Adéu

Scroll down for English / Abwärtsrollen für deutsch

Ciao, dos-mil nou, a no reveure. Te'n vas i, creu-me, no saps com me n'alegro. Que dos-mil deu no faci que et trobi a faltar és l'única cosa que li demano al teu successor, perque has estat un pèssim acompanyant. Vas arribar amb uns fums xulopiscinerus que m'haurien d'haver posat sobre avís: "valc per nou, jo!", em vas dir només treure el nas passada la mitjanit de l'últim 31 de desembre, apuntant amb el teu apèndix nasal de Pinotxo cap a les estrelles, d'on deus considerar que provens, desgraciat. Vaja tros de cabró! Clar que tu cabró... i jo burro per haver-me deixat enganyar! Com si no n'hagués sentida més d'una, de frases similars, al llarg de la meva vida; a aquestes alçades ja hauria de saber sobradament que els qui més aparenteu, més desgraciats acostumeu a ser. Però esclar, hi ha allò tan suat que "l'esperança és l'última cosa que es perd": l'esperança, el desig que aquest cop tot aniria realment bé, que les coses funcionarien... Doncs tururut! Bé, tant hi fa; el cas és que ja plegues, te'n vas, i jo me n'alegro no saps quant.

I com no vull donar-te més protagonisme, t'oblido (ja, ja està, ja t'he oblidat... adéu!) i li dono la benvinguda a 2010. D'entrada m'agrades, 10; com a mínim, gràcies a tu ja podrem parlar dels "anys 10" del segle XXI. Els que hem viscut fins ara eren una cosa rara: els "any zero"? Buf, res, fatal. Tu, en canvi, tens certa... no sé com dir-ho, prestància? Mira, gaire coses no et demanaré, però una de molt important sí: sigues millor que "ell", aquell de qui fa unes línies me n'he oblidat. Supera'l, tant com puguis; reparteix tota la salut, tot l'amor, tota la feina que siguis capaç de repartir entre tots els qui sovint passen per aquesta humil casa. Dóna'ls, dóna'ns tot allò que íntimament més desitgem, porta'ns il·lusió, no ens escatimis bones notícies, bon humor, "bon rollo", que li diuen; i sobretot, sobretot... supera el cabró que t'ha precedit i ajuda'ns a rebre l'11, en el seu moment, amb un somriure de satisfacció a les nostres cares. Fes-nos el camí planer, una passa darrera l'altra, i porta'ns allà on vulguem arribar cadascú de nosaltres. Benvingut, 2010!

Goodbye
I am extremely happy to say farewell to 2009. It has not been a good year, in general terms; not at all, except for a couple issues ("a couple"... being generous). Let's hope 2010 will bring more health, hope to all of you, visitors of In varietate concordia; that it will not spare any good news to none of us, nor good mood... that it will make the path in front of us flat, and allow us reach our dreams, one step after the other. Welcome, 2010!

Tschüss
Tschüss, 2009. Dass du los gehst macht mir ganz glücklich! Du warst im Allgemein ein schrekliches Jahr und deshalb freue ich mich durch und durch darüber, dass ich Dir schon vergessen darf. Ciao und bis nie wieder! Dein Nachfolger scheint besser als Du zu sein. 2010, enttäusch uns nie! Bitte bring jeden von uns Gesundheit und Hoffnung, gute Nachrichten, gute Laune, ... Mach den Weg vor uns flach, und erlaub uns unsere Träume erreichen, ein Schritt nach dem anderen. Willkommen, 2010!

29 comentaris:

kika ha dit...

sembla estrany el que diuen els numeros... a mi també em parlen, així com a tu: el nou no em deia res i en canvi el 10 m'inspira... i a veure si serà veritat....
t'has desfogat tu, eh? :-)
tan fotut ha esta el nou amb tu?
jo potser no subscriuria tot el que tu dius del 9, però reconec que si fos el cas no ho podria dir millor :-)
i si, subscric tot el que li dius al 10 :-)
desitjo que tinguis una bona entrada d'any, ferran.
un petó.

XeXu ha dit...

Estic molt d'acord amb tu. Jo del 09 encara me'n recordo, i no per bé precisament. Espero que el 10 ens el faci oblidar aviat i sigui un any tan rodó com la seva xifra. Bon any Ferran, seguim endavant, tu!

Júlia ha dit...

Uf, em temo que no hi ha anys millors ni pitjors, tot depèn de cadascú, d'on viu i treballa i d'ell mateix.

Bon 2010, ep, de tota manera!!!

òscar ha dit...

2009???
Quí és aquest sr.2009, Ferran??? Mulder, Scally i Lobatón diu que encara el busquen enmig de forats negres i abduccions alienígenes. Doncs, si el troben, que se'l confitin que nosaltres ens quedem amb el simpàtic i rodonet 2010.

(ps: això d'oblidar el 2009 ha estat una llicència comentadora. el 2009 amb sis títols del barça no l'oblidaré a la vida)

bon anyyyyyyyyyyyyyyyyyy, crack!

McAbeu ha dit...

Tens raó oblidem el dolent que ens ha passat i encarem l'any nou amb il·lusió de que serà millor.
FELIÇ 2010!!

Mireia ha dit...

Ferran que el 2010 et provi millor que ...
Bon any!!

Rita ha dit...

Tu li dius adéu i jo hi afegeixo siau! :-)

Personalment, no em puc queixar, però políticament i socialment ha estat ben nefast aquest 9.

Esperem amb il·lusió el 2010 i que sigui del milloret per a tothom.
Petons, Ferran i que tinguis una fantàstica entrada d'any!

Clidice ha dit...

Gràcies pels bons auguris, te'ls aplego tots :) un petó i que tinguis una bona entrada d'any! :)

Assumpta ha dit...

Jo penso igual que tú amb això dels anys "10" jejeje
Amb en Josep Lluís ho deiem l'altre dia, que els anys passats semblava com si no fossin reals i ara comencem "de veritat"!!

A per totes amb els anys deu!! ;-))

I bé, jo, com l'Òscar, de l'any que marxa em quedo amb els sis títols del Barça (és perquè sempre és bo tenir algun record positiu de cada any jejeje)

BENVINGUT 2010!!!

Els meus millors desitjos per a tothom!! :-))

nur ha dit...

Que així sigui, Ferran. Que el 2010 ens porti salut, sobretot, i felicitat a tots! Per cert, jo en la meva nadala demanava neu no perquè m'agradi (odio el fred, ja ho saps), sinó per allò que diuen que "año de nieves, año de bienes". Bon cap d'any berlinès i un petó ben gran! :)

Miquel Saumell ha dit...

Ferran,
Passo per ser una persona realista i intento no confondre els desitjos amb les realitats. I és per això que sento discrepar, i no saps pas com m’agradaria equivocar-me. Fas bé de demanar "Que dos-mil deu no faci que et trobi a faltar..." Dic que fas bé perquè molt em temo que aviat direm allò del "virgencita, que me quede como estoy".
Parlo concretament de la situació econòmica del país i de l’atur creixent. Tal com jo ho veig, això tot just comença i el 2010 serà sense cap mena de dubte pitjor que el 2009. I si el govern diu el contrari ells sabran perquè ho fan.
I dit això, et desitjo un molt bon any nou!

merike ha dit...

Let's hope your year will be better if you say you'd wish it to be:-) Mine will definitely be worse, getting too old.............
Happy New Year, Hyvää Uutta Vuotta, (partitive for hyvä uusi vuosi:-)) BON ANY NOU!

Joan ha dit...

Ho sento, però no crec en els anys perduts. De vegades, cal que ens toquin el crostó per aprendre'n i superar-nos. No temo els mals moments, només temo no ser capaç d'aprendre'n res.

El 2009 ha portat moltes coses negatives, sí, però agafem-nos fort amb la que ens espera. I amb tot, cal passar-hi, cal superar-ho, aprendre'n i tirar endavant.

Que tot sigui per bé! Els meus millors desitjos per tots!

rits ha dit...

Molt bon any 10, Ferran!!!! Segur que serà un any fantàstic! cada moment que passa i que està apunt d'arribar, n'estic més segura!

I deixar enrera aquest any que semblava que havia de ser tan, tan...

Un petó ben gran!!!

Xavi ha dit...

Doncs això, que tinguis un bon començament de 2010 i que sigui millor que el 2009. El 2009, no és un nombre primer, però els seus divisors, són lletjos mena:
2009 = 7 * 7 * 41

lletjos, lletjos a més no poder

Lluïsa ha dit...

Deixant a un costat tot allò del que no som directament responsables i que han convertit el 2009 en un any per oblidar, segur que no hi petites coses, d'aquelles que no tenen preu, que ho compensen? Començant per un balcó amb vistes al nostre mar.

Amb els millors desitjos per aquest 2010!

Francesca ha dit...

Doncs res, digue's-li al 2009 "ahí te quedas" i entra amb bon peu al 2010!
Que siguis molt, molt, molt, feliç!!!!!
Petons mil!

kweilan ha dit...

Que el 2010 et sigui més propici i et porti tot el que desitges. Bon Any!

Albert B. i R. ha dit...

Molt Bon Any! A veure si és millor que l'actual!

Edurne ha dit...

Lo mismo, lo mismo, lo mismo, Ferran!
Que se vaya ya de una p... vez, que nos tiene más que hartos!

Feliç Any 2010 i molts petons i abraçades!

Tristancio ha dit...

Aixó, adeu adeu 2009... (aunque yo no te olvidaré como Ferran, que algo de provecho habré de sacar).
Y sí, bienvenido 2010. Y, recuerda 2010 de portarte bien con Ferran y con todos nosotros, vale?

Una abraçada y bona sort.-

Jordi ha dit...

Així sigui Ferran!!!
Sembla a ser que es un gran any per oblidar per la majoria i tots desitgem obrir els braços al 10!Que sigui un any 10 per tu!

Babunski ha dit...

Com diu Murphy, si una cosa pot anar pitjor, anirà pitjor. Això espero del 2010... realisme.

Asimetrich ha dit...

jajaja, boníssim Ferran. És ho bo que tenen els anys, que passen i no els tornes a trobar. Si han estat bons queden a la memòria, sense retorn possible però amb bon gust de boca, com aquells grups de música que saben posar el punt i final i no els cal reinventar-se. I si són dolents, doncs allà es queden. Tan de bo tot fos tan fàcil! ;-)

Bon any 2010 a tu també maco

Ferran ha dit...

> Sí, KIKA, en termes generals el 09 ha estat una porqueria d'any, per mi. Hi ha hagut coses salvables, naturalment, però n'hi ha hagut de molt nefastes; i aquestes han sigut més. Què hi farem!

> XEXU, sí, noi, posem-hi ganes i que d'aquí a un any puguem fer un balanç molt positiu!

> JÚLIA, tens tota la raó i jo també ho penso; pren-te el post com una metàfora. Per "culpa" seva o meva, però, el cas és que ha estat una porqueria d'any.

> Hehe... "cada loco con su tema", ÒSCAR :-) En el sentit culer és veritat: el 09 ha estat literalment insuperable! :-)

> MCABEU, hi estic disposadíssim. Feliç any a tu també.

> Moltes gràcies, MIREIA. Molt bon 2010 també per tu.

> RITA, ja vaig llegir a casa teu que el 09, amb tu, ha estat força generós; i, com et deia, me n'alegro que el paio no hagi pogut amb tothom! Que el 10 ens estimi més a tots plegats :) Un petó.

> I tant, CLIDICE, no et tallis. Molta sort pel 10, maca.

> Jiji, ASSUMPTA: amb això del Barça no m'ha sorprès l'Òscar... i tampoc tu, evidentment! No tinc cap dubte que del 09 potser no en recordaràs altres coses, d'aquí a molts anys, però les sis copes...! :)
Molt bon any per vosaltres dos!

> Ho sé, NUR. Per això, en el següent post a l'In varietate..., thi deixo neu, neu i més neu.

Ferran ha dit...

> No creguis, MIQUEL, de fet no discrepem gaire per no dir gens: a nivell personal desitjo totes les coses bones que puc desitjar; a nivell "social", o de país, sóc molt conscient de com se suposa que aniran les coses enguany. Vaja, no pel que jo sàpiga, també t'ho he de dir, això, sinó pel que diu tothom que en sap. Doncs això, "virgencita virgencita..." per les coses inevitables, i que vagin de conya les que hi puguin anar!

> MERIKE, don't say that! Well, of course we're getting old, but that's part of the game. If this was a bad thing, we'd be experiencing bad things starting on the first day of our lifes!
An excellent 2010 to you 2.

> Sí, JOAN, de les coses dolentes n'hem d'aprendre. Ho tinc claríssim, i justament per això miraré de canviar unes quantes coses que, teòricament, puc controlar. Ja que faig balanç i que el "resultat" no m'agrada, com a mínim que el "desastre" viscut serveixi d'alguna cosa!
Bon any, company.

> Un altre petó ben fort per tu, RITS, i que així sigui!

> No sé, XAVI, tu ets el matemàtic ;) Espero definitivament que els divisors del 10 siguin macos, ben macos!

> I tant, LLUÏSA. Sort de les coses que sí podem posar dins del sarró de "bons moments de l'any", eh? En el meu cas, aquest 09 no compensen les dolentes... però certament com a mínim les minimitzen una mica.

> Moltíssimes gràcies, FRANCESCA. Que sigui tan feliç, que em quedi felicitat per repartir! ;)
Un petó, molt bon any per vosaltres també.

> Gràcies, KWEILAN, maca. Que sigui així també per tu.

> ALBERT, això espero! Molt bon any per a tu, també.

> Sí, EDURNE: al 09, un kampora bien alto y bien fuerte! Largo, y que deje paso a un año de buen rollo, leñe! :) Un besito.

Núr ha dit...

Doncs sí! Esperem que sigui millor! Has tingut una bona Rutsch ins neue Jahr, almenys?

marta ha dit...

ferran, quina alegria de post. És el post que no em vaig atrevir a escriure jo!!! bé, no exactament, però s'hi assembla en un punt fonamental: quina alegria per deixar enrera el 2009.

Ferran ha dit...

> És veritat, TRISTANCIO, tens raó: oblido el 09 però no oblidaré algunes de les coses que m'ha portat. Per aprendre'n, per no repetir-les, per millorar. Els meus millors desitjos també per tu, cap a Xile! una abraçada.

> Sembla que sí, JORDI, que no som pocs els qui volem passar pàgina amb el 09 i començar un capítol que ens porti coses millors, a tots plegats. Que així sigui.

> Jo també espero realisme, BABUNSKI; i que Murphy s'equivoqui. Coi, tampoc no té perque saber-ho tot, no? ;)

> Ja és això, ASIMETRICH, i tant; que sempre fos tot així de senzill. En qualsevol cas, deixar el 09 enrere sí em resulta fàcil, així que no perdo ni un segon més i... alehop, ja l'he oblidat! :-)
Molt bon any per tu també, company.

> NÚR, seeehr gut aquesta incursió a l'alemany en el teu comentari. Au va, a veure si t'animes... und nächstes Mal schreibst Du den ganzen Kommentar auf deutsch! :-)
Ich hatte ja einen guten Rutsch; hoffentlich Du auch!

> Ostres, MARTA, doncs em sap greu que tu també estiguis contenta d'haver deixat 2009 enrere, perque això vol dir que no deu haver estat un bon any. Que el 10 ens vingui de cara!