Mundial 2010 WM

** Actualització 22:35 h.

No us quedeu amb la qualitat del vídeo: és nul.la. L'he fet amb una càmera de fotos, que a més ja té una edat. Quedeu-vos amb el merder que hi ha hagut avui a la Hauptstadt, per celebrar la victòria (d'acord, del gol anul.lat descaradament no en parlarem) sobre Anglaterra. Si això és per passar a quarts, sento una curiositat enorme per saber què passarà si, com espero, Alemanya guanya el Mundial. Mamma!

Les imatges són preses davant de l'estació de Zoologischer Garten:

video

És molt senzill: donat que la meva selecció no pot participar en el Mundial de Sudàfrica, el meu suport el té la selecció del país on visc. Ja vaig tenir-ne un tas a l'Eurocopa de 2008, quan per primer cop vaig tenir interès a seguir un campionat d'aquesta magnitud, cosa inèdita en mí. El perquè mai fins aleshores m'hi havia enganxat, ara em sembla evident: perque no havia tingut un motiu per fer-ho. Enguany, el sentiment ha esdevingut encara més evident: sento els gols alemanys com si fossin els de la meva selecció.

M'he germanitzat fins a extrems insospitats? És això? Més aviat, el que passa és que a falta de referent -per imperatiu legal- n'he assumit com a propi un altre. Naturalment, si Catalunya disputés competicions internacionals com el Mundial, la meva selecció seria la quadribarrada; mentre això no pugui ser, ho és Alemanya. Així de senzill. Sense cap esforç.

Avui, 4-1 contra els anglesos, i... eine Runde weiter, com diuen per aquí. Una ronda endavant! A Berlin es disparen els claxons, retronen els petards i surten disparats els coets. Eine Runde weiter...

* La nostra, la catalana femenina d'hoquei patins, no ha aconseguit superar les argentines a la final que s'acaba de disputar. Llástima però enhorabona per ser-hi i per haver-hi arribat. Molta sort a la masculina, que comença ara la seva pròpia final!

17 comentaris:

Jordi ha dit...

Bé per Deutschland que ha passat totalment per sobre d'Anglaterra. Felicitats Ferran!

XeXu ha dit...

Doncs jo sóc seguidor d'Alemanya des del mundial d'Itàlia '90, ja fa 20 anyets! Jo, que en tenia 12, vaig veure guanyar els alemanys en un partit pèssim, de penal a darrera hora. Com que les competicions de seleccions no m'atreuen massa i no em sentia identificat amb cap, em vaig fer d'Alemanya en aquell moment. Des de llavors no han aixecat el cap. Bé, sí, van guanyar la Euro del 96, però no recordo haver-hi prestat massa atenció, tenia 18 anys, què vols, pensava en altres coses.

A veure si aquest any toca, que fa temps que no se'ls veu jugar tan bé. No serà fàcil, i encara que sembli que eliminar a Anglaterra és una gran cosa, la veritat és que els anglesos no han fet mai bon paper en aquestes competicions, només van guanyar el seu propi mundial, i gràcies. Que per haver inventat el joc, ja els val. A veure si hi ha sort i Mèxic dóna la campanada eliminant Argentina, i així Alemanya ho tindrà més facilet. I Eine Runde weiter.

Lluïsa ha dit...

Ja que també parles de les nostres seleccions d'hoquei patins, recordo els problemes que van tenir l'Ivan Tibau (ell sobretot) i el Jaume Llaverola en fer públic la seva preferència per jugar amb la catalana. Van ser els primers o uns dels primers esportistes catalans en fer-ho i per això els van "expulsar" de l'espanyola. Si no em falla la memòria, va ser una expulsió disfressada de "no convocatòria" que els va portar a deixar la selecció que havien defensat durant anys.

Assumpta ha dit...

CATALUNYA CAMPIONA DE LA COPA AMÈRICA D'HOQUEI!!! :-)))

Doncs moltes felicitats pel passi d'Alemanya a quarts!! ;-))

Joan ha dit...

A manca d'una identificació sentimental en decanto per una d'estilística. Així que en temes de seleccions vull que guanyi qui millor futbol practica. Que si Brasil, que si els Txecs, que si Argentina ... i vaig variant segons l'any.

Assumpta ha dit...

Ehemmm... Has vist l'arbitratge?... Acabo de veure un reportatge i... ufff

rits ha dit...

doncs els nois han guanyat!!!!

em sembla que als quarts de final serem una mica rivals!!! que aquest any vaig amb els argentins! mira, coses que passen, Argentina em persegueix, doncs millor fer-li cas!

Albert B. i R. ha dit...

Això se'n diu adaptar-se! Celebrar els gols de la selecció alemanya com si fossin els de la teva!
A mi, mentre no guanyi la roja, m'és bastant igual qui ho faci (tot i que Argentina em feia bastanta gràcia per això que hi juga el Messi i per la que pot organitzar el Maradona si guanyen, que pot ser memorable). Qui els elimini, a més, serà una de les meves preferides a partir d'ara.

Lluís Bosch ha dit...

El circ del futbol em cau lluny, ni el segueixo ni l'entenc. Em meravella que una cosa com xutar una pilota arribi a moure tantes energies però en fi, els romans imperials ja havien descoberts els beneficis socials dels espectacles a l'amfiteatre (que té forma de camp de futbol).

kweilan ha dit...

Felicitats! A veure si guanya :)

Deric ha dit...

Deunidó quin merder!
N'estic tan fart del mundial i, sobretot, de "la roja" dels cull... que ens trobem fins a la sopa!!!!
I després diuen que els nacionalistes som els catalans quins cull..., mai havia vist tantes banderes espanyoles pel carrer com ara.

Assumpta ha dit...

Ostres!! Què xulo el vídeo!! :-))) Està molt, molt bé!! ;-)

Quina enveja aquests que tenen un Estat...

sànset i utnoa ha dit...

i la masculina ja la té!

Quan vaig estar a Berlín, l'equip d'hoquei gel de la ciutat celebrava que havia guanyat la copa d'Europa o alguna cosa així. No es podia passejar pel centre!

A més a més, trobar-te un munt d'alemanys beguts i abillats amb l'uniforme oficial de l'equip -els "ossos de Berlín", potser???- feia una mica de por...

P.S. En mal moment vas començar a seguir la selecció... i us van haver de guanyar aquells bastards!

*Sànset*

Clidice ha dit...

diuen que alemanys i brasilers estan igual de bojos pel futbol de la seva selecció, curiosa coincidència no trobes? :) a mi plín, la veritat és que no entenc perquè es juga més a futbol fent vacances el Barça ;)

Núr ha dit...

Jo el que no acabo d'entendre és per què Anglaterra juga amb selecció, en comptes de ser el Regne Unit... Això vol dir que hi ha Escòcia? Si és que sí, per què i ha una Escòcia i una Anglaterra i no hi pot haver una Espanya i una Catalunya? Suposo que pel mateix motiu de sempre...

Miquel ha dit...

Jo, en canvi, tinc forces motius per donar suport a Anglaterra (coses de familia) i l'àrbitre ens va ben robar el partit! :)

Ferran ha dit...

Jordi, han jugat francament bé. Victòria merescuda, malgrat... bé, victòria merescuda ;)

XeXu, esperem que dissabte sigui eine Runde weiter, malgrat els argentins!

Lluïsa, Espanya és una gran democràcia; això és ben sabut :-(

Assumpta, súúúper bé la gran victòria de Catalunya, i el bon paper de la selecció femenina :-)
Sobre el gol anul.lat, hmmm... oops! ;)

Joan, és una forma de veure-ho, segurament, molt més esportiva que la meva. La meva, està clar, és bàsicament política (no puc enganyar ningú, hehe)

Rits, ja estic a punt d'assumir del tot que no ens coneixerem a Berlin. Veig que l'Argentina... te puede! :)

Albert, de debò que m'he "mutat" i sóc un d'ells. Em fa una il.lusió gran gran, que Alemanya vagi passant rondes :-)

Lluís, he de dir que jo pensava el mateix fins fa un temps. Però noi, no sé si és l'exili o què... estic súper enganxat al Barça i a la selecció... alemanya!

Kweilan, espero!

Deric, entenc perfectament els teus sentiments. Suposo que si fos a Catalunya, veient banderes espanyoles pel meu país i llegint tot de bestieses sobre la "roja", jo estaria negre, negre. Ánims, ja falta menys.

Sànset, no sé si són els ossos... però és ben possible perque aquest és l'animal "insígnia" de Berlin (vols un joc de paraules: Bärlin, es pronuncia gairebé igual que Berlin, i de vegades ho escriuen així perque Bär vol dir ós ;)

Clídice, ja tens raó, ja. Existeix futbol més enllà del Barça? Bé, es veu que sí. Si més no, un cop cada quatre anys.

Núr, tu ho has dit: pel mateix motiu de sempre. Si Espanya fos diferent, hi podria jugar Catalunya, Castella, el País Basc... però Espanya és com és, i poc que la canviarem :(

Michael, oops, sorry, Miquel ;) no ho negaré, perque seria ridícul: això del gol no pitat va ser molt gros. Per això...

em sap greu...

hihi ;))