Momentazo xof

Avui és la revetlla. M'imagino Catalunya en plena simfonia de petards (que odio, val a dir, però que van íntimament lligats a la celebració de demà); m'imagino tothom fotent-se de coca fins al cul; m'imagino l'inici de l'estiu (que, val, cert, no és la meva estació preferida, precisament, però és la de les vacances, nye nye)... Em vénen a la ment imatges de la celebració de Sant Joan, a casa mon avi Joan, quan jo era un nen... L'avi és mort, ja fa molts, molts anys que va morir, jove, als 66; les meves cosines, les meves tres estimades cosines, amb qui compartiem celebració a la casa de Dosrius, són a Barcelona i ara no ens podem veure com abans, i les trobo a faltar; tota la meva família és a Catalunya, de ben segur repartint-se pinyols, i fruita confitada, i cava; i els meus amics de Barcelona, de Martorell, d'Esparreguera, de Palafrugell, de Sabadell... que aquesta nit deuen ser a casa de l'un, o a la platja de tots i de ningú, o allà on sigui... celebrant el solstici d'estiu.

Sí, ves, fa una estona m'ha agafat un momentazo xof, què hi farem. Aquesta nit, a dormir a l'hora habitual; demà, a treballar a l'hora de sempre... i la immensa majoria de vosaltres, demà dormint, desconsideradament, fins a les 9, a les 10 o potser, fins i tot, a les 11.

Això sí, el momentazo xof passarà ràpid, de ben segur. A més, aquest divendres també els berlinesos tindrem la nostra petita dosi de Sant Joan. Amb retard, sí, però ja se sap: el canvi d'ample de via, els suïssos que encara t'aturen a la frontera, per demanar-te la documentació... Aquest divendres, a les 23h (tard pel meu gust, però ha anat així), tenim... rumba! Sí, els Derrumband actúen al Clärchens Ballhaus, a Mitte, un concert organitzat pel Casal català.

Des d'aquesta ciutat al nord del continent, on avui es fa de nit a les 22.45 i d'aquí a 4 hores i quart, a les 3 de la matinada, tornarà a fer-se de dia... bon profit als qui pugueu disfrutar de coca (cabrits!) i feliç Sant Joan!


16 comentaris:

Xavier ha dit...

bes per on, jo tambe anire a dormir dora, si el petarts n'ho permeten.

La coca hummmmmmmmmm, boba, bona.

Una abraçada nen.

XeXu ha dit...

Suposo que és d'aquelles coses que no t'entusiasmen quan les vius, però que veure-les de lluny et fan sentir enyorança. Mira'm a mi, m'amago davant un ordinador mentre els amics tiren petards i espero que anem a fer una cervesa. Així que em sembla que demà em llevaré fins i tot més tard de les 11h...

Carme ha dit...

La nostra revetlla amb els veïns del barri... ja l'hem donat per acabada i aquesta hora... després de la coca i sense gaires petards, ens disposem a anar a dormir. Entenc que de lluny es trobin a faltar aquestes coses, encara que com diu en Xexu, des d'aquí a vegades no hi donem tanta importància.

Malgrat tot, bon solstici, Ferran!
Una abraçada estiuenca.

montserratqp ha dit...

Aaaaai, com t' entenc, Ferran! Em sembla que només he passat 3 revetlles fora de Catalunya, tot i vivint a l´estranger....nit d´estiu, d´amics, de cava, de foc(que em fa por). Ahir vaig intentar "arreglar'ho" amb una barbacoa al jardí i amb cava de Sant Sadurní.

Cristina ha dit...

No et consolarà però jo l'he passat treballant i ara me n'aniré a dormir, així que ni m'he enterat de la revetlla. No trobo a faltar els petards, només l'ambient, la coca, la germanor.
Una abraçada!

Montse ha dit...

A mi ni m´agraden els petards ni la calor. Sens dubte preferiria estar a Berlin o a Munic i no crec que enyorés res de tota la festa!!
Montse

McAbeu ha dit...

Si que va ser bona la coca, si... :-DD

rits ha dit...

xò hi haurà mé sant joans, i qui sap com el celebraràs l'any vinent.

ja sé que el moment xof ja déu haver passat, però t'envio una abraçada ben forta i un boçinet de coca!!!

i si et serveix, per mi tb va ser un sant joan xof. estava cansada i desmotivada, tant, que després de tirar quatre coets, cremar-me el dit llarg del peu amb una espurna d'una bengaleta de nen i agafar fred, vaig anar-me'n a casa, quan tres dies abans deia que volia cremar la ciutat!

Assumpta ha dit...

Doncs jo com en McAbeu... la coca boníssima (ara bé, de petards tot això que fa soroll i espanta, res de res) :-))

http://petitblogassumpta.blogspot.com/2010/06/no-magraden-els-petards.html

Ferran ha dit...

Xavier, enveja sento perque jo no n'he menjat. Bé, aguantaré fins l'any vinent... o l'altre, o l'altre...

XeXu, al final què? No has matinat precisament, no? ;)

Carme, bon solstici per tu també; espero que ahir per la nit disfrutessis molt la revetlla.

Montserrat, veig que malgrat la distància, t'ho saps muntar bé, tu. Pseudo-revetlla a UK? Bé, bé!

Cris, tu també ets de les currantes, no com aquesta colla que no fan més que celebrar revetlles i festes de Sant Joan! ;)

Montse, la veritat és que els petards tampoc no m'agraden (ni la calor; ecs!). Berlin t'agrada? doncs ja ho saps... :-)

McAbeu, ets mala persona, hehe...

Rits, tal com avui estic altre cop en el meu estat habitual, més aviat de bon rollet, espero molt que tu també estiguis animada. Que ahir no vas tenir una revetlla gloriosa? Com bé dius -tens tota la raó, l'any que ve n'hi torna a haver!

Assumpta... ai, que se'm fa la boca aigua!
Petit blog? Ets una caixa de sorpreses, tu!

Albert B. i R. ha dit...

Ostres! Quan hi ha aquestes Festes i et trobes fora de casa, ja passa això! Però bé, com a consol tens que almenys no has hagut de suportar els petards.

sànset i utnoa ha dit...

Bon matís aquest de la coca...


Igualment! (sé que la puntualitat, en aquest cas, no ha estat "suïssa")

*Sànset*

Clara ha dit...

Jo vaig tenir dosi de Derrumband a Vilafranca del Penedès abans d'ahir..! Gaudeix-los, són boníssim! I hi toca un amic meu^^

Que vagi molt bé la nit!

Núr ha dit...

Doncs te n'hauria enviat un trosset, de coca, si no ens haguessis dit cabrits... i si n'hagués sobrat una mica! ;P

Sé de quina mena de moments parles. Quan jo vaig ser a Alemanya, aquell el primer dia d'escola era justament l'11 de setembre... ains...

Com va anar el concert?

Miquel ha dit...

Nosaltres vam anara Valls a veure el derbi casteller en primera persona, mai haviem sortit del poble per Sant Joan i va ser espectacular.
Espero que el el concert anés bé!
Salut!

Ferran ha dit...

Albert, no t'ho perdis: hi va haver petards de celebració, perque Alemanya va passar a vuitens del Mundial, hehe... Tot amb tot, res comparat amb la revetlla, esclar.

Sànset, no hauria volgut que ningú s'imaginés el que no és ;)

Clara, osti, quina gràcia que tinguis un amic en el grup :)) Van arribar ahir, a Berlin; avui, gresca. Quines ganes! Gràcies :)

Núr, ui, que aquest "cabrits" és súúúper de bon rollo ;)
El concert amb els Derrumband... és aquest vespre: Estem tots els catalans preparats per rumbejar! Ja us explicaré.

Miquel... hmmm... derbi casteller? Sona a competició, això. Potser ho és; en sé tan poc de castellers, jo :(
El concert ha anat... ho explico en el post que acabo de penjar (ha anat molt bé :)
Salut!