Temps d'estiu

Aquesta pròxima matinada, diumenge 29 de març, haurem d'avançar els rellotges una hora. A les dues de la matinada seran les tres.
.
Summer time
Most of Europe will move their clocks forward by one hour when they start daylight saving time on Sunday, March 29, 2009.
.
Sommerzeit
Am Sonntag ist die Nacht kürzer: Um 2.00 Uhr werden die Uhren um eine Stunde vorgestellt.
.
Per a qui tingui interès a saber una mica més sobre el canvi d'hora (i de passada practicar una mica d'anglès), aquí en teniu un petit apunt:
.
Brief Daylight Saving History
Daylight saving time was used in some countries, such as Germany, Ireland and the United Kingdom, during World War I. Many countries abandoned daylight saving time after the war, but over the years it has re-emerged within Europe. Many European countries had different daylight saving practices during the 1980s and this affected transport schedules and communications issues, especially for businesses, across Europe.
The European Union (EU) standardized an EU-wide daylight saving time for consistency to apply across Europe in 1996. The EU daylight saving schedule is annually scheduled from the last Sunday of March through the last Sunday of October. An EU directive was also issued on daylight saving arrangements in 2000. This directive stated that summer time arrangements maintained for the past 20 years would be renewed for an unspecified period. It also noted that the last Sundays of March and October would be the dates definitively adopted for the daylight saving schedule among EU countries.
Daylight saving time across Europe will end on Sunday, October 25, 2009, when clocks are set back one hour.
.
.

13 comentaris:

Edurne ha dit...

Mañana estaremos un poco zombis, seguro! Yo, antes decía que no se notaba una hora más o menos en el cuerpo, pero sí, conforme vamos avanzando en edad, vamos siendo más sensibles acualquier tipoo de cambio!
En fin, que nos roban una hora por la cara!
Lo que más rabia me da es tener que volver a encender la luz de la cocina para desayunar... me encanta hacerlo con luz natural!
Y lo que más me gusta es que anochezca más tarde...
Nada, que no se puede tener todo en esta vida, está visto!
Hala, unos petons i unas abraçades!

Assumpta ha dit...

Epsss!! Recórda-li al meu germà que any rere any se li oblida jeje

Per cert... No em funciona el Zatoo!! :-((

Ho he provat un munt de vegades i no s'obre!!... No "reacciona", com si res...

Així que hauré de llegir l'explicació que ens faras tu :-) (Bé, igualment l'hagués llegit, perquè el programa, en alemany, no hagués entés res, però m'hagués fet gràcia veure-ho una mica...)

Fina ha dit...

És avui?

Aaaaahhh! no ho recordava. Però si jo sóc com els nens petits! :-(

Rita ha dit...

Au, ara feina! hahahaha

Va, vaig a practicar anglès... ;-)

zel ha dit...

Calla, calla, que avui i ahir també, vaig maleir Barcelona i els seus habitants (ja em sap greu) però és més castellona que catalona, jollons...

Natxo Rovira ha dit...

A tothom li agrada aquest canvi perquè el dia allarga.

A mi no m'agrada gaire, la veritat, i menys ara, que arriba la primavera i tot convida a estar més alegre, i a l'ambient flota un aire de viure la vida a tope... en fi. Coses meves.

En qualsevol cas, em fot perdre una hora de son.

Molt interessant aquesta explicació, Ferran

Ferran ha dit...

Amics, com de llarg serà avui el dia! Fins a quarts de nou hi haurà llum natural. Zombies, com diu l'Edurne molt encertadament? Sí, zombies... però il·luminats :-)

Disfrutem-ho!

rits ha dit...

el canvi d'hora de la primavera em sol costar més d'adaptar-m'hi, xò porto una setmana tan esgotadora que crec que quan aconsegueixi descansar els bioritmes aniran perfectes!

per cert, jo tb friso pel resum del programa sobre Barcelona!!! (no sé xq no puc deixar comentaris a l'altre post)

Deric ha dit...

quan deixaran de tocar-nos els coll... amb tants canvis d'horari que, per mi, són totalment inútils!

nur ha dit...

Benvinguda sigui l'estandardització: a mi m'encanta aquesta canvi d'horari. Són les 8 i des d'aquí hi ha claror, es veuen uns nuvolets bonics. Ai, sí, semblo una bleda, però m'afecta tremendament la primavera i l'allargament del dia :)

Efrem ha dit...

Fa fred encara, per Alemanya? Aquí ja es comença a notar el bon temps malgrat la pluja dels darrers dies.

Ferran ha dit...

Rits m'ha passat com a tu: diumenge estava tan KO que ni me n'he assebentat, de les conseqüències del canvi d'hora. Algún avantatge havia de tenir estar fet pols, hehe...

Deric jo hi estic a favor :))

No ets cap bleda, Núria. Això de la primavera deu tenir conseqüències biològiques, no és només psicològic!

De fet, Efrem... sóc a Barcelona ;-)

Jesús M. Tibau ha dit...

english is very difficult for me