En venda

(E) Scroll down / Castellano con Traductor (der.)

Crec fermament en el servei públic, per contraposició al... "servei privat?". Per això, l'
In varietate concordia ofereix a la seva estimada audiència uns minuts de publicitat, que ves a
saber si a algú poden fer feliç; a la Marta segur, si sorgís efecte. M'explico:

la susdita, companya de fatigues vàries, té un pis-apartament en propietat a la bonica població de Berga. Es tracta d'un habitatge de 60 m2 útils, en dos nivells (el superior és una habitació de 10 m2). Excepte bany i cuina, la resta del pis té parquet; hi ha llar de foc i l'habitatge és completament exterior, amb molta llum. Ah, està situat al casc antic de la ciutat.
Us imagineu que, casualment, estiguessiu buscant alguna cosa de característiques similars en aquelles contrades, i jo no hagués publicat aquest post-anunci? No m'ho perdonaria mai!
Si us interessa, digueu-m'ho i us passo el mail i telèfon de la Marta. I si acabeu arribant a un acord, em conformo amb un sopar al vostre nou pis al Berguedà! ;)


Parlant de publicitat... la televisió estatal espanyola ha eliminat els anuncis de les seves emissions. Ja no ens vendran més xampús, pastes dentífriques ni... pisos? des de les pantalles de La Primera, La 2 i resta d'emissores del grup RTVE. És imprescindible que els mitjans públics de comunicació se situïn a un nivell diferent dels privats, tant en continguts (per suposat) com també en finançament, però no tothom és de la mateixa opinió. No són pocs els qui consideren que la tele pública no ha de costar un duro euro al contribuent (?). Què en penseu? Ha fet bé, TVE, d'eliminar tota la publicitat? És just per a les cadenes privades, en termes de competència? I pel que fa a la programació, una tele pública ha de competir per l'audiència, al preu que sigui, o bé hi ha d'haver límits a la programació que ha d'emetre? Escombraria com Big brother, s'hauria de poder veure a la pública? El debat dóna per molt; què en penseu, de tot això?

On sale
This is an ad which you might find interesting, in case you wanted to buy a nice apartment in a town in central Catalonia, named Berga, some 100 km away from Barcelona. It belongs to a friend os mine, who is interested in selling it for 120,000.00 Euro. A 60 sq metre duplex, it is located in the centre of the town.
Besides, in the post I refer to the "new" Spanish public television: TVE. After 53 years of existence, the beginning of 2010 has broght an important change: there is no more publicity in none of its channels. This leads to a debate about the public television being paid by commercials or by taxpayers. So far, there is neither in Catalonia nor in Spain a "television tax", but I am pretty sure it will be introduced soon. Just wait and see.

37 comentaris:

kika ha dit...

que xulo el piset! i no tens cap amic o amiga que en tingui un així a l'ametlla de mar? :-)

la tele: penso que més valdria que no ho haguessin fet.
perquè si ara aconsegueixen fer el mateix sense cobrar els anuncis vols dir que fa una vida que ens roben a mà armada.
i l'única alternativa que hi veig és que ens pugin els impostos... o que ens redueixin els serveis públics... ai!

Sara Maria ha dit...

No sóc televidenta, però potser per això mateix em fa molta ràbia que paguin el bodrio de TV que fan amb els meus impostos. Millor que la paguéssin les empreses que hi fan publicitat...

òscar ha dit...

Ara que l'espanyola acaba amb els anuncis, el In Varietate inclou publicitat gens subliminal als seus posts? :)

Però ... ón s'ha vist un anunci d'habitatge sense preu i, sobretot, la celebrada frase "per entrar a viure" inclosa???

Assumpta ha dit...

Oh!! què maco!! :-))

Llàstima que amb els diners que jo tinc no m’arriba ni pel sofà... ho sento (per la Marta i per mi)

Si em toca la travessa algun dia (una quantitat maca, clar) doncs ja en parlarem, que mon pare era del Berguedà i m'encantaria poder-hi anar! :-))

Programes porqueria com Gran Hermano haurien d'estar prohibits tan a la pública com a la privada :-PP

Assumpta ha dit...

Ostres, Ferran!! Què bonic és això d'escriure i veure com surt el comentari... dóna sensació de pau :-))

Francesca ha dit...

Ferran, posa un enllaç a Twitter, que de tant en tant sé que entres!... i de l'altre tema, doncs si, no miro massa la tele, però les públiques ja les paguem... les privades que facin el que els hi roti, mentre s'atenguin a les lleis vigents (val, i a coses que són d'ètica dubtosa, però si comencem a censurar, què passarà si gira la truita?) Petons!

Jordi ha dit...

Maco el pis, llàstima que caigui tant lluny.

Doncs sobre la extinció de la publicitat al canal públic crec que es una forma interessant d'apostar per la qualitat i la independencia del mitja sempre i quan el contingut dels programes sigui coherent amb aquesta aposta i no facin publicitat subliminal de vestuaris,etc etc. De totes formes tot justtriar una època de deficit per començar és poc encertat. Encara recordo a la periodista que van despatxar d'Informe Semanal per anunciar un detergent. Recordo la Marca però no el nom de la periodista... coses de la publicitat.

mia ha dit...

Jo també tinc un pis per llogar… hauré de plantejar-me penjar-lo al blog… jeje

Doncs, no m’agrada això de que treguin els anuncis… tampoc m’agrada veure 15 min. Seguits d’anuncis… però ara com sabre quan comença la primavera si el Corte Ingles no m’ho recorda? O els anuncis de la cocacola amb la música de fons de U2, o quin banc m’ofereix més regals per la meva nomina…
Home!!
I ara, això qui ho pagarà???
jeje

kweilan ha dit...

El pis és molt xulo. A veure si hi ha sort. La tele la veig molt poc.

glamboy69 ha dit...

Molt millor TvE sense anuncis!! Per cert: et donen comissió per la publi?? COnfessa!!

nur ha dit...

El pis molt xulo, però Berga per viure-hi... ho sento, no em diu res (quin fred!).

La decisió de no emetre publicitat l'hem de celebrar (difícilment es pot percebre de forma negativa, oi?). Ara li toca a la teletrès, la nostra, apuntar-se al carro, perquè què seria Ventdelpla sense anuncis i sense la publicitat subliminal que apareix al llarg de cada capitolet? A veure si ho veiem!

La veritat és que fa temps que miro poc la tele, precisament perquè em robaven massa temps. Ara potser m'ho replantejo. Cuéntame sense anuncis? No m'ho puc creure!

Sort amb la venda! I, com diu la Francesca, avisa quan passegis pel Twitter: començo a ser-hi assídua jo també! :)

XeXu ha dit...

El pis té una pinta magnífica, però Berga em queda una mica lluny.

Pel que fa a la publicitat, trobo una bona cosa que La 1 l'hagi eliminat, però això vol dir que ens tocarà pagar-la a nosaltres íntegrament, oi? Doncs ja no està tan bé. Sincerament, les cadenes estatals espanyoles tenen una fama de tan casposes que em sembla que per molt que intentin no se la podran treure mai de sobre. I si ho intenten fins el punt de programar telerealitat, em sembla que a tots ens ofendria, no sé per què.

Clidice ha dit...

Ho sento, però pel pis, malgrat que m'encanta Berga, no puc apostar :)

De TV1, pel que n'he llegit, vist i escoltat, el mal és endèmic de la casa. El que necessita aquesta cadena és un ERE com una casa, perquè allí hi està endollat mig madriT i part de l'altre mig. O sigui que si, han fet un gest (com sempre) de cara a la gent, però ara, sense publicitat i depenent totalment dels pressupostos de l'Estat sense fotre fora ningú ... això serà una debacle de proporcions astronòmiques.

I em ratlla força, perquè també la pago jo, i no veig TV :(

Clidice ha dit...

ei! felicitats per obrir els comentaris :)

Joana ha dit...

Preciós el piset però em queda lluny de Girona, prefereixo la garrotxa però va bé saber-ho!
La tele fa anys que no em diu res i quan m'hi assec al davant m'hi adormo però t'he de dir que els anuncis i la publicitat en general m'agraden més que molts programes tot i que pagar pels programes que fan és un robatori!

rits ha dit...

el pis és guapíssim!! malauradament no conec ningú que busqui pis pel Berguedà. Faré corre alguna veu.

Pel què fa a la publicitat, he sentit dir que s'han buscat altres maneres de publicitar coses, com productes a les produccions pròpies (per cert, tb han eliminat de les graelles totes les séries estrangeres....d'aquí poc tampoc faran pelis que no siguin spanish!) i que es cobren la publicitat d'aquests productes a través de les productores que produeixen la série, però no sé si això és veritat o no.

- assumpta - ha dit...

Una cucada de pis! desitjo que la teva amiga tingui sort i trobi comprador ben aviat.

Miro poc la tv, i a la 1 ni tan sols sé quins programes hi fan o sigui que el fet que ara no emetin anuncis, vol dir que a mi em surt car, malament rai doncs.

Televisió de qualitat? on? potser ja els hi convé de fer-ne d'aquesta mena (cutre) a fi d'anar promocionant les properes tv de pagament, però podrà garantir el pagament la qualitat? ho dubto. De moment les plataformes digitals de pagament, no ofereixen precisament qualitat.
=)))

Albert B. i R. ha dit...

El pis sembla acollidor, però em queda massa lluny. Sobre el tema de la publicitat, treure-la de la TV pública és una aberració. Amb la TDT, la mpublicitat (a sobre menor com a conseqüèncai de la crisi) calia repartir-la entre més. El creixement desordenat i desordenat d'emissores inútils les portava a la ruïna. I què fal el ZP? Doncs regalar-los tota la publicitat i la diferència la paguem nosaltres. En temps de crisi, carregar el contribuent amb un sobrecost inútil com aquest és una aberració. És una mesura que ni els partits de més de dretes s'atrevirien a fer. Però clar, ho fa el PSOE, es diu que és "progre" i tan panxos es quden. Els contribuents a pagar el que deixen de guanyar els grans grups de comunicació. Ja es podrien posar tots els canals de la TDT on els hi capigués!

Jordi ha dit...

M'agrada molt la part que es veu del pis, llàstima que em queda massa lluny de la universitat :). Un pis molt bonic.

Miquel ha dit...

Gràcies pels comentaris que has fet al meu bloc.

Responent a les preguntes que formules al l'article, penso que la televisió pública hauria d'emetre aquells continguts d'interés general que no emeten les cadenes privades. Més enllá, d'unes noticies objectives i de qualitat, el contingut de la televisió pública espanyola ha de ser competitiu en comparació amb les altres cadenes però renunciant als programes populistes de "deseducació social". El cert és que és un debat llarguíssim amb molts punts calents.

Jesús M. Tibau ha dit...

la televisió és un mitjà potentíssim que s'hauria d'aprofitar més per a enriquir-nos culturalment, i aquesta lluita a qualsevol preu per l'audiència és nefasta. la tv pública no hauria de caure en aquest joc.
Als col.legis públics se suposa que t'han de formar com a persona; per a l'entreteniment pur i dur ja està Port Aventura. Ep! que la cultura també pot ser entretinguda!

montserratqp ha dit...

Ostres, ostres...a veure si funciona i la teva amiga troba entre les teves amistats un comprador i tu ja et començaràs a llepar els dits pensant en el sopar(anava a dir que sense intermediaris però NO! tu hauràs estat un intermediari, això sì, baratet). Vinga, si surt bé digues´-m´ho que tinc un piset per llogar a l´Eixample.

Rita ha dit...

Com ja ha dit tothom, el pis és una monada, però tenint la feina a Barna complicat viure a Berga... :P

Pel que fa a la tele, seria lògic que les públiques, ja que són subvencionades, fossin sense publi, però com diu la kika, què en fèien fins ara dels diners de la publi? O ara ens apujaran més encara els impostos?
Bona nit!

Deric ha dit...

Penso 2 coses:
1.- El pis aquest hauria d'estar a Girona o Salt i el comprava!
2.- La televisió pública no ha de lluitar mai per les audiències, el seu servei ha de ser diferent que el de les privades i valorar més la qualitat. I en quant a la publicitat, no passa res perquè hi hagi una mica entre programa i programa, mentre no els talli.

Marta ha dit...

Moltes gràcies pels comentaris del pis!... soc la propietaria d'aquest :-))
Realment està per "entrar a viure" i és tal qual es veu a les fotos que en Ferran ha penjat molt amablement al seu blog (et dec un sopar!! :-)).
Com que he llegit que algú preguntava pel preu, aquest és de 120.000,00€.

I ja posats a escriure, pel que fa al la pregunta que fa en Ferran, jo crec que no hauria d'haver publicitat a la televisió pública. crec que la seva funció ha de ser la informació i l'entreteniment i no la publicitat de productes o serveis per tal que la gent consumeixi sense parar....

Que passeu un molt bon dia!! :-)
Marta

Joan ha dit...

El pis, molt maco (i les fotos, ben fetes). Però a mi també m'agafa lluny. A veure si hi ha sort i el Ferran pot afegir: "Bloc amg gestió immobiliaria" !!

La tele no la miro gaire, només el Barça, i encara no els fan parar per fer anuncis. Amb tot, crec que la pública hauria de prescindir de l'audiència per oferir contingut de qualitat i demostrar que es pot fer una altra mena de televisió. Idealista que és un. Il·lús potser també ...

Anònim ha dit...

Qué ganas tengo de que os hechen de España, malditos cerrados catalanes XD

Assumpta ha dit...

Anònim:

Com la meva marona m'ensenyava "El verbo ECHAR lo primero que ECHA es la HACHE"

En tot cas, no pateixis, que estem d'acord. Nosaltres també volem marxar. A veure si parles amb els teus governants i ho arreglem aviadet, eh? ;-)

merike ha dit...

Per a la televisió a Finlàndia YLE, TV1 i TV2 YLE Teemaestem pagant:TV fee
i no tenem publicitat anuncis.
Els altres MTV3, Nelonen (TV4) etc tenen anuncis:
MTV3.fi - Uutta koko ajan
Etusivu | Nelonen.fi

Pots veure quines són els programes avui:-) Telkku.com

Hem de pagar la quota fins i tot si no miraríem TV1, 2 etc. Llavors Pagar TV és separat, no tinc això, no tinc temps de mirar TV. (Ahir 6 hores per escriure el post i buscar els fotos, hihi)

Principalment mirem programes des de TV1 i 2 com odiem anuncis.

... Molt maco l'apartament de la Marta!

Ferran ha dit...

> Hola AMICS, sense falta respondré aviat els vostres comentaris, per suposat.

Sólo quería saludar a nuestro amigo anónimo, que ha entrado desde Andalucía según el "chivato", desearle un feliz 2010 y que sus deseos se vean cumplidos pronto, esperanza que compartimos mi amiga Assumpta y yo mismo :)

Fins aviat a tots!

PS: Per cert, Merike... el meu pròxim post parla justament de... bé, no te'l perdis! ;)

Anònim ha dit...

El otro anónimo ha dicho que quiere que echen de España a los catalanes cerrados de mierda. No a Cataluña. Si Assumpta y tú compartís su deseo hay dos opciones: 1. Sois catalanes cerrados de mierda y estáis preparando las maletas.
2. No lo sois y estáis tranquilamente esperando que echen de Cataluña a los Catalnes cerrados de mierda.
Muy bonito el piso, je,je.
John (Juan) desde Austin Texas ( ya que gusta tanto decir de dónde es cada uno)

Ferran ha dit...

Gràcies a tots per les vostres opinions! Deixant de banda el tema pis, pel que fa a la (no) publicitat a TVE hi ha una mica per a tots els gustos. En general, molts penseu que no caldria eliminar-la, menys encara si això vol dir que les nostres butxaques se'n ressentiran directament. Què voleu que us digui: suposo que amb els nostres impostos es fan tantes coses que no controlem, que no sé si realment ve d'aquí.
A mi, com deia dic en el post, que les públiques visquin de diners públics em sembla bé. Evidentment, deixant absolutament de banda la lluita per l'audiència, i centrant-se en els serveis i la televisió de qualitat, especialment de producció pròpia.

> KIKA, sorry, em temo que no, que no hi tinc ningú, a l'Ametlla, hehe...

> SARA MARIA, aquí està la clau: ara que no tenen publi, que deixin els bodrios per les privades, i impulsin una tele de més qualitat. A veure...

> Hehe... ÒSCAR, ja veus que això del preu, la pròpia Marta/protagonista ho ha solucionat amb un comentari. Ara només falta allò de "per entrar a viure"... i una de millor: "en finca regia", que em fa molta gràcia!!

> ASSUMPTA, estic taaan d'acord amb tu, amb això de Gran Hermano. És terrible! (el programa, vull dir ;)
M'agrada que t'agradi, això dels comentaris "lliures" :-)

> FRANCESCA, ja vas veure que et vaig fer cas, amb això de Twitter, hehe...
Em fa una mica de vergonya dir-ho, però em sembla que jo les privades les esborraria del mapa; total, pel que serveixen...

> JORDI, tens raó amb això de la crisi; mala època per començar "invents", potser sí, tot i que de totes formes la mesura tindrà el mateix impacte sobre les economies de cadascú de nosaltres que en una època de vaques magres, trobo...

> MIA, fes-ne un post! Utilitzem les noves tecnologies al màxim!
Pel que fa als anuncis d'El Corte Inglés, te'ls ben regalo, fins i tot per primavera :)

> No m'estranya que la vegis poc, la tele, KWEILAN. Pa lo que hay que ver!

> GLAMBOY69, estem d'acord! Ueee, ue ue ue... :-)
I no, no tinc comissió; em conformo amb veure la meva amiga contenta :)

Joan ha dit...

Ai, i mira que és bonic no haver de passar el filtre i veure els comentaris directament ...

Només dir que jo també estic entre el grup dels que esperen que el PP aprengui a comptar i descubreixi que sense Catalunya guanyaria sempre.

Que ens diguin 'cerrados de mierda' no ens ofen. Ofen el que pot, no el que vol. Ens ofen pertanyer a un país que ens tracta com una posessió. Però és curiós el terme. I jo que em pensava que es queixaven perquè som massa oberts ...

I si algun anònim despistat segueix amb ganes de gresca, que no es preocupi. L'estil ens impedeix rebaixar-nos al seu nivell. Potser si proven d'aportar algun ARGUMENT podrem parlar-ne.

Joan Sunyer. És que argumentant no calen anònims ...

Ferran ha dit...

> NUR, crec que les audiències de TVE han començat a notar més "afluència" de públic als seus programes. Me n'alegro: potser no és gaire bona, però li dóna mil voltes a la porqueria de les privades.

> XEXU, no sé si saps que la més casposa de totes és TVE Internacional, és a dir, la que veuen tots els guiris que volen un canal en castellà, via satèl·lit. Allò sí que és caspa! La 1, La 2 tenen ramalazos, també; com quan els dóna pels Morancos. Ai, ai, ai...

> CLIDICE, ja t'entenc; de totes formes, a l'estat encara podem estar contents que, de moment, els impostos que van a les públiques són indirectes. D'aquí a un temps, no en tinguis dubte, pagarem mensualment per tenir tele a casa.
Ah, gràcies :-)

> JOANA, ja tens raó, ja: alguns anuncis són millors que molts programes!

> RITS, desconec això que comentes, però si la pública de l'estat es decideix per pel·lícules i programes fets a l'estat, a mi ja em sembla bé. En tot cas, m'estaria de conya que TV3 fes alguna cosa semblant.

> De fet, -ASSUMPTA-, la qualitat a televisió, per mi, és present només a estones a les públiques. De les privades, el 90% em resulta insultant/no interessant.

> ALBERT, comentes força coses; hi estic d'acord... en part. Certament, per mi sobren el 80% de canals de la TDT. Tanta quantitat i la mateixa poca qualitat habitual! Però treure la publi de la pública em sembla una bona cosa; com a mínim, serà un espai dedicat a la informació, a l'entreteniment o al que sigui, però sense la "machaconeria" de compra, compra, compra...!

> JORDI, confesso que jo no l'he vist, el pis, però sí que es veu molt maco per les fotos.

> Hola MIQUEL, i merci pel comentari. No puc estar més d'acord amb el que dius; no hi afegeixo res.

Ferran ha dit...

> JESÚS, en línia amb el que comenta en Miquel just a sobre teu: del tot d'acord.

> Ei MONTSERRAT, poca broma: com li deia a la Mia, les noves tecnologies hi són, sobretot, per treure'n fruits. Fes el post-anunci, i qui sap!

> RITA, més que apujar els impostos, per a la tele n'acabaran creant un de propi. Ja existeix a Alemanya, a Suïssa, Àustria... uns 17€/mes per tenir aparell de telea casa, o no hi ha tele.

> DERIC, sí... però com li deia abans a l'Albert, un (o més d'un) canal sense donar la tabarra amb comprar, comprar i comprar em sembla fins i tot sà.

> MARTA! No sé si et sortirà algún comprador via el meu blog, però com a mínim uns quants admiradors del teu pis, segur! hehe...
100% d'acord amb el teu comentari sobre la publi a la tele, que ve a ser el que també ha comentat algú altre.

> JOAN, com la Marta i algú altre, comparteixo el teu idealisme. La pública, que estigui pels continguts i es deixi de punyetes. Per a brossa ja tenim les empreses privades!
Sobre l'anònim... d'això.. qui? Jo no veig ningú ;)

Josep B. ha dit...

Personalment crec en la televisió pública, i crec com a motor per a la cultura i la informació, tot i que no sempres s'està fent el que s'hauria de fer.

Penso que el fet de treure la publicitat de TVE ha estat un error, que el correcte era limitar-la però permetre la promoció de determinats programes, propaganda abans i després del programa, enmig en un tall curt si supera l'hora.

Penso també que la publicitat ha d'estar controlada, n'estic veient massa anuncis poc recomanables, sobretot pels més joves.

Ferran ha dit...

JOSEP, bàsicament estem d'acord en tot; l'únic "però" és que no veig perque hauria de ser bò tenir publicitat entre programes. Per mi, pública amb diner públic i fora de la cursa per les audiències.

Espero que tot vagi bé. Salut.