Amagant proves...

.
En l'àmbit judicial, el sintagma Corpus delicti fa referència a la prova material que demostra un delicte. La Berliner Stadtreinigungsbetriebe (BSR), la corporació que s'encarrega de la neteja de la via pública a la capital alemanya, anima els ciutadans a mantenir Berlin lliure de proves, fent ús de papereres com aquesta a Unter den Linden.
.
Hidding evidence...
Corpus delicti (Latin for "body of crime") is a term from jurisprudence which refers to the principle that a crime must be proven before a person can be convicted for it. Berliner Stadtreinigungsbetriebe (BSR), which is in charge of keeping the German capital clean, encourages the people to hide any piece of evidence, by using litter bins like this one on Unter den Linden.
.
Beweis verstecken
Das Corpus Delicti ist der Gegenstand des Verbrechens. Bezeichnet wird durch diesen Begriff insbesondere ein Beweisstück, durch das ein Täter der Straftat überführt werden kann, z. B. die Tatwaffe. Die Berliner Stadtreinigungsbetriebe (BSR) erscheinen zu wunschen, die Bürger für unschuldig erklärt werden...
.

16 comentaris:

XeXu ha dit...

De vegades amb iniciatives divertides d'aquestes s'aconsegueixen bones coses. Esperem que els funcioni.

Rita ha dit...

Sempre faig us de les papereres. Fins i tot, si no en trobo a mà, em guardo el que sigui fins que en trobi, però a Barcelona no s'ha resolt el tema de les burilles. Sóc fumadora, haig de fumar molt pel carrer, perquè, tret de casa, no puc fumar enlloc, però al carrer no hi ha cendrers...

Bon capde, Ferran!

nur ha dit...

Cos del delicte, sí senyor. Sempre m'ha semblat curiós que en l'àmbit jurídic en la majoria de llengües (romàniques o no) es conservin aquests "latinajos". Algun dia faré una selecció dels que m'agraden més: digue'm rara, però m'apassionen :P

Ja no recordava que "nur" és omnipresent a Berlín :)

Ah, una magnífica iniciativa, per cert!

Sylvie ha dit...

M'encanta quan es fa servir el sentit de l'humor tan intel·ligentment.
Petonets

miq ha dit...

Això sí, el cos del delicte ha de ser petit, perquè si no no cap per aquest forat de la paperera de mida tan petita.

Edurne ha dit...

El cuerpo del delito! Jajajaja!
Fuera pruebas, que desaparezcan todas, que nadie se entere de que estuvimos allí!
Petons! Y luego los borras, eh! No vaya a ser que...! ;)

nur ha dit...

Per cert, també interessant i curiosa la nota que has afegit al peu del post sobre la traducció al castellà. M'encanta :)

Sara Maria ha dit...

Hahahahaha... Per eliminar les proves que t'acusen com un guarro... Molt bé!!!

òscar ha dit...

estic amb en xexu. crec que acaben esdevenint més efectives les campanyes publicitàries que tracten determinats temes amb humor que no pas apelant al civisme.

bon cap de setmana ferran!

Deric ha dit...

millor que no ho apliquin en aquest nostre país perquè trobarien ganivets i pistoles...

zel ha dit...

Apaa, ara en diuen així? Amagar proves? Aix, jo faig com la Rita, i amago proves arreu...
Petons guspíssim, estimat!

Natxo Rovira ha dit...

M'encanten aquestes iniciatives enginyoses i simpàtiques per fomentar el civisme.
Bona troballa per compartir, Ferran

Assumpta ha dit...

Què bo!! :-)) M'ha encantat!!!

per què les nostres "autoritats" no tenen mai idees simpàtiques? (bé... per què no tenen mai "idees"...?)

Ferran ha dit...

Funcionar potser no funciona gaire, XeXu, perquè Berlin no és una ciutat especialment neta. Però tu ho has dit: com a mínim és divertit :-)

Rita suposo que no costaria gens que les papereres incloguessin, a Catalunya, un cendrer pels fumadors. Amb això només caldria esperar que la gent s'animés a utilitzar-los, hehe...

Núria a tu t'agradaria preparar aquesta llista, i a mi de debò que em faria molta gràcia llegir-la. Espero que t'hi posis, doncs!
I per cert, que la nota sobre la traducció al castellà hi és sempre, eh? El que passa que la vaig canviant de lloc...

Sí que és divertit, Syl :-)
Espero que ja estiguis recuperada! Un petó.

Miq desconec si hi ha estadístiques al respecte, però potser és que els alemanys delinqueixen poc ;-)

¿A que es bueno, Edurne? :))

Hehe... aquesta és la idea, Sara Maria, tot i que a la pràctica, de guarros n'hi ha a cabassos, temo :-(

La sort que tenen els alemanys, Òscar, és que en general la qüestió del civisme ja la tenen apresa. Potser per això poden permetre's el luxe de ser en una segona fase: la de l'humor. Tot i això, com vaig dient, comparat amb altres ciutats alemanyes, Berlin no és precisament la més neta...

Ai, Deric, que potser sí que tens raó :(

Zel, Zel, Zel... que aquestes proves de la Rita i teva són fatals per la salut!!!

Doncs va, Natxo, a veure si m'inspiro i en veig alguna altra que valgui la pena mostrar a l'In varietate...

I algunes de les que tenen, Assumpta, són per "sortir corrents". Ai, no, que si correm massa ens multen!! ;-)


Bon diumenge a tots!

zel ha dit...

Feraaaaaan, vins de la Vilella Baixa, he passat pel Gratallops, que bonic!!! Això ho hauries de fer més sovint, no saps el que he disfrutat!

Ferran ha dit...

T'ha agradat aquest retorn al passat, Zel? Gràcies per dir-m'ho :) A les meves cosines i a mi també ens va agradar molt; va ser una experiència fantàstica, fins i tot pel meu nebot que no hi havia estat mai!