375 x 27 = 785

¿Sabrieu respondre a la pregunta: "Què passarà a Europa a principis de juny vinent"? No patiu si ho desconeixeu: uns quants milions de conciutadans us acompanyen en la ignorància, hehe... Del 4 al 7 de juny hi ha les setenes eleccions a l'Europarlament (a l'estat espanyol i a Alemanya són el dia 7). Ben aviat n'explicaré els dos imprescindibles, d'aquesta institució: quins són els grans partits polítics que hi estan representats i quina incidència tenen, en els estats membre de la Unió, les directives que en surten. De moment, quatre dades per anar fent boca:
.
* l'Europarlament té tres seus: Estrasburg, Brussel·les i Luxemburg.
* cada legislatura dura 5 anys; les primeres eleccions van ser al 1979.
* 785 és el nombre d'eurodiputats que té el Parlament actualment.
* els diputats estan adscrits a set grans partits polítics.
* 375 milions d'europeus, dels 27 països de la UE, tenen dret a vot.
.
No us podeu permetre, benvolguts lectors, gent amb els peus a terra i interès pel món que ens envolta, arribar a principis de juny sense saber entre quines opcions podeu escollir. Atents, els pròxims dies, al vessant europeista de l'In varietate concordia...
.
375 x 27 = 785
On June 4 till 7 there will be elections in Europe. 375 million citizens will have the chance to choose the 785 representatives of the new term of office of the European Parliament. It is a very important event in the political agenda, despite the fact that many people know (almost) nothing about this institution. Its guidelines have a direct impact on the lifes of the almost 500 million European citizens, which explains the importance of having as much information as possible about this institution. Stay tuned!
.
375 x 27 = 785
Vom 4. bis zum 7. Juni gibt es Wahlen in Europa: ca. 375 Mio. BürgerInnen haben an diesen Tagen die Möglichkeit, die neue 785 Angehörige des Europaparlaments direkt zu wählen. Bald erzähle ich in einem neuen Beitrag welche Optionen gibt es, i.S.v. politischen Parteien, und auch die Wichtigkeit, die für jede Europäer der fassenden Beschlüssen der Mitglieder dieser Institution haben.
.

18 comentaris:

Cristina ha dit...

Hola Ferran!

Ja ens aniràs informant del tema perquè vaig molt perduda. Segur que tu amb tota la informació que tens sobre el tema ens obres una mica els ulls. Feliç setmana!

Assumpta ha dit...

Jo ja sé a qui votaré :-))ho tinc claríssim: Els únics que poden (i volen) defensar els interessos de Catalunya incloent-hi, per suposat, temes de cultura i llengua, indispensables per a la nostra subsistència com a nació. Jo penso votar Ramon Tremosa

enric ha dit...

Llegiré amb avidesa tota la informació que ens proporcionis sobre la configuració del parlament europeu i la resta d’estaments que no votem i que s’elegeixen un cop fetes les eleccions. O m’equivoco?
Encara que soc més aviat abstencionista en aquests nivells de política, estaré molt atent al que ens vagis explicant. Segur que aprendrem alguna cosa. I qui sap, potser em facis votar.
Gràcies per davant.

Deric ha dit...

estarà molt bé que ens facis 5 cts.

rits ha dit...

ja tornen a tocar???? sabia que era d'aquí poc però pensva que eren l'any vinent. no coicidíen amb les municipals??? ais, estic feta un desastre.

Des de sempre he estat gran defensora del parlament europeu, xò reconnec que com la política en general, n'estic força deçebuda. Mentre els estats no cedeixin ni un gram de sobirania política, poca cosa tirarem endavant. Mentre, anar pagant funcionaris europeus....(que ja viuen bé, ja....)

ho sento, avui estic una mica destroyer.

Agrairé molt que ens vagis informant, doncs estic completament desconnectada de l'actualitat europea.

Mireia ha dit...

HOla Ferran!

Encara estic viva, no m'ha picat cap serp verinosa ;). Però he estat molt enfeinada, prometo una actualització del blog aviat! Ara mateix estic de viatge per Nicaragua, un país excel·lent!

Aviat fotos i històries!

I merci per l'interès!

Mireia

DooMMasteR ha dit...

Ens hi juguem molt en aquestes eleccions, com per exemple la oficiliatat de la nostra llengua.

Son unes eleccions molt importants i per la poca informació que ens donen no ho semblen...

Mireia ha dit...

Estic tant desencantada amb la política! però seguiré les teves informacions, Ferran.

Ferran ha dit...

Espero que el mínim d'informació que us donaré, us ajudarà a entendre una mica més el funcionament de l'Europarlament. M'interessa especialment explicar quins són els grups polítics que hi ha, perquè em sembla que això no ho sap gairebé ningú.

Cristina, ho intentaré! :)

Assumpta jo també votaré en clau catalana, cosa que, per cert, molts nacionalistes espanyols curiosament critiquen, com si ells no fessin el mateix.

Tens raó, Enric: els representants de l'Europarlament són els únics que els ciutadans votem directament. La resta d'institucions de la Unió es configuren "des de dins". Per això penso que val la pena participar, en aquestes eleccions.

Deric, promès.

Rits no me'n recordo, però potser van coincidir amb les municipals l'últim cop. En tot cas, els "temps" són diferents: municipals cada quatre anys, europees cada cinc.

Mireia! celebro llegir que segueixes perfectament, per terres centreamericanes. L'altre dia em preguntava on t'hauries ficat, si dalt d'un volcà, a la riba del Pacífic o en un mercat indígena!
Et llegirem amb ganes, quan tornis! (a la catosfera)

Estic d'acord que són importants, DooMMasteR. A veure si amb una mica més d'informació, més gent s'engresca a prendre-hi part.

El meu repte és portar-te a les urnes, Mireia ;-)

Babunski ha dit...

Jo només voto partits catalans, per tant tinc molt clar a qui votaré. Estic frisos per saber els partits friquis que sempre es presenten a les europees. De fet colecciono totes les paperetes de les eleccions i amb les europees m'ho passo pipa. Potser el guanyador seria el col·lectiu BACTERIA (Biólogos asociados contra toda enseñanza retrógrada y autoritaria). En sèrio, existeixen, eh?

reflexions en català ha dit...

Jo també ho tinc clar. El que cal fer és votar.

Esther ha dit...

Gràcies per la info Ferran. No sé què faria sense tú!

glamboy69 ha dit...

Pronostico una abstenció elevadíssima, una victòria del PP i una pujada dels pertits minortaris!
Ens hi juguem algo??

Musafir ha dit...

Ei, Ferran!

Bo, les europees són un bon moment, com tots comenten per a triar els nostres representants a Eurocambra, que deuria de ser, realment, la veritable eina de tots els europeus.

Fa 5 anys un familiar va estar a la mesa electoral, i des de fa dues eleccions hi participe.

Gràcies per la propera info sobre les euroeleccions. Estarem esperant-la.

Salut!

Modgi ha dit...

Però de veritat que això serveix d'alguna cosa? Sempre he pensat que les dicisions importants es prenen a les cimeres i el consell.

Jesús M. Tibau ha dit...

la veritat és que no li prestem gaire atenció a les leccions europees

Natxo Rovira ha dit...

Ostres, Ferran, em fan molta mandra aquestes eleccions europees. Si cada vegada estic més desencantat amb la política nacional i estatal, amb aquesta Europea, és que ja no sé que votar, i més tenint en compte la meva percepció (segurament per ignorància) de que aquest EuroParlament no fa gaire feina útil...
Ja miraré de seguir les teves informacions

Ferran ha dit...

Babunski, no sé exactament quins partits freakies es pesentaran aquest cop, però n tinc cap dubte que més d'un hi haurà :)

O, i tant, Marc, i tant que sí!

Esther encantat :)

Ei glamboy, que això ho he vist en una enquesta, eh?? ;-))

Musafir, que tothom s'animi a votar!

Modgi, a veure si publico algunes de les directives del Parlament que són d'obligat compliment pels estats; moltes de les decisions de l'Europarlament ens afecten en el dia a dia...

Doncs a veure si ho anem canviant, això, Jesús, perque són importants!

Sí que en fa, sí, Natxo. Bé, tampoc és que controli al 100% tot el que ve d'Estrasburg, però força directives de l'Europarlament són d'aplicació obligatòria a tota la Unió. Els parlaments estatals són els encarregats d'aplicar-les, per això de vegades l'acció del Parlament europeu queda "amagada" com si fos obra dels parlaments estatals...
A veure si la poca informació que us donaré serà útil; això espero!