Festius

Public holidays are very welcome on weekdays, especially on Tuesdays or Thursdays, since they might turn a regular weekend into a long one, via not working Monday or Friday. In Catalonia, long weekends are a pretty usual thing, unlike Berlin and the eastern part of Germany, where there are less public holidays...

Un pont és, arquitectura a banda, el nom amb què es coneix un cap de setmana llarg, aquell que en lloc de durar els dos dies habituals, en dura quatre (o més) gràcies a un (o més) festiu intersetmanal. A l'Estat Espanyol, el Pont, amb majúscules, per naturalesa és el de desembre, quan gràcies a la Immaculada i a... bé, a allò que molts de naltros no vam votar, es pot encadenar un megapont conegut també, popularment, com l'"aqüeducte".

Ja es diu, que Catalunya (i l'estat per extensió) és un país de ponts, però és ben bé que un no n'és del tot conscient fins que se'l mira des de quilòmetres de distància. No cal dir que aquí on visc, el 12 d'octubre és tan laborable com el 12 d'abril, a menys, esclar, que caigui en cap de setmana. De fet, de festius n'hi ha molt pocs, a Berlín; mireu, mireu si no em creieu quin és el panorama aquest 2010...

Barcelona (perdoneu que centralitzi, però és per comparar ciutats): 16 festius
Berlín: 9 festius

Doncs sí, a la Hauptstadt hi ha pràcticament la meitat de dies festius que a Barcelona. Si a això li sumes el fet que l'atzar ha volgut col.locar-los, enguany, majoritàriament en cap de setmana, tenim com a resultat que l'últim festiu intersetmanal el vam disfrutar el 24 de maig i no en tornarem a tenir cap altre... fins al 22 d'abril de l'any vinent! 11 mesos sense un sol dia de festa, caps de setmana a banda; setmanes laborals de dilluns a divendres, una darrera l'altra, durant 11 mesos seguits!

Ara podriem caure en el parany de creure que aquesta escassedat de festius és la prova que Alemanya és un país treballador, on es descansa el mínim indispensable a diferència de Catalunya, i blablabla... Ho heu pensat, oi? El cert és que les coses no van per aquí, no; la cosa té a veure amb... la religió. Berlín és de tradició protestant mentre que Bavària, el land més catòlic del país, suma 13 festius en aquest 2010, només tres menys que Barcelona. Els protestants celebren menys coses que els catòlics... i jo havia de triar una zona protestant. Si és que...

En fi, doncs res, vosaltres que podeu, espero que gaudiu demà d'un (altre; i en van...) festiu intersetmanal, i penseu ni que sigui una miqueta en els pobres exiliats que, això sí, amb tot l'ànim del món, demá tornarem a llevar-nos a les 7. Algú ha de tirar el país endavant, colla de mantes! (perdoneu, però algú ho havia de dir).

27 comentaris:

Mireia ha dit...

Ferran, alguna trampa hi ha d'haver. Nopot ser que ha dues ciutats del mateix pais la gent treballi 3 dies menys, no? Dies de lire disposició, personals, de vacanes. aquests tres dies a algin lloc els heu de tenir
Jo avui he treballat, així que ni pont ni palanca però demà....FESTA!

McAbeu ha dit...

Alemanya, el motor d'Europa. ;-)

Ah!, i jo també he pencat avui així que apunta'm a la llista dels que, de pont, res de res. :-P

marta (volar de nit) ha dit...

On són els que han fet pont?? Jo també he treballat avui. Ferran, demà a les 7 t'enviaré un "ronc" de record :D

Clint ha dit...

Doncs jo que tinc clients alemanys, tenen el missatge de fora d'oficina activat bastant més que no pas per aquí...això sí, ho van espaiant en el temps, però de festes n'agafen!

Carme ha dit...

Ei! Jo sí que he fet pont!

I deixo que em diguis manta... va! Trona-ho a dir! i si vols més coses si t'has de quedar descansat... clar que això no canviarà pas el fet que he tingut 4 dies de festa ;)

Bona nit, Ferran, una abraçada, maco!

Alyebard ha dit...

A qui se li acut anar a una zona protestant!, i no et queixis que jo no he fet pont com molts altres. I demà és festa perquè ells ho diuen. Per cert, quan siguem independents que farem el desembre? Ens haurem d'inventar un pont, no? ;-)

Assumpta ha dit...

Hehehe si jo ja miro de convèncer-vos a tots que la religió és una cosa bona... però no em feu cas! ;-))

I ara, seriosament, crec que la MIREIA deu tenir raó... a veure, on és el truco... perquè, per començar, tu NO has tingut onze mesos seguits de treballar totes les setmanes de dilluns a divendres sinó que aquest estiu recordo que feies vacances, oi? :-DD

Avui en Josep Lluís ha treballat... Quan et sentis malament, pensa en els autònoms que segur que estan pitjor que tu :-)

Ah!!! i demà ÉS FESTA!! Que és la GALA DELS C@TS, homeeeeee!! :-))))

XeXu ha dit...

Sincerament, per un cop no he pensat que Alemanya és un país més treballador que nosaltres, el que he pensat en llegir això dels 11 mesos sense festius intersetmanals ha estat 'quina putada'. Noi, Berlin t'agrada molt, oi? Doncs a aguantar, i si no, 'haber elegido muerte'. Ja saps com les gastem aquí, que a poc que podem ens muntem un aqüeducte, un oleoducte o un canal transitable per transatlàntics. Si t'ho has volgut perdre, és cosa teva!

I com diu l'Assumpta, jo demà, castells i gala de c@ts, ja veus com en sóc de patriota!

Toni En Blanc ha dit...

Sí que canvien les coses d'un país a altre, no és d'estranyar veure com va un i com va l'altre, però no passar-se ni per excés ni per defecte.

Candela ha dit...

Bona nit Ferran, i que treballis molt demà ahhahaahhaha

Lluïsa ha dit...

Pont? Què és això?
Jo sóc de les que posaria les festes intersetmanals en dilluns o divendres.

Daniel Juvet ha dit...

Mentre llegia el post sí que pensava el que has dit, que Alemanya es un país treballador... Si que influencia la religió en les dies festius a aquest indrets Germànics. Possiblement si el Canceller fos Català ;-) faria més festes. La veritat es que està molt be tenir un dia festiu, et canvia l’ànim els dies d’avanç i fa més curta la setmana. Espero que et sigui lleu el dia !!

Deric ha dit...

jajajaja
què dura és l'enveja!!!

Elvira FR ha dit...

Noi doncs no sé què dir...a mi les festes ja em van bé és bo fer una aturada de tant en tant, encara que reconec que s'haurien de racionalitzar i procurar desplaçar-les al divendres o al dilluns...em sembla que a Berlín em marciria....

rits ha dit...

vaja, per una vegada els catòlics aportem una mica de descans i no pas càrregues!
em sap greu per a tu. Això si, fes la comparativa d'hores treballades i d'horaris... igual surts guanyant i tot!

kika ha dit...

doncs jo sí que he fet pont. però un pont passat per aigua!!!

Assumpta ha dit...

No, no, jo tinc una altre idea, RITS, que no compari les hores traballades i els horaris... que compari ELS SOUS!!! hehehe ;-)))

Ferran ha dit...

Què va, Mireia, és tal com et dic. Alemanya és MOLT federal, cada Bundesland (cada autonomia, per entendre'ns) regula moltes coses com vol... també els festius. Aitx.

McAbeu, gràcies per fer-me sentit una mica acompanyat :)

Si no hagués estat pel teu ronc, Marta, avui no em llevo, hehe...

Clint, ja et dic jo que de festius n'hi ha molts, però molts menys a terres protestants que catòliques. Potser els teus clients són de l'oest d'Alemanya? (part catòlica)

Haha!! Ben dit, Carme; ja tens raó, ja: els quatre dies que tu has tingut i que jo somio, aquests no te'ls treu ningú... i a mi sí ;)

Alyebard, jo voto perque quan siguem independents fem ponts... però no aqüeductes d'aquests; entre poc i massa!

Dona, Assumpta, esclar que he tingut vacances d'estiu, només faltaria. Coi, que són protestants, no "esclavistes"! El que vull dir és que, vacances a banda, ni un sol festiu intersetmanal en mesos :((
Ah, i pel que fa als sous et dono la raó... en part: a l'oest tenen diners, els sous són bons, en general; aquí a l'est, però, estan pelats pelats (sí, Berlin és pobre); els sous són més catalans que alemanys, creu-me.

Haha! el XeXu, directe, pam: tu has triat Berlin, tu t'ho menges amb patates, haha!!

Això, això, Toni, aquest és el problema: a Catalunya (a Espanya) massa, aquí massa poc. Snif.

Candela, que et faré pampam al culet!!!!

Doncs mira, Lluïsa, jo això també ho votaria. Un cap de setmana de tres dies ja és una benedicció; el que es fa ara, amb els ponts i tot plegat, és una exageració.

No puc estar més d'acord amb tu, Dani: caps de setmana de tres dies i, coi, què bé passa la setmana. Ja me'n recordo, ja... ;-)

Deric, dolent :(

Justa, Elvira; és el que comentava la Lluïsa i coincideixo amb vosaltres: festes els dilluns o divendres, quan sigui el cas; una altra cosa no té gaire sentit... per més que ens agradi.

Ai Rits, que amb això de les hores no sé qué dir-te, eh? és molt relatiu. En tot cas, sí que es diu, que a Espanya en general es treballen més hores... peró es produeix menys. M'ho crec.

Haurà sigut passat per aigua, Kika, però d'envejeta me'n fas la mateixa ;)

Mireia ha dit...

Ferran, jo sempre he sigut de les que he parlat d"intensitat" en el treball, d'asssolir objectius, com cosa fonamental del treball del dia a dia. crec que això és més rellevant que la quantitat de dies que es treballa o no. Amb mi treballava una noia a mitja jornada que feia més coses que altres que s'hi passaven allà tot el dia!!
D'ella vaig aprendre que el més important és l'empeny, la intensitat.

Ferran ha dit...

No puc estar més d'acord amb tu, Mireia. Cada dia trobo més estúpida la fixació per les hores (d'entrada, de sortida, de "permanència" a l'oficina...). Jo també sé de gent que en poc fa molt, i de gent que en hores no fot brot; vaja, suposo que tots n'hem vist de tots colors, a les nostres feines...

glamboy69 ha dit...

Doncs no saps l'enrrenou que hi ha ara mateix al meu ajuntament sobre si St Valentí ha de ser festiu o no... en fi, qui no te feina, gats pentina!

Babunski ha dit...

I què hi diuen la UGT i la CCOO d'allà?

nur ha dit...

Aquí, a més, quan una festa cau en cap de setmana... la passem a un altre dia i així tenim armada la polèmica que es comenta més amunt de celebrar Sant Valentí en comptes de Santa Eulàlia o no sé quina altra festivitat que també cauen en cap de setmana. Ostres, onze mesos seguits sense ni una festa... em sembla una bestiesa, però. Cal descansar una mica més de dos dies a la setmana, de tant en tant, eh?

Gabriel ha dit...

Trobo que els berlinesos es podien inventar la festa del 8 de Novembre com la festa del Caiguda del Mur. (Mirant el teu calendari m'ha sorprès que no ho celebrin! Li haurem de dir a la Merkel que s'ho inventi!)
Per cert, moltes felicitats per haver quedat 2n en els premis Cats en la categoria de Catalans al món. Competir amb el SM no és fàcil, l'SM és un crack. Trobo que ets un finalista amb molt de mèrit. Enhorabona!!

Assumpta ha dit...

MOLTES FELICITATS PEL PREMI C@TS!!! Si estar entre els nominats ja és una gran alegria, ser dels dos guanyadors... una passada!! :-DD

Jordi ha dit...

En aquest cas si que podem dir: Gràcies a Deú i haver estat tant ultrafans durant segles tenim tants festius si es que a BCN fins i tot Sant Valentí.....

Ferran ha dit...

No puc estar més d'acord amb tu, Mireia. Cada dia trobo més estúpida la fixació per les hores (d'entrada, de sortida, de "permanència" a l'oficina...). Jo també sé de gent que en poc fa molt, i de gent que en hores no fot brot; vaja, suposo que tots n'hem vist de tots colors, a les nostres feines...

Sí que ho sé, Glamboy, sí, que ho he llegit. S'ha de tenir poca feina, efectivament, per proposar una cosa que saps que resultarà polèmica, quan l'any té 365 dies. Vaja pebrots.

Ui, Babunski, un dia us parlaré dels sindicats alemanys. En resum, tenen uns collons com un toro; fins on jo sé, que és una mica, a anys llum dels sindicats "nostrats".
Pel que fa al tema festius... que jo sapiguen no diuen res; això funciona així i ho deuen trobar bé, suposo. Estaria bé saber-ho del cert...

Nur, realment es nota molt, t'ho asseguro. No sé si n'hauria sigut conscient, abans de trobar-m'hi. Ara m'hi trobo, enguany cau fatal el tema... i sí, és molt cansat de dilluns a divendres, de dilluns a divendres, de dilluns a divendres... :(

Gabriel, saps perquè no és festa, el 9 de novembre, que és el dia que va caure començar a el Mur? doncs... perque un altre 9 de novembre, duranperÒ de 1938, la "Nit dels cristalls trencats" va suposar l'inici "oficial" de la persecució dels jueus a Alemanya, per part dels nazis. En vaig parlar en un post fa un temps, dels "9 de novembre" a Alemanya; és una data ben històrica, i excepte en el cas de 1989, per qüestions fotudes o, directament, espantoses.
Gràcies per la felicitació :)

I gràcies també a tu, Assumpta. Tot i que tinc un problema amb el tema premis, ho confesso: no m'agrada "competir" amb blogs amics; no m'agrada, no ho puc evitar. Tots els que tinc enllaçats els hi tinc perque m'agraden, m'interessen, em diverteixen... em fa sentir estrany "competir" a veure quin s'endú el gat a l'aigua, t'ho ben prometo.
Ei, no m'entenguis malament, que estic molt agraït per això d'ahir, per suposat, perque vol dir que hi ha blocàires que han pensat en mi i la feina que hi ha darrera d'aquest blog (com de qualsevol altre!!!); agraït, molt, per suposat, però... em fa sentir estrany.
"Guanyadors"? Tots, absolutament, o sigui que gràcies... i enhorabona a tots.

Hehe... no siguis dolentot, Jordi, que això de Sant Valentí ja han dit que és conya... no? Vaja, em sembla. Ho espero!