Perseguint euros

Nota de dll 2.02 -> les dues primeres ciutats de l'estat que apareixen en el rànking de l'invent són catalanes: Barcelona, en la posició 38, i Badalona en la 60.
.
Que la xarxa de xarxes és un món a part ho sabem; que s'hi pot trobar qualsevol cosa, és obvi; que per això mateix no deixa de sorprendre'ns, una evidència. L'últim invent de què m'he assebentat és un lloc web que serveix per rastrejar euros. M'explico: introduïnt-hi un parell de dades dels bitllets que tinguem a les nostres mans, i suposant que tothom faci el mateix amb els seus bitllets, l'invent permet saber per quines ciutats passa cadascún d'ells.
Un exemple: suposem un bitllet de 20,00 euros. N'introduïm al web les dues dades que ens demanen (un codi curt i el número de sèrie) i la ciutat on l'hem aconseguit, i ja podem seguir-ne el rastre. Potser aquest bitllet de 20,00 € que duem a la butxada era, abans d'ahir, a París i la setmana que ve anirà a petar a un banc de Miami, on haurà estat canviat per 25,63 US$.
Per començar a investigar podeu inscriure-us aquí, on trobareu la versió en català. D'acord, no és gaire útil però, de fet, quantes de les coses que fem, veiem, llegim i escoltem diàriament ho són realment? Com a mínim és curiós així que... a jugar!
.
banner for http://www.eurobilltracker.com
.
Following euros
In this web site it is possible to track where the euro bills we are holding come from, in what cities they've been before arriving at our hands. Just by adding a couple data about each bill, you might know where was it before being stuck in our pocket. I know it's not a very useful invention, but it's quite fun! Click here for more information about the site.
.
Euroscheine velfolgen
Auf diese Website darf man seine Euroscheine verfolgen. Dass heisst, es ist möglich zu entdecken, woher diesen in unserer Tasche 20,00 einsteckenden Euroscheine kommen, in welche Städte sie waren, bevor sie bei uns angekommen sind. Es ist nicht wirklich nützlich, aber lustig :-)
.

21 comentaris:

XeXu ha dit...

Em sembla molt que no ho faré servir, em sap greu. No perquè no ho trobi sorprenent, que déu n'hi do, però un cop m'he desprès d'un bitllet de 20, prefereixo no saber-ne res més, que ja prou pena fa.

ddriver ha dit...

pero que??si el localitzes te'l tornen???

Assumpta ha dit...

Doncs jo sí que he pensat alguna vegada això de lo molt que viatgen els bitllets :-))

De fet, se les pensen totes, eh? jeje

M'ha recordat (encara que no té massa a veure, però mira, m'hi ha fet pensar una mica) en allò del crossbooking (ostres!! que tinc una amiga que ho fa i li vaig prometre deixar un llibre a algun lloc i encara no ho he fet!! ai!!)

kweilan ha dit...

No és útil, però és curiós.

Rita ha dit...

Curiós...

La iaia deia "qui menja sopes, se les pensa totes". Quantes sopes deu haver menjat qui s'ha inventat això? ;-)

Josep Lluís ha dit...

És com allò de llançar una ampolla al mar, i saber qui l'ha trobat, no?. Ara possaré un missatge al bitllet i el seguiré. Curiós.

Sergi M. Rovira ha dit...

Coincideixo amb en Xexu en que m'és ben igual on vagin a parar, però em farà més angúnia saber d'on vénen, la quantitat de substàncies que imagino adherides i l'olor (per no dir ferum).
Com dius, no serveix per gairebé res, però pot ser distret.

Sara Maria ha dit...

Ho he vist avui a les notícies i m'ha cridat l'atenció; però no m'havia apuntat res... Què be, és realment curiós

Jesús M. Tibau ha dit...

molt curiós. I podem fer que tornin?

Ferran ha dit...

Amics,

Per aquells de vosaltres que us heu mostrat interessats per l'eventualitat que els bitllets rastrejats puguin tornar a les vostres butxaques, em sap greu però estic en disposició de confirmar que no, que malgrat hagin sortit de les vostres carteres, no en podeu reclamar la paternitat.

De totes formes, jo miraré d'esbrinar si algún dels bitllets que dugui amb mi a partir d'ara, procedeix d'un país virtual que és diu "Catosfera". A més d'estones de lectura, qui sap si també estarem compartint eurus :-)

Salut a tots.

Efrem ha dit...

Quines collonades, en fí, sento ser tan directe, però en aquestes ocasions prefereixo la sinceritat a la cordialitat!...

Què en seria del món sense collonades? Una cosa molt més avorrida, això segur! ;)

Efrem ha dit...

Rita, qui s'ha inventat això debia estar amb el portàtil al water cagant sopes!.. xDDDDDDDD!!! Ahahah

Deric ha dit...

és ben bé que hi ha gent que té molt poca feina per inventar (adjectiu ocult) coses com aquestes

Edurne ha dit...

Hombre, curioso, ya lo creo que es! Ahora, servir.... como que no mucho! Porque, vamos a ver, si yo "suelto" el billetito de marras... adeu! Mejor no saber por dónde anda, que en mis manos no, así que... "agua que no has de beber, déjala correr"!
Jajajajaja!
Petons!

Assumpta ha dit...

Jajaja els catalans som així :-)) Ens agraden aquesta mena de coses ;-)

Una vegada també vaig llegir que la llengua catalana està en un lloc altíssim pel que fa als idiomes utilitzats en els blogs! :-))

Ferran ha dit...

Efrem collonada és una bona manera d'anomenar-ho... però a mi em fa gràcia :-)

Deric sí. Amb 6 mil milions d'habitants, el món dóna cabuda a tothom, hehe...

Edurne bien visto!

Assumpta jo també ho he llegit. I, de fet, és veritat que en proporció (número de parlants), la xarxa té més presència de català que de moltes llengues "més grans". Interessant...

nur ha dit...

Jo aprofito aquest invent per usar una frase encunyada per en Quim i que no fa molt ens va fer petar-nos de riure: "Qui no té feina, el bloc pentina" :P

Em sembla que jo tampoc no faré seguiment dels meus euros. M'estimo més seguir el teu bloc :)

Natxo Rovira ha dit...

El que més m'ha agradat és veure el català entre les llengües opcionals de la pàgina. No tenim gaires ocasions de veure-ho, i darrerament també arriben moltes mostres de menyspreu des d'altres països europeus. Està clar que sense estat, una llengua no interessa.

Per cert això m'ha recordat la infantesa quan fèiem garabots personalitzats als bitllets per si algun tornaven a les nostres mans. Amb les noves tecnologies veig que això s'ha sofisticat molt...

zel ha dit...

Jo només sé que me'ls foten, i, posats a perdre'ls, que es perdin tranquils... Petonets, estimat i fidel amic, ets un sol!

Ulisses ha dit...

Curiós és, no obstant no crec que ho faci, doncs prous problemes tinc en vigilar i fer quadrar els diners que tinc amb les despeses com per estar pendent d'on para un billet que ja no tinc XD

Ferran ha dit...

Hahaha!! Encertadíssim el moment per utilitzar la súper frase d'en Quim, Núria, l'has encertada de ple!! :))
Ei, molt xula la foto nova del perfil!

Natxo sembla que m'hagis llegit el pensament, perquè el pròxim post va de llengua catalana, precisament... :-)

Hehe, ben vist tu també, Zel. Potser sí que més val invertir energies en els bitllets que han de venir, més que no pas en aquells que ja han marxat :) Cuida't!

Ulisses, tu també ets dels pràctics, doncs. Ja fas bé, ja, hehe...


Gràcies a tots!