Quin cos; hmmm!

Bratwurst? Cervesa? Què és typisch deutsch a taula, o què dirieu vosaltres si us preguntessin? Sense dubte, les "Wurst" -les salsitxes, de múltiples formes i colors- i les cerveses són de les coses que més gent citaria en primer lloc. Curiosament, un altre element típic de la gastronomia alemanya, el Sauerkraut, que els catalans coneixem normalment amb el nom francès, Choucroutte, segurament seria poc anomenat per la raó que una majoria reconeixen aquesta menja com a typique français; error!

Hi ha però un producte que, sense ser typisch-typisch, és del milloret que hi ha al món mundial. Es troba a tots els supermercats d'aquest país, de tamany més gran o més petit, amb uns colors o uns altres... però sempre excel·lent. Parlo de...

de...


els iogurts!

En sóc fan incondicional, aquí, allà i a qualsevol lloc on vagi. Un al dia és... com podria dir-ho, hmm... inevitable? sí, inevitable; però dos al dia és el normal, i fins i tot tres. Els iogurts d'aquí, però, són infinitament millors que els que trobo a qualsevol supermercat català. D'acord, sí, allà també me'ls menjo amb fruïció, perque al cap i a la fi són iogurts, però més aigualits, sense dubte. Els alemanys, en canvi, són més consistents, no sé com dir-ho... tenen més cos! (ep, que continuo parlant de iogurts).

En fi, que si sou iogurters, quan vingueu cap aquí no oblideu passar per algun súper i fer-vos amb uns quants d'aquests lactis excel·lents. És tan important això com no perdre's una visita al Museu del Pèrgam, per exemple. Apunteu-vos-ho!

30 comentaris:

kika ha dit...

això si que és un post refrescant :-)
que aprofiti doncs!!!

merike ha dit...

Sahne-Joghurt - molts calories?

McAbeu ha dit...

M'agrada molt el iogurt però reconec que no en prenc gaire sovint.

Aquests que ensenyes s'assemblen a uns que, per aquí, venen al LIDL però que no he comprat mai. Així que, si he de comprar iougurts alemanys, m'esperaré al dia que viatgi a Alemanya. ;-DD

kweilan ha dit...

Algun dia quan he anat a Berlín he visitat els supers i hi ha milers de classes de iogurts. Només n'he tastat alguns i són molt bons. Quina enveja, Ferran! Una abraçada!

Albert B. i R. ha dit...

Sempre me'n prenc un pel matí abans de marxar a treballar. Ara bé, pel que dius, no deu tenir tan bon gust com els de la foto!

Assumpta ha dit...

La filla d'una amiga meva és dietista i parla meravelles dels iogurts... això vol dir que estàs fent salut!! :-))

M'encanta la foto!! L'has fet tu o és publicitat?

Jordi ha dit...

Quan vaig ser a Frankfurt em va sorprendre molt la qualitat de la cuina alemana. Em va agradar molt i penso tornar-hi ben aviat.

Rita ha dit...

Una de les coses que em va impactar de les grans superfícies poloneses va ser la secció dels iogurs: quina quantitat de varietats n'hi arriba a haver! Vaig suposar que era per influència alemanya...

Tinc per costum prendre'n un al dia com a mínim, però descremat... Segur que aquests superen el meu Vitalinia edulcorat ;-)

El Pergamon, una meravella que recomano a tothom. A mi em va encantar!
Bon capde, Ferran!

nur ha dit...

Jo no me'ls vull perdre quan torni a Alemanya. Fa anys que, per raons de pes, només prenc Activia 0 amb cereals, préssec o no sé què que no tenen gust de res, però és el que em queda.

Quan, per error, compro algun iogur que no és 0% m'hauríeu de veure la cara d'orgasme sideral (hahaha). A mi m'encanten els iogurs, el formatge, la llet... però, com algú ha dit més amunt, són una font de moltes calories que em convé evitar. Cosa que a tu, Ferranet, no et fa gens de falta!

Avui em prendré un iogur de debò a la teva salut! I, això sí, guarda'ns algun currywurst (hmmm) :)

rits ha dit...

Gràcies al Lidl la fama dels iogurts alemanys és coneguda per contrades catalanes!! i per les seves dimensions també!! són enormes!

òscar ha dit...

Al parell de periples vacacionals que he fet per terres teutones, a banda dels iogurts, em vaig fer un fart de menjar patates.

No recordo si sempre ha estat per un tema presupostari o perquè les hi posen a tots els llocs.

Ferran ha dit...

Kika, fan profit... i molt. Nyam!

Merike, Sahne-Joghurt muss mehrere Kalorien haben, aber... a qui li importa? ;)

McAbeu, no sabia això que dius, però té sentit que a Lidl se'n trobin, com aquests.

Kweilan, per això els poso a l'alçada del Pèrgam: són d'admirar (hehe). Quan tornis a Berlin, prova'n més... i avisa'm abans :-)

Albert, m'encantaria que puguessis provar-ne algún, i me'n donessis l'opinió. Segur que estariem d'acord.

Assumpta, sí, se suposa que els iogurts són molt sans. En fi, no em donaran la immortalitat, però si m'ajuden a estar millor, em conformo.
La foto? Meva, a la cuina de casa. Una mica de preparació prèvia i, alehop!, iogurts protagonistes ;)

Jordi, bona aportació la teva. La cuina alemanya és excel·lent, per bé que, per suportar hiverns dusos, és molt greixosa i pesant. A l'estiu, poc alemany, però a l'hivern... hmmm!

Rita, hauria d'investigar com està el mercat del descremat; la veritat és que ho desconec. De totes formes, intueixo que l'oferta deu ser igualment gran.
El Pèrgam? Cert, bestial!
Bon cap de setmana també a tu.

Nur, això vol dir que, ni que sigui de tant en tant, la teva disfrutada amb els iogurts és més, molt més important que la meva, segurament que la nostra.

Rits, veig que tu sí sabies això que diu en McAbeu, dels iogurts alemanys i el Lidl. A disfrutar-los! (per "etapes", sí, perque n'hi ha que són realment grans)

Òscar, les Kartofel... sí, són part de la "dieta teutona"; les fan de mil tipus diferents, però això sí, sempre sempre ben "pesants".

Núr ha dit...

Si en tens, de raó!!! Jo els recordo molt bé, els iogurts alemanys! Al Lidl en pots trobar de molt i molt bons, aquí! :9 Però no hi ha els Almigurt, que els venen amb pot de vidre de mig litre... ooooh!!!!!

Deric ha dit...

mmmm
jo sóc molt especial amb els iogurts i em costa de trobar-ne de bons.
Com que no sóc a Alemanya, hauré d'anar al Lidl a comprar-ne, no?

Montse ha dit...

Sí, jo també els compro al Lidl o al Aldi. I en algunes botigues concretes també n´he vist de la marca
Bauer!
Schönes Wochenende!
Montse

XeXu ha dit...

Doncs sí el Choucroutte aquest és omnipresent, sempre n'hi ha i a mi no m'agrada gens. El que no recordo haver provat eren els iogurts. Potser perquè m'agraden però tampoc no en sóc tan amant com sembles ser-ne tu. Però escolta, això s'arregla fàcil la propera vegada que vagi a Alemanya.

Montse ha dit...

Ferran, estic estudiant alemany (3r a l´EOI). El dia 4 i 7 de juny m´examino. Algun consell per recordar vocabulari, normes gramaticals....??? Regles nemotècniques????
Danke schön!

Assumpta ha dit...

Ah, OK ;-)

És que com sempre poseu les adreces electròniques d'aquesta forma tant rara... amb parèntesis i escrivint "punt" i això, pensava que potser blogger no admetia posar adreces electròniques als comentaris... però veig que sí :-))

Assumpta ha dit...

Ai!! que al final no he dit el que anava a dir :-))

que la foto dels iogurts m'encanta!! :-DD i, ara que sé que l'has fet tu, et felicito!!

Babunski ha dit...

Òstia, doncs els iogurts alemanys que venen al LIDL és la pitjor cosa que he provat mai en la vida. A més em van comportar conseqüències intestinals nefastes!

Mireia ha dit...

Són com els que hi ha al LIDL, no?

Joana ha dit...

M'ho apunto a la llista pel juliol!!! Aixx quines ganes d'aterrar per a quí, i el museu, També apuntat.
has provat els de La Fageda? També són molts bons!!!!i els fan a la meva comarca :))

Joan ha dit...

Ep que no només es troben al Lidl!

Els sibarites dels iogurts també els busquem (tot i que no sempre amb èxit) a alguns Caprabos, Mercadones i Bon Preus. Alguns d'aquests súpers aposten sovint per productes menys coneguts. L'altra alternativa és el Club Gourmet del Corte Inglés (però com que em fot fer-los propaganda us diré que és molt car!).

Però he de dir que, pel meu gust, el iogurt grec i el búlgar no li tenen molt a envejar!

Ferran ha dit...

Assumpta, és per una qüestió de seguretat; hi ha formes de detectar una adreça de mail en format "tradicional", i que un virus la utilitzi per fer dolenteries. Per això molts cops es posa (a) en lloc de l'arroba, i coses semblants.
Ah, merci per la floreta de la foto, hehe.

Babunski, no hi ha cap altra possibilitat: aquella partida de iogurts va sortir malament; no hi ha altra explicació.

Mireia, no en tinc ni idea, però pel que s'està dient per aquí, es veu que sí.

Joana, no, no els he provat, però ja t'asseguro que quan en trobi, els tasto. I segur que m'agraden.
Ja falta menys per Berlin :)

Joan, segur que he buscat poc, perquè jo, a Catalunya, la varietat alemanya no l'he trobat. També és cert que al Corte Inglés, per exemple, no he mirat mai.

Puji ha dit...

Home! Gràcies per la recomanació. Sóc un devorador compulsiu de iogurts.

Si vols tastar iogurts alemanys a Catalunya has de passar pel LIDL. Segur que no són els millors, però són molt millors que els estàndards.

sànset i utnoa ha dit...

Estic d'acord amb l'opció LIDL! Són autèntics i de tamany XL!

M'agraden els iogurts, i molt, però tinc un gran problema a l'hora de menjar-me'ls i és que em duren una eternitat! Em costa empassar-me'ls i els he d'assaborir a la boca una bona estona! jaja
Sóc rareta amb el menjar...

Utnoa

elisabet ha dit...

i que me'n dius dels brezels? ja saps que per mi són el millor de la cuina alemanya i són impossibles de trobar a Barcelona!

Ferran ha dit...

Puji, amb aquest post he après que els iogurts alemanys també es poden degustar a Catalunya. No tenia ni idea que a Lidl en venien, però ja veig que devia ser l'únic que no ho sabia.

Utnoa, t'apunto a la llista d'amants del iogurt. Veig que som tants que podem fer un grup al Facebook! :)

Elisabet, jo només coneixia un lloc a Barcelona, on en tenien, a la Pl. Vila de Madrid. Hi havia anat unes quantes vegades. Em fa l'efecte, però, que fa un temps el van tancar (no n'estic segur). Oh :(

sànset i utnoa ha dit...

Home, si estàs a Berlín, crec que un Kebab és una de les coses més típiques!

Si un iogurt val tant a pena com el museu de Pèrgam, no dubtis que quan tornem –perquè tornarem- passarem pel super.

*Sànset*

Ferran ha dit...

Sànset, bona. Sí senyor, els Kebabs, Shawarmas i altres per l'estil deuen ser de les menges més sol·licitades a la ciutat, de ben segur. Comneçant per un servidor, que se les fotria de quatre en quatre. Nyam!