La Dra. Forcades, en perspectiva.

Tots coneixeu la Teresa Forcades, una metgessa i monja que es va fer popular arran l'esclat de la Grip Nova o Grip A, l'any passat... La seva imatge ha dat la volta al món, perque la Dra. Forcades ha aparegut en programes de mig planeta i fins i tot, fa un temps, va ser elevada a l'altar dels personatges dignes de ser parodiats, en el temps era temps insuperable Polònia tevetresí.

Recordareu que, en diverses aparicions públiques, Forcades va repetir un cop i un altre que la famosa grip, que semblava que havia de dur a la tomba milions d'éssers humans, era en realitat producte d'uns tejemanejes farmacèutics de foscos interessos, en absolut relacionats amb la salut de la població sino amb el gruix dels comptes corrents d'uns quants vius molt vius. Putu diner.
En aquesta història hi va haver moltes coses estranyes, inexplicables, la més grossa de les quals, al meu entendre, va ser que l'OMS modifiqués la definició de "pandèmia" a meitat de la partida. Trampa, però trampa feta per l'Organització Mundial de la Salut! Gago, gago.

La premsa informa aquests dies d'aquestes dues notícies:


Ja sé que som a l'agost, que el que toca ara, majoritàriament, és descansar, platja o muntanya i totes aquestes coses. Tot i això, creieu-me, paga molt la pena dedicar una estona a escoltar aquesta entrevista, que Catalunya Ràdio va fer a la Dra. Forcades el 29 de setembre de l'any passat. Molt. Pareu-hi atenció; escoltada en perspectiva, les paraules de Forcades no poden tenir més força...




21 comentaris:

Júlia ha dit...

Sobre tot plegat s'hi va estendre un silenci molt significatiu i ara ja es veu com van les coses. No va ser només Forcades, a qui van ridiculitzar -la imitació de Polònia és de les pitjors que s'han fet al programa- sinó que un metge de la mateixa OMS va denunciar el tema, però no sé com els van fer callar tots. Ni sé si en sabrem gran cosa més. Són curiosos tants silencis després de tants sorolls.

Matty ha dit...

I ningú no parla de que els hospitals van acaparar grans quantitats, no només de medicaments, sinó també d'altres productes com desinfectants i material per si es produia la pandèmia. Productes que calia subministrar depressa per a no ser titllat d'insolidari davant d'un cas així... i que a hores d'ara l'administració pública (sanitat) encara NO HA PAGAT als seus proveidors. La culpa? la crisi, és clar. La víctima? les empreses proveidores que, en molts casos se n'han anat a l'aigua per culpa d'això.

Jesús M. Tibau ha dit...

fan falta persones que diguin les coses clares

Rita ha dit...

No saps com hi he pensat en la Teresa Forcades aquests dies i en com he pensat en el Polònia també, tan escarnir-la i ara què? Ara res, com sempre!

Molt bon apunt, Ferran!

ddriver ha dit...

jo nomes la coneixia per el polonia.
Pero aixo de les grips aquestes que apereixen de tant en tant esta clar d'on surten

Lluïsa ha dit...

No vaig entendre mai com van poder qualificar de pandemia una malaltia, on el número de víctimes era molt baix comparat amb la grip estacional.
Els és tan fàcil posar-nos la por al cos!

Anònim ha dit...

Gràcies per recordar la beneta Teresa Forcades, un exemple de senzillesa i intel.ligència.
Pel que fa al Polònia era la conya com a persona popular, però estic segura que admiren molt la seva tasca.
Els del govern com una colla d´espanta-ocells.
Imma

XeXu ha dit...

Es pot criticar molt del discurs d'aquesta monja, però jo estava d'acord amb moltes de les seves paraules. La demostració de que no anava massa desencaminada és que, en realitat, la temuda grip A ha acabat en no res, i no ha matat més gent del que mata la grip estacional. Quin frau de malaltia, i quina despesa innecessària en una vacuna que, per altra banda, estava feta de pressa i corrents.

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Molt oportú aquest "post", Ferran.
Al final, el temps posa les coses al seu lloc.
Un aspecte que vaig trobar especialment odiós de les crítiques poc -o gens- raonades a la senyora Forcades aleshores, va ser les ironies a la seva condició de monja, menystenint la seva formació mèdico-sanitària. En vaig fer en el seu moment un post:
http://xiruquero-kumbaia.blogspot.com/2009/10/mal-estil.html

Joan ha dit...

El més greu és que les vacunes sí que han acabat a les escombreries, però no pas els diners. Perquè, és clar, una devolució no. El Rumsfeld i companyia encara estaran enfeinats fent números com el tio Gilito.

sànset i utnoa ha dit...

El temps ha reconegut que tenia raó.

Fet i fet, qui no s'imaginava que els tiros anaven per aquí. I com les farmacèutiques han trobat una bona forma de fer l'agost, ja podríem començar a fer apostes per veure quina serà la pandèmia-super-mega-ultra-assassina que ens arribarà enguany. Jo, per dir-ne alguna, apostaria per infeccions causades per ladilles ràbiques.

*Sànset*

Albert B. i R. ha dit...

Tots els que se'n reien i la titllaven de mig boja, on són ara?

montserratqp ha dit...

Espantava el què deia la Teresa Forcades i el sol fet que ho transmetés, quina valentia. A més, considero que ho va fer amb molta pedagogia. Vaig trobar molt encertat el document que va escriure i traduir a diferents llengües...el vaig poder fer arribar a molta gent i se´n feien creus! Evidentment vaig decidir no vacunar el meu fill a qui els responsables de salut d´on visc ens ho van recomenar fervorosament.

Anònim ha dit...

Extensa i exhaustiva formació.

Claredat, valentia i pedagogia a l´hora de comunicar els coneixements adquirits i contrastats.
Tot això i més va demostrar la metgessa Teresa Forcadas

zel ha dit...

Jo, amb tots els respectes, penso que la prevenció ha de ser-hi, que no sabem com ni què fan amb els virus bacteris i demés i que la senyora Forcades, tot i explicar un missatge coherent, val per qualsevol altra de les malalties així diem-ne sobtades que van sorgint. Ja sé que es llença, diuen, però, que no llencem milionades per armaments? Sento discrepar!

Carme ha dit...

Doncs em guardo la visió del vídeo, per quan tingui una connexió normal... aquests dies la tinc fatal, però jo sí que l'havia vist l'entrevista, en el seu dia.

Assumpta ha dit...

Essent una monja ja tenia molts números perquè en fessin burla. Així de clar.

Jo me la vaig creure perquè es veia que sabia de què parlava i perquè fa anys vaig conèixer un cas d'una farmacèutica que va pretendre comprar una patent per NO produir determinat fàrmac perquè li anava millor que la gent no es curés i anés consumint altres coses...

Enhorabona pel post, FERRAN!!!

ZEL, amb tots els respectes, però tinc la sensació (impressió personal) que si el que diu la Teresa Forcades ho hagués dit algú que no fos una monja sinó que fos més abans d'un pensament contrari, ara no discreparies sinó que estaries totalment d'acord.

Assumpta ha dit...

Bé, he escoltat els dos vídeos i torno a pensar que aquesta dona és molt, molt valenta, que en sap molt i que hi ha gent amb molts pocs escrúpols amb tal d'enriquir-se.

(I que hi ha traductors al castellà que no distingeixen entre "hayan" i "hallan"... quines coses)

rits ha dit...

el temps li ha donat la raó. suposo que a partir d'ara molts més l'escoltaran.


a mi m'encanta la paròdia que li fan al Polònia. El gag de sister act és dels meus preferits. i de pas es parla de moltes coses que la gent d'anar a peu ni ens plantegem, sols quan veiem pelis.

Núr ha dit...

Jo en vaig publicar un article l'any passat, sobre una entrevista i un vídeo d'aquesta dona. Hi va haver opinions per a tot. (aquí)

Ferran ha dit...

Cert, Júlia, això dels silencis. L'OMS, sense anar més lluny, hauria de fer una valoració de tot plegat. I també de les raons que la van portar a canviar quan declarar una pandèmia.

Matty, coneixes bé i de prop el tema, per desgràcia...

Jesús M., del tot d'acord amb tu.

Rita, la paròdia que en feien al Polònia em feia una "rabieta" especial perque em va semblar que el motiu era que la Dra. Forcades és una monja. Si ho hagués dit un respectable metge, per exemple, no se'ls hagués acudit.

Sí, ddriver, dels interessos d'un grapat d'avariciosos.

Lluïsa, l'apunt final del teu comentari reflecteix el que més mal rollo dóna: hi ha estaments que belluguen els fils com volen, com les seves titelles. Les farmacèutiques i l'OMS hi han jugat.

Imma, més val que ho facin (admirar-la, vull dir). Vaja, o com a mínim respectar-la pel que ha estat explicant i com ho ha estat explicant.

XeXu, tot plegat podriem qualificar-ho de despropòsit si no fos que, pel camí, s'han quedat milions d'euros a butxaques avaricioses.

Xiruquero, no he pogut accedir a l'article que linques en el teu escrit, però en qualsevol cas, sí, fa ràbia que alguns hagin magnificat la condició de monja (com si ser-ho fos un crim) per davant de la de doctora.

És l'hòstia, Joan: ens diuen que no creiem en "conspiracions", però ja em diràs tu com podem estar-nos-en, en casos flagrants com aquest.

Sànset, desitjo fermament que t'equivoquis en la teva previsió. De bon rollo, però equivoca't!

Amb el cap amagat sota l'ala, Albert. Ben muts.

Montserrat, una amiga, metgesa, em deia que no pensava posar-se la vacuna. Em va explicar (confirmar, podriem dir) el que la Dra. Forcades, efectivament, tan pedagògicament explicava. Segur que vau fer bé, estalviant-li la vacuna al Marçal.

Anònim, estic d'acord amb el que dius.

Zel, saps que no passa res per discrepar, dona. Entenc el fons del teu raonament: si no es fes res, perque sona a aixecada de camisa, i passés alguna cosa, tothom s'enduria les mans al cap. Les coses són un pelet complicades, malauradament. De totes formes, aquest cas clamava al cel des que es van anar coneixent xifres d'afectats, i s'anava confirmant que eren baixes, molt més baixes que els afectats per la grip estacional.

Carme, si en tens ocasió, no te la perdis. És molt interessant d'escoltar.

Assumpta, a mi també m'ho sembla, que la doctora sap de què parla i que és fantàstic que hagi volgut explicar-ho al món. Ho ha fet de manera molt pedagògica.

Rits, tan de bò hi haguessin doctores Forcades per a totes les aixecades de camisa amb què lidiem els pobres curreles de a pie.

Núr, m'he llegit el teu article i les opinions. Sí, n'hi ha de les dues opcions (a favor i en contra), però segurament, ara, gairebé un any després d'aquell post, n'hi hauria més a favor que no pas en contra. A mi em sembla molt interessant, el que la Dra. Forcades ha explicat tots aquests mesos, i com ho ha fet. Vist en perspectiva, un aplaudiment per ella, penso.