Anec glaçat

In English below / Auf deutsch unten


Uns aneguets han trobat el lloc on afartar-se de peixos -peixos de "La Sirena", deuen ser!- a prop del Dom. Mite'ls ells, què monos, ben juntets en lloc de separar-se i repartir-se per les aigües de l'Spree... Fixeu-vos, mireu-vos-els com fan germanor, aquí sota. Veieu, què monos?

Clar que... hmmm... si són a l'Spree, en aquesta part de Mitte... hmmm... com és que hi ha una platja? Perque això d'aquí sembla una platja... Caram, caram... haurem de fer venir l'inspector Gadget, que investigui què està passant aquí...
No, espera, no serà...?!? Ah, esclar, no és una platja: és el gel que cobreix el riu en ple centre de la Hauptstadt!!


Justa la fusta: l'Spree està congelat en alguns trams del centre de la capital. Que no sigui que la culpa la tinguin les temperatures sota zero, permanentment des que va començar l'any, i la manca de sol. No m'estranya que els berlinesos estiguin bojos perque arribi la primavera! Geduld, amics; paciència que tot arriba!

Frozen duck
I could see a few ducks yesterday. They were... eating? playing? doing nothing productive, in any case, on the small part of the Spree river, that was free of ice, right in the middle of Berlin. There has been snow and ice in the Hauptstadt since late December; no wonder most Berlin inhabitants are dying to see the spring arrive!

Gefrorene Ente
Gestern habe ich eine Gruppe Ente gesehen, die durch das am Spree liegende Eis versuchten, ein bisschen (kaltes) Wasser zu finden, wo Sie einfach schwimmen und vielleicht auch essen könnten. Schnee und Eis hat die Hauptstadt seit Ende Dezember gehabt; kein wunder, dass mehrere berliner/in auf den Frühling brennen!

25 comentaris:

helenna ha dit...

Vaig passar un mes de gener a Heidelberg fa anys i només vaig veure el sol un dia.
Estic segura que Berlin captiva amb neu o amb un sol radiant.
Bona setmana, Ferran!

kweilan ha dit...

Aniré a Berlín al març. Espero que ja faci més bo.

XeXu ha dit...

Aquests ànecs no han sentit a parlar de les migracions o què? Perquè posar la panxolina en els pocs trams del riu que no està glaçat tampoc no seria una cosa que a mi em fes massa il·lusió...

Assumpta ha dit...

Uiii què bonics :-))

Però, pobrets, quin fred deuen tenir!! Brrrrrr

Jo diria el mateix que en XeXu, com és que no han migrat? I, a més, per acabar menjant peix congelat jejeje

marta ha dit...

pobres aneguets... Es movien? ai ai ai

Albert B. i R. ha dit...

Déu n'hi do la glaçada! Això és fred i no el que tenim per Catalunya!

Joan ha dit...

Veus? Tan queixar-nos del fred que fa per aquí, i tu fent poètica del gel. Coi, si tot és qüestió de punt de vista ...

Varietate power.

kika ha dit...

que monos!!! :-)
i si se'ls gela tot? on es posaran pobrets?

Francesca ha dit...

No em tornaré a queixar del fred de Barcelona... no em tornaré a queixar del fred de Barcelona... no em tornaré a... je, je... ostres, Ferran, abriga't!!!!! Bona setmana!

Joana ha dit...

M'agradaria venir-hi el juliol...ja farà solet no? jejeje pobrics a veure si queden glassats!

Joana ha dit...

glaçats :) uixxx

Lluïsa ha dit...

Ui! Pobres ànecs! Encara sort que han trobat un forat entre tant gel.

Montse ha dit...

I si li pregumtem al Holden Caulfield?

Arqueòleg ha dit...

wwaaaaggghh
Aquí té pinta de fer mooolt fred! I jo que em queixo de que quan estic al jaciment fa aire!

rits ha dit...

Quin fred, Ferran! segur que per aquests aneguets la vida tampoc és fàcil.

Estela ha dit...

paciencia, si et serveix de consol aquí a Torroella de Montgrí glaça el parc de davant de casa cada nit.una abraçada.

DooMMasteR ha dit...

Uuuuufffffff! Quina rasca m'ha vingut només de veure les fotos!!

sanset i utnoa ha dit...

M'he gelat només de veure les imatges.

I pensar que molts van creuar l'Spree en aquestes èpoques -i amb aquest temps- per fer cap al Berlín occidental...

*Sànset*

montserratqp ha dit...

Però trobo que el fred és més "net" o "pur" que aquella xafogor espantosa...El punt perfecte costa tan de trobar! Abriga´t, Ferran!

Clidice ha dit...

avui no era el millor dia per mirar-me aquestes fotos :( ara encara tinc més fred si pot ser :(

Un petó :)

Natxo Rovira ha dit...

Tot i que cada vegada m'acovarda més el fred (ainsss... serà l'edat?), crec que ens ajudar a valorar quan arriba el que anomenem 'bon temps'. I és que en la diversitat està la gràcia (com proclama el títol d'aquest blog)

Per cert, quan arriba aquella calor espantosa pròpia del Juliol a BCN, llavors tots voldriem el clima de Berlín...

Lo dit... diversitat

Matty ha dit...

Ferranet... però si són d'atrezzo!!! mira que no adonar-te'n!!! ai, no canviaràs pas!

Pantagruel ha dit...

Ferran, permíteme una pregunta tonta: por qué haces sinopsis de tus entradas en inglés y en aleman y no en español? Te resulta más difícil, inapropiado, innecesario? (Igual ya lo has explicado y me lo he perdido). Just curious. No punch intended (te puedo asegurar que tener como lengua materna el español no presupone nada).

Glennis ha dit...

The ducks will be pleased when the spring weather arrives.

Ferran ha dit...

> Hi GLENNIS. You're 100% right. The ducks will be pleased and, actually, most people on this city will also be very pleased, after one month and a half under the snow, below 0º Celsius (32º F). Greetings to New Zealand!