Puro teatro

S'ha acabat, mudança feta; game over! Ja sóc maresmenc de facto, he canviat la visió directa del Tibidabo per les vistes fantàstiques al mar, que sembla a tocar, i ja només em queda anar recuperant la normalitat. Soooom-hi!

Tornant avui, no hi pot haver altre tema a l'In varietate concordia que... exacte, el finançament. No faré referència a xifres; només posaré de manifest com de previsibles són els polítics d'aquest país. Fins i tot abans de fer-se públics els termes de l'acord, ja sabem quines seran les reaccions de cadascú: el PSOE català i l'espanyol estaran encantats de conèixer-se i de ser tan fantàstics; ERC farà equilibris en la cerca d'una equidistància esquizofrènica (com el PSOE espanyol, de fet); CiU lamentarà un acord insuficient i recordarà els temps del Majestic (bé, no, això potser no gosarà fer-ho); ICV... els d'ICV no sé què diran, perquè són tan chachipirulis que segur que em sorprenen; i el PP, evidentment, assegurarà amb tò de gravetat que tot plegat és una mostra més de la feblesa de Zapatero i que un dia d'aquests Espanya es trenca.

No se n'adonen, que resulten patètics? No ho entenen, que si alguna cosa provoca abstenció a les urnes, són ells mateixos? De debò que no hi ha ningú intel·ligent i amb autèntic esperit de servei als ciutadans, a l'altra banda? Hola? La pell de brau és l'escenari, i nosaltres, obligats espectadors d'una obra que fa pudor a socarrim...



Theater
Why are most politicians' reactions so easy to predict? It is so, at least, in Catalonia and all of Spain. An important agreement will be reached today, with regards the financial resources that the central government and the autonomous ones will share within the next few years. It is just amazing how simple it is to guess what the reactions to this event will be, whether praising or criticizing the agreements.
Why are they so incredibly simple? Who do they think they fool?

29 comentaris:

XeXu ha dit...

Què més donen els polítics i les seves ximpleries... ja estàs instal·lat!! Ells no ens sorprendran, però això teu són bones notícies. Espero que recuperis la normalitat aviat, ànims, que això ja està.

Sara Maria ha dit...

Completament d'acord Ferran, un dels motius pels que no vaig anar a votar és precisament aquest patetisme.
Sols un canvi, quan parles de PSOE català i espanyol, hauríes de dir PSOE catalan y español. Fa temps que varem viure l'enterrament del PSC i de tot el que pogués ser català al PSOE, ara és PSOE-cataluña-
Felicitats per la nova vida al maresme!

Clidice ha dit...

tu amb un cucurutxo, una bola i quatre espelmes (conjuro conjuro te adivino el futuro) et fas d'or nen :) encara que, ben mirat, ens ho posen massa fàcil no? :(

Què bé que ja estiguis "a puestu", ara a relaxar-se una mica :)

helenna ha dit...

Felicitats maresmenc.
Jo de política poca cosa puc dir, però tinc la sensació que una vegada més ens vendrem per 4 duros.
Visca el servilisme i el deixar-nos enredar.

kika ha dit...

ben encertat i ben dit.
fan pena, i el pitjor, fan que nosaltre fem pena!

arsvirtualis ha dit...

Vius al "rovell de l'ou"!

Asimetrich ha dit...

Abans de res, felicitats per haver portat la mudança a bon port. I en segon lloc, doncs tornar a dir-ho: Totalment d'acord. Cada dia ens regalen més i més raons per l'abstenció. I el trist és que ens haurem de continuar conformant amb engrunes miserables, el deute amb Catalunya no es compensarà mai (com han fet amb Andalusia).

Jordi ha dit...

Felicitats!!!,has sobreviscut a un trasllat!!! Jo estic a 15 dies d'emular-te.
Que tal senta viure lluny de la City??? Millor que escoltar als polítics llegir el guió?

marta ha dit...

ai quin desencís la política d'aquest país...

rits ha dit...

moltes felicitats per haver acabat la mudança i per estar completament instal·lat. ara a disfrutar al màxim les noves vistes!

reconec que m'ha sobtat molt la notícia. he obert la tele, començaven les notícies i m'he trobat amb l'acord. normalment quan torno de colònies sempre han passat mil i una coses i tens la sensació de no entendre res, xò aquesta notícia, no m'ha fet ni fred ni calor.

Els del PiT ha dit...

Jo que creia que em trucaríes per donar-te un cop de mà i veig que ja t'has instal·lat solet... (Bé amb ajuda de lampistes i tot, he he he...). Molt bé marismenyo, doncs no dubtis que si et cal una espatlla on plorar quan enyoris les grans ciutats, l'avi et cedirà la seva amb molt de gust (sempre que amb l'ajut del teu pèndul endevinador li proporcionis algun número premiat de la loteria, és clar...)
Ens veiem!
:-)

Salva Piqueras ha dit...

Molta raó... el problema està que això, o ho fan tots o qui ho fa queda com un imbècil...

I no prevec una catarsi tal en la política catalana-espanyola-mundial com per començar a dir les coses pel seu nom sense pensar en el què diran els seus votants...

Utopia, vaja.

Montse ha dit...

Benvingut al Maresme. S´hi viu bé, ja ho comprovaràs. D´una maresmenca.

kweilan ha dit...

Un lloc privilegiat compta a partir d'avui amb un gran blocaire!

Deric ha dit...

finançament? passo, el que m'interessa de l'entrada és el tema mudança. Així que ara ets maresmenc de pro? I amb vistes al mar? Quina enveja!

Ferran ha dit...

XEXU, els teus ànims són inspiradors, perquè tu ets més o menys en el mateix punt! Ànims pels dos :-)

No puc estar més d'acord amb tu, SARA MARIA: el catalanisme del PSOE català va desaparèixer amb la marxa de Maragall, i abans dels Raventós i companyia...

CLIDICE, això meu no té mèrit; com tu dius, ens ho posen "xupat"!

Gràcies, maresmenca HELENNA :)

KIKA em pregunto si algún dia el nostre país (o el veí) tornarà a conèixer un polític digne...

ARS tinc aquesta sensació... i m'encanta :-)

ASIMETRICH, el tri(st)partit diu que el nou model està molt bé; no sé perquè, no m'ho acabo de creure...

Ei JORDI!, molts ànims per tu. No sé si ho saps: una mudança és un paaal enorme, però (sempre hi ha un però, per sort també en aquest cas) val molt la pena; segur que tu també canvïes a millor!
Viure al Maresme... em sembla que m'encantarà. Ja m'encanta, de fet ;-)

Doncs sí, MARTA: un desencís enorme que a molts ens provoca, fins i tot, ràbia :(

No m'estranya, RITS, que la notícia et deixés freda: la conya aquesta de l'acord de finançament va començar fa... més de dos anys!!

No et pensis, SERGI: vaig estar a punt de demanar-te auxili, però vaig imaginar que vindries acompanyat i em va fer por acabar amb la nuca encesa, a base de "collejas" :-))

SALVA, el problema és que tinc la certesa que la política, en altres llocs, és més neta, més transparent, més... com ha de ser. Només espero que els polítics "nostrats" facin un esforç i es comportin com a adults.

Moltes gràcies, MONTSE!

KWEILAN, tu no em veus, però m'acabes de posar vermell, hehe... Gràcies, guapa.

I quines vistes, DERIC. > veure si aquest cafè pendent el fem "mirando al mar"; segur que el lloc t'encantarà.

Gràcies a tots, i feliç setmana!

reflexions en català ha dit...

Ei, així que ja ets a casa... Que bé.

Vist el panorama que hi ha al teu desventurat pa´si, et convido, a tu i a tos els teus nombrosos lectors, a implicar-vos en un projecte que posi fi definitivament a aquesta vergonya que suposa negociar amb Madrid perquè després te la fotin, que posi fi al sectarisme dels partits polítics. Un projecte que aposta per la regeneració política a través de la limitació de mandats, la transparència i l'austeritat.

Ni finançament ni Estatut ni hòsties. Hem de reaccionar de seguida i divorciar-nos amistosament per decidir com volem ser.

Reagrupeu-vos.

Xavier ha dit...

Vistes al mar !!, el que jo sento per tu ( a part d’admiració) es pura enveja (molt sana, però enveja).
Crec que no tornaria a canviar altre cop de lloc simplement per evitar-me el trasllat, encara el recordo traumàtic i desprès de molts anys encara tinc a un armari sota l’escala caixes per guardar. Llibres, LP, i altres coses que han perdut vigència i que ja formen part de la meva vida passada. He fet com la Karina, potser algun dia obriré el ”baül de los recuerdos”.
Jo quan vaig aterrar al Valles cantava per dintre allò de …… tres turons fan una serra, quatre pins un bosc espès, tres quarteres mas..............................però noi, dels turons ja quasi no queda res, els que no son plens de cases es que ja estan ocupats per les fabriques, dels quatre pins sols en queden dos i malalts, la processionària cels cruspeix inexorablement.
Tot i axis la vida es mes tranqui-la que no a ciutat, encara que jo trobo a faltar desprès de deu anys el fet de sortir de casa i viure a prop del cinemes, teatres etc.
Lo millor les nits. Per dormir vull dir, fresquetes i sense la maleïda humitat de ciutat. Y si vols gresca.... ja saps.

Albert ha dit...

a mi m'agrada el que fan els dels pp, es queixen , però paren la mà...aquestos si que s'ho munten bé

Núria ha dit...

Enhorabona per haver acabat la mundança. Has estat prou ràpid.
Hahahahaha.... "puro teatro" mai millor nom ha estat trobat. Per què tothom ja endevinava quin seria el paper que faria cada partit? Per què era tant evident? Alguna cosa falla..."puro teatro"!

nur ha dit...

Com mola tenir-te al Maresme! Benvingut siguis :)

Pel que fa al tema que ens ocupa,què dir? Si em penso que ja ho hem dit tot. Entre d'altres personatges, ahir vaig veure un Puigcercós completament transformat justificant l'injustificable.

Per cert, bona peça de música. Bona la Lupe, eh? :)

glamboy69 ha dit...

Doncs jo, al contrari que tú, m'he sorprés de com de bé han estat capaços els polítics del Govern de CAtalunya de solucionar aquest tema.

VISCA EL TRIPARTTIT!!

Estic emocionat, feia temps que no aplaudia amb fermesa a un polític!

Edurne ha dit...

He tenido problemas para publicar mi comentario... a ver si hoy sí me deja el señor Blogger!

Decía yo el otro día que leyendo tu "Puro teatro" y escuchando la canción... totalmente de acuerdo!
A mas de patéticos, tragicómicos, pedantes, incopetentes, inútiles, corruptos y qué sé yo cuántas lindezas más, estos políticos de pacotilla sólo sirven para una función de títeres, y encima yo los apalearía a todos!
Nos dan unas murgas!
Fíjate que ahora, a nosotros, parece ser que nos van a transferir algunas de las competencias pendientes desde tiempos inmemoriables y que, los anteriores GV llevaba pidiendo y pidiendo y pidiendo.... pues nada, como ha llegado "Patxi Lehendakari" (permíteme que me ría), pues hala, ahora sí, que como son de la misma familia (será eso tráfico de influencias?)...
En fin, en fin y más en fin!

Ahhhh, y que disfrutes de tu nueva ubicación, puñetero...!
Te vi ayer por la orilla, voy a mandarte una botellita con mensaje ahora mismo...
Petons, maco!

Xavi ha dit...

Em sembla que fa tants anys que ens hem adonat que tot plegat és una posta en escena...
Tot-hom fa el paper que li ha estat assignat i no se surten del guió ni un centímetre. Cada cop tinc més desencís en la política. Em semblen tots una colla d'endollats, de col·locats a dit. I a sobre ens venen a convèncier de conviccions. Que no ho veuen que la gent ha escoltat massa vegades el conte que cadascú té escrit? M'imagino que el meu discurs és populista. És el que tinc.
Felicitats per la bona nova del piset a Maresme.

Assumpta ha dit...

Holaaa maresmenc!! :-))

Trasllat completat amb èxit!! :-))

M'ha fet gràcia el teu post perquè en Josep Lluís anava dient el mateix que tu. Va, ara els d'ERC reunints un munt d'hores, fent veure que s'ho pensen molt per acabar dient que sí i bla, bla...

Quina calda que fa uffff necessito l'arribada de la tardor amb urgència!!

bajoqueta ha dit...

Ja estàs instal·lat! Què bé, no?

De política no comment :)

Lula ha dit...

Diu que les mudances són una important causa d'estrés i depressió, espero que per tu sigui/hagi estat més fàcil.

Polítics, bé, sóc una descreguda i desencantada completa.
Citant l'elegància de l'eriçó, que ara no buscaré per fer-ho literalment, hi havia un breu comment (molt francés, si) en que la gent que en sap, fa coses, la que no en sap, ensenya a fer coses, els que no tenen idea ensenyen als que ensenyen i ja, la darrera púrria, es posa en política.
Vindria a ser això.
No deixa de ser trist, però en general la veritat acostuma a ser deplorable.

besoootes

Ferran ha dit...

MARC em reagrupo, sense dubte, especialment si R.cat demostra que no perdrà el nord com l'han perdut els actuals dirigents d'Esquerra_ex_ERC :(

XAVIER aquestes últimes setmanes, abans de venir cap a Vilassar de Mar, em deia a mi mateix que si no m'hi acostumava, sempre podia tornar a Barcelona. Bé, tècnicament és cert, però després del "trauma" provocat per la mudança, espero de debò que no m'agafin ganes de marxar d'aquí!

Digue'ls tontos, ALBERT: insuportables sí, però babaus, pel que sembla, no gaire...

Sí, NÚRIA, noia... uns i altres, tots, comencen a semblar-me insuportables. M'acabaré abstenint en unes eleccions, jo també? Espero que no, però...

Gràcies, NUR! :)
De la Lupe jo només conec aquesta cançó, i m'encanta; molt!

GLAMBOY, vive la diversité d'opinions!, hehe :-)

EDURNE vaya papeleta tenéis vosotros también en Euskadi, con PSOE i PP juntos y revueltos en la Lehendakaritza! Lo que hay que ver...
Bajo ahora mismo a la playa, a recoger tu botella con tooodo el cariño!! :-))

XAVI ho has dit molt bé: les seves històries les hem escoltades tots massa vegades; ja no colen!!
Gràcies :)

Ai ASSUMPTA als d'ERC -el meu expartit- els fotria un jet de... dallonsis, a veure si reaccionaven. Vaja quina trepa! :-(

BAJOQUETA instal·ladíssim, cansadíssim... i contentíssim, especialment quan surto a la terrassa amb el portàtil, com ara mateix :-))

Gràcies pels "ànims", LULA!
Això de la política... i és una llàstima enorme, realment, perquè estic convençut que hi ha polítics, especialment a nivell local, que s'hi dediquen amb absoluta convicció i per fer feina per la gent! No en tinc cap dubte, vaja. Però els "grans"... ai, els grans; quina mandra fan tots!!

Mireia ha dit...

sempre t'he dit que de política no hi entenc, però subscric tot el que dius