El Maresme, terra d'acollida?


Ja he experimentat el que és anar a viure a una extensíssima ciutat de 3,5 millions d'ànimes, però com es deu viure a una vila on conviuen només uns pocs milers de persones? Això no ho he viscut mai... encara!

Tot i ser 10 vegades més extensa que la capital catalana, Berlin resulta infinitament menys estressant que la Ciutat Comtal: per la seva baixa densitat de població, pel poc trànsit rodat, pels omnipresents parcs i jardins de la ciutat, que la tenyeixen de verd quan arriba el bon temps... Tornar al brogit de Barcelona després de l'oasi berlinès pot arribar a ser traumàtic, una experiència que definitivament em vull estalviar, tot fent un saltironet Barcelonès enllà. Serà terra d'acollida, el Maresme?

Se'm fa estranya la idea de viure fora d'una gran ciutat, però també és cert que l'experiència de Berlin m'ha servit per relativitzar el concepte "distància". Al cap i a la fi, es triga el mateix entre les estacions de Gesundbrunnen i Mexikoplatz en S-Bahn, que amb Renfe entre les de Pl. Catalunya i la de la meva aviat població de residència: trenta-i-escaig minuts. Vist així, és com si continués visquent a una gran ciutat. Això sí, en el cas de Catalunya, amb mar durant gran part del trajecte. El mateix mar que podré veure, cada dia, des de la meva residència maresmenca! :)



I'm moving
After living in Berlin for some time, coming back to Barcelona is no easy thing to do. Despite being huge, the German capital is definitely quieter than my hometown, and this is so because of its much lower population density, less traffic on the streets and, also, for Berlin is full of parks and gardens, unlike Barcelona. These are the main reasons why I just decided to move to a northern area, to a small town in a county named Maresme. It's a weird feeling, for I have always lived in big cities, but at the same time a great opportunity to enjoy a bit of peacefulness, while the train station is only 5 minutes away from my appartment to be.
Actually, the Berlin experience has been especially good for me at least in a sense -undoubtfully, in many more than one: now I'm used to big distances! When I used to take the S-Bahn at Gesundbrunnen station, and travelled all the way down to Mexikoplatz, the journey took a bit more than thirty minutes; this is exactly the time that it takes to go from central Plaça Catalunya in Barcelona, to my train station to be! And what's great, most of the trip takes place along the sea.
Yes, I'm definitely sure this will be a positive experience!

39 comentaris:

Montse ha dit...

Ostres, noi, quin canvi!!!!
Jo també sóc maresmenca, de tota la vida , i no m´importaria gens anar a viure a Berlín.
Benvingut al Maresme!

Clidice ha dit...

ben tornat! :)

Fina ha dit...

Ei, el mateix mar que veig jo des de casa...
Tens raó, Berlín és així mateix.Però li falta aquest mar nostre tan bonic i refrescant.

Una abraçada des de la comarca veïna. :-)

Gatot ha dit...

el "meu" poble te 35.000 habitants humans... i ja el trobo una mica estressant...

tornes, doncs?

i qui em fara de guia a Berlin?

petons de bentornat!

nur ha dit...

Que t'he de dir jo del Maresme que no t'hagi dit ja? No tinc cap mena de dubte que tot i que continuaràs sent un barceloní (això es porta molt endins), Vilassar t'encantarà. Ja m'ho explicaràs mentre passegem o veiem com es pon el sol des d'un xiringuito qualsevol :)

Benvingut siguis a aquesta la nostra comarca!

Una barsalunina :)

kweilan ha dit...

L'altre dia em vas dir que a partir d'ara veuries el mar des de casa teua i no ho vaig relacionar amb què tornaves. Benvingut a casa!!!

Asimetrich ha dit...

Què cabroooooon! jejejeje. Ben tornat, doncs. A mi em queda poc per tornar a veure aquest mar tan blau i la llum blanca. Quines ganes! i quina enveja em fas! :)

Rita ha dit...

M'encanta Berlín, però el Maresme és ideal per viure-hi i per la proximitat amb Barcelona.
Ben tornat a casa!
Petons!

DooMMasteR ha dit...

Bentornat a Catalunya, Ferran!
El Maresme és on millor es viu! ;-)

Assumpta ha dit...

Al Maresme hi ha molta gent del Barça també, Ferran, segur que t'hi sentiràs bé :-))

Jesús M. Tibau ha dit...

la calidesa del nostre mar no té preu. Benvingut

Xavi ha dit...

I jo pensava... i on va del Maresme? M'ha contestat la Núria. Ja ens diràs com n'és el poble. Si me'n canso del brogit de la part baixa del Raval, m'ho pensaré.
Per cert Núr, vas enviar una consulta al consell comarcal del maresme. T'han contestat?

Cristina ha dit...

El Maresme és una zona privilegiada. Jo l´he anat descobrint mica en mica tant per les seves platges com per la muntanya i quan vull desconnectar agafo el tren i em relaxo...
Estic segura que passaràs moments molt feliços allà...

Edu ha dit...

Doncs perquè enganyar-nos, a les ciutats petites s'hi viu molt bé, segur que t'adaptaràs ràpidament.

I això de veure el mar cada dia des de la teva residència és tot un luxe!

Salut!

Sara Maria ha dit...

Si la vista és des de la teva nova casa, genial!!! Jo no sóc però del mateix parer... Quan més aprop la feina de casa millor!!! Ara estic a cinc minuts caminant pel Gòtic!!

Míriam ha dit...

Jo no conec el Maresme, però sí que sé el que és viure en un poble petit. I tot depèn de la gent. sé que en sabràs trobar de bona! i del Maresme a Berlín, doncs, només hi has de sumar aquests 30 minuts de tren més, ves!

Charlie Hi-Hat ha dit...

mmmm...Vilassar de Mar?

reflexions en català ha dit...

Ben tornat, doncs.

Si veiessis què significa viure en una 'ciutat' de 400 habitants com la meva, hehe.

Ferran ha dit...

Merci, MONTSE! Sí que és un canvi, sí...

Gràcies, CLIDICE. I KWEILAN :)

És veritat, FINA; li falta el mar... però quina ciutat!

GATOT Berlin no és una etapa tancada de la meva vida; no hi ha res descartat, però mentre sigui a Catalunya, necessito una mica de tranquil·litat.
De guia a Berlin? Parlem-ne! :-)

Merci, barsalunina NÚRIA :) Sí que farem passejos maresmencs, sí!

Doncs au, ASIMETRICH, que si et falta poquet per tornar, et falta poquet per poder respirar el nostre fantàstic mar. Ànims!

Gràcies, RITA. Estic segur que tens raó!

Merci també a tu, DOOMMASTER. Ho saps per experiència, oi? ;-)

Hahaha!! Ja tens raó, ASSUMPTA. Ahir hi vaig veure unes quantes banderes del Barça, caminant pel poble. Ole! :))

És ben veritat, JESÚS. Gràcies.

XAVI, diuen que un cop t'acostumes a viure fora de la gran ciutat, ja no hi vols tornar. Francament, si del Raval es tracta, no m'estranyaria que em passés justament això!

Ei CRIS, merci i sí, jo també ho crec -i ho espero!

EDU aquesta vista -i la proximitat de l'estació de tren; i la tranquil·litat- és el que va fer-me decidir.

SARA MARIA ho entenc perfectament. Durant un temps jo també era del teu parer; ara he canviat i és perfectament possible que d'aquí a X temps canviï de nou. Ja veurem...

O, i tant, MÍRIAM, que n'hi trobaré :) M'agrada que em recordis que Berlin només em queda 1/2 horeta més lluny que des de Barcelona; és veritat! :)

CHARLIE, justa la fusta! :-)

MARC, aquesta experiència la deixo per més endavant, hehe... Però poca broma, que podria arribar perfectament!

helenna ha dit...

Ohh, quina enveja Ferran, veure el mar des de la finestra de casa teva.
Sóc de Girona, però el Maresme, m'enamora. Sort en aquest nou inici.

Mireia ha dit...

Ferran! molta sort en la teva tornada a terres catalanes! jo d'aquí pocs mesos també me n'hi torno!

Salut, visca el Barça i visca Catalunya!

glamboy69 ha dit...

vaaaale! Que tú estas vivint a Berlin! Ara entenc el bilinguïsme del blog!!
Això s'avisa!
Per cert, a veure si et passes pel meu blog i participes a l'enquesta experiment!

Josep Lluís ha dit...

Jo diria que la Costa Brava és millor però, perquè entrar en disquisicions quan un i altre costat del riu la Tordera estan banyants pel mateix mar?.

Tot i que els politics estan decidits en fer-nos la guitza, intentant convertir pobles en ciutats. Estic convençut que sempre és millor viure en mig de 40.000 que de 4000.000.

Benvingut a casa.

Núria ha dit...

Ferran,
Segur que hi estaràs bé. Guanyaràs en qualitat de vida, segur.
Veure el mar des de la finestra és preciós. Encara que sigui llunyà, acompanya.
I la bona comunicació amb Barcelona, un privilegi que els de l'Empordà no tenim.
Una abraçada!

òscar ha dit...

jo soc maresmestiuenc. si entre juny i setembre si està de pebrots, la resta de l'any deu ser hollywood!!! :)

benvingut!!!!

Natxo Rovira ha dit...

Saps, Ferran?
El passat 25 de maig, vam tenir la necessitat d'anar a estar en contacte amb el mar, i vam decidir anar a la platja de Premià, lloc especial en la infantesa de l'Anni.

Jo sóc un enamorat del civisme europeu, especialment del centre i nord d'Europa.

Però quan tendeixo a pensar que al nord dels Pirineus tot és millor, també m'agrada aturar-me i valorar la privilegiada terra en què vivim, malgrat que alguns dels seus habitants (entre els que, modèstia a part, no m'hi compto) no en volen tenir cura ni estimar.

Desitjo que siguis molt feliç al Maresme...

Salvador ha dit...

Vaig viure a Premià de Mar a finals dels 80 i en tinc un bon record. L'única cosa que no m'acabava d'agradar era el vent, marinada tot el dia.

Ferran ha dit...

HELENNA tan de bò també a mi m'acabi enamorant, el Maresme, un cop el conegui bé. Em sembla que serà així :)

I mentrestant, que te quiten lo bailao, MIREIA: Països Baixos, Costa Rica... em fas especial "enveja" per la teva estada a aquest últim país!

Ei GLAMBOY, això i que sóc un enamorat de les llengües. Fer posts en diferents idiomes m'ajuda a mantenir el nivell tan com puc.

JOSEP LLUÍS, avui ja m'has ensenyat una cosa: no sabia que la Tordera separava les dues comarques :-)

NÚRIA, maca, tens raó en el que dius del mar. A mi sempre m'ha relaxat infinitament, la seva visió i també el seu sò. El sò no m'arribarà, a casa, però la platja em queda a cinc minuts a peu. I sí, també l'estació de tren, directe a Pl. Catalunya en 30 minuts.
L'Empordà, certament, no està tan ben comunicat -gens bé si pensem en termes ferroviaris- però és encara més bonic que el que conec del Maresme.
Una abraçada energètica.

No saps les ganes que tinc de comprovar-ho, ÒSCAR!

És ben cert, NATXO, el que comentes de l'estil de vida a banda i banda dels Pirineus. I també ho és la part del civisme; suposo que no podem tenir-ho tot :(
T'agraeixo el teu desig; penso que es complirà :-)

Vent humid, SALVADOR, que vull pensar que Vilassar de Mar m'estalviarà: porto fatal la calor, i pitjor la xafogor! :)

Efrem ha dit...

Benvingut al maresme tropical! :)!!

Tenir la platjeta aprop de casa a l'estiu, no té preu! Bé, sí que el té, però està d'oferta, perquè val més del que costa.

Els del PiT ha dit...

Aquest ha estat un post (perdó apunt) invisible als nostres ulls, per què em surt al blogroll el postapunt de sant Jordi?

Bé doncs de trasllat que estàs, eh? I caram! A Vilassar, potser ens hi veurem si vas a la platja...

Si necessites algú que t'ajudi et puc enviar l'avi Gres, l'únic espècimen capaç de buidar una nevera en temps rècord per tal de ser transportada amb major facilitat...
;-)

Plaafffs!!! Hi hi hi...
Bona tornada a la terra Ferran!
:)

- assumpta - ha dit...

Bentornat a casa, Ferran!
Aquesta vista és magnífica, llevar-se cada matí i poder veure el mar, NO TE PREU, NO ES POT PAGAR !
Vaig canviar bcn (i el seu mar) per tàrrega i la seva plana. Són maneres diferents de viure/veure la vida però cadascuna té el seu punt.
T'hi trobaràs bé al Maresme, hi tinc amics que hi viuen de fa anys i van a treballar a la city. Cap problema!
Ja ens ho aniràs explicant, oi?
Un petó!
;)

rits ha dit...

segur que serà fantàstic! veure el mar des de casa! quina enveja! jo només l'oloro quan el vent bufa de mar a muntanya i ja em sento afortunada!

tots ens anem acostumant a tot. segur que trobaràs un munt d'avantatges al Maresme.

quim ha dit...

Molt bé, Ferran.

Jo també, què puc dir del Maresme que no se t'hagi dit? Si agafes el tren trobaràs les històries més fascinants, i les converses més gustoses. Hi ha mar, muntanya, una vista com la que tens des de casa teva...

Res noi, que me n'alegro molt que visquis al Maresme i que estiguem més a prop.

Dani R. ha dit...

Benvingut al lloc on millor es viu, del lloc on millor es viu. Si algun dia t'apropes a la capital avisa.

Ferran ha dit...

Ei EFREM, sóc poc de platja, jo (de torrar-me al sol, vull dir), però m'encanta anar-hi una estona a última hora de la tarda, quan el sol ja no fa tant de mal. I m'encanta passejar-hi tot l'any; i olorar el mar... Tot plegat ho tindré a cinc minuts de casa! :-)

Ooops, SERGI, ni idea, no sé perquè; misteris de blogspot, suposo...
Haha!, merci per oferir-me l'avi, però justament la nevera no viatjarà amb mi cap al Maresme. Ho sento, avi!

Oh, i tant que us n'aniré fent cròniques, -ASSUMPTA-. Efectivament, la visió del mar... no tinc paraules; em relaxa tant!

Estic segur que serà així, RITS. Vive le Maresme! :-)

QUIM creu-me si et dic que, en un dels pocs viatges que he fet aquests últims dies en tren, entre Barcelona i VdM, mentre sentia una conversa surrealista em vaig recordar de tu i també de la Nur, de les vegades que heu explicat alguna cosa sobre les "converses dalt del tren"... Segur que en treuré material pel blog, hehe!

Merci, DANI. Conèixer bé VdM i tot el Maresme, capital inclosa, és a la meva agenda. Mira, potser per fi podré viure les famoses Santes en persona! :-)

merike ha dit...

What a great apartment, I'm sure you will be very happy to live there. But didn't you always complain about the trains not being in schedule or something, this must be different, a metro? Good luck!

Cris ha dit...

Hola!! Salutacions d'una maresmenca de tota la vida.... beningut, t'encantarà la tranquilitat i tot el que tindràs a l'abast gaudint gent propera i s'et veu amb bona voluntat!! Endavant i molta sort en la nova aventura, t'ho diu una que és "animal de poble".... :)

Ferran ha dit...

Hi MERIKE, it's a train, actually; like the S-Bahn network in Germany. Fortunatelly, this line (C1) is currently working pretty well; it's trains are usually on time. Hope this will last! :)
Thanks for the good wishes.

Hola CRIS. Caram, moltes gràcies per aquesta excel·lent benvinguda. Espero sentir-me tant bé a Vilassar de Mar, quan m'hi instal·li, com desitjo! Moltes gràcies :-)

Cristina ha dit...

I jo me n'assebento ara!!! i perque m'ho ha dit el dani!!!! si és que estic desconnectadíssima!!!

Un petó! i a veure si venim a fer un vermut a l'Espinaler aprofitant...