costa sempre ser positiu/positiva...però escoltant cançons així costa menys. Gràcies per la cançó i l'esperit que ens fas arribar!

nur ha dit...

Et veig molt políticament correcte, eh? Per cert, he pensat com merike: sona a cançons d'Eurovisió de fa temps, de quan èrem petitons!

I, sí, costa ser positiu sovint. De vegades, per molt que intentem veure la vida de color de rosa no ho és i no saps com canviar el xip.

Ara la cançó, efectivament, transmet positivitat :)

Ferran ha dit...

Sí que està bé, sí, puji

Natxo des que vaig penjar el vídeo, en algun moment vaig pensar en vosaltres (seria abans de tornar a entrar al vostre blog). Segur que les circumstàncies fan que, de vegades, ser positiu/positiva no sigui tan fàcil... però tot i així s'ha de mirar endavant, sempre!
Espero de debò que la cançó t'hagi agradat.

Kweilan gràcies a la cançó :-)

Nur moi, políticament correcte?? De vegades sí, potser, però en general...

Doncs au, quedem-nos tots amb el bon rollet generat, i sisplau que ens duri!

Víctor Naranjo ha dit...

Hola a tothom, i gràcies especialment a en Ferran! Gràcies pels comentaris "positius" sobre la cançó, sóc el Víctor Naranjo, creador de la cançó. A través d'un missatge que ha deixat el Ferran a la meva web, he anat a parar aquí i m'he trobat amb aquesta sorpresa, jejeje... i és que és molt gratificant veure que la majoria de gent l'ha rebuda justament amb la intenció que vaig tenir quan la vaig escriure. Tot i que va ser un encàrrec de la Plataforma de 19 ONG's, Comitè 1r. de Desembre, que treballen el tema de la SIDA a Catalunya, va ser un encàrrec independent i no políticament correcte (vull dir que no és vinculat a cap govern o institució tutel.lada per cap polític), si no que vaig voler informar-me de viva veu tractant amb gent que conviu i treballa amb malalts (aquí i a d'altres païssos)i amb malalts en primera persona de com viuen i veuen el seu dia dia. Sobtdament, no només vaig descobrir que no volien viure la seva situació com a dramàtica, ni que els hi tinguèssim pena, si no que un cop estàs infectat, molts volen continuar posant bona cara a la seva vida amb optimisme i sortint vençedors davant del pur patiment, sinó visquent la tristor com una part de la curació interior i després continuant amb el somni de les seves vides. En el fons qui no té una cosa té un altre em van dir! Formem part de la vida! Inclús algú em va dir, hi ha gent que mor de molt més jove, tot de cop, en un accident de cotxe. Llavors vaig pensar que fora bo fer un tema que diguent a les coses pel seu nom, poguès transmetre que sempre hem de continuar lluitant el més positius possibles. Perdoneu la parrafada, però volia tornar el detallàs que ha tingut el Ferran envers a la causa i la cançó i explicar-vos la meva visió com a autor (humilment ho dic, i és que suposo que no sempre es pot tenir la visió directa del creador d'una obra). Em fa gràcia que digueu que recorda a temes àntics d'Eurovisió, suposo que és perquè és una mica himne i perquè té un aire "vintage" del anys 60 o 70, els meus grups preferits són d'aquella época, en especial els Beatles i també em vaig inspirar ua mica en el "We are the world". 1 abraçada a tots. I perdoneu, jeje... La propera vegada prometo ser molt més breu ;-)

Ferran ha dit...

Caram, Víctor, quina sorpresa trobar-me aquí el teu comentari, que t'agraeixo molt. Amb la vènia, el penjaré en un post "extra" ja que, com aquest on vaig penjar la teva cançó és de fa ja uns dies, segurament poca gent el podria llegir.

Gràcies altre cop per la cançó, i gràcies també per haver passat per aquí per explicar-nos-en els "intríngulis". És un bon tema!

Salut.