Corre, foc, corre!

The weather forecast is not the most favorable: rain is foreseen on Saturday evening, when the Correfoc should take Berlin for the first time ever... Would you like to see a short video, to learn more about this colorful Catalan tradition? Click here.
If you're in Berlin, do not pass up the opportunity to see devils and fireworks in the heart of the Hauptstadt, on the Lustgarten!

* The event is organized by the Delegation of the Catalan Government to Germany.

(c) cartell Oriol Sallés

No sembla que el temps vulgui acompanyar-nos: plou avui, plourà demà i els Molinas locals auguren encara aigua per dissabte. Amb una mica de sort, però, si la pluja dóna treva cap al vespre, dimonis i companyia prendran una part de la Hauptstadt, la que verdeja davant de la Catedral i de l'Altes Museum. Els Diables d'Argentona aterren demà a Berlin, i la Delegació del Govern a Alemanya acompanyarà l'esdeveniment amb una parada informativa, com la que ja vam tenir durant el Karneval der Kulturen, el maig passat: info de Catalunya, la llengua, la història del nostre país... dos porrons amb vi del país, pa amb tomàquet, fuet i secallona...

15 comentaris:

nur ha dit...

Que la pluja pari una estoneta per deixar-vos celebrar els diables! Que m'agraden a mi: el soroll, el foc, els petards, el ball. Visca els correfocs!

Segur que fliparan els alemanys!

rits ha dit...

esperem que hi hagi treva! és una festa fantàstica!!
x cert, al final com va quedar el tema de la directiva europea? no se n'ha tornat a parlar i la tardor passada havíen de decidir quines festes quedaven excloses de la directiva? suposo que els diables han fet la seva feina!!

a Sants em sembla que aquest any el fan dissabte. Era de les coses més maques de la festa major, perquè es fa a la pl. Màlaga (oficialment Bonet i Muixí, xò ningú del barri la coneix -i la vol reconèixer- per aquest nom) estan d'obres!!!! tot el barri està potes amunt!!!. però el bonic és que et pots posar adalt la plaçeta de l'esglèsia i veure els diables a sota, sense perill de cremar-te ni espemptes ni res.

Porta mocador i samarreta de cotó de màniga llarga!!!

Josep Lluís ha dit...

Juraría que no li agraden massa els petards e en Ferran. Vull recordar algun comentari seu a revetlles.

Sigui com sigui, foc amb precaució.

Lluïsa ha dit...

He de reconèixer que tot allò que tingui a veure amb petards no em fa gens de gràcia i m'ho miro sempre des d'una certa distància; ara bé, poder veure les reaccions de la gent de Berlin davant un espectacle de foc i soroll com és un correfoc, això sí que m'agradaria.

I gràcies a la feina que feu des de la Delegació, segur que, com sempre, uns quants alemanys més tornaran a casa coneixent-nos una mica més.

Tan de bo el temps us acompanyi.

Rita ha dit...

Ja ens faràs famosos ja... Si hauries de ser el Ministre d'Afers Exteriors de Catalunya tu! :-)

zel ha dit...

aupa els catalans, si senyor ambaixador....

DooMMasteR ha dit...

Brutal Ferran! Em sembla genial la feina que feu! Tant de bo el pugueu celebrar!! :-)

mar ha dit...

segur que la pluja farà un parèntesi per tal que el foc llueixi amb tot l'esplendor!

serà tot un espectacle!

Carme ha dit...

Esperem que la pluja respecti la jornada i que us ho passeu molt bé!

XeXu ha dit...

Noi, la festa major berlinesa acabarà sent més impressionant que les d'aquí, teniu de tot!

Crític de cine ha dit...

Visca els correfocs!!! i encara més quan es fan fora de catalunya. Fa uns anys, la nostra colla va anar a Madrid i la gent va quedar impressionada i encantada. No saben el que es perden!!!!

Albert B. i R. ha dit...

Aquí passant més calor que mai i en canvi per allà patint per si el mal temps impedeix un correfoc. Que la pluja s'esperi o descarregui tota ben abans!

Ferran ha dit...

Nur, si tenen ocasió de veure-ho, si la pluja no trunca els plans, fliparan segur; garantit!

Osti, Rits, pregunta per notassa: em sap greu però no l'he seguit gens, el tema aquest de la directiva europea. Sí recordo els problemes que plantejava, però no tinc ni idea de com han anat les coses finalment.
La samarreta de màniga llarga, t'ho asseguro, farà falta tant amb correfoc com amb sense ;)

Josep Lluís, tens excel.lent memòria: no m'agraden gens ni mica, em fan por i el soroll m'atabala. M'ho miraré, tu diràs, però des d'una distància mé que prudent. Per ara, la vista m'acompanya!

Lluïsa, som del mateix club dels porucs, pel que fa a petards i tota la pesca...
Serà maco veure les reaccions del públic, i tant!

Dóna'm temps, Rita. M'ho estic treballant, hihi...

Aupa i ben amunt, Zel!

DooM, no parem gaire, em pots ben creure, però és molt gratificant. I si aconseguim que tota la feina vagi donant resultats -que òbviament és el que volem- llavors ja serà épatant!

Mar, si efectivament la pluja dóna treva, serà molt xulo segur :-)

Tan de bò, Carme. Ja us ho explicaré.

Això és un no parar, XeXu!

Crític, mola moltíssim portar festes tradicionals del país a altres llocs; no vegis com va ser, quan al maig vem desfilar amb una geganta i un capgròs pel centre de Berlin!

Albert, a més de la pluja que, poc o molt, va caient des d'ahir... la cosa està de tardor total per la temperatura: avui no hem passat de 18° :-))))))

Rita ha dit...

Segurament ja ho has vist, o ho veuràs, però m'ha fet gràcia veure-ho:

http://www.vilaweb.cat/noticia/3768718/noticia.html

Ferran ha dit...

Moltes gràcies, Rita; no ho havia vist, no :)