La fa yet te (com si de notes es tractés)

Berlin is a cool city, isn't it? At least, such is the general opinion among visitor and visitors-to-be. Anything can happen in this city, anytime, anywhere...

Les galeries Lafayette, nascudes a Paguí, tenen una seu a Berlín des de 1996. Obra de l'arquitecte Jean Nouvel, les Lafayette berlineses tenen la característica de ser un "vidrifici", que mostra sense vergonya els seus interiors als vianants i contrasta amb l'arquitectura pesant (dic sia en positiu, a la meva vista) que el continua. En qualsevol cas, no sóc avui aquí a la cerca d'adeptes ni als centres comercials en general, ni a aquest en particular; sóc aquí per constatar, un cop més, que Berlín és la ciutat on, a qualsevol cantonada, et pots trobar algun xou.

Avui he sortit de la feina i, saltant-me la classe d'alemany dels dijous (passo, estic tenint molta feina i vaig cansat; només em falta fotre'm tres hores de Deutschunterricht, de 18 a 21h!)... saltant-me la classe, deia, m'he dirigit cap a casa tot fent un petit tomb. He pensat caminar fins a la llibreria Dussmann, per polir-me un val de 40€ que em va caure pel meu aniversari, i, en tombar per la Taubenstraße i enfilar per la Friedrich... xou al canto: passarel.la en mig del carrer, passi de models (que dius: ai, mira, a veure?) i xumba-xumba de fons. He seguit pujant per la Friedrichstraße fins que he arribat a l'alçada de les Lafayette...

Situació central just davant la parada de l'U-Bahn Französische Straße (no per res, oi?), el xumba-xumba semblava venir directament d'allà. Ostres, mires a dreta i esquerra, a dins i fora, a sota i... a sobre!



Aquests berlinesos són uns campions ;)

Per cert, estimats, acabo amb un missatge especialment dirigit als participants a la 1. TBfC: aneu preparant les jaquetes; de moment, avui, últim dia de setembre, ja he estrenat la bufanda: 6° de mínima i 11° de máxima no són qüestió d'anar fent lo ximplet. I encara queden dos mesos fins a la trobada!

15 comentaris:

Lluïsa ha dit...

Apa, tots els berlinesos a ballar per fer passar el fred.

I jo encara sense guants!

Xavi ha dit...

I no t'has apuntat a la festa?

Assumpta ha dit...

I no dius res d'aquesta preciositat selvàtica, tros de bosc i de verdor que tenen posat de fons del nom? És súper original!! M'encanta!! :-))

Ah, bona temperatura, sí senyor!! :-)))

Candela ha dit...

fessstaaa!!! bufff...

ai quin fred si us plau!!!

Clidice ha dit...

vaja! i jo que em pensava que només hi eren a Paguí (pantegues :P)!

Carme ha dit...

Potser si que té relació amb el fred que fa... una mica de ball escalfa el cos!

rits ha dit...

un carrer que he reconegut i recordat!!!! m'ha fet molta il·lusió!!! (xò la botiga no la recordo)

escolta..... de debó 6 de mínima??????

Ferran ha dit...

Lluïsa, com no espavilis et veuré tremolar de fred!

Una estona, Xavi, una estona; però un ja va tenint una edat ;)

Totalment d'acord, Assumpta: és original i curiós. Pel que fa a la temperatura, et prometo que amb el fred que feia, i pensant que del moment músic al sostre en faria un post... he pensat que t'encantaria llegir això dels 11° :-)

Hehe, Candela, és qüestió de buscar-se maneres de fer-se'l passar ;)

Es veu que no, Clídice, que de París van anar a Berlin i, pel que he vist, encara a alguna altra ciutat (Tòquio, em sembla)

Segur que ho fan per això, Carme, hihi...

Rits, lo que yo te diga. De fet, ara (22:24h), el termòmetre ja marca 6,4°. Aquesta nit baixem a 3°, segons el Tomàs Molina local!

Gerard ha dit...

Quines ganes de venir a Berlin...

Alyebard ha dit...

I jo que em queixava perquè aquest matí (07:00) a una àrea de servei on m'he aturat estàvem a 8º. Brrr quin fred a Berlín

XeXu ha dit...

No s'ho munten malament, no! Això sí, aquest pobre xaval es devia pelar de fred aquí dalt.

kika ha dit...

no sabien on posar el dj, no?
ostres quin fred farà!!!
ara que ho dius, vaig a fer la maleta :-D

Miquel ha dit...

A Barcelona no ho poden fer això perquè o apedreguen el DJ o li roben el material abans que comenci a punxar. Quin bon rotllo no a Berlin?

marta (volar de nit) ha dit...

No m'hauria agradat la música però el xou i les plantetes i la cosa imprevista sí

Aiiiiiiiiiiiiiiii

Ferran ha dit...

Gerard, apunta't a la trobada del novembre!

Alyebard, aquí fot fred-fred. I tot just comencem octubre...

La veritat és que feia mig patir, XeXu, allà dalt plantat i sense gairebé moure's.

Kika, no oblidi's posar-hi un bon parell de guants, com els que la Lluïsa de moment NO té ;)

Ja tens raó, Miquel, ja. Gairebé qualsevol comparació entre Barcelona i Berlin resulta odiosa (arquitectura a banda; guanya Barcelona per golejada)

Martona, segur que no vols venir, a la 1.TBfC? vaaal, ja callo, ja callooo! ;)