Kino.KAT

These days, some of the newest Catalan film productions are being shown in Berlin. Kino.KAT is the name of the film festival that the Delegation of the Government of Catalonia to Germany has organized at the Babylon theater...

... i aquesta que us dic aquí dalt, en el resum en anglès, és la raó per la qual continuo semidesaparegut. Tornat de la breu escapada a Catalunya, el cap de setmana passat, a l'arribar he hagut de torejar amb dues qüestions no menors: d'una banda, enllestir el newsletter de novembre, que excepcionalment enviarem, aquest cop, el dia 2 (dic excepcionalment perque sempre l'enviem l'últim dia del mes anterior); de l'altra, enllestir també el cicle de cinema que hem muntat per aquests dies. Vam començar dimarts amb la projecció de "Petit indi", d'en Marc Recha, i el propi Recha va participar, després del passi, en un col.loqui amb el públic. Les altres pel.lícules del cicle són "A la deriva", "Elisa K" (em va encantar; dura, però molt bona), "Les dues vides d'Andrés Rabadán" i "El perdó", un documental sobre el "boig de la ballesta".

Us diré que la majoria del públic, inevitablement, és català. Però també n'hi ha d'alemany, cosa que ens fa especialment feliços. Arribar al públic d'aquest país, quan no ets una ambaixada i no tens la força d'una legació diplomàtica, no és fácil. És feina de picar pedra, poc a poc, com una gota malaya. Mica en mica ens anem fent un foradet en aquesta societat berlinesa, alemanya. Amb aquest cicle de cinema, el foradet, ni que sigui un xic, es va fent més gran.

De les pel.lis del cicle, n'heu vist alguna? Excepte en el cas d'una, de la resta podeu veure'n un fragment clicant els links.

Per cert, en el nostre intent per no quedar-nos només a la capital, la segona setmana de novembre el cicle es podrà veure també a Munic! Em fa especial il.lusió, pel que significa de portar la nostra feina més enllà de les fronteres de la Hautstadt, de descentralitzar-nos. No és el primer cop que donem suport a un acte fora de Berlín, però sí d'aquesta envergadura.

25 comentaris:

garbi24 ha dit...

Els catalans hem de fer fer com els xinesos...en silenci anar conquerint el món. Bon cinema....si tens temps...veig que s'acumula la feina!!

Albert B. i R. ha dit...

T'asseguro que quan ho vaig veure anunciat vaig pensar: segur que el Ferran s'hi troba darrera. I així és! Quina feinada! El premi al bloc compromès és més que merescut!

rits ha dit...

no m'estranya que vagis ben atabalat! quanta activitat!!!!

enhorabona!!! la feina va donant els seus resultats!

no he vist cap de les pelis. Les del Marc Recha em deprimeixen una mica i Elisa K o la del de la ballesta no m'he atrevit. Les trobo molt dures ja d'entrada.

XeXu ha dit...

Al final, Alemanya ens agafarà tanta estimació que demanarà l'annexió de Catalunya. La veritat és que potser ens sentiríem més propers a aquella gent, en força coses.

T'he de felicitar un cop més per la feinada que fas i feu per exportar la nostra terra a l'estranger, en aquest cas a Alemanya. És molt emocionant l'acollida que tenen els vostres actes allà, com bé dius, mica en mica arribant a la població autòctona, que ara veu una pel·lícula de qualitat, ara assisteix a algun acte cultural, i quan torna a veure el nom de Catalunya en algun altre lloc pensa 'guaita, tornen a fer alguna cosa d'allà, ens hi podríem acostar que va estar molt bé l'últim cop'. Teniu molt mèrit.

Responent a la pregunta de les pel·lícules, no n'he vist cap, però és que en general miro molt poquet cine.

I dos comentaris finals. Munic és descentralitzar?? Hehehe, si allò és una metròpoli, home!

I finalment, no et podries perdonar a tu mateix les respostes als comentaris? Jo parlo per mi, però crec que tots t'ho perdonarem.

Carme ha dit...

No, no he vist cap de les pelis que dius i l'única que tenia prevista veure és Elisa K. Tot i que no m'agrada veure les pel·lícules dures, d'aquesta n'he sentit dir coses bones i m'ha interessat.

Candela ha dit...

Enhorabona!!! no n'he vist cap! algunes les tinc pendents.

Per cert, que veus el POlonia des d'allà??? que bo...

Assumpta ha dit...

T'aplaudeixo de tot cor per aquesta feina que fas pel nostre petit país!! Gràcies!! :-))

I m'afegeixo totalment a la proposta d'en XEXU... deixa estar les respostes, home... el cap de setmana descansa o visita altres blogs però no cal que t'estressis responent comentaris...

Eeeeei, gent!!! Digueu-li que no cal que respongui els comentaris antics!! :-))

Assumpta ha dit...

Ah!! que jo no vaig mai al cinema... o sigui que en aquest cas no puc opinar massa... però és que els vostres actes en promoció de Catalunya són tants i tan bons que a molts dels que feu sí que m'hi veuríeu!! :-))

McAbeu ha dit...

Si que sembla que tens molta feina però també sembla que la fas amb molta il·lusió i et felicito per això.
Aquesta "gota malaia" no és poca cosa sinó tot el contrari. :-)

Dues coses més, tampoc he vist cap de les pel·lícules que dius i també sóc dels que t'aconsello que no t'estressis per respondre els comentaris, ja saps que jo sempre he defensat que un blog no s'ha de convertir mai en una obligació. :-))

Sergio ha dit...

L'Andrés Rabadán vivia a un carrer d'on jo visc ara, i a un carrer d'on vivia abans (viu a meitat de camí entre els dos llocs on he viscut sempre).
Jo no el conec, era massa petit, però alguns familiars sí. De fet hi ha un que eren veïns, i diria que el seu germà i el meu pare van anar junts a l'escola una temporada.
Per això m'ha fet gràcia veure que la seva història arribarà a Alemanya. Això vol dir que, d'una manera o una altra, Premià també arribarà.

Tu què opines, d'aquest tema?

Sergio

Joan ha dit...

No les he vist, així que no en puc opinar.

No t'estressis per les respostes. Si et ve de gust fes-ho, però no cal que t'hi estressis. Ens donem per satisfets sabent que les llegeixes i les valores. Respondre s'agraeix però tampoc cal que sigui una obligació. Sempre ho fas, així que s'hi te'n saltes alguna no t'ho tindrem en compte.

sànset i utnoa ha dit...

Va, que si es per això aquesta vegada t'ho perdonem...

Ànims, que la feina ben feta no fa destorb!

*Sànset*

Miquel ha dit...

Molt bona feina! Endavant i sort!

Alyebard ha dit...

Gràcies per ser la nostra "gota malaia" a Berlín, tens raó, sortir a l'exterior costa molt. Bona feina!

Ferran ha dit...

Amics, ja està, cicle de cinema acabat! En general ha anat molt bé: ple el primer passi ("Petit indi") i ple l'últim passi ("A la deriva"). Entre mig, xifres de públic decents. A poc a poc...

Pel que fa als comentaris als vostres comentaris... ostres, potser sí que aquest cop us agafo la paraula... o potser, aquest cap de setmana... ;-)


No me'n parlis, Garbi, que entre una cosa i una altra, això és un no parar i estic cansat!!

Noi, Albert, una altra currada i de les bones, però en línies generals ha anat molt bé :)

Rits, jo no n'havia vist cap d'en Recha. Si dic que "Petit indi" m'ha costat, dic poc.

XeXu, aquest vespre (divendres), al passi de "A la deriva", hi havia no pocs alemanys. I joves. Bé, bé...
Munic és descentralitzar, esclar que sí! Fins ara hem fet coses pràcticament només a Berlin, per raons òbvies (som aquí); a poc a poc, la idea és anar trencant aquest "centralisme" i portar activitats a altres llocs. Òbviament, per començar hem d'anar a llocs on hi hagi molta gent, sino malament!

És una bona pel.lícula, Carme. Si més no, a mi em va agradar molt.

Sí que el veig, Candela, sí. Poc, de fet, però algun dia el veig; aquest últim cop m'ha semblat especialment lluït.

Assumpta, estic encantat de fer-la. A veure si em deixen fer-la molt de temps. I si et vols deixar caure per alguna de les històries que muntem... què bé! :-)

Moltes gràcies, Mc. Entre tots fem el que podem, per presentar i deixar ben alt el nostre país!

Sergio, recordo el cas Rabadán, quan va passar (jo ja tenia una edat, hehe). Va ser impactant, el tema dels descarrilaments i després l'assassinat del seu pare. No puc opinar gens sobre el tema perque... justament la seva pel.lícula (i el documental, que de fet m'interessava més) és l'unica que no he vist, d'aquest cicle; espero tenir l'oportunitat, algun dia.

Joan, s'agraeix la comprensió. De debò que entre una cosa i una altra, és un no parar. De tota manera, si el cap de setmana trobo el moment...

Sànset, gràààcies :-))

Ha anat prou bé, Miquel, tal com li explico a algú aquí dalt. Estic prou content, francament.

Alyebard, sí que costa, sí. Quan no tens un estat al darrera no ets (gairebé) ningú, noi. Però en fi, això, que mentre ens deixin continuarem fent de gota malaia!

Núria ha dit...

Encara que tard,
Et felicito! Estic segura que has anat de bòlit i que la feina t'ha deixat exhaust, però també, pel que es nota, molt satisfet. I Munic,... fantàstic.

Elfreelang ha dit...

Arribo tard més tard i encara més....doncs felicitats per la bona feina...la cultura catalana viva i fresca a Alemanya, em sembla genial!

Mireia ha dit...

Ufff! Últimament sempre deixo comentaris fora de temps. Gran feina la que feu, Ferran !

Babunski ha dit...

I d'on treus el temps per muntar 3000 coses diàries? Quina enveja!

zel ha dit...

I com disfrutes, tot i la feina, tot i el que tu dius desaparició, com penques, tenim un gran ambaixador a Alemanya, Ferran for President!


Petons, estimat!

Albert ha dit...

Et felicito a tu i a tots els que feu possible aquest cicle de cinema català. La veritat és que últimament el cinema català està produint grans pel·lícules. "Les dues vides d'Andrés Rabadan" em va encantar. "Petit indi" i "Elisa K" les tinc a la llista de pel·lis imprescindibles que encara he de veure.
Si tens l'oportunitat, aquests dos últims mesos s'han estrenat "Bicicleta,cullera,poma", "Pa negre" i "Herois"; totes tres molt bones produccions catalanes.

Toni En Blanc ha dit...

Què bé, quines iniciatives més bones... Jo sempre he pensat que els catalans aneu anys llum de molt altres, i amb coses com aquetes es nota.

reflexions en català ha dit...

Ei, enhorabona per la feina que fas!

Daniel Juvet ha dit...

Eii felicitats Ferran, molt bona feina ¡!! Com la cita, fa més la constància d’una gota que la força d’una onada. No n’he vist cap d’elles, però em posaré les piles, s’ho mereixen. Per cert m’ha fet especialment gracia “A la deriva” coneix-ho la protagonista (Maria Molins).

Ferran ha dit...

Merci, Núria. Sí que estic cansat, sí, i sí que ha estat una (altra) bona experiència. Anem sumant activitats!

Elfreelang, sí, noia, viva i ben viva. Ah, i el cap de setmana que ve, castanyada amb el Casal català :)

No pateixis pas, Mireia. Ja m'agrada que passis per aquí, quan sigui.

Babunski, la pregunta del milió de dolars. No sé la resposta, només sé que no paro gaire i que estic una mica cansat i content alhora!

Sí, Zel, això sí que és veritat: m'ho passo teta :))
Petons també per tu!

Albert, "Bicicleta, cullera, poma" la voliem portar també. No vam poder per interessos de la productora (dic "interessos" de bon rollo; simplement, ara no els semblava bona idea i l'explicació la vaig entendre perfectament). No me la vull perdre, com la resta!

La veritat és que fem força feina, Toni, sí. I és un gust fer-la :))

Merci, Marc. No parem gaire, la veritat sigui dita; i com m'agrada!

Danke, Daniel :) La Maria Molins és una bona actriu, tot i que a la pel.li li dono un aprovat just. No seria la millor del Ventura Pons. De la resta et recomano molt "Elisa K"; està molt bé. "Petit indi"... no coneixia el cine de Recha, encara no n'he vist cap seva, i aquesta serà l'última; no em va agradar.