5771

Such is the number of people who took part in the biggest lipdub ever, that took place in Vic, on Sunday 24 October 2010. Last week, 5771 Catalans sang and danced for the independence of Catalonia, something that just a few souls dreamt about some years ago, but currently gathers thousands of people in the streets of every Catalan city and town. Catalonia will be an independent state in the European Union, and this will be seen by you and me; just give it some more time...


No el pensava penjar al blog per la senzilla raó que ja l'esteu penjant molts blocàires i, segurament, no vindrà d'aquí. Però coi, és que me'l miro i em posa la pell de gallina, m'encanta, em fa vibrar i confirmar, una vegada més, que el somni de molts és possible, que cada dia que passa hi som una mica més a prop (amb la inestimable col.laboració dels nostres veïns espanyols, que sembla que ens vulguin fotre fora). I sabeu què és el que més m'agrada d'aquest vídeo? No ho haveu vist?? segur que sí: dels 5771 participants en el lipdub, la immensa majoria són nanos joves o molt joves; això, i no altra cosa, és el que més em posa la pell de gallina.

La independència ja no és cosa de quatre exaltats, tres dels quals són republicans que es van haver d'exiliar a mitjan anys 30, no: ara, la independència és cosa de quatre per quatre per quatre per quatre per quatre..., de zones rurals i de zones urbanes, de grans i de joves, i de molt joves.

No n'estic més convençut avui que fa un mes: la veurem, la viurem!

29 comentaris:

Assumpta ha dit...

Siiiiiiii!!! :-DDD

Penjant aquest magnífic vídeo dels nostres blogs és com si també haguéssim participat en aquest Lipdub!! ;-))

Visca Catalunya!!

XeXu ha dit...

M'ha passat com a tu, ja l'he vist en diversos blogs i ja no el posaré, però la veritat és que és per ensenyar-lo arreu i cridar ben fort 'aquest és el nostre país!'. Una feinada, una gran trobada, i un sentiment que ningú no ens pot treure. Pell de gallina inevitable. Hi ha un cor que batega, jo no sé si la veurem o la viurem, però no serà perquè cada dia no cridin més veus. M'agrada això que has dit del jovent, tens raó. Al final ens creurem que podem, i llavors podrem.

A veure si el blogger és simpàtic aquest cop...

Assumpta ha dit...

Als comentaris del vídeo, la gent està molt contenta i diuen que Internet és una nova arma (pacífica, clar) que tenim els catalans per anar explicant al món que volem la independència i que això és moooolt bo :-)))

SM ha dit...

Reconec que a mi em va emocionar. Pels qui vivim fora impressiona una mica veure tots aquests símbols junts, oi?

kika ha dit...

i jo que ja l'he vist moltes vegades, i l'he vist penjat en molts llocs, el tinc programat per demà. és que és massa!

Elfreelang ha dit...

Com més s'escampi el vídeo millor! gràcies a l'empenta i la creativitat d'aquesta gent, un munt de gent! realment mig poble de Vic ens farem visibles a la xarxa i que rodi....Potser l'acabaré penjant jo també ..no ho sé, el trobo genial, divertit i diu moltes coses...per qui sàpiga sentir-les, allò de a buen entendedor...

Albert B. i R. ha dit...

I tant que la viurem i la veurem! El 10 de juliol vam posar-hi uns ciments molt importants. Aquestes eleccions una nova força entrarà al Parlament i parlarà clar. I d'aquí no tant de temps farem el pas endavant definitiu!

Crític de cine ha dit...

Jo vaig veure el video ahir i em va encantar!!! Som els millors!!

òscar ha dit...

Ball i bon humor pels temps de còlera.
Toca perseverar sense deixar de ballar i cantar. Mai.

garbi24 ha dit...

com més gent el pengi més renom agafarà i més tocarem allóque no sna als fatxes

Clara ha dit...

Emociona.. emociona molt!!!

Anònim ha dit...

Los nacionalismos (de cualquier tipo) han sido la lacra del siglo pasado y la razón de fratricidios futuros.

Gracias por colaborar con tus palabras maquilladas a un nuevo holocausto

Ferran ha dit...

Anònimo, cuando quieras hablamos de "nacionalismos", de la relación Catalunya-España y de la política "patria", que es la que nos está llevando a todos adonde estamos en este momento.
"Colaborar a un nuevo holocausto" es una frase muy sonora y al mismo tiempo muy lejana a la realidad. Sin duda, tu realidad y la mía no son la misma. "Holocausto" es la antítesis de "democracia"; yo soy demócrata, lo que decide la mayoría, va a misa.

Assumpta, és veritat, tens raó; d'alguna manera m'hi sento partícep :)

XeXu, deu n'hi do la imatge dels carrers i places de Vic amb aquesta marea de senyeres, de passió i d'alegria :))
Blogger s'ha comportat, ara sí. És una mica loteria, això, veig.

Cert, Salvador. Potser sigui la distància, en qualsevol cas pell de gallina!

Sí que ho és, Kika :-))

Ets vigatana, Elfreelang! Doncs un 10 per la teva ciutat; us heu comportat com a autèntics campions!

Comparteixo el teu optimisme, Albert.

Xulo xulo, crític :)

Òscar, m'agrada la teva recepta: perseverància amanida amb ballaruca. Sí, jo també ballo per la independència!

Garbi24, no se m'acudeixen gaire raons més de pes per penjar-lo al blog :-)

Clara, sí!!

Daniel Juvet ha dit...

El lipdub esta molt ben fet, es per felicitar a la gent que hi ha participat, m’encanta el que representa i que es faci saber cantant, ballant i a l’hora mostrant al mont les nostres costums i desitjos. Com deia en Pepe Rubianes, per qui no entengui el Català i li quedin dubte del que pensem de l’unitat d’Espanya:
http://www.youtube.com/watch?v=3QOlIfr2qDY
[Ho sento, es que hi ha vegades que no se com dir les coses]

Mireia ha dit...

Poca cosa a dir, tant de bo aquestes iniciatives faci que ens entenguin millor

Carme ha dit...

Jo també l'he vist i m'ha fixat en això que dius que són molts i que són joves. I m'encanta! Una dosi d'optimisme i d'esperança.

Qui en això hi vegi un holocaust és que s'ho mira malament i no ens coneix o no ens vol conèixer.

Joana ha dit...

Hem de tenir fe en els joves.La majoria han mamat dels seus pares i no es poden quedar inactius.
He de confessar que no havia vist el video però ja he esmenat "l'error". Gràcies wapooo!

sànset i utnoa ha dit...

Ho veig tan clar com tu: cada dia en som més, i més joves. El jovent és el que compta. L'ànim de protesta -o de revolta- avui tendeix a unir-se en un moviment independentista que a molts ens fa trempar.

I tant, un dia -i esperem que no falti massa, que el tema ja fa pudor- ho veurem. I ho viurem, clar!

*Sànset*

Joan ha dit...

He llegit que alguns analistes polítics estrangers daten la independència de Catalunya pels voltants del 2020. Em sembla massa tard, però m'agrada que hi posin data. Ja no és quimèric, és un procés que ha de culminar.

Xup, xup, xup.

Josep Lluís ha dit...

La independència pel 2020... bé, millor si pot ser abans. Però que vols que et digui Joan, ja hi firmaria. Encara en podria gaudir uns quants anys, si Déu vol.

zel ha dit...

I grans, Ferran, també hi ha gent gran, la qual cosa hi dóna més seriositat (és una expressió), però vull dir que mostra unió intergeneracional!


Visca la pell de gallina!
Petons!

Mr. Missis ha dit...

No ens podran aturar, no ho poden fer. Cada cop ho veig més clar. Fa uns anys em sentia un raret pel fet de parlar obertament d'independència. Tot sovint em sentia menyspreat per la gent dient que érem quatre eixalabrats els que pensàvem així.

Ara, uns quants anys més tard ja ningú em parla amb menyspreu (a no ser que siguin certs personatges rancis de ment estreta) i ara ja em trobo més gent que, potser sense tenir-ho clar, almenys t'expressen els seus dubtes, però tenint en compte que això és una opció viable i real.

Això fa uns anys era impensable.

Ferran ha dit...

Dani, mira que ja fa temps, però aquesta aparició de Rubianes... mare meva, què bò, el paio, què bò!

Ai, Mireia, que em sembla que d'entendre, ni mitja paraula. Serviran, en tot cas, perquè Ebre enllà molts pensin que estem pirats, que "estos catalanes", que... en fi, el de sempre.

Carme, tendeixo a pensar que no ho vol, senzillament.

Val la pena, eh, Joana?

Sànset, si fins i tot els joves troben temps per posar-se en una qüestió política com aquesta (que és més que política, de fet), és que el tema belluga passions per àmplies capes de la nostra societat. Seguim en el bon camí.

Ei, Joan, quina bona notícia! No l'he llegida aquesta. A mi també em costarà esperar 10 anys, però que s'hi posi data en els "mentideros"... sona molt bé!

Sí, sí, Josep Lluís, tu hi firmaries i jo també, ara mateix! T'ho imagines? :-))

Cert, cert, Zel, tens tota la raó. He destacat els joves pel fet que normalment passen de política, i mira, em sembla emocionant veure'n tants tan implicats, colze a colze amb pares i avis :)

Ben bé com dius, Mr. Missis. I aquesta és una de les grandeses del tema: que ja no som poquets, que ja no tenim tots el mateix perfil i, esclar, que parlen de nosaltres a tot el món. Abans no ens escoltava ningú, ara es referèixen a nosaltres arreu del món.

Edurne ha dit...

Bravo, bravissimo, Ferran!
No lo había visto, y como a ti, se me ha puesto la carne de gallina, y además me ha dado una envidia...!

Visça Catalunya!

Molts petons i abraçades!

Assumpta ha dit...

Ostreeeeees!!! Ara mateix hi signo pel 2020!! On?? si us plau, si us plau... ara mateix hi signo!!!


Portem ja 537.870 entrades amb 15.923 comentaris!!

I mira!!

http://www.avui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/326178-el-lipdub-de-vic-arriba-a-la-premsa-estrangera.html

;-))

Ferran ha dit...

Edurne, la verdad es que impresiona, eh? a 2000 km de distancia me llega el sentimiento de un pueblo que empieza a decir basta, y se me pone la piel de gallina :)
Guapa, espero de corazón que tu aita se esté recuperando. Me prodigo poco estos últimos cinco días, en los blogs, por el trabajo; espero volver muy pronto!

Assumpta, tot plegat és molt conmovedor, molt emocionant :)) Seguim anant pel bon camí!

Assumpta ha dit...

Això t'agradarà :-))

http://www.youtube.com/watch?v=SqHFeYi7DaI&feature=youtube_gdata

Babunski ha dit...

I a mi em cau la llagrimeta cada cop que el veig.

Ferran ha dit...

Moltes gràcies, Assumpta. Prou que em coneixes, hehe, ho has encertat de ple: m'encanta!

I a mi, Babunski, i a mi. I ja l'he vist unes quantes vegades. Estem fatal ;)