Toros? No!

Voteu, digueu-hi la vostra, aquí al costat, a la banda dreta de l'In varietate concordia; quan s'hagi tancat el període de votacions, poc abans que arribi el tió, comentarem la jugada. Avui, per anar fent boca, el nostre Parlament decideix si tramita la ILP que demana la prohibició de les "corridas" a Catalunya (recordo que parlem de toros, per a tranquil·litat del públic general). Esperem que el seny i la decència s'imposin.

Bullfighting? No!
You can start to vote and have your say: are you for or against the so called "Corridas"? The poll, on the right side of this blog, is open until Thursday..

Stierkampf? Nein!
Sind Sie für "Corridas" oder dagegen? Stimmen Sie in der Meinungsumfrage, hier rechts; bis Donnerstag gibt es Zeit!

32 comentaris:

Roger ha dit...

NO!

http://propiainiciativa.blogspot.com/2009/10/sincretisme-cultural-vs-barbarie.html

Clidice ha dit...

Per mi NO. Hores d'ara no hi ha cap raonament que faci factible que es continuin fent.

kika ha dit...

és clar que NO!

Cristina ha dit...

Ni de conya!!!

merike ha dit...

I have got one of those on my wall, from 1966. I was in Spain for the first time in a little idyllic fisherman's village called TORREMOLINOS (!!!) and what have they done to the place now! In Marbella our group was taken to the arena to see a bullfight. In 1970 I went with a friend to see another fight. At that point I already was thinking it is not a good thing to kill animals so cruelly. Even if John Hemingway has liked it, I hate that. It is good to see that the arena in Barcelona is used for other purposes.
Och samma på svenska eli sama katalaaniksi:-)

Mireia ha dit...

Jo és que això dels toros no ho he entès mai. No puc entendre com hi ha gent què pugui disfrutar veient patir a un altre. Ho sento, no em cap al cap

Jordi ha dit...

Jo diria que no a dia d'avui, però, si s'apliquéssin una sèrie de canvis optaria pel sí. Per exemple, fer com a Portugal on el bou no pren mal ni en surt ferit, o que el torero no fés anar l'espassa. Que tot fós mer entreteniment, no una vejació per l'animal que al final, acaba mort.

Miquel Saumell ha dit...

Jordi,
Em sembla que t’equivoques. Et recomano que llegeixis els comentaris del meu post d’avui on explico què passa a Portugal.

Lluís Bosch ha dit...

No es pot explicar de cap manera que es consideri un espectacle "legal" veure com es mata i es tortura un animal. Tota la resta és donar-li voltes estúpidament a un tema massa vell. Si en aquest país tinguéssim uns polítics normals i una mica valents, faria molts anys que el tema estaria tancat, i les places de braus també. Si algú en vol veure, que es compri un DVD que per a això hi són.

marta ha dit...

M'és igual. Sincerament, els toros no m'inspiren més compassió que els pollastres, les vaques, els porcs, els llagostins, els llobarros o els cargols. Com a morts cruels, crec que n'hi ha més. Els ànecs potser?

Crec que tenim altres prioritats i que aquest debat sucós ens portarà més maldecaps que beneficis.

Espero que ningú no em clavi cap espasa per expressar aquesta opinió. No tinc res contra els toros però tampoc res prou a favor, i al revés. Per això dic que m'és igual però insisteixo amoinada: tenim altres prioritats...

XeXu ha dit...

Has vist, aquí tothom diu que no, al lloc on tothom ho veu, perquè és la resposta que tot bon català ha de donar. En canvi, a les votacions anònimes de la barra lateral hi ha més d'un 33% de Sí. Curiós, curiós... no sé a què em recorda.

No t'enfadis, només és per picar-te.

Jo dic que No, naturalment, no sé com s'atreveixen a anomenar això 'fiesta nacional'. Colla de psicòpates.

Babunski ha dit...

El toro en filet i a la llosa (o en cua estofada). I la Fiesta Nacional a prendre pel sac.
Ara toca una ILP per prohibir la venda de souvenirs de sevillanes a Catalunya.

DooMMasteR ha dit...

Si volem ser i comportar-nos com a humans i com a essers racionals, la resposta és ben clara: Un NO amb majuscules! :-)

Assumpta ha dit...

Evidentment NO!!! NO vull "toros" a Catalunya!!


I, òbviament, dono suport a que no es venguin més souvenirs d'aquests cutres que diu en Babunsky :-)

Ferran ha dit...

> ROGER, vist i comentat :-)

> CLÍDICE, KIKA, CRISTINA, estem d'acord.

> MERIKE, I actually find the posters -like the one in this post, kind of interesting. In any case, it is no doubt that the "Fiesta" is a cruel act to be prohibited. In Barcelona, exactly as you say, Las Arenas is being reconverted into sort of a mall... I think.

> MIREIA, completament d'acord.

> JORDI I MIQUEL, gràcies a tots dos pels comentaris. He llegit el d'en Miquel, sobre els toros a Portugal; m'ha anat bé fer-ho, perquè no sabia com anava allà...

> LLUÍS BOSCH, completament d'acord.

> MARTA, no cal clavar res a ningú! N'hi ha prou amb estar d'acord o no, i argumentar en el sentit que sigui :-)
En el meu cas... no estic d'acord amb "tenim altres prioritats". De fet, francament, aquest argument és un dels que més ràbia em fa, quan s'utilitza en l'àmbit de la política. Per mi, és una intent de forma "políticament correcta" de llençar pilotes fora. Tenim altres prioritats, sí, però... qui estableix quines són les prioritats? I, encara més evident que això... hem de suposar que només podem (o que els polítics només poden) tractar els assumptes d'un en un?
No, Marta, no estic gens d'acord amb aquest teu argument: tenim moltes prioritats, i hem de ser capaços d'anar per feina i anar-les resolent totes.
PS: En faré un post, al voltant d'aquesta frase, ja t'ho avanço ;)

> XEXU... perquè m'hauria d'enfadar?? Aquest migdia me n'he adonat; he entrat un moment al blog, a veure com anaven les votacions, i ja he vist un percentatge de "sí" més alt del que els comentaris semblaven mostrar. No ho entenc, francament, perquè el mateix dret tenen els partidaris del "no" a dir-hi la seva, que els del "sí"; no sé perquè no ho fan.

> I barrets mexicans, BABUNSKI; confesso que encara em fan més ràbia!

> Totalment d'acord amb vosaltres, DOOMMASTER i ASSUMPTA (amb l'Assumpta, en tots dos assumptes, hehe ;-)

Saray ha dit...

Ya tengo ganas que otra región se una a la provincia de Santa Cruz de Tenerife (que abolió las corridas de toros hace unos 20 años) en esto de prohibir una práctica tan salvaje y paletoide.
Ojalá Cataluña también lo consiga.
¡Saludos!

merike ha dit...

The Malls are not so nice, either:-) But more acceptable than bullfighting arenas...
I have tried to write about global warmiing but the people either don't understand me or I don't understand them! It may even be misunderstood by me, the whole affair.
Bon cap de setmana!

rits ha dit...

ja he votat!
i si, va ser un gran dia, per l'inici pel final de les "corrides" i per la iniciativa popular! a veure si això ens dóna ànims a la societat per tirar endavant més propostes. recordo quan em van demanar la signatura que vaig creure que no se'n sortiríen. Me n'alegro d'haver-me equivocat!

Albert B. i R. ha dit...

La gran majoria dels que seguim el teu blog no som taurins. Va bé l'enquesta!

Ferran ha dit...

> Hola SARAY. Canarias y también Ceuta ya han pasado por el trámite de la prohibición de los toros, efectivamente; que Cataluña las siga pronto, para parar este "espectaculo" (!), por lo menos también en nuestra tierra!

> MERIKE, that of the global warming is a top-10 issue; I'll be hapy to read your point, if you write about it i your blog.

> RITS, tan de bò l'empenta per tirar endavant aquesta ILP empenyi d'altres també importants!

> Així és, ALBERT. Celebro que la majoria compartim aquest "no als toros"; que ho faci també la majoria al nostre Parlament!

glamboy69 ha dit...

Un NO com una catedral!! I m'ha emprenyat molt que un sector del PSC, PP i C's empressin com a únic argument la catalanitat de la festa i un xoc de nacionalismes... quan del que s'està parlant es de la tortura i el maltractament d'animals indefensos que res saben de pàtries!

Deric ha dit...

ja va sent hora que els prohibeixin i s'acabin els paquirris i paquirrines

Joan ha dit...

El dia que treguin al torero drogat perquè no s'hi vegi i el punxin primer una miqueta de res fins que sagni com un porc, i li esmolin les banyes al toro per a convertir-ho en un combat igualat, potser em semblarà bé. Mentrestant, matar putejant, torturant i massacrant per divertir al personal em sembla una brutalitat indigna.

El circ romà no era gaire diferent i tothom el considera una animalada. Coherència, si us plau .

Xavier ha dit...

Per suposat que NO ,i no te res a veure el fet que l’anomenin la “festa nacional”, ja que no m’hi sento gens representat,
trobo una salvatjada el fet de fer patir a qualsevol ser viu.

Mai aplaudiria una “faena”, ja que no entenc com poden dir “arte” a una corrida de toros. Per mi l’art es altra mena de demostracions.

Puc assumir el que s’han de sacrificar animals per la alimentació,ja que no soc sols vegetaria i aquí entraríem a debatre un altre tema, però veure els maltractes a un plaça de braus, tirar una cabra des de la torre d’un campanar o baixar-ne un ase, passar un riu penjat del coll d’un ànec, enfrontar gossos o galls, i eixís fins un interminable etcètera demostra d’una forma clara el que encara ens falta per arribar a estar evolucionats del tot.

bon diumenge Ferran i companyia

jσrdiciяαch ha dit...

Hola! T'acabo de trobar.

Espero que t'interessin les meves recomanacions culturals.

Bones festes!
L'imperdible de ℓ'Àηimα

Efrem ha dit...

És un tema candent, jo tinc el cor dividit.

Per una banda crec que hi ha d'haver llibertat perquè tothom es diverteixi com vulgui sempre i quant no atempti contra el medi ambient (incloent espècies en extinció), si tu cries els animals (o les plantes) aquests són teus i en pots fer el que vulguis: això genera el problema aquest, que les persones més sensibles, tracen la línia de la dignitat més amunt de l'ésser humà fins a arribar als animals, (o a les plantes) i ho trobo absolutament respectable, hi estic d'acord. Però aleshores això s'hauria de traslladar a l'àmbit jurídic, caldria fer una constitució dels drets dels animals, i quins animals (també els mosquits?). El problema de la dignitat és que els humans hem lluitat per ella, però els animals no ho poden fer, aleshores sorgeix el problema de si els drets es dónen o es guanyen. Sempre he pensat que els drets es guanyen, històricament ha estat així. Jo trobo que la fórmula més encertada és dir que les persones tenim dret a no patir, i que el patiment dels animals ens fa patir, per això, prohibim que es faci patir als animals per pura diversió humana.

D'altra banda, Espanya n'ha fet dels toros el seu senyal identitari, i només per això ja vaig firmar en contra de les corrides a Catalunya. Perquè no som ni volem ser Espanya.

Ferran ha dit...

> GLAMBOY69, aquest cop coincideixo amb tu sense fisures. Els "arguments" que barregen la tortura amb la tradició/cultura/política em sobren, vinguin d'on vinguin. Parlem d'un "espectacle" lamentable; punt.

> DERIC, d'acord amb tu.

> JOAN, el que dius del circ romà... ja és això, ja. En aquella època devia ser considerat normal, fins que a partir d'algún moment, alguns es devien començar a qüestionar la normalitat del "show"... i es va acabar acabant. Doncs això.

> XAVIER, l'exemple de la cabra... sé que això ho fan en algún poble, crec que de Castella. No tinc paraules. I en general, com dius, qualsevol mostra de no-evolucionisme en què es fa patir els animals... Que algú pagui per veure-ho ja em sembla de pel·lícula de terror.

> Passaré per casa teva, JORDI, amb molt de gust. Espero que a tu també t'interessin les propostes d'In varietate concordia!

> Buf, EFREM, el teu comentari donaria per un post sencer! Que puguis fer el que vulguis amb un animal perquè tu el cries, sincerament, em sona fatal. Un animal és un ésser viu; no serà racional, no tindrà capacitat per prendre decisions des d'un punt de vista moral, o ètic... però nosaltres, humans, sí tenim aquesta capacitat. Tal com jo ho veig, justament perque nosaltres tenim aquesta capacitat, d'alguna manera l'hem de fer servir per protegir els qui no la tenen. Dir que com és "meu" en faig el que vull... no, amb un ésser viu no em sembla acceptable. La cosa, com dic, dóna per un post sencer...
T'agraeixo el punt de vista.

Albert ha dit...

no i no , no a la matança d'un animal innocent, i no als símbols espanyols a la nostra terra !! més clar l'aigua, pq per mi, també és un debat d'espanyolisme , ranci i primitiu al meu país..i no el vull....

Kostas ha dit...

Jo discrepo respecte a que els toros és un símbol d'espanyolisme. Aquí han hagut curses de braus des de fa molt de temps, el meu avi era un apassionat. La boqueria és el que és "gracies" a una corrida d'aquestes, de fet eren com ara és el futbol. Jo estic en contra dels "toros" per que és una tortura i una barbaritat i que sigui d'on sigui (per a mi ja pot ser la tradició més catalana del món) s'ha de prohibir i no es pot tolerar.

Ferran ha dit...

> ALBERT, jo em quedo amb la cosa salvatge de la "fiesta" (que dius, vaja "fiesta" pels toros! Si puguessin dir-hi la seva...). Fora toros!

> KOSTAS, la "tradició" dels toros és tan antiga a Catalunya que jo també penso que el debat "identitari" no és l'important; festa espanyola o catalana, el cas és que és una salvatjada.

XeXu ha dit...

Ferran, perquè no tots són com tu, o com jo. Quan tinc una opinió, m'agrada expressar-la, sempre que en tinc oportunitat, encara que aquesta vagi en contra de la majoria o de la tònica general. Ho saps, oi? De que cony ens hem d'amagar amb l'edat que tenim ja?? Doncs no, hi ha gent que per por, per no buscar problemes, o per desinterès, no porten mai la contraria al que es diu. No sé de què s'amaguen. Avui m'explicaven un cas que exemplifica molt bé el que provava de dir-te en totes aquelles discussions que vam tenir (i tindrem). Parlem de les consultes per la independència, encara que val per qualsevol consulta que facis. El pare de la meva companya de feina es cagava una mica en tot aquest tema, i de per què havien de muntar aquestes consultes, i a sant de què la independència ara, i bla bla bla. Ell és català, de pares espanyols. Doncs quan la seva filla li va dir: 'en comptes de queixar-te tant, per què no vas a votar que No??', ell va respondre 'Ai, no, no, no hi aniré pas!'

Ja veus. Hi ha gent que no entén la democràcia. I amb casos així no ens podem fiar de cap resultat. La gent té por, vergonya o ves a saber què, però ni s'atreveixen a dir públicament que els agraden les curses de braus, com han d'atrevir-se a votar No per la independència?

Ferran ha dit...

> Cert, XEXU, hi ha gent per a tot. Alguns mai entendrem que hi hagi qui tingui "por" de donar la seva opinió, quan la pugui donar lliurement, amb respecte i respectant la dels altres. Oh, well...