No paguis, fes salut!

Això d'aquí ja sabeu què és: un simpàtic aparell que serveix per poder aparcar el nostre cotxe al centre de les grans ciutats. O per ser més exactes, per no ser multats quan aparquem al centre de les grans ciutats, previ pagament de la quantitat que toqui...

És obvi, però, que si hem de pagar per aparcar al centre de les grans ciutats, és perque tenim un cotxe amb el qual ens hem desplaçat fins a aquella zona. I en una ciutat com la Hauptstadt, on la bicicleta és un mitjà de transport d'allò més popular, on és absolutament agradable passejar... quan no hi ha muntanyes de neu ni temperatures de 38,7° C, on el transport públic compta amb vint-i-cinc línies de metro, amb busos i tramvies, està clar que qui no vol, no cal que pagui zona blava. Així ho entenen les pròpies institucions encarregades de gestionar l'invent, que amb publicitat enganxada per l'ajuntament a les "escurabutxaques" mateix, conviden els conductors a deixar els cotxes a casa...

No vol pagar per aparcar?
A peu i en bicicleta per als trajectes curts. És bò per al medi ambient i per la salut!

Fantàstica publi, no trobeu?

16 comentaris:

Assumpta ha dit...

Doncs sí, la veritat és que és bona publi ;-)

Veurem què tarden en cobrar per aparcar les bicis jejeje

Lluïsa ha dit...

No he entes mai a la gent que es mou pel poble amb el cotxe enganxat al cul; però si en menys de deu minuts s'arriba a tot arreu.

Josep Lluís ha dit...

Molt encertat, però, no doneu pistes please... les bicis no....

zel ha dit...

Sí, rei, però quan vaig a treballar he de fer 17 i 17 km, i no tinc alternativa (bé, sí, sortir a les sis de la matinada, plogui, nevi o rosteixi...!

òscar ha dit...

Com han dit per aquí: ull les idees que doneu a alguns Ajuntaments.

Ja veig el coi d'Hereu fent números ara mateix!

XeXu ha dit...

Si el senyor Hereu és seguidor del teu blog, segur que ara s'està posant les mans al cap i dient allò que deia l'Obelix, són folls aquests alemanys!

Albert B. i R. ha dit...

Ostres! Doncs està bé, sí! A Catalunya, per desgràcia, davant del nefast funcionament dels Rodalies, molta gent opta pel cotxe (jo no pk per no tenir no tinc ni carnet). Almenys, pel que veig, a aquesta ciutat sí que hi ha un transport públic de qualitat.

Carme ha dit...

Em sembla una boníssima publicitat i crec que tene raó. Si es pot anar a peu o en bici... jo també deixo el cotxe, A Barcelona, sempre vaig en ten, ja que tinc bona combinació.

Perrò m'he fixat en les tarifes. Les de Barna, són moooolt més cares. Potser que l'Hereu vagi prenent nota!

Jesús M. Tibau ha dit...

n'hauríem d'aprendre aquí

rits ha dit...

de les coses que més recordo de la meva visita a Berlin són les beicicletes, amb uns cotxets darrera on portaven els nens acabats de recollir de la guarderia. vaig pensar que a BCN faltava tant!

a mi em fa por anar en bici per la ciutat, per més carrils bici que posin, no ho veig gens segur (de fet, anar en bici no és el meu fort)

Laprí | David ha dit...

Jo he redescobert la bici a Barcelona. Em vaig fer soci del Bicing per no haver de gastar una T-10 cada setmana quan feia pràctiques. I ara gairebé sempre que baixo la utilitzo. M'encanta.

DooMMasteR ha dit...

Hem d'aprendre tant...

Edurne ha dit...

Claro, pero hay gente que duerme con el cohe y todo! Jajajaja!
yo tengo escasos 15 minutos de casa al trabajo, cruzo un precioso parque que me reconforta cantidubi... así que apie, siempre a pie.
Pero reconozco que a veces, en pleno inviernos, si diluvia, o nieva a mansalva, o en verano en plan Sahara... pues como que no me importaría ir en cohe.
El asunto es que yo renuncié a tener coche hace muchos años ya, y tan pichi, oiga!

Hala, molts y saludables petons!

sànset i utnoa ha dit...

Un pas -o una gran pedalada- per davant nostre.

Els ajuntaments del terreno mai farien cap tipus de publicitat d'una cosa que només pot aconseguir que no ingressin tant.


*Sànset*

Natxo Rovira ha dit...

Doncs sí, formidable.

El que em ve al cap és que aquí, al Sud, encara tenim molt per aprendre, tant les institucions com els ciutadans.

Ferran ha dit...

Assumpta, espero que això no gosaran plantejar-ho. Ara que… són capaços.

Lluïsa, jo tampoc no els entenc. Ni pel poble ni per la ciutat, per ser-te franc; amb la de transport públic que hi ha a les ciutats, són ganes de contaminar i fer la vida de tothom més estressant!

Josep Lluís, si així poden recaptar més, i més, i més… igual sí, que s’hi posen :(

Zel, hi ha casos i casos. Dins de ciutat, agafar el cotxe són ganes de tocar la pera, més aviat; una altra cosa és què passa en els desplaçaments entre poblacions, ja que molts cops el transport públic no és el que hauria de ser. Entenc que aquest és el teu cas.

Òscar, XeXu, confiem que, tal com està l’Hereu en termes de popularitat, no se li acudeixi buscar-se encara més enemics.

Albert, realment el transport interurbà és tot un tema. Si parlem de ciutat, és clar: el cotxe, al pàrking; si parlem de trasllats interurbans, tens raó, molts cops el cotxe és l’única opció.

Carme, és cert això de les tarifes: en general, aquí són més baixes que a Barcelona. A més, hi ha zones cèntriques on encara no s´ha de pagar, com per exemple el meu carrer: visc en ple centre de la ciutat i no pago per aparcar al carrer :-) De moment, això sí.

Jesús M., en aquest sentit, sense dubte, sí n’hauriem d’aprendre, a Catalunya. Conec massa gent que agafa el cotxe per anar a comprar a la cantonada!

Rits, amb la bici per ciutat em passa com a tu: em fa por, no n’agafo mai. Si vaig en bici és lluny del centre, per la zona dels llacs, però entre cotxes... no, passo.

David, el Bicing és un bon invent, tot s’ha de dir. Si tothom en fes un ús responsable, cosa que pel que tinc entès no passa, seria un sistema excel•lent.

DooM, tenim coses per aprendre, sí.

Sra. Edurne, con lo verde que es su País Vasco y lo saludable que resulta este color (por la naturaleza, digo), sólo faltaría que me fuera usted en coche por 15 minutos! :)
Pues dí que sí, mujer, que yo sí tengo coche pero cada vez lo uso menos. ¡Para qué!
Muxuak!

Sànset, no sé com s'ho fan, per donar aquesta sensació de recaptadors obsessius; el cert és que ho aconsegueixen. Sí, seria bò que miressin de fer entendre la gent que, on no cal agafar el cotxe, no cal.

Natxo, sempre hi ha coses en què tampoc els alemanys són gaire perfectes, però en qüestions mediambientals i de salut... en això sí que ens passen la mà per la cara.