Descobrir

Mataró és a tocar de la meva nova residència catalano-maresmenca. És una ciutat capital que no conec gens i que tinc ganes de descobrir, però... step by step; deixar el pis presentable ha sigut una currada sense precedents, de tantes coses com hi he fet (fer) abans d'instal·lar-m'hi, i també mentre ja hi visc. Temps tindré per fer-hi escapades. Avui, però, he aprofitat per apropar-me al centre comercial Mataró Park, que és a 10 minuts escassos de casa, en cotxe. Un centre comercial és un centre comercial, és a dir, per definició un lloc horrorós que normalment defujo cames ajudeu-me. En aquest cas no és diferent, però com no hi havia estat mai i volia saber què hi podia trobar en cas d'apuro, he estat capaç de passar-m'hi ben bé una hora.
He descobert que hi ha un bowling, cosa que celebro. Cal dir que la desena de pistes comparteixen espai amb maquines vàries, cofoïes de llum i de color, que no crec que facilitin gaire ni la concentració ni la tranquil·litat d'esperit mentre engeges a rodolar la bola cap a les bitlles, però ei!, fins que no ho provi no faré cap prejudici.
També hi he trobat un supermercat gegant, un Alcampo que no te l'acabes. De fet, ell era tan gran i jo tan de poble, que per poc em marejo, literalment. Quin agobio! Passadissos i més passadissos, marques autèntiques, marques blanques, marques desconegudes... marques i més marques! He acabat agafant quatre coses i fotent "alcamp" (perdó, perdó!), abans no m'agafés una taquicàrdia per excés d'oferta. Sóc simple, jo.
.
Total, que ja sóc maresmenc i que n'estic encantat. I que tenir per davant una perspectiva de descobriments (de ben segur, majoritàriament mooolt més interessants que un C.C.) em dóna molt bon rollet. Visca el Maresme!
.
To discover
For a little more than a week now, I am living in my new place. Very well located, in front of the sea and only 30 minutes away from downtown Barcelona, the nearest big city is Mataró. I just profited from its proximity and thus drove to a big mall on its outskirts. I dislike malls, but thought it might be good to know what one can find inside this one, in case of "urgent necessity", so to say. A pretty big, unpleasant spot... that can be of help, eventually.
The discovery of my new land has started...
.
Entdecken
Seit eine Woche wohne ich in meiner neuen Wohnung, in der Umgebung von Barcelona. Sehr gute S-Bahn-Verbindung (in nur 30 Minuten erreicht man das Zentrum der Stadt), und super schöne Aussichten von der in der 9. Etage liegende Wohnung. Mataró heisst die Stadt, die näher zu meiner neuen Residenz liegt. An diesen Tage nehme ich die Zeit, Mataró und andere zugängliche Orte zu entdecken. Bislang habe ich ein Einkaufszentrum besucht; nichts exotisches, ich weiss, aber es kann mir evtl. gut helfen! :-)
.

38 comentaris:

zel ha dit...

Molt bo, fotre "alcamp", hi ha coses que de tan tontes ens fan riure, i el més divertit és quan rius sol...jejeje

petonassos, maresmenc!

Clidice ha dit...

una vegada vaig jugar a bitlles i, en tota una partida, no en vaig encertar NI UNA! això es mereix un premi no? :P

L'acudit pèssim :D ara la sensació la compartim 100% agh!

Gatot ha dit...

benvingut a la selva consumista, noi! (ui, volia dir al maresme!)

:)

petons bolerus!

Mireia ha dit...

Un al maresmenc d'adopció, com jo, tot i que jo encara estic a tocar de la meva Selva.
Mataró park va bé per sortir del pas, a la planta inferior t'hi queda un media markt (està una mica amagat) el que jo no hi he sabut trobar mai és cap llibreria o quiosc gran.

benvingut a ala teva nova comarca

Sadurní Vergés ha dit...

Està bé que hi hagi un bowling. És un entreteniment ben sa i divertit.

Salutacions,
S.

Xavi ha dit...

Guay. Sempre he pensat que ets un tio positiu i es clar, això dona lloc a que les coses que porten associades els canvis omplen l'esperit.
Vertigen, és el que em dona a mi, estar una estona llarga en un cengtre comenrcial.
abraçada i endavant!!!

Jordi ha dit...

Que be descobrir els exterior de la nova llar. Té mèrit aventurar-te en cap de setmana a entrar a la jungle dels centres comercials. A mi em falten 10 dies i això que desde el pis actual veig la terrassa del nou.

XeXu ha dit...

Si ja t'ho deia jo que ara et ve un temps d'adaptar-te als nous espais, a tot el que tens al voltant i trobar el teu espai. Mica en mica, però segur que no et costarà, perquè ja veig que et sents maresmenc, i de ganes d'integrar-te no te'n falten.

Ferran ha dit...

I molts també per tu, estimada ZEL!

Haha! CLIDICE, de premis per no tocar ni una sola bitlla jo també me n'he endut uns quants, al llarg de la meva carrera bowlística :)

Hehe, merci, GATOT. Petons humids (ep, per la humitat que fa! ;)

Merci, MIREIA! Avui he estat justament al MediaMarkt, que de fet era el lloc pel qual bàsicament volia anar al centre comercial en qüestió...

Fa molt que no hi jugo, SALVADOR, però sempre m'ho he passat bomba, amb les bitlles!

XAVI tot i que no fa pas gaire setmanes no ho semblava, sí que en realitat sóc un tio positiu... per sort per mi. Sempre penso que els pessimistes tenen dos problemes, pobres, quan van mal dades!

Això teu, JORDI, serà una mudança "d'estar per casa", mai més ben dit, hehe... Veure el pis que ets a punt de deixar, des del pis nou, no sé si deu anar gaire bé per cremar etapes! Suposo que per tu no és un problema. Ànims i ja ens explicaràs les sensacions del canvi!

Dius bé, XEXU; de ganes no me'n falten i la veritat és que estic encantat, amb el canvi. Espero que tu també ho estiguis!

ddriver ha dit...

Amb la de coses maques que te el Maresme i anar a petar aquí...L’antiga Iluro ara gairebé ciutat musulmana. Tens els bonics barris de Cerdanyola i Rocafonda on podràs practicar l’àrab,sota Rocafonda tens possibilitats de relacionar-te amb sub-saharians i al costat del Alcampo tens la Llantia on podràs comprar de tot,be de tot il•legal o legal tindràs que seguir anant al alcamp. També a destacar la seva gran indústria tèxtil xinesa.
Sort amb el proper tour

Deric ha dit...

jajjajajajaja
quin acudit més dolent!!!!
Jo també hi vaig anar un cop a aquest CC i mira, no està mal, però com és l'únic de la zona, està a tope de gent, no m'estranya que et marejesis!

Asimetrich ha dit...

Comparteixo amb tu la fòbia pels centres comercials. Però l'important és que gaudeixis del nou entorn, i pel grandiós acudit (que m'ha fet riure, sóc així de ximple:) veig que t'ho estàs passant teta. Disfruta!

nur ha dit...

T'encantarà el centre: les botiguetes del centre històric són encantadores. Bé, no és res especial, però, no ho sé a mi m'encanten.

Hi pots anar en tren: tens una parada i, des del tren, fins a la plaça Santa Anna no hi ha res.

Si m'avises, vinc amb tu, maresmenc nouvingut :P Abraçada!

Assumpta ha dit...

Eeeeeeeeps!! Què és això que tu ets tant "de poble"? :-))

Un barceloní s'ha de sentir a gust (per definició) envoltat d'un munt de gent desconeguda... Un Centre Comercial!! Què guai!! :-))

Va de veritat: Fa uns anys (no molts: tres o quatres) un estiu, varem anar a passar un dia a un Centre comercial: El meu marit, ma germana i jo!! Uaaaaaau què bé ho varem passar!! Jijiji... un munt de botigues per mirar i remirar (no varem comprar res de res en quant a roba... però miraaaaar!!) i, després, com era a finals d'agost, ja tenien posades cosetes pel començament de curs... i allò sí que va ser una bogeria!!

Crec que era un "Continente" (Dins el Centre Comercial) Paquets de cinc llibretes a un preu tiradíssim, llapis, bolis, paquets amb maquinetes i gomes de borrar... jijiiji... Encara tinc llibretes d'aquelles per estrenar!! (Eren més "mones" tamany quartilla, amb espiral al costat, i cada llibreta tenia la tapa d'un color)

Per dinar sempre pots menjar un frankfurt a qualsevol lloc... allí dins mateix :-))

(A mi lo de fotre "alcamp" m'ha fet gràcia jejeje)

arsvirtualis ha dit...

M'agrada Mataró; és una ciutat que cada any visito per qüestions de feina i a banda per qüestions personals; tinc bones amistats i potser seria una de les poques ciutats en les quals m'agradaria viure si és que torno algún cop als orígens. I pel que veig estàs en plena rauxa consumista...

Francesca ha dit...

Ei Ferran, aquests primers dies de descobriments i sorpreses són els millors, gaudeix del piset i de les vistes... per cert, has vist algun japo? :)

Ferran ha dit...

Gràcies a tots pels vostres comentaris, i que passeu molt bona setmana!


DDRIVER fa tot l'efecte que el rollo multiculturalitat no et va gens...

DERIC de debò que vaig tenir una sensació molt estranya, d'agobio total. Espero acostumar-me a la gentada, per si toca anar-hi algún cop!

Deu n'hi do, ASIMETRICH, com començo a passar-m'ho de bé. Ara que el gros de la mudança és etapa superada, començo a disfrutar de debò del pis, de la novetat de tot plegat...

I tant que t'avisaré, NÚRIA! M'encantarà que em treguis a passejar per Mataró, un dia d'aquests! Canviarem el nostre E. Granados pel casc antic de la capital maresmenca; visca!

ASSUMPTA sí que hi ha de tot, en un centre comercial, però "de tot" inclou també un tipus de personatges que, què vols que et digui, em fan mandra. En aquests espais, el percentatge de Yolis, Yesicas i Jonathans em sembla que és elevadíssim; quina mandraaaa!

No, no, ARS, de "rauxa consumista" res de res! Només tinc interès a saber què hi ha a prop de casa (a prop a peu i a prop en cotxe), per si em fa falta alguna cosa en un moment determinat. Consumista, jo? Nein, überhaupt nicht! :)
Salutacions a la bella Köln!

Hehe... molt aguda, FRANCESCA :) De moment no, encara no, però deixa'm que busqui una mica i quan el trobi, igual cau una convocatòria fora dels límits de la gran ciutat... :-)

Assumpta ha dit...

Jajaja i potser algun Kevin-José i tot :-))

rits ha dit...

I Mataró tb té molta vida social!!! apart de les famoses santes, munten un munt d'activitats i festes!!!
ahir al vespre féien un festival de no sé què que actuaven kiko veneno i los delincuentes, entre d'altres (no és que aquesta música em vagi massa, xò los delincuentes em fan riure molt!!!)

segur que en dos dies estàs completament adapatat!!!

a mi els supers aquests tan grans m'atabalen de valent. Sóc capaç de trigar mitja hora en trobar un producte, i tanta gent, tants nens cridant, atabalen de valent!!! a veure si trobes el mercat municipal, segur que és una delícia!

Edu ha dit...

Ni cas a això de l'acudit dolent :) ha estat boníssim jaja!!

Jo també defujo els centres comercials sempre que puc, de fet sóc l'única persona de Girona que coneixo que encara no ha trepitjat l'Espai Gironès. I si en quatre anys no n'he tingut necessitat, crec que podré viure sense visitar-lo :)

Salut maresmenc!

Edurne ha dit...

Ahhh, pues molt bé, ya estás completamente instalado, si has visitado el Alcampo más cercano! Jejejejeje!

Yo aquí, cuando estoy en el Foro, también me paseo por un Alcampo de ésos casi todos los días para hacer la compra. Al principio te mareas,y es literal, tal como tú lo dices, te mareas! Jajajajaja! Pero después, a no ser que te cambien ciertos pasillos y zonas abiertas con los famoso "festivales del euro", pues bueno, ya calibras dónde están las cosas...!

En fin, que te deseo de nuevo una felicísima nueva etapa!

I molts petons!

Hoy dejo el Foro y vuelvo p'al Botxo!

Sara Maria ha dit...

La Nur té raó, hi ha botiguetes al centre històric de Mataró que són una meravella.
A sota el CC que has visitat hi ha un Jardilan que també està força bé per trobar plantes i estris pel balcó o jardí, si en tens.
Una abraçada maresmenc!!!

glamboy69 ha dit...

Oh vaja, jo ara estic treballant a una emrpesa de MAtaró, ja els diré que em portin al bowling!

helenna ha dit...

Una meva cunyada té com a esport preferit descobrir centres comercials i visitar-los en dates claus, rebaixes, nadals, etc.
Quin horror!. Jo com la majoria dels teus seguidors també els defujo, encara que a diferència del Edu, jo sí he hagut de "patir" l'espai gironès.
Soroll, musiqueta, megafonía i un "comprad, comprad, malditos" subliminal a cada franquicia.

Cristina ha dit...

Benvolgut Ferran, m´encanta l´acudit. S´ha de fer broma de tot, no? Sino la vida és moooolt avorrida. Veig que t´estàs adaptant al teu nou hàbitat i em fas una miqueta d´enveja. Anar a petar a un CC és una cosa que fem els humans. Penso que hi ha coses pitjors. Feliç setmana!

Ferran ha dit...

Buf, ASSUMPTA, no m'estranyaria gens! :-(

Ei RITS i jo que tinc moltíssimes ganes d'anar descobrint el que la capital ofereix. Em sento com quan fas un viatge a un lloc on no has estat mai encara: tot per descobrir, assaborir el que se t'ofereix, veure què t'agrada i què no...

EDU imagino que aquest Espai Gironès deu ser un altre mega-centre comercial horrorós. Vade retro! :)

¿A qué sí, EDURNE? En algún momento pensé que debería pedir auxilio para encontrar la salida; temí ser devorado por aquellas columnas enormes de detergentes, yogures y embutidos!
Muchos muxus para tí, y feliz retorno a casita!!

Merci per la info del Jardilan aquest, SARA MARIA. Tinc una terrasseta que fa goig, i on espero tenir unes quantes plantes en un futur més o menys proper. Visita al Jardilan... apuntat a l'agenda! :-)

GLAMBOY, quan tinguis ganes de perdre a bitlles, avisa'm, jiji...

Una més que s'apunta al club de "Odiem els centres comercials"... Benvinguda, HELENNA! :-)

CRISTINA, no puc més que donar-te la raó: hi ha coses pitjors... però aquesta és de les heavies! ;)
Feliç per tu, també!

Els del PiT ha dit...

Precisament d'aquesta zona han sortit uns quants posts pel PiT...
Veig que et vas adaptant bé, bo i ràpid, hehehe...
Només et cal passar-te per la mini-botigueta d'en De Carlton i donar-li records al mosso de les bicicletes de part meva, la meva filla tornava d'una excursió en bici i se li va descollar el manillar super-revisat a prova de bales de palla, sort que ha heretat el meu acte reflex...
;-)

Leyre ha dit...

Mataró!
Hi he anat molts cops.
Jo visc a un poble perdut a Barcelona.
Hauré d'anar-hi aviat, a mataró ja,ja.
Un petó, maresmenc!
AHHH y pasa't si vols

Esther ha dit...

Jo a Mataró no hi he estat mai. Però a un Alcampo sí, tot i que a Tarragona no en tenim, només un Carrefour i gràcies. M'has fet recordar el de Fuenlabrada, que és tan inmens que, al mig, fins i tot tenia una font amb gots per a beure una mica i recuperar forces entre tanta marca desconneguda i macarrons i llacets a granel. I amb un passadís enorme només dedicat a les pizzes de casa tarradelles...

Babunski ha dit...

Jo tinc mon cunyat a Mataró i no hi vaig mai. De fet, ara que no em llegeix ningú, no m'agrada gens. Si vaig per aquella zona prefereixo anar a Vilassar a fer un vermuth a l'Espinalver, o a Arenys, o a Caldes d'Estrac...

- assumpta - ha dit...

No conec Mataró i no puc opinar, però de ben segur que hi trobaràs alternatives per no haver de sovintejar aquesta mena d'Hipers.
Acabes marejat!
Je,je m'he rigut amb la idea de fotre "Alcamp".

A veure com anirà aquesta "descoberta"... però amb aquesta calor una bona capbussada de ben segur la fas.
;)

DooMMasteR ha dit...

Ep Ferran! Et dic el mateix que la Nur. Quant vulguis et portem a fer un volt per la capital :-)

Ara, a més, la ciutat està de festa major. Glória a les Santes!

Edu Casabella ha dit...

i avui ... SANTES !!! lalalalolalolalooooo ,,,,

Ferran ha dit...

Oops!, SERGI, missatge pillat: ja sé d'un lloc on NO he d'anar, a Mataró. Entesos!

Bones, LEYRE, i benvinguda.

I benvinguda tu també, ESTHER (crec que des de Madrid, oi? T'havia llegit un cop; hi tornaré).
Confirmo que no m'agraden gens aquests espais taaan gegants!

BABUNSKI, espero poder conèixer aviat la capital, per formar-me'n una opinió...
L'Espinaler és genial! :-)

Ai, -ASSUMPTA-, no em parlis de la calor: no puc més!

DOOM!, literalment, et prenc la paraula. Ens coneixem en persona i, a sobre, m'ensenyeu Mataró; què més puc demanar? :)

Gairebé les sento una mica meves, EDU! Disfruteu-les moltíssim!! (ara en miro el programa per internet...)

Lula ha dit...

No sé si t'ho han dit ja, però Mataró centre, la part antiga diguessim, és molt bonica, passeja't-hi.
Llibreria Robafaves com a mínim.


Besoootes!

pe-jota ha dit...

Hace bastante tiempo que no visito Mataró, pero el hecho de tener mar es un lujo, siempre podrás reflejar tus sueño y anhelos en el Mediterraneo, aunque prefieras la bolera, jejejejejeje

nur ha dit...

Ei, ja sé que faig tard, però hi ha un excel·lent japo a Mataró: es diu Tokio-to. Ja esteu fent la convocatòria, Ferran i Francesca :)

mar ha dit...

benvingut al maresme!
jo també em quedo amb l'espinaler... mmm tot de molt bona qualitat...

segur que aviat coneixeràs moltes més coses (i més interessants) del teu entorn... ja ens ho explicaràs!
(ah... i m'apunto al japo que no el conec i m'encanta... jejeje...)