Escalfant el Nadal...

Berlin és màgica durant el Nadal i setmanes prèvies. No només la ciutat s'engalana amb llums i formes multicolors, sinó que els Weihnachtsmärkte, els mercats de Nadal, escampen per l'urbs com bolets de fora temporada. Productes típics de l'època, alguns de l'hivern en general, reben les gents àvides d'un esperit diferent al de la resta de l'any; potser el Nadal no ens portarà la felicitat, més llum no il·luminarà necessàriament els nostres camins, però si més no la ciutat lluirà més maca, com si fos una altra de la que estem acostumats a veure.
Per contra i malauradament, el Nadal i setmanes prèvies són poc lluïts a Barcelona. Potser sí que enguany, l'ajuntament de disseny s'ha proposat il·luminar-ne més i millor llurs nits, però em pregunto perquè a cap cap pensant de la Casa Gran se li acut d'instal·lar Weihnachtsmärkte també a la capital catalana. Espais infames com la pl. Catalunya, de ben segur que lluïrien molt més, en aquelles setmanes prèvies i durant les Festes, amb casetes on s'oferissin productes típics de Nadal; qui sap si fins i tot tindria èxit el Glühwein!
Llenço la idea perquè la reculli qui l'ha de recollir, i mentrestant us deixo amb una mica d'"esperit nadalenc urbà", naturalment a Berlin. Bones Festes a tots.

La pl. Gendarmenmarkt, potser la més maca de Berlin,
aquests dies...

La Porta berlinesa per excel·lència també té la seva decoració

Meravellós Unter den Linden, camí de la Porta de Brandenburg

Llum per Berlin!

A l'oest de la ciutat també arriba la il·luminació:
Gedächtniskirche, l'església de la memòria

I l'estació principal, la Hauptbahnhof,
com cada any fagocitada per blaves estrelles

També els espais interiors viuen aquests dies
amb formes, llums i colors diferents dels habituals

Fotos: (c) Berliner Zeitung

Heating up the Xmas time...
Berlin looks especially great these days. When the 1st Sunday of Advent arrives, the city sparkles thanks to the many Weihnachtsmärkte (Christmas markets) and the wonderful lightnings on all many streets (and on not so main ones, too). Streets like Unter den Linden, squares like Gendarmenmarkt look gorgeous on these days, and invite berliners take the streets, despite the usually low temperatures...

Vorbereitung der Weihnachtszeit...
Berlin schaut wunderschön in diesen Tagen aus. Nach dem 1. Advent wandelt sich die Stadt in einer gigantischen Straßenlampe, die warme Licht über jede Ecke sendet...

24 comentaris:

XeXu ha dit...

Home, nosaltres tenim la Fira de Santa Llúcia i la de Reis! No és el mateix, oi?

kweilan ha dit...

Berlin sempre és bonica i per les fotos, per Nadal, encara més.

el gatot ha dit...

com es nota que t'estimes la ciutat, Ferran! :)

No sé quan hi podré anar... abans tinc pendent i aparaulat un viatge més bohemi. Però vaig guardant les indicacions que dones per quan sigui el moment!

SM ha dit...

Uau, que maco!!

rits ha dit...

Guau!!! que bonica!!!!

Tb m'ho he preguntat moltes vegades! sempre hi ha cert aire cutre, sempre hi he trobat a faltar llum a la ciutat quan les comparo amb Paris o Nova York, les que he visitat per aquestes dates, o de Berlin que ara ens ensenyes.

No sé, crec que en part és cert aire de tradició de recolliment, d'estar a casa i alhora tb penso que en part certa laicitat fa que es vagi perdent l'esperit de guarnir la ciutat. Ho dic de tot cor, però en el moment que a la carretera de sants enlloc de llums maques posaven el "Sants establiments units", per mi va perdre tot l'encant del Nadal i a més molta gent si s'engalanés tant la ciutat amb tanta llum i energia tb es queixarien.

No obstant hi ha molts racons ben bonics: la fira de santa llúcia o de la sagrada família (amb menys gent), les parades de la gran via amb les parades de xurros treient fum, ....

Fa molts anys vaig cuidar un nen, el pare del qual és alemany i em van explicar la tradició glühwein, mooolt xula!

Clidice ha dit...

doncs si que sembla una forma ben lluida de celebrar el "Nadal" (singular, que te vi a dar! :P), a Barcelona els perd el "fashion" i sobretot "épater" el personal :(

Deric ha dit...

doncs si la de Barcelona et sembla cutre, passejat per Girona...
avui he sentit per icatfm això de les fires de Nadal de Berlín i m'han vingut unes ganes boges d'anar-hi

Francesca ha dit...

Les fotos són molt maques Ferran... i t'ho diu una a qui tanta "dolçor" nadalenca no li agrada gaire... ;-)

Ferran ha dit...

> No és ben bé el mateix, XEXU, no; passa't per Berlin un Nadal d'aquests, i al·lucina; és una altra cosa!

> És així com dius, KWEILAN.

> GATOT, molt, me l'estimo! I quan no hi sóc la trobo a faltar horrors; com als amors :)

> Ho és, SALVADOR, ho és...

> És veritat, RITS, que a Barcelona també hi ha racons bonics. Però em sorprèn que zones tan cèntriques com la mateixa (horrorosa) pl. Catalunya, o la Rambla Catalunya, no siguin escenari de casetes com les que poblen Berlin. M'hi imagino oferint-hi productes típics de Nadal, com "tapes de torrons" (mmmmm...) o, per exemple, el famós Glühwein que, si no has provat, et recomano :-)

> Sorry, CLÍDICE!, se "m'ascapat", hehe... Sí que els perd el fashion, sí; com cansa!

> Caram, DERIC. Doncs mira que Girona dóna joc, de tan bonica com és; si hi posessin una mica d'imaginació, podrien deixar una ciutat preciosa per Nadal.

> FRANCESCA, si ho veiessis in situ, de tan maco com és, t'agradaria segur :-)

Rita ha dit...

M'encanta Berlín, però després de veure aquestes fotos, encara m'agrada més.

Em vénen ganes d'anar-hi per aquestes dates!!!

Que bé que hi fossis el dia 9, viure-ho in situ havia de ser preciós!

Ets molt afortunat, Ferran!
Petons!

DooMMasteR ha dit...

Caram! Que bonic!

DooMMasteR ha dit...

Caram! Que bonic!

Ferran ha dit...

> Una passada, RITA, va ser genial!
Pel que fa a aquestes dates, sí, ho recomano sense dubte, malgrat el fred; l'ambient escalfa moltíssim!

> DOOMMASTER, després de veure aquesta altra cara de Berlin, ja saps una mica millor perquè m'agrada tant i tant, aquesta ciutat :-)

sanset i utnoa ha dit...

Després d’haver estat a Berlín (no hi vaig estar per Nadal) només puc afirmar que Berlín és màgica tot l’any. I sí, després de veure les imatges del Berlín nadalenc, només puc afirmar que també ho és per aquestes dates.

Salut!

*Sànset*

Joan ha dit...

Si, Barcelona és una mica trista per Nadal. Tan rollo Zen que acaba semblant pobre.

Però què voleu que us digui. Que possin llumenària pobre, té un passi, però si hi ha quelcom que no aguanto són el coi de villancicos tot 'lo puto' dia. Acabo de 'peces en el rio' que només desitjo que sadollin ja la set o s'ofeguin d'una vegada.

I no és que vulgui nadales en català (que també), sinó que preferiria que s'estalviessin aquesta murga. Una mica de música variada si us plau!!

kika ha dit...

fa molt goig! es veu tot net, polit, i no gaire ple de gent. si et fessin cas aquí, per nadal o sense nadal, no seria ni tan net ni polit, i segur que estaria pleníssim de gent!
no m'agradaria com m'ho imagino i no m'ho puc imaginar de cap altra manera.
és qüestió de cultures o és que sóc massa malpensada? :-)

pe-jota ha dit...

Tu mismo das la clave, porque tenemos un ciudad de diseño, que para colmo de males se lo ha creído y engreído, y la Navidad y el diseño están reñidos, la Navidad es tradición y no tiene nada que ver con lo fashión y aún menos con lo fashion pijo, por Dior, jejejejeje

Cris ha dit...

Ferran, m'han encantat les imatges que ens portes, i més d'una ciutat que encara no conec (em fa por el tema de l'idioma, tonta que és una).... Gràcies i un petó pre-nadalenc :)

Núr ha dit...

Vaig anar a Berlín per primer cop pel pont de la Puríssima, deu fer dos o tres anys. Em va encantar! Berlín és una ciutat fantàstica i per Nadal està preciosa! Però no només a Berlín! Alemanya viu el Nadal d'una manera ben diferent a la nostra. No crec que sigui millor ni pitjor, però! Això sí, el Glühwein el trobo taaaaaant a faltar! ains... :)

Les fotos són magnífiques! Schöne Feste wünsche ich dir auch! :)

Ferran ha dit...

> És cert, SÀNSET, ho és tot l'any. Quina ciutat! :-)

> JOAN, Nadales a Barcelona? On? No sabia que en posaven com a "fil musical" en alguna banda de la ciutat.

> No sé què dir-te, KIKA; plena de gent Barcelona n'és sempre, però com a mínim faria més goig "nadalenc". Bé, per a gustos... :)

> Tienes razón, PE-JOTA: el pijo-diseño de Barcelona nos tienes hasta el gorro a unos cuantos (miles). Què cosa más artificial!

> Ei CRIS, amb els alemanys, poc o molt, també te'n sortiràs amb l'anglès. Què l'idioma no et sigui un fre per conèixer-la; val molt la pena!
Un petó per tu, també.

> NUR, kannst Du überhaupt deutsch?? Sehr gut! ;)
Per cert, al tanto que les fotos no són meves, eh? Per això he posat el (c), que les he tret d'un diari. Però sí, precioses ho són igual :-)

Joana ha dit...

Precioses imatges...juraria que vaig deixar un comentari ahir a la nit :(
No hi he estat mai per Nadal però Berlin és una ciutat per anar-hi tot l'any. Hi tinc un bon amic i et deia ahir a la nit que he d'anar a visitar-lo ja! gràcies per les fotos!

Ferran ha dit...

> Hola JOANA. No sé què devia passar amb el teu comentari, doncs; em sap greu. Jo els publico tots, els que m'arriben al correu.
Si el teu amic té intenció de marxar de Berlin un dia o altre, no deixis passar l'oportunitat de visitar la ciutat amb ell; m'atreveixo a assegurar-te que Berlin no et decebrà gens!

Toni ha dit...

Colli, què bonic!

Núr ha dit...

Ferran, i el mèrit de saber-les escollir, les fotos, eh?, que no és important??? ;)

Sí, d'alemany en sé una mica! Llegeixo sempre el català i l'alemany! Em fa somriure el fet que, malgrat que diuen que l'alemany fa les paraules tan i tan llargues, a tu sempre et queda la part en alemany força curta! hihihi Escrius molt i molt bé, en alemany, també! :D