Intermitents

Fan pampallugues, acostumen a ser de color taronja, són a dreta i esquerra, i davant i darrera, de tots els vehicles motoritzats que poblen carreteres i autopistes del planeta. Definitivament fan servei, per més que una majoria de conductors catalans sembli no conèixer-ne l'existència :-(
El "no ús" dels intermitents és una (només una) de les diferències en la conducció a Alemanya i a Catalunya. Allà, el 99,99% dels conductors sap que utilitzar els intermitents fa la circulació més segura, mentre que al nostre petit país majoritàriament no s'usa, o s'usa malament. Perque vejam, posar l'intermitent quan ja estàs canviant de carril o agafant una sortida... NO SERVEIX PER RES! Si teniu amics, coneguts o familiars que no sàpiguen que els intermitents hi són perque els altres puguin conèixer les nostres intencions conductores, sisplau, els ho explicareu? També fora important fer entendre qui no ho sàpiga, que posar l'intermitent NO dóna dret a canviar de carril, per exemple, sense mirar si això és possible sense provocar un accident!
Tanta obsessió amb el puto 80 a l'àrea metropolitana de Barcelona em té meravellat. Els del Trànsit haurien de treure punts (i de sis en sis), als qui no utilitzen els intermitents. Això sí que ajudaria a evitar accidents!
.
Ah!, i parlant d'intermitents, ves que aviat no obliguin els ciclistes a tenir-ne, també. Sí, sí, tenir-ne els ciclistes, i no les seves bicicletes...
.

.
Direction indicator lights
Driving in Germany or in Catalonia is quite a different exercise. While most German drivers are perfectly aware of the importance of using the direction indicators, this is quite a seldom fact on Catalan roads. Unfortunatelly, many drivers over here seem no to understand how important it is to follow the rules while being at the wheel. There is no doubt traffic is much safer when following obvious rules, and that many accidents would not happen if every driver was conscious of the power a vehicle has, either to do good... or bad.
.
Blinker
Auto fahren ist in Katalonien ganz anders als in Deutschland, eine ehrlich unsicherer Übung. Die nicht-Benutzung des Blinkers hat damit viel zu tun. Mehrmals habe ich auf deutschen Strassen mein Auto gefahrt; (fast) nie habe ich dort das Gefühl gehabt, in Gefahr zu sein. Trotz der grossen Geschwindigkeiten auf die Autobahnen, verstehen die deutsche Fahrer im Allgemeinen, wie wichtig eine veranwortungsvolle Steuerung ist. Die nicht-Benutzung des Blinkers sollte, meiner Meinung nach, bei uns unter Strafe stellen!
.

18 comentaris:

Asimetrich ha dit...

totalment d'acord!... excepte en els 6 punts (t'has passat un xic,no?:) És quelcom del que sempre m'he queixat, tot i que si ho faig al mig d'una conversa (ves quines coses de parlar) em miren raro: "què li agafa a aquest ara?". Però també crec que no se li dona la importància que té. Gran post! (as usual :)

Clidice ha dit...

És molt curiós això dels intermitents, per no dir l'obligació dels ciclistes de marcar cap on van. Em sembla que la gent no els posa, als cotxes, perquè "ells ja saben on van i ningú no n'ha de fer res", no diu molt de la idiosincràsia del país? I en el cas dels ciclistes "pel sentit del ridícul".

En aquest nostre món quan som vianants tenim tots els drets, fem el que ens rota i són els altres qui ho fan tot malament, quan som ciclistes exactament tres quarts del mateix, quan som conductors ... val més no parlar-ne. El cas és que contravenir les lleis és un esport nacional i, a sobre, qui les contravé es aplaudit.

Després ens estranya que hi hagi corrupció ...

kika ha dit...

tens tota la raó, però t'he de confessar que encara que ho intento, no sempre faig servir els intermitents... sovint me n'adono quan ja és massa tard... un vici!

Dani R. ha dit...

I quina ràbia dona la gent que no posa l'intermitent a les rotondes quan estas esperant per entrar-hi!

Rita ha dit...

No condueixo jo i no puc dir com ho faria, però és terrible com n'és d'egoista la gent coduïnt aquí...

Suposo que hi trobaràs moltes diferències d'Alemanya a aquí en aquest tema.
Paciència! :-)

Assumpta ha dit...

Jo no tinc carnet de conduir, ni en tenien els meus pares (a casa mai hi havia hagut cotxe) el meu marit té carnet però no li agrada conduir i tampoc mai hem tingut cotxe (oi que som originals? jeje)

Bé doncs, una de les poques coses que sé és per què serveixen els intermitents i que s'han de fer servir ABANS, doncs justament és tracta d'això, d'avisar de la maniobra que vas a fer!!

Ai, ai, aquesta gent!!!

Bon article Ferran! És una llàstima que no fem tot allò que és a les nostres mans per protegir-nos i protegir els demés!!

Assumpta ha dit...

Ah!! que no he dit res de la jaqueta de la ciclista!! :-)) A l'hivern bé... però a l'estiu ;-)

Sara Maria ha dit...

Veig que coincidim: sempre havia pensat que hi havia gent que es pensava que la llumeta de l'intermitent era per omplir un forat al xassís i no per res més.
I també hauríen de posar multa, com fan a França, als conductors que van pel carril del mig a poca velocitat!

kweilan ha dit...

Tens raó. Per la meua part m'he retirat de la carretera i passo del cotxe perquè com més va, menys m'agrada conduir.

helenna ha dit...

I què m'en dius de les rotondes?. Passa qui més "morro" té, sense respectar la preferència, grrrrrr.

Ja ets del tot maresmenc??, una abraçada.

Ferran ha dit...

Gràcies a tots per donar les vostres opinions!

És que és molt important, ASIMETRICH! El que passa és que a Catalunya hi ha tan poc costum d'utilitzar-los (els intermitents) que molta gent no n'és conscient. No hi ha cap dubte que fa la circulació més segura.

Ben vist, CLIDICE. L'egoïsme és un esport nacional en el nostre país, i no havia pensat que la mala conducció i té molt a veure. I no em consola pensar que els italians ens superen!

KIKA no desesperis, és qüestió de mentalitzar-se que cal fer-ho, i al final els usaràs sense adonar-te'n (però fes-ho, sisplau! :)

Síííí, DANI, totalment d'acord!!! Amb això també m'hi estic trobant, ara que pillo la nacional aquesta entre Barcelona i Vilassar. És fatal!

Buf, RITA: te'n podria fer un llistat, de diferències, que al·lucinaries. De fet, algun cop ja n'he parlat, del tema; i és que deu n'hi do...!

ASSUMPTA, és la mateixa inconsciència (i egoïsme) de qui agafa el cotxe havent begut, o sense carnet!, o tantes coses similars... Aquest país és la pera, i no precisament per bé en allò que es refereix a respectar els altres. :((

Cert, SARA MARIA. Al respecte del tema carril del mig, trobo béa una campanya que s'està duent a terme, per concienciar els conductors que circulin pel carril de l'esquerra. És trist que ho hagin de repetir constantment, però com a mínim s'hi escarrassen. A veure si tothom s'hi posa.

KWEILAN no ets la primera que conec que "aparca" el carnet de conduir...

I tant, HELENNA, és el que comentava en Dani amb tota la raó.
No encara, però ja estic portant coses al pis. El 9.07 és el gran dia :-)

Clidice ha dit...

Joaz, a Itàlia és una qüestió de ... gònades, ehem. El truc per passar a peu un carrer i que parin els cotxes és fer veure que no els veus. Si te'ls mires no paren, però si no te'ls mires i passes per ... gònades, frenen tots ;P Ara, és horrorós pel miocardi :( quin estrès anar pensant: "pararà? pararà?"

XeXu ha dit...

Completament d'acord. Com dius, la majoria de gent d'aquí (dels que fan servir els intermitents), els fan servir per indicar el que van a fer, i immediatament fer-ho sense mirar si els altres han captat el senyal, o si és possible en aquell moment, com un acte reflex que vagi desconnectat de la maniobra en si. És una vergonya. Jo no condueixo fa molt temps, però ho veig contínuament. Per què no em sorprèn que Alemanya condueixin millor que aquí?

Boni ha dit...

Els ciclistes ho tenim molt fàcil per indivar les nostres intencions,no cal pas que ens facin anar com un arbre de nadal!!!
Salut.

Ferran ha dit...

Total, CLIDICE, que allà palmes en accident de cotxe o d'un infart en mig del carrer (*). Quin panorama, francament!
(*) En Berlusconi pot morir d'una d'aquestes dues... o d'un infart en plena còpula amb 20 noies menors d'edat, naturalment totes alhora, que ell és molt mascle.

XEXU, no m'estranya gaire que renunciessis a conduir aquí. Si la Renfe anés millor potser m'ho pensaria, jo també...

BONI, jo no sóc cicliste però no podria estar més d'acord amb tu! :) Benvingut i merci pel teu comentari.

Fina ha dit...

Bona intervenció Clidice.
Qui ha creuat els carrers de Torino, el Caire, o Mumbai a peu, sap bé del què parles.És tracta de no ser covard, perquè de conductors infractors n'hi han molts.

Ferran, un estudi (no exhaustiu) del trànsit per la xarxa catalana i rodalies mostra que hi han més infractors a la xarxa de rodalies. Que a Alemanya i encara més a Suècia condueixen millor, ho tinc clar.Les multes també són més grans.

És qüestió de vigilar, sobretot als infractors, i continuar el camí ben acompanyat.I si passa alguna cosa trucar a la policia.:-)

Una salutació ben cordial.

- assumpta - ha dit...

Ooohhh! Es ben veritat!!!
No agafo massa el cotxe (el trajecte fins a Lleida el faig en tren), però em posso dels nervis quan veus que el de davant fa el que li rota...
Aparca aquí ara... doncs aquí que s'hi posa i no avisa.
Vol tirar per aquest carrer o trencant... doncs ho fa i "punto pelota", el de darrera que es foti!!!
Aaaainnns! i després aquests resulta que parles amb ells (en conec un quants) i són els millors conductors.
Ens falta civisme... i "punto pelota"!!!
Bona setmana, Ferran!!!
;)

Els del PiT ha dit...

Quanta raó amic Ferran, és ben cert, però a mi el que més em sobta és la gent que posa l'intermitent de la dreta per anar a l'esquerra...

PS: M'agradarà tenir la jaqueta perquè voldrà dir que ja puc tornar a pedalejar amb permís de la doctora
;-)