Atrapat per la música

In English below / Auf deutsch unten

No n'havia sentit a parlar, però els hipervincles ja ho tenen, això: com una llagosta 2.0 qualsevol, et fan saltar d'una banda a l'altra de la xarxa. Sense que te n'adonis, alehop, has anat a petar a alguna cosa que t'enganxa. En aquest cas, la cola ha estat aquesta música. Escolteu, escolteu...


Mentre aquest violí meravellós us regala les oïdes, podeu continuar llegint. De A single man no en sabia res: no sabia que era una pel·lícula de l'any passat, protagonitzada per Colin Firth, l'acció de la qual transcorre al llarg de 24 hores. També desconeixia que estava ambientada a començaments dels anys 60, basada en una novel·la escrita el 1964, ni que aquesta n'era la trama. Però malgrat no saber-ne res, la música m'ha atrapat i em durà al cinema; no me la perdré. No sé si ja està estrenada, potser ho està a Catalunya però no a Alemanya, o al revés. O -oops- potser la van estrenar fa temps i ja l'han treta de la cartellera! Tampoc no sé si n'hauran traduït el títol, aquí o allà. No hi fa res: la buscaré i la veuré; em sembla molt que m'agradarà.

Gripped by the music
"A single man" seems to be a pretty well-known film, based on a novel written in the nineteen sixties. Honestly, I had never heard about none of them, but as soon as I listened to the wonderful violin (above), I felt I had to find out what was it related to. The story seems to be a hard one, also a beautiful one, so this is a film to see, soon!

Gefesselt von Musik
"A single man" ("Der Einzelgänger" in Deutschland) scheint ein gutes Film zu sein. Darüber kennte ich gar nichts, bis ich diese wunderschöne Geige zufällig gehört und genossen habe. Absolut gefesselt! Den Film werde ich nicht verpassen!

25 comentaris:

XeXu ha dit...

Em sembla que aquí han traduït el títol. No sé si l'han estrenada o què, jo n'he vist cartells, i fa temps que la sento anomenar. Però és fàcil investigar-ho.

Clidice ha dit...

L'Allau l'altre dia en va parlar al seu blog The Daily Avalanche :)

Francesca ha dit...

Ja t'ho dic jo, Ferran que la peli és boníssima i la música deliciosa. Jo he posat al post d'avui una cançó que també sona a la "A single man", Stormy weather de Eta James, i que m'encanta. No te la perdis, és trista, però tan intensa!!!! Bon diumenge!

Lluïsa ha dit...

Uau!!!! L'he escoltat abans de llegir l'argument, perquè no em condicionés i se m'ha posat la pell de gallina. Quina sensibilitat i quin dolor que transmet el violí! Una meravella de peça!

zel ha dit...

el violí és una fusta que ben tocada estremeix...jo no sabia tampoc de la peli aquesta, noi, estic força al llimbs!


Un petonàs estimat Ferran! Sempre hi ets, tu si que saps ser fidel i persistent, jo sovint vagarejo i em perdo, també en hipervincles, de vegades em perden els vincles més d'estar per casa!

nur ha dit...

Uf, sona trist, trist, tristíssim. Jo em sembla que la deixaré per a un altre moment (la música també), però... que m'agrada el Colin Firth! :-)

Quan arribi la primavera, prometo buscar-la :)

zel ha dit...

Més que això, Ferran, vés a ca l'Anton, de Rebaixes... de vegades passen coses greus a gent propera en l'espai aquest i un no se n'adona... petons rei!

Cris ha dit...

Gràcies Ferran, apuntat queda.... la música me la guardo, si no et fa res, avui tinc el dia "ploricó" i.... en fi, petons dominicals :)

Allau ha dit...

Com ja vaig comentar al meu apunt és una pel·lícula estèticament molt bella, amb una interpretació sensacional de Collin Firth, però una mica freda emocionalment pel seu esteticisme.

Llegiu el llibre!

Albert B. i R. ha dit...

Pel que explica l'Allau, la pel·lícula pot ser tan interessant com la música!

Assumpta ha dit...

Jo diria que no és la primera vegada que en sento parlar, em sona molt lleugerament, però és que jo no sóc gens de cinema...

La música m'ha encantat és maquíssima!! :-))

rits ha dit...

aquí fa un parell de setmanes que l'han estrenat. Però va amb retard,... segurament a Alemanya ja la van estrenar temps enrera.

No l'havia sentit la música, és preciosa. Amb una música com aquesta segur que la peli és meravellosa!

Ferran ha dit...

Gràcies a tots per passar per aquí, amics!

> Ho investigaré, XEXU. I la veuré!

> Merci per dir-m'ho, CLIDICE. Hi faré un tomb.

> M'agrada el que m'expliques, FRANCESCA. L'aniré a veure encara amb més ganes!

> És cert, LLUÏSA; el violí és un instrument especial. I saps què? el meu nebodet de 7 anys està aprenent a tocar-lo; m'encanta veure'l, amb aquella carona de concentració :))

> ZEL, no hi fa res, que de vegades "et perdis". Sé on trobar-te, i tu a mi, i amb això ja estic content!
Gràcies per dir-me això de l'Anton; he passat per casa seu... per primer cop.

> NUR, potser més que trist, sona melancòlic; o potser depèn de l'estat de cadascú, per percebre la música d'una manera o d'una altra.

> CRIS, tu no ho veus, però t'estic enviant tones de bones energies, perquè passis bé el que queda de dia. Petons, guapa!

> ALLAU, moltes gràcies pel comentari. Passaré per casa teu sense falta!

> Tinc la intuició que és així, ALBERT. Amb aquesta música no pot pas ser dolenta, la pel·lícula.

> Saps què, ASSUMPTA? Des que vaig saber que no eres dona de cinema, que estic sorprès. Hauria pensat que ets una cinèfila empedreïda!

> RITS, m'hauré de posar les piles, no fos cas que me la treguin sense haver-la vist. Segur, segur que és bonica.

Efrem ha dit...

Uaaa... GRàcies per la cançoneta :)_

glamboy69 ha dit...

Veig que has fet cas de la meva recomanació i has anat a veure A single man ehh!
Encara no he convençut a ningú hetero, m'agaradria saber si a ells tb els pot agradar!

Babunski ha dit...

BUf! Ni idea... quins descobriments fas!

- assumpta - ha dit...

No estic gaire al dia de cinema, però n'he sentit alguna cosa i crec que pot estar bé.
La música, una delícia i aquestes hores... més encara!
Merci, Ferran.
;)

kweilan ha dit...

Aquesta peli la tinc pendent. Ja que hi som, recomano la de The Shutter Island.

sanset i utnoa ha dit...

Ja és cert que alguna vegada havies comentat que eres una “radical” dels violins. Jo no ho sóc pas, però et puc assegurar que m’ha sonat la mar de bé.

Sovint, una qüestió en concret que ens agradi d’una cosa pot fer que ens agradi “la cosa” sencera. Això em va passar amb I’m Sam. Amb la BSO dels Beatles vaig tenir clar que la pel·lícula m’agradaria. I no em vaig equivocar pas...

*Sànset*

Josep Amílcar Albert ha dit...

Hola Ferran, jo m'aproparé a Alacant a veure-la el proper cap de setmana. A Elx ens quedem amb cinema comercial.... solament. La crítica l'ha posada molt bé.

Natxo Rovira ha dit...

Ei, Ferran, una altra troballa al teu blog!! la música, deliciosa. I aquesta peli, de la que no n'havia sentit a parlar, intentaré no perdre-me-la. L'argument té una pinta extraordinària, intens en emocions...

Ferran ha dit...

> Això vol dir que t'ha agradat, EFREM? :-)

> GLAMBOY, molt de cas de la teva recomanació... però encara no l'he vista. Espero que ben aviat.
Pel que fa als heteros, no veig perque no els hauria d'agradar. De fet, entre aquests mateixos comentaristes d'aquí dalt hi ha opinions positives!

> Ja veus, BABUNSKI. Ara, a disfrutar-la!

> Enchanté, -ASSUMPTA- :-)

> Ai, KWEILAN, que no em sona gaire. Tot i que... pot ser que hagi estat presentada a la Berlinale? Diria que el nom l'he llegit aquests últims dies, però no n'estic segur...

> Haha!, molt agut, Sànset: sí, sóc un "radical" del violí. És un instrument meravellós!

> JOSEP!!, me n'alegro molt de llegir-te per aquí, després de la teva desaparició facebookiana i també blocàire! Espero que estiguis bé, malgrat... bé, malgrat tot. Paciència, amic, i a seguir endavant amb força!
Una abraçada.

> "Música deliciosa", benvolgut Natxo, tu ho has dit. Em posa la pell de gallina; segur que la pel·li també ho farà.

Josep ha dit...

Em vaog comprar la banda sonora . El disc és una meravella de coherència ; cap peça desentona . Però jo diria que era un xelo , no un violi . Bé , tampoc tinc una gran cultura musical .

Natxo Rovira ha dit...

Hola de nou, Ferran
Doncs aquest cap de setmana he vist la peli i m'ha encantat. És d'aquelles pelis que sembla que hagi passat desapercebuda, però l'ha vist molta gent que conec.
Una joia, en la meva opinió.
Merci per la recomanació, encara que hagi estat a través de la seva música.
Una altra troballa a través del teu blog.

Ferran ha dit...

> JOSEP, la meva (cultura musical) tampoc no és precisament brillant. Em sona a violí, però en qualsevol cas es tracta d'una música preciosa. Part de la BS l'he escoltat per internet, i tens raó: és una meravella.

> Ei NATXO, osti, saps que jo encara no l'he vista? :( Aquest inici de 2010 ha estat mogut: plegar de la feina de Barcelona i tornar a Berlin, amb tot el que això comporta... Mentrestant, la pel·li l'ha anat descobrint gent (com tu, per exemple) i jo em quedo enrere. Piles, Ferran, piles!! :)
Una abraçada, Natxo!