Jo no sóc tonto

Tot va molt de pressa, també les vacances. Les del blog, vull dir. Sembla que fou ahir, i ja tornem a ser aquí. Amb algunes novetats, tot s'ha de dir, que els facebookians ja coneixeu: portàtil nou. Potser era això, el que havia de passar: que se'm morís el que tenia, que m'espantés d'arribar a casa i comprovar, horror!, que no puc connectar-me amb el món perque l'ordinador ha traspassat... i en menys de 24 hores ja em teniu al MediaMarkt -Ich bin doch nicht blöd- implorant el "conseller" (aquí no són venedors, són "consellers") que em digui què tenen de bò, bonic i barat perque em pugui connectar a la xarxa.

I com qui no vol la cosa, un Acer. Pels que sabeu alguna cosa de portàtils (jo només sé utilitzar-los, però ni idea de GB, ni de res que sigui "tècnic")... doncs això, pels que sí en sabeu, un Acer Aspire 7736ZG que m'ha costat 549 Eur. No sé si està bé de preu o no (en comparació amb Catalunya, per exemple, o amb altres botigues); a mi em va semblar raonable, fins i tot molt més que raonable considerant que torno a estar connectat amb el món, i que això no té preu.

Ara la cosa és acostumar-se al sistema operatiu en alemany, que francament no és cap problema, i al teclat alemany, que això ja és un pelet més incòmode, si més no d'entrada. La "ç" no hi és, així que ja m'he après la combinació ALT+135; en canvi, sí que hi és la "ß", cosa que ja m'està bé. La "y" i la "z" estan intercanviades, tot i que en 12 hores ja m'hi estic acostumant, i també tenen una disposició diferent alguns signes de puntuació. Ah, i hi ha tecles específiques per la "ä", la "ö" i la "ü"... però la "ï" no, no hi és, i tampoc una dieresi "suelta", així que m'hauré d'aprendre ALT+139. Això sí, a la feina tocarà oblidar la disposició alemanya i quedar-me amb la catalana, ja que els ordinadors són "made in Catalonia".

Començava dient que tot va molt de pressa. I és cert. Bé ho saben uns quants clients de l'U-Bahn berlinès, que durant uns dies van tenir ocasió de baixar ràpid, ràpid, cap al subsòl de la Hauptstadt, a Alexanderplatz. I, per cert, parlant de Berlin... atenció als pròxims dies, que l'In varietate concordia... bé, atenció (oi, Sànset? ;)


Ich bin doch nicht blöd...

... und habe mir einen Computer besorgt. Am Donnerstagabend ist mein altes HP plötzlich gestorben, am Freitagnachmittag bin ich nach der Arbeit direkt zum MediaMarkt gegangen, und ein Acer gekauft. 549 EUR später bin ich wieder mit der Welt in Verbindung. Hurra!

24 comentaris:

Edu ha dit...

Tan ràpides han passat les vacances que jo no sabia ni que te les havies agafat :)

El final del post em deixa molt intrigat!

Salut!

òscar ha dit...

Anda que no mola ni res!!!

Jo vull un aquí. Jo que sé; a l'Illa Diagonal, al Corte Inglés(el tornaré a trepitjar si el posen) o un de gegant seguint la baixada de les escales de Montjuic.

Josep Lluís ha dit...

Jo, que m'he afegit al "carallibre" ja coneixia les teves giganovetats. Per cert, te la ñ?

Eulàlia Mesalles ha dit...

I només ho han deixat uns dies? Molt bo!

Esperarem les novetats amb "ànsia". Bé, deixem-ho amb neguit.. Curiositat.
Bé, les esperarem!

Albert B. i R. ha dit...

No sabria dir-te si el portàtil ha resultat barat o no. No en tinc gaire idea. Una pregunta: aquestes combinacions Alt+135, ja les sabies? On les has trobades? Tampoc n'estava al corrent!

La lectora corrent ha dit...

Quan fas servir el Word, pots canviar el contingut de les tecles i fer-t'ho que quedi de manera intuïtiva, més fàcil que amb ALT i uns números. Jo ho he fet en un teclat que no sé si era americà, però era molt diferent dels altres. Per exemple, la ç vaig fer-la amb "control + alt + c". I fins i tot pots canviar el contingut de la tecla normal. En aquest cas, hi poso al damunt un trosset d'esparadrap amb el nou símbol o lletra que codifica la tecla. És un a mica barroer, però és molt útil.

XeXu ha dit...

Home, s'ha d'estar connectat amb el món, si no que malament! Jo hauria fet igual que tu, si em quedo sense ordinador aniria de seguida a comprar-ne un. Sort que tinc les esquenes cobertes i a casa en tinc tres, és difícil que em quedi desconnectat. Ah, i si tot falla: el mòbil!

montserratqp ha dit...

Vacances curtetes però a nosaltres ja ens va bé tornar-te a tenir per aquçi. Ai, si t´expliqués les meves penes amb un teclat anglo!!!! Sóc un desastre amb l´ordinador i per això m´han de facilitar les coses...el teclat el tenim preparat per escriure o en anglès o en català...però et puc assegurar que fent exactament el mateix les lletres peculiars con la Ç i els accents en la versió catalana canvien de lloc...sense cap explicació comprensible.Pe tornar-se boja. Rebenvingut

Rita ha dit...

Bentornat, Ferran! Se't trobava a faltar... :-)

A mi fa temps que no em va gaire a l'hora l'ordinador i a vegades també ho penso mira que si un dia arribes i no t'hi pots connectar! No vull ni pensar-hi! :P

I aquest final? Tindràs visites catalanes? Ai ai quina intriga!!!
Petons, maco!

Clara ha dit...

Jo sí que no en tinc ni idea d'ordinadors.. a mi ja em poden enredar, ja, que ni me'n entero!

ben tornat!

L'imperdible de ℓ'Àηimα ha dit...

Sort que ja està solucionat el problema de l'ordinador! Possiblement a mi se'm mor l'ordinador i també se'm moriria l'Ànima :) (el bloc vull dir jeje)

Espero que t'interessi l'Especial Sant Joan de L'imperdible de ℓ'Àηimα.
Records i bona revetlla!

>Jordi Cirach
L'imperdible de ℓ'Àηimα
http://www.imperdibleanima.blogspot.com
Per votar pel bloc : http://www.premisblocs.cat/bloc/372
Moltes gràcies!

Jordi ha dit...

Ben tornat Ferran.

Lluïsa ha dit...

Què t'he de dir que no sàpigues; m'agrada molt veure que has tornat.

Ferran i Sanset, la vostra és una bona pensada i, sí surt bé, segur que també una bona eXperiència.

zel ha dit...

Bentornat estimat Ferran! Jo he passat el mateix tràngol, i el meu HP m'ha costat el mateix...

petons!

Sergio ha dit...

Ben tornat.

Mola, el nou portàtil. Tot i que no has de renunciar al teclat si no vols. Jo tinc instal·lats varis teclats al meu portàtil (Espanya, Regne Unit, Rússia, Grècia, Polònia, Xina i India), a més dels que vaig desinstal·lar per avorriment (Suècia i Alemanya), perquè els puc tornar a instal·lar quan vulgui.
Simplement, piques sobre la barra d'idioma amb el botó dret (en el teu cas "DE", en el meu tinc com default "ES" o "EN" UK), li dones a "Configuració", i aleshores se t'obre una finestra.
Jo tinc el OS en anglès, i em posa a dalt "Default input language", on tinc "ES - Espanya Internacional". I després a sota em posa "Installed services", que són els teclats que tinc instal·lats. Hi ha un botó a la dreta d'això, el primer de tres, que posa "Add". Li dónes, i busques a la llista el teclat que vulguis afegir. Per instal·lar l'estàndard espanyol (català), seria Add > Catalan > Keyboard > Spanish, donant-li al signe de més.
Això per una banda.
I per l'altra, si és Windows 7 ja no sé si funcionarà, però si és Vista, jo tenia l'OS en castellà i el vaig canviar íntegrament a anglès, mitjançant aquesta web. És una pàgina segura, tranquil, i hi ha molts idiomes disponibles.
Lo de l'OS t'ho dic més com a curiositat, però el tema del teclat és una bona eina, bastant útil, que poca gent coneix. Un cop instal·lats tots els teclats que vulguis, li dónes a acceptar, i després si vols canviar de teclat simplement piques amb el botó esquerre sobre les lletres "DE", i ho canvies a "CA" o "ES". També ho pots configurar, a dalt, a Default Input Language, quin teclat vols que sigui el teclat base, per defecte. Jo tinc castellà, i potser a tu també et va millor (sobretot perquè els teclats alemanys són QWERTZ, no?).
A més, tot i que això jo ja no ho sé fer, encara ho investigo, sé que es pot canviar la configuració del teclat, de manera que per un teclat instal·lat, a una tecla en especial es pugui picar un altre caràcter.
Òbviament, les tecles físiques seguiran sent les del teclat espanyol (en el meu cas) o alemany (en el teu), però si et saps més o menys on estan les tecles de l'altre teclat, pots funcionar, i si no, és tan fàcil com imprimir un paperet amb la distribució del teclat que has instal·lat i vols utilitzar però que no t'enrecordes del tot com és.

Espero haver estat d'ajuda. :)
Sergio

Clidice ha dit...

malgrat tot un pc sense ñ és una meravella, jo, a canvi, m'aprendria tot el codi ASCII ;) ben tornat :)

Assumpta ha dit...

Holaaaaaaaaa!! ;-))

Donem oficialment la Benvinguda al teu nou portàtil (que no sé si és car o baratu perquè jo no hi entenc massa... però, en principi, no em sembla car)

Què xulo el vídeo!!! :-)) M'ha fet pensar en això:

http://blogdeassumpta.blogspot.com/2009/10/una-conselleria-divertida.html

:-))

SM ha dit...

Jo he sobreviscut una dotzena d'anys sense ce trencada, punt volat i accents, i mira com em va... Feliç retorn!

Miquel ha dit...

Que gran! Jo també m'he acabat aprenent de memòria totes les combinacions d'Alt+XXX pels accents, dièresis i la ce trencada.

sànset i utnoa ha dit...

I la "Ñ", no en tens??? no et caldrà aprendre el ALT+noséquè, oi?


Estarem atents...

*Sànset*

Ferran ha dit...

Ei, gràcies a tots per dir-hi la vostra, com sempre. Què faria sense els vostres comentaris? :-)

Sobre el tema... bé, espereu no res, un parell de dies i disparo a tort i a dret ;)

Josep Lluís, nop, no hi ha "enye"

Eulàlia, només uns dies i de fet juraria que fa força temps. Vejam si hi tornen, que jo m'hi vull llençar!

Albert, sabia que existien les opcions ALT+(número), sí; m´ho devia comentar algun amic. Avui he trobat un parell de codis que m'interessen, simplement fent una cerca a Google. És interessant i va bé saber-ho, si has d'escriure alguna cosa en un alfabet diferent del nostre, o amb un caràcter especial.

Lectora, moltes gràcies per la info. Tinc entès això que dius, això del teclat, tot i que em sembla que em quedo amb els ALT+. Però merci!

Rita, ai ai ai... a veure què passarà... ;)

Lluisa, em sembla que t'has llegit els comentaris del post anterior, oi? Veig que tens una idea de per on va la cosa, hehe...

Sergio, mooooltes gràcies per la feinada d'explicar-m'ho!! De moment em quedo com estic, aprenent a moure'm amb el que tinc, però la info que m'has donat la guardo com un tresor!!

Assumpta, he al.lucinat de veure que aquell post no te'l vaig comentar; què estrany, si ho faig (gairebè) sempre! En qualsevol cas, recordo bé el que s'hi veu; gràcies per portar-ho fins aquí!

Sànset, no, no hi ha "Ñ" i la veritat és que no em cal gaire, com molt bé suposes ;)

**

... gràcies a tots, i bona setmana!

Rita ha dit...

M'acabo de llegir els comentaris de l'altre apunt i... m'apunto! :-)

Joan ha dit...

Si utilitzes WINdow$ tens un pack de llengua en català penjat a la pàgina dels del Gates. Ara no tinc l'enllaç però Sant Google fa miracles, busca el LIP (paquet de llengua) que vulguis i l'instal·les. Pels teclats, en Sergio t'ho ha explicat a les mil meravelles. Res a afegir.

I instal·lat l'OpenOffice, home, el millor del programari lliure i 100% en català. Word, excel, acces ... tot lliure i gratuït.

Ferran ha dit...

Rita, demà llenço la proposta oficinal ;)

Joan, sabré fer-ho, jo, això? Instal.lar-me l'Open Office aquest, vull dir. Tot en català, i gratis? Ho vull! Ho investigo sense falta...