La 55, en servei

Berlin acaba d'inaugurar la línia més "esperada" de metro: la U55. El nom és provisional, ja que el trajecte obert al públic aquest diumenge connectarà en el futur amb l'actual U5, que va de Hönow a la cèntrica Alexanderplatz, i quan aquesta connexió sigui efectiva, aquesta (U5) és la nomenclatura que s'adoptarà per a la línia completa. L'estat actual de la línia (l'existent i la projectada) és el següent: en funcionament de Hönow a Alexanderplatz, en projecte el tram d'Alex a la Porta de Brandeburg, operatiu el tram entre la Porta i l'estació central de Berlin (actual U55) ... i descartada l'ampliació de la línia cap a l'aeroport de Tegel (perquè Berlin és sexy però pobre, i perquè Tegel tanca d'aquí a dos anys). Està planejat allargar la línia, sí, però només fins a connectar-la amb l'estació de la Turmstrasse (U9).

Des de diumenge, les estacions ja operatives de la U55 estan plenes de berlinesos i guiris fent-los fotografies. La línia és curta (més curta que la L11 del suburbà barceloní; 1,8km la berlinesa, per 2,2 la catalana), ja que només disposa de tres estacions, però són molt centrals: Hauptbahnhof (l'estació central de tren, que mencionava abans), Bundestag (la que dóna a l'edifici del Parlament) i Brandenburger Tor, un must pels turistes.
Per possibles visites a Berlin, anéu-ne prenent nota: la Hauptbahnhof, l'estació central de Berlin (antiga Lehrter Bahnhof), ja té connexió amb el metro; això sí, una connexió que, fins que no es completi la part d'Unter den Linden, entre la Porta de Brandenburg i Alexanderplatz, no ens enganyem, no té gaire sentit...


The U55, in use
The newest metro line in Berlin just opened its doors. The U55 has only three stations: it runs from Hauptbahnhof, the central train station of the German capital, to Brandenburger Tor, via Bundestag. This is a pretty short route, which has received a number of complaints, not only because of its cost but also for it will be used basicly only by tourists; indeed, not many Berlin-citizens find this route useful...
In 2017 or 2018, the connexion between Brandenburger Tor and Alexanderplatz should be finished, and only then will the U55 make sense; under the denomination U5, which is the name of the currently existing line between Hönow and Alexanderplatz, the recently opened mini-line will finally be connected to the rest of the metro lines of the German capital.

13 comentaris:

rits ha dit...

m'has teletransportat de nou al metro de Berlin! quin embolic!!!! em va costar moltíssim!!! sort que ma germana és una crack dels mapes (en teoria a mi se'm donen bé, xò allí em vaig atabalar i figura que amb les linies circulars, és fàcil)

enhorabona pels berlinesos. m'ha fet gràcia això de sexy però pobre.

Dani R. ha dit...

Té un estil retro i modern a l'hora, no?

XeXu ha dit...

Jo no he estat a Berlin (encara), però pel poc alemany que sé, les tres parades que de moment té la línia són d'allò més centrals, no? La cosa promet.

zel ha dit...

A mi em passa com al Xexu, dos dels noms em resulten molt llegits... Un petonàs...per cert, el post anterior, no sé que en vaig fer del comentari de l'amiga Maria, jejeje, de vegades vaig massa de pressa!

zel ha dit...

I per cert també, on voltes ara?

Ferran ha dit...

Ei RITS, no ets la primera que conec que s'atabala amb les línies del metro berlinès. No sé perquè, però alguna cosa deu tenir que, segons com, embolica (que fa fort ;)
"Berlin ist arm, aber sexy" (Berlin és pobra, però sexy) és una frase de l'alcalde Wowereit, de fa uns anys, per descriure aquesta capital que taaant m'agrada!

Bones, DANI, les tres estacions es veuen força modernetes, diria; potser la part retro la trobes pels vagons del metro, que d'altra banda són els "típics" de la majoria de línies de l'U-Bahn (el metro soterrat).

Correcte, XEXU i ZEL; de fet, aquesta és la crítica més gran que ha rebut fins ara la inversió: aquest mini-tram ha costat més de 300 milions d'euros, pas mal per una ciutat pobra (tot i que sexy, hehe), com Berlin, i de fet només la utilitzaran, bàsicament, turistes; especialment fins que no es connecti amb la línia U5... d'aquí a 8 o nou anys!

Li vas dir alguna cosa a la Maria, ZEL? La teva veu no va arribar fins aquí dalt! (fins a Berlin, vaja) :-(

glamboy69 ha dit...

Jo que ja em perdo al de BArcelona...

Asimetrich ha dit...

Home, doncs si ho posen tan fàcil al final aniré a visitar Berlin i tot. Ja et llogaré com a guia, jejeje

Albertinho ha dit...

Ep Asymetrich jo també et recomano Berlin. És un d'aquests llocs que hi vas i tens una sensació especial, jo vaig sentir que no m'importaria viur-hi!jeje!!
Crec Ferran que tu ja ho fas! :)

Ferran ha dit...

Doncs GLAMBOY, quan vinguis a Berlin emporta't un GPS pel metro; difícil no és, però tenen unes quantes línies (25, si no recordo malament).

ASIMETRICH, no dubtis a fer-ho: el millor guia a aquesta banda del Mississippi, sóc jo! ;-)

Bones, ALBERTINHO, i benvingut. Ja no, malauradament, però un peu el tinc sempre aquí, fins que hi torni per una altra llaaarga temporada!
Salut.

Deric ha dit...

no m'he assabentat de res! és un videojoc això que s'ha d'anar passant pantalles?

Ferran ha dit...

Ai DERIC, Deriquet... que no t'entenc! Un vídeojoc? El què, se suposa que és un vídeojoc?? M'estic perdent alguna cosa? Només parlo d'una línia del metro berlinès! (se m'està escapant algo, oi? Ho sabia! :)

nur ha dit...

La millora del transport sempre és una gran notícia... a veure si en prenen nota els nostres polítics catalans/barcelonins, perquè hi ha certes zones de Barcelona encara poc o gens cobertes.

I, com algun cop hem parlat, el metro a Berlín cobreix una zona bastant més gran que la pobra (però no sexy) xarxa de metro barceloní :P