A tres quarts i mig d'onze...

Rebaixem una mica la pressió ambiental, tensa en aquests dies de referèndums en el punt de mira i manifestacions falangistes; deixem -puntualment- la política a un costat, i coneguem un parell d'invents interessants.

El primer el podeu veure a la dreta d'aquest blog; és un rellotge, però un de diferent: a més de marcar les hores en format digital, les expressa per escrit en la forma tradicional catalana, aquella que molts no usen per presumptament complicada. De ben segur que aquest estri ajuda els qui tenen problemes per dir l'hora correctament; els ho posa facilíssim, de fet! Els responsables de l'invent els trobareu en aquest web: Hora:cat. No només n'han creat una versió virtual, que podeu posar als vostres blogs i pàgines web, sinó que també comercialitzen rellotges, diguéssim, tangibles.
No tinc comissió, hehe, així que vosaltres mateixos; només pretenc donar a conèixer la iniciativa, que trobo original i curiosa.

La segona història de què vull parlar-vos em toca de més a prop: com a periodista i amantíssim de la comunicació que sóc, m'agrada l'aplicació que proposen els de La Nostra TV 2.0. L'he descobert gràcies a una Iniciativa pròpia, i ja la tinc instal·lada al portàtil.
La Nostra TV 2.0 permet veure canals de televisió i escoltar emisores de ràdio de l'espai comunicatiu en llengua catalana. Allò que, per exemple, PP i PSOE neguen als ciutadans del País Valencià (poder veure la televisió pública catalana), La Nostra TV 2.0 ho ofereix de franc i amb bona qualitat d'imatge i sò, via internet. Gràcies a aquesta aplicació he pogut veure, per exemple, el canal 24/9, l'emisora d'informació continua de la Ràdio Televisió Valenciana (amb el nom s'ho van currar, trobo!).

Perquè no digueu que sóc espès i que només parlo de política (tot i que... mmm... feu-vos-en a la idea: no trigaré a tornar-hi ;)

English summary
I was pretty in a political mood, in the past articles, which was of course related to the referendum for the independence of Catalonia and the demonstration of the Spanish extremists in the Catalan village of Arenys de Munt. Now the time for a break has come!
Speaking about time... introducing an original watch; we Catalan speakers have a somehow complicated way to say the time, even for not few Catalan-borns. A local firm, Hora:cat, has invented a watch, both virtual for blogs, and also real to wear, that shows the time not only in a digital format, but also in the written form of the Catalan expression; fun, is it not? You can see the virtual one on top of this blog, on the right column.
Besides, a program can be downloaded from La Nostra TV 2.0 that will allow you tune into a number of tv and radio stations, from all the Catalan-speaking territories: Catalonia, the Valencian Counties, the Balearic Islands, Andorra and North Catalonia (located in southern France). If you're interested in practicing your knowledge of Catalan, La Nostra TV 2.0 is an excellent way to do so!

Deutschefassung bald erhältlich
Zwei neuigkeiten sind im Internet zu finden, die mit der katalanischen Sprache zu tun haben: einerseit, unter Hora:cat ist eine besondere Uhr zu sehen. Nicht nur zeicht sie die Zeit im digitaler Format -also ganz International, sondern auch mit der "katalanischen Formulierung", die ziemlich kompliziert ist, sogar für eine Menge Muttersprachler von katalanisch.
Ausserdem, unter La Nostra TV 2.0 kann man verschiedene Fernseh- und Radiosender des katalanischen Sprachraums finden, wie TV3 aus Katalonien, 9/24 aus València und IB3 aus den Balearen, sogar wie FR3 aus Süd-Frankreich -wo die katalanisch Sprache noch Heutzutage geschprochen wird.

24 comentaris:

zel ha dit...

Rebaixar tensió? Jo vaig trobar que n'hi havia poca, jejeje, diga'm "follonera, però l'acorralament dels falangistes hauria d'haver sigut més, no sé, aparatós? quina paraulota...


merci per l'invent de la tele!
I sí, som "mafalderos", jo tinc tot el llibrot i el trec sovint, m'encanta! És imperdible!


Petonassos, ànima bessona!

XeXu ha dit...

M'estic mirant el rellotge aquest i algunes hores no m'acaben de fer el pes com les diu. Jo tenia entès que el que aquí anomenen 'manquen cinc minuts per un quart', es podia dir 'un quart menys cinc'. El que no es pot dir és més o menys deu, però amb el cinc sí que funciona i m'agrada més. Estic equivocat?

Asimetrich ha dit...

Ja ho saps que ets finalista a la categoria de blogs personals dels premis Blog catalunya? Per a més informació aquí .


Moltes felicitats! Aquest espai s'ho mereix.

SM ha dit...

Tu, ja has vist que ets finalista dels Premis Blocs 2009?? Apa, treu el xampany!! Felicitats!

http://www.directe.cat/article/els-premis-blocs-catalunya-ja-tenen-finalistes-16489

Assumpta ha dit...

Ferran, el teu magnífic rellotge m'està dient "Assumpta, manquen dos minuts per a un quart de tres, potser que tanquis que després t'agafa mal de cap"... és un rellotge fantàstic :-))

M'agrada!
tot i que jo sempre la dic ben dita l'hora... el meu pare, fill del Berguedà, sempre la deia així :-))

Homeee!! Doncs jo trobo que està bé el nom "24/9", es tracta de que sigui identificable ràpidament, doncs per què complicar-se la vida? :-)) Nosaltres tenim el 3/24 jeje

Bona nit, Ferran... Bona nit rellotge :-))

DooMMasteR ha dit...

Vaig a mirar-me això ara mateix! Gràcies company!

Oscar ha dit...

Enhorabona per la nominació als Premis Blocs Catalunya. Vaig a veure si et puc votar...

Oscar ha dit...

Cony! No es pot votar pels finalistes... el jurat decideix.

En fi, vaig a enviar-li un pernil al Benach dient-li que t'esculli...

Dani R. ha dit...

Això de la tele online pinta molt bé.
Felicitats finalista!!!

McAbeu ha dit...

Felicitats per la nominació als Premis, fa poc que conec el teu blog però ja puc dir que és totalment merescuda.
Ja coneixia el rellotge i acabo de descobrir la Nostra TV, dues iniciatives que haurien de ser normals si visquéssim en un país normal (ep, que ja faig política i em quedat que en aquest post no tocava ;-D)

Roger ha dit...

Ei Ferran, gràcies per citar-me! Aviam si puc beure unes gotes de la teva glòria blocaire!

Clidice ha dit...

felicitats per això del finalisme ^^ i gràcies pel rellotge :)

kika ha dit...

i ja l'havies vist aquest de rellotge catala?

http://www.comunicaciodigital.com/rellotge_catala/

es semblant al que proposes tu... però diferent :-)

això de la tele, em sembla fantastic! moltes gràcies!

felicitats per ser finalista!!!
t'ho mereixes i molt!

reflexions en català ha dit...

Vaja, com que les dues notícies ja les sabia, em concentro en la que no, hehe. Espero que guanyis el premi. No conec gaires blocs però el teu és una referència. I a mi no se'm fa pesada, tant apol´tica, hehe. Salut i sort.

Ferran ha dit...

Moltes gràcies a tots per les vostres paraules :-))


Sobre la qüestió de La Nostra i el "rellotge catalanoparlant"... l'aplicatiu de la tele funciona perfectament. No sé si ja heu tingut ocasió de provar-lo; quan ho feu, veureu que la qualitat de la imatge és molt bona, i realment funciona com un autèntic recull de televisions en català. Em sembla molt interessant, una molt bona iniciativa.

Pel que fa al rellotge virtual... m'agrada!

Fina ha dit...

Ferran ,com no siguis tu el premiat en els blocs personals , em sentiràs! :-)

Felicitats!

Assumpta ha dit...

Estic pensant que això que ha dit en XeXu... jo ho dic igual... "Un quart menys cinc".

Suposo que es deu poder dir de les dues maneres perquè estic segura que així, com diu en XeXu està bé :-))

Els del PiT ha dit...

Dues propostes molt interessants, bé, m'ha agradat més la del rellotge.
Fa anys la meva dona em va regalar, a petició, un rellotge amb l'hora catalana: els quarts, però parlo de les beceroles de tot plegat...

Cris ha dit...

Arribo aquí per la teva nominació als c@ts!! Un molt bon bloc al teu, i el rellotge en català una idea fantàstica, em quedo amb la pàgina i a veure si m'en surto per tal de posar-lo al bloc! Felicitats per la nominació!!! Salutacions cordials :)

Xavi ha dit...

Es a dir que... en aquest post no parles de política. Però, que dius "Allò que, per exemple, PP i PSOE neguen als ciutadans del País Valencià", que estàs fent? :-|

Xavier ha dit...

Felicitats per estar finalista a Premis Blocs Catalunya, la bona feina ha de ser reconeguda.

El rellotge es una fantàstica eina, una idea mes que genial.
Una abraçada Ferran i sort .

- assumpta - ha dit...

M'agrada el rellotge i és una bona manera de recordar com s'han de dir les hores. A casa ho hem seguit sempre així, encara que reconec que s'està perdent.

Moltes felicitats per la nominació, Ferran, aquest és un gran bloc!

Edurne ha dit...

Lo del reloj, muy curioso!

Ferran ha dit...

Moltes gràcies, XAVIER :-)

... i també a tu, -ASSUMPTA-: gràcies... i enhorabona, que tu també estàs nominada!!

EDURNE es que lo de las horas en catalán tiene su enjundia, no se vaya Ud. a creer... ;)