Rebaixes

Scroll down for English / Abwärtsrollen für deutsch
.
En una gran botiga de la Friedrichstraße, al costat de la llibreria Dussmann entre Unter den Linden i l'estació d'U+S Bahn del mateix nom, hi tenen aquest rètol que informa, en cinc idiomes diferents, que el temps de rebaixes ha arribat. M'ha agradat constatar que, a més de l'anglès, el francès, el castellà i el portuguès, la paraula que més agrada escoltar/llegir a molts, a l'hora de fer compres, també hi apareix en català. Al cor de Berlin.
I ja que hi estem posats, en això de les rebaixes, aprofitem-les si ens cal, sí, però amb seny i no de forma compulsiva! El que no ens cal, no ens cal, encara que aquests dies sigui més barat que de costum!
.
Sales
In the heart of Berlin, the sales at a big store located at the Friedrichstraße by the famous bookstore Dussmann, are advertised in English, French, Spanish, Portuguese... and also in Catalan ("Rebaixes").
.
Rabatt
Der Rabatt in einem großen Landen bei Dussmann, an der Friedrichstraße, wird nicht nur auf english, französisch, spanisch und portuguesisch bekannt gemacht, sondern auch auf katalanisch ("Rebaixes). Im herzen Berlins.
.

29 comentaris:

Clidice ha dit...

no me'n parlis, que aquest any no me n'escapo d'anar-hi i ja m'està sortint l'al·lèrgia :( znif. Al "de fora" tenen les coses força més clares que al "de dins", em sembla :(

tonets :)

rits ha dit...

ooooh, m'ha emocionat i tot! com són aquests berlinesos, eh!!! encara que sigui per anunciar rebaixes, ja és importnatn!

Aquest any penso anar de rebaixes, en tinc ganes, però res de compres compulsives, la manca de diners ja ho fa això, no et deixa ser ni compulsiu! sols coses que necessito

Salvador ha dit...

Més que de Berlín sembla d'Andorra aquest rètol.

kika ha dit...

fa il·lusió veure-ho en català... però estàs segur que és català? vols dir que no és portuguès or romanès o alguna altra llengua que fa servir la mateixa paraula?
sóc molt malepnsada ... ja ho sé

i sí que tinc ganes d'anar de rebaixes aquest any... la setmana que vé que potser no hi haurà tanta gent. em vull fer alguns regalets :-)

Assumpta ha dit...

Ooooh!!! Mare meva!! Però això és GENIAL!!

Com diu la Rits, això és per emocionar-se!! Aplaudiments als berlinesos!!

Ostres, ostres, cada dia m'adono més compte que hem de marxar d'on som... ufff

sanset i utnoa ha dit...

Val la pena entrar a comprar-hi alguna cosa!

Berlín és màgic. I la zona d'Unter den Linden és de les més maques (pel meu gust). Cal tornar-hi!

*Sànset*

Júlia ha dit...

Quan jo era petita existia un refrany molt antic que deia 'no compris res inútil amb l'excusa que és barat'.

Jordi ha dit...

Doncs a mi m'agradaria anar-hi de rebaixes el que no sé és quan, segurament algun matí m'hi deixaré caure perquè la universitat la tinc per la tarda. Veurem què m'acabo comprant, espero que no sigui comprar per comprar.

Salut!

Joan ha dit...

Ai que em caurà la llagrimeta ... Quin goig que fa!!

Dels francesos no cal esperar-ne gran cosa en aquest aspecte, però que l'altra gran potència europea mostri indicis de sensibilitat ... Ai que pinta molt bé. Ai que tindran raó aquells que creuen que això va endavant. Això sí que és un regal!

Ferran ha dit...

Hola a tots; merci per passar per aquí :-)

> CLÍDICE, odio anar de compres, amb rebaixes o sense! Bé, potser tant com odiar no... però gairebé. Ànims per tu! :)

> RITS, jo també penso que és important. Totes les passes, per petites que siguin, ho són; i tant!

> SALVADOR, la veritat és que sí. El "rebaixes" en alemany el tenen a un costat, més gran.

> KIKA, si tu ets malpensada jo també ho sóc. Vaig fer una cerca a internet, mirant de descobrir si "rebaixes" també és una paraula en un altre idioma :-)

> ASSUMPTA, s'han guanyat un aplaudiment i, au va... que els comprem alguna coseta, també. Aitx, no, que no m'agrada comprar!

> SÀNSET, cert, Unter den Linden és mooolt maco. Tota la zona centre de Mitte val molt la pena. I quan en coneixes la història, encara més; súper interessant!

> JÚLIA, un refrany molt assenyat que sembla que la crisi ha tornat a posar (una mica?) "de moda".

> JORDI, quina mandra. Si he de comprar alguna cosa, et demanaré el favor que m'hi vagis tu, ja que t'agrada, hehe... ;)

> JOAN, sí que va endavant, sí; n'estic convençut. A poc a poc, però anem fent passets. Fins i tot a Alemanya, que al contrari del que sembla, no és pas una "plaça" fàcil!

XeXu ha dit...

Definitivament, me'n vaig a viure a Alemanya, tu, que allà em sentiria més acollit que al país que em dóna nacionalitat. Ara perquè no ho veig en directe, però quan em passen coses d'aquestes a mi em salta una llagrimeta, la veritat.

Demà me'n vaig de rebaixes, què dius que no hem de fer?

sanset i utnoa ha dit...

Alguna cosa en sé... De fet, vaig anar a Berlín farà uns 5 anys. M'hi vaig estar una setmana i el record que m'ha quedat més clar és el d'aquella zona i la de Postdamer Platz i el net i ordenat que estava tot. Venint d'on venia, fins i tot et sabia greu caminar!

*Sànset*

òscar ha dit...

Després de la dèria compradora d'aquests dies, qualsevol estalvi és d'agraïr. Aquesta tarda, amb la pluja com aliada, aniré amb el nen a renovar el nostre malmés :) fons d'armari.

Assumpta ha dit...

Jajajaja jo també havia pensat que Rebaixes no fos també en alguna altre llengua i ho he buscat en italià, però és "SCONTI" ;-)) en japonés "WARIBIKI"... però no... ÉS CATALÀ!! :-))

Això no seran efectes de la Fira del llibre de Frankfurt? :-)

Matty ha dit...

I no puc fer ni una compra compulsiva? porfi...

Ferran ha dit...

> XEXU, la llagrimeta no em va saltar perque se m'hagués congelat, però prou que volia sortir, pobre :)
No dic que no es pugui fer, dic que més val fer-ho amb seny. Bones rebaixes.

> SÀNSET, entenc la sensació perfectament. Pel que fa a la història del lloc, he treballat com a guia turístic a Berlin, per això n'estic tan enamorat (o potser perque n'estic tan enamorat, hi he treballat com a guia? Ara no me'n recordo :)
El cas és que la història en general, la d'Alemanya i Berlin en particular, em poden. No faria altra cosa que llegir sobre què ha passat al país des dels principis de la Marca de Brandenburg!

> ÒSCAR, buf: pluja, nen i primer dia de rebaixes, tot junt, no és una mica heavy? T'admiro, que ho sàpigues :)

> ASSUMPTA, es veu que sí, que ho haurem d'acceptar: és català! Quan ho vaig veure, com li deia al XeXu, de poc que no ploro, hehe...

> JOANA, aquest és el meu mail, sí senyora. Estaré encantat que em contactis quan vulguis; sóc el millor "informant" sobre Berlin a aquesta banda del Mississippi ;)

> MATTY, hauràs de ser forta. Tu pots, guapa! :))

Albert B. i R. ha dit...

Un post on s'exposen dos punts molt positius: la presència del català i la necessitat de comprar amb seny i responsabilitat. Molt bé!

kika ha dit...

jo també ho he buscat a l'internet. ai, ànima bessona, m'has fet agafat ganes d'anar de rebaixes! :-)

Fina ha dit...

Ai Ferran, que m'ho he gastat tot en suc de coco aquestes vacances i ara no puc anar ni de rebaixes en català!.:-)

És bona aquesta de Berlin eh?

Lluïsa ha dit...

Jo acostumo a anar-hi un parell de vegades i sempre buscant coses concretes; si les trobo, perfecte i si no, no tinc cap problema per tornar a casa amb les mans buides.

I això de trobar el rètol també en catálà no em sorpren. Segur que s'han adonat que al llarg de l'any són uns quants, els catalans que visiten Alemanya en general i Berlin en particular i això els converteix en clients. Només cal saber d'on arriben els turistes i tenir-hi un detall.

kweilan ha dit...

M'encanta que surti la paraula en català!

glamboy69 ha dit...

A Alemanya també teniu iaies que fan curses per arribar les primeres al Corte Inglés???

Francesca ha dit...

Però a veure, Ferran, que no m'aclaro... tu on ets aquests dies? a Barna? a Berlín?... em sembla molt bé que la paraula estigui en català, però a mí mai se m'hagués acudit llegir-me un cartell com aquests... com és nota que ets periodista!!!!!! ;-)

- assumpta - ha dit...

Quin bonica sorpresa, m'imagino que els ulls et deurien fer pampellugues en veure-ho!
Ara, manda webis que això passi a Berlin i que no passi a Madrid, per posar un exemple.
A les rebaixes... potser demà (si el temps acompanya) miraré un jersey, però no hi tinc pressupost destinat i no em fa falta res especial o sigui que no m'hi veuran gaire remenant.
=)

Ferran ha dit...

> ALBERT, personalment em sembla tan important una cosa com l'altra. Celebro comprovar que no estic sol :)

> KIKA, ànima bessona, fer-te anar d compres? Em sap greu, et ben prometo que no era la meva intenció ;)

> FINA, en suc de coco? Quina sort, et visualitzo en una platja tropical gaudint del dolce far niente!

> LLUÏSA, deu anar per on tu dius, la cosa. Al cap i a la fi, ja sabem que qui paga mana: si detecten catalans pagant, doncs... rètol!

> KWEILAN, em va agradar veure-ho :)

> GLAMBOY, la veritat és que no ho crec. I com a mínim, el que sí sé és que, si existeixen, no encapçalen els "Tagesschau" (Telenotícies) de les televisions!

> FRANCESCA, sembla que no em coneguis!: Berlin, Barcelona, Barcelona, Berlin... gairebé literalment amb un peu a cada ciutat! ;)
Sovint em fixo en moltes coses que a molts els passen per alt; ànima de periodista, suposo, sí.

> -ASSUMPTA-, me'n van fer, sí! D'entrada em va fer gràcia i vag seguir caminant, però de seguida em vaig aturar per fer-li la foto. És curiós :)

montserratqp ha dit...

Com ens pot fer feliços una paraula enmig d´altres! A mi m´ha fet il.lusió.

Matty ha dit...

segueixo resistint... per poc temps?

Anna Soriguera ha dit...

Hola a tots,

el Ferran al seu moment va demanar que li refresquessim la memoria per a recordar quina botiga era.

Finalment ahir vaig passar-hi per davant (2 vegades pq costa de creure!!)

Es la botiga d' ESPRIT que hi ha a Friederichstr.

Petons a tots!!

Ferran ha dit...

> MONTSERRAT, és com dius; una paraula tan poc profunda com "rebaixes" aconsegueix posar un somriure als nostres llacis :)

> MATTY, 48 hores i encara resistint? Ets la meva heroïna! (PS: tot i que la teva resistència té trampa, que a França no te'n vas estar! ;)

> Moltes gràcies, ANNA! I gràcies també a la Pilar (ja li vaig donar, a ella també), que em va enviar un mail amb el nom de la botiga.
Moltes gràcies per prendre't la molèstia de mirar-ho! :-)
Ens veiem aviat (i no és broma ;)