Tele-Barça

In English below / Auf deutsch unten
.
No tinc tele. Això no té res a veure amb el fet que, a Alemanya, si tens un televisor o aparell de ràdio a casa, has de pagar la GEZ, una taxa mensual gràcies a la qual els mitjans públics alemanys són infinitament més independents que al nostre país, i sobretot al país veí. La GEZ suposa pagar uns 17,00 € mensuals. Però no, no és aquesta la causa que no tingui tele; no en tinc, d'entrada, perquè he d'omplir un pis llogat sense mobles, i a la llista de prioritats, el televisor és pràcticament a sota de tot. I no en tinc per una qüestió pràctica (ja fa molt de temps que la tele a penes me la miro) i perque, en definitiva, no m'interessa el que m'ofereix.
.
I no la trobo a faltar. Tinc internet, i amb l'internet tinc moltíssimes opcions... tele entre elles. Perquè hauria de voler un televisor? Perquè l'hauria de trobar a faltar? La tele és el passat, per més trànsit a la TDT i més multiplicitat de canals que ens ofereixin. Múltiples canals, dels quals només quatre o cinc són salvables; la resta, un contenidor de porqueria, més bé fariem tots plegats de desintonitzar-los. A Catalunya, com també a Alemanya.
.
La tele, potser sí, per viure en directe esdeveniments com el RM-Barça d'aquest vespre. Però a qui li cal una tele, tenint la seu de la Penya Blaugrana ben a prop? Avui, Berlin cridarà eufòrica amb cada gol que Messi i companyia fotin als blancs. Que siguin molts!
.
Tele-Barça
I don't have a tv set. What for? I find most of what the tv stations offer is crap, and besides I do have internet at home, with which one can actually... watch tv. So the fact that one must pay a tax for having a tv set in Germany (the GEZ), is not the reason not to have one, but the impossibility to find interesting programs in most of the channels.
The only one good reason to have one might be, to be able to se the game between Real Madrid and Barcelona, but given I can watch it surounded by Barça-fans living in Berlin, at the BaxPax Hostel...
.
Fern-Barça
Fernsehapparat habe ich keinen. Das hat mit der GEZ nichts zu tun. Es ist einfach so, dass mir ein gutes Angebot fehlt. Es gibt doch interessante Sendungen, aber die kann man auch per Internet folgen; und Internet habe ich doch zu Hause, also...
Ausserdem, wenn ich Lust drauf habe, den heutigen Spiel der FCBarcelona gegen Real Madrid zu sehen, brauche ich überhaupt kein Fernsehapparat: die Fans treffen sich am BaxPax Hostel, um das Match Live zu genießen!
.

22 comentaris:

kika ha dit...

crec que tens tota la raó. jo si que en tinc de tele. abans em servia per veure pelis i sèries (star trek!!!) que tenia gravades.
ara amb l'ordinador no em fa cap falta...
alguna vegada posem el tn mestre sopem, però sovint mirem per l'ordinador el 'crakovia' el 'polonia' o alguna altra sèrie amb retard.

kika ha dit...

ah! i també he de confessar que la tele m'ha servit per veure la nova cara de la belen esteban! :-D

Babunski ha dit...

Mira, avui no estarem d'acord. Jo cridaré els gols que fotin al Barça. Espero que en siguin molts. I no sóc del Madrid, el que passa és que he acabat fins als collons del Barça!

sànset i utnoa ha dit...

L'ambient a les penyes sempre val molt la pena, encara que a casa tinguessis una gran tele d'aquelles que ocupa mitja paret!

Jo espero que clameu d'alegria almenys tres vegades, amb cadascun dels gols del Messi que, evidentment, sortirà ovacionat del Bernabeu!

Sort!

*Sànset*

Mireia ha dit...

Ferran, ben pensat, sense tele tampoc no et perds gran cosa...

kweilan ha dit...

No cal tele a casa si quan vols veure alguna cosa, t'arregles tan bé com avui.

Albert B. i R. ha dit...

Ostres, 17 euros per televisor?!Això ho fem aquí Catalunya i es munta una revolució!
Que en siguin molts els que puguem celebrar!

McAbeu ha dit...

A mi també m'ha sobtat això dels 17€, es paguen per cada televisor que tens? I com s'ho fan per saber si en tens o no, t'envien inspectors a casa?
En un cas així jo adoptaria la mateixa opció que tu, el meu consum de televisió no es mereix pagar 17€ al mes i també ben segur que em buscaria la vida per no perdrem el partit d'avui. ;-)

Esther ha dit...

Aquesta nit, quan estiguis amb tota la gent de la penya blagrana berlinesa, crida ben fort cada vegada que marqui el Barça, a veure si et podem sentir!!!!

FORÇA BARÇA!

XeXu ha dit...

Aquest any he encès la tele només dos cops, i el segon l'altre dia, quan em vaig adonar que no tenia servei, i la vaig tornar a tancar. La veritat, no m'interessa en absolut, igual que tu. I quan hi ha partits, hi ha molts llocs per veure'ls. Internet s'ha carregat la tele, aviat en faran una cançó com aquella de 'Video killed the radio star'.

DooMMasteR ha dit...

Jo ho reconec: M'ha enxampat el toro i m'he quedat sense tele. Ja em compraré un tdt el dia que em vingui de gust...

Salut i força Barça! Veig que realment ho tens absolutament tot a la vora :-)

montserratqp ha dit...

A West Cork no tenim penya blau-grana però si tinc sort escoltaré en Puyal.

Assumpta ha dit...

Doncs jo tinc una tele bastant xula... però la miro poquíssim!! Bàsicament partits del Barça jejeje

Ara bé, segur que tu t'ho passaràs pipa!! M'encantaria veure un partit de futbol a una penya... No ho he fet mai (més o menys)

Dic més o menys perquè, al principi del Canal + (cosa que no he tingut mai ni res que s'hi assembli) hi havia una cafeteria aquí a Reus, bastant gran, que amb una pantalla enorme, posava tots els partits del Barça i hi havíem anat moltes vegades. L'ambient era ben bé com jo m'imagino una penya... I l'amo de la cafeteria feia "el seu agost" perquè ho tenia ple a vessar, i tothom consumint ben bé un parell de vegades, clar ;-))

A veure si encertes la porra i és un 0-8!! ;-)))

Assumpta ha dit...

Viiiiiiiiiisca la Penyaaaaa blaugranaaaaaaaaaa de Berliiiiiiin oeeeeeeeee oeeeeeeeee :-DDD

helenna ha dit...

Tenia una tele vella al menjador i amb l'arribada de la TDT l'he substituit per un test amb flors.
Ah però la tele de l'ahibatició segueix viva, tot i que només s'encén per veure jornades memorables com les del derbi d'ahir.
Em confesso fan de La Riera, el nou culebrot de les tardes i ho veig aqui a internet, sense publicitat.
Una abraçada, Ferran.

Ferran ha dit...

> Kika, aquest és el tema: internet també és tele. Perquè tenir un aparell inecessari a casa?
PS: Vols dir que cal, veure-li el careto a la Belén Esteban?

> Babunski, estàs perdonat. Sobretot perque no li van fotre ni un, hehe...

> Sànset, al final van ser "només" dos cops, però amb quina alegria!

> Mireia, tele? què és tele? jiji...

> Kweilan, efectivament, o al local de la Penya o per internet (o a casa d'amics que sí tenen tele). La cosa és estalviar-se un aparell que trobo força inútil.

> Albert, tens raó. Ni m'imagino com s'ho prendria la majoria!

> McAbeu, la pregunta és bona: t'ho creguis o no, poden venir inspectors a casa i et demanen que els deixis veure quants aparells de ràdio i/o tele tens. En teoria, també s'ha de pagar per tenir accés a internet, i fins i tot per tenir ràdio al cotxe. No és broma! Moltíssima gent no paga (com jo, de moment), però molta, sí.

> Esther, espero que em sentissis, perquè vaig arribar a perdre la veu. Que servís d'alguna cosa! :)

> XeXu, excel·lent cançó, aquella! I sí, sí que el "traspàs" de la tele s'haurà d'amanir amb alguna cançó ad hoc. Tele? Pa qué??
PS: Quina disfrutada ahir, eh? ;)

> DooM, ja veus: tanta ciutat però les coses importants, a mà!

> Montserrat, una altra prova que internet és una meravella. El partit contra l'Arsenal també el vaig seguir, des de casa, via Puyal :))
Vas poder-lo escoltar, ahir?

> Assumpta, val, em vaig passar però com vaig deixar dit a casa teva, ahir per la nit, el zero sí que el vaig endevinar, jiji...
L'ambientasso va ser fantàstic, t'hauria encantat veure'l! De debò t'ho dic, si mai veniu a Berlin, en Josep Lluís i tu, sisplau que coincideixi amb algún partit important del Barça, i l'anem a veure al BaxPax; és bestial!

> Helenna, m'ha encantat llegir que un test floral ha substituït un televisor :-))
Això de La Riera per internet... jo aquesta no la segueixo, però durant força temps vaig seguir El cor de la ciutat... també per internet. Com tu dius, a l'hora que tu vols i sense publi; què més volem!
Una abraçada dominical :-)

Joan ha dit...

A casa meva la tele és un objecte decoratiu. Funcionalitat mínima, però mira, en tinc. Coses de la tradició. De tota manera coincideixo amb la majoria. Clar, aquí som tots xarxa-adictes, així que no crec que siguem un col·lectiu representatiu, perquè a mig país li treus la tele (o li fas pagar 17 € extres) i et munta un cristo de nivell.

P.S.: Apa, un parell de golets i a cagar a la via!

Assumpta ha dit...

El dia que em toqui una primitiva o una travessa i pugui fer vacances, anirem a Berlin!! i ens ensenyaràs la Penya!! :-))))

Efrem ha dit...

Digues que sí Ferran, la tele-porqueria no ens fa cal! I la majoria de material interessant que s'hi pot veure te'l trobes a la xarxa i pots escollir tu mateix com i quan veure'l. Per cert, l'has clavat amb el barça-madrid! El barça ha guanyat de dos, que no és gens poc tenint en compte les circumstàncies. Per seguir la tònica del realisme-pessimisme... jo no ho veia per enlloc, admiro el teu optimisme.

Joana ha dit...

Una cosa més a la llista per anar a visitar a Berlin: La penya blaugrana!!!!
Visca!!!!
La tele, com dius no ens fa falta i ara amb més canals més teleescombraria :)
Bona setmana ferran1

Núr ha dit...

Tinc amigues que es descarreguen sèries senceres d'internet i se les miren en un cap de setmana... Però jo sóc encara de les que espera que arribi el dia de la setmana corresponent per veure el nou capítol de la sèrie que segueixo... Sí, ja sé que estic en perill d'extinció, però què hi farem! hehehe

I els berlinesos, què en pensen del Madrid-Barça?

Ferran ha dit...

> Joan, per la cosa tradicional jo també en tinc, al pis de Barcelona. El que no faré és ara, a Berlin, comprar-me'n una. I la de Barna... casi que me l'acabaré venent i això que m'enporto :)

> Assumpta, no ho dubtis! Sobretot, que el vostre viatge coincideixi amb un partit del Barça! ;)

> Efrem, company, o em repeteixo que tot anirà bé, tot anirà bé, tot anirà bé... o malament. Sóc optimista per una qüestió de supervivència!

> Joana, la Penya i tantes i tantes coses que aniràs descobrint, per visitar aquí dalt. Porteu bon calçat! ;)
Bona setmana també a tu.

> Núr, és maco constatar que encara hi ha tradicions que se segueixen, com la d'esperar al dia d'emissió d'un programa per veure'l :-)
Els berlinesos, del partit? No ho sé ben bé, però dissabte, al lloc on érem, n'hi havia uns quants. Això sí, poc visibles entre tant culer català. Quin ambientasso més xulo!