Martí Anglada, TV3, Brussel.les

On Saturday evening I met a famous Catalan journalist. He is the correspondent of TV3 in Brussels, who actually reports about most of what happens in western Europe, including Germany. We had met some 10 days before in a trade fair, in Berlin. On Saturday we happened to meet again, in the subway. I could not recall his name, even though I perfectly know it, but I went to say him hi anyway. To my surprise, he remembered my name from our only previous meeting...

Ja sabeu que sóc de Facebook, jo. Aquest és un missatge que vaig penjar en el meu perfil dissabte al vespre, en arribar a casa... 

El Ferran Porta Després d'una tarda de compradejaquetad'hivern i d'un vespre de celebració dels 50 d'una benvolguda casalera, agafo l'U-Bahn cap a casa. Dues estacions després, ell, Martí Anglada, TV3, Brussel.les, entra al mateix vagó. Vaig a saludar-lo; ens vam conèixer fa 10 dies, a la fira de mostres. Jo, de tú (el seu nom no em ve al cap, merda); ell... "ah, hola... Ferran Porta, oi?". Momentazo flipe, què vols que et digui.
Fa 2 hores · · · Comparteix





En exclusiva per als lectors de l'In varietate (perque ja sabeu que Facebook té un límit força baix de caràcters, així que allà no ho vaig explicar), us explico que vem estat xerrant fins arribar a Stadtmitte. Casualment, ell també havia de fer allà el transbordament de la U6, per on circulàvem, a la U2, i en la mateixa direcció que jo, així que vem continuar parlant: Brussel.les, Berlin i... Sant Jordi (no és broma). Val a dir que Anglada, a qui "tinc controlat" de fa molts anys -tants com fa que és a TV3- em sembla tot un exemple de periodista; jo de gran vull ser com ell!



Parlant de l'U-Bahn, aquest és un gràfic que he trobat a la Wiki i que m'ha fet gràcia: el plànol de la línia U6 fa 80 anys, amb la bifurcació a l'altura de l'actual estació de Mehringdamm. Aquesta bifurcació no existeix, actualment. Aquesta "branca" que neix a Meringdamm forma part, avui dia, de la línia U7.
Participants a la 1.TBfC, aneu prenent nota d'aquestes coses que us les preguntaré quan arribeu a Berlin ;)
Datei:Nord-Süd-Bahn U-Bahn Berlin Karte.png

27 comentaris:

Rita ha dit...

I tu creus que amb aquests noms aconseguirem recordar-los!?!?! hahaha

Sempre que el veig el Martí Anglada penso que ha de ser molt bo perquè és dels pocs que porta anys i panys de corresponsal en aquella zona i que no han substituït. I tant et surt des de Varsòvia, fent de seguida una ressenya de la història i de la situació actual, com des de Berlín, com des de qualsevol lloc, i sempre ben documentat.

Un puntasso, Ferran! Segur que no t'oblides mai més del seu nom... :P

Puji ha dit...

L'Anglada el trobo una mica... carrincló? El que no se li pot negar és que explica les notícies molt bé, i sempre fent referències històriques, cosa que s'agraeix. És un bon corresponsal.

Un bon contacte, Ferran, que mai se sap... :)

kika ha dit...

el que ja et vaig: de tu no em sorprèn gens!
a mi l'anglada m'agradava sobretot quan sortia de comentarista a catradio mab el bassas.
anyway, això de la 1tbfc cada vegada és fa més difícil! i jo que em pensava que eren unes vacances!!! :-P

Carme ha dit...

Molt bona l'anècdota! :)

Ets un home famós ja ho veus!

Ferran ha dit...

La veritat és que recordar segons quins noms em costa fins i tot a mi, Rita, hehe... Tranquis, seré bò i no us els preguntaré :-)

Puji, té un què en aquest sentit, potser sí, però a mi també m'agrada d'ell el que comentes, que contextualitza molt bé les notícies. Per mi és la diferència entre l'experiència de la veterania i la "cosa" dels corresponsals més joves (però sense generalitzar, que n'hi ha de molt bons com la de Londres o la Isabel Galí, que rula per l'Amèrica Llatina.

Va, Kika, no te m'espantis que tot això ho dic de broma. A Berlin hi veniu a relaxar-vos i passar dos dies genials!

Hehe, gràcies Carme, però de moment encara no (noti's el "de moment", hihi... ;)

mar ha dit...

jo no em sabré res...
no penso estudiar...
acceptaré tots els càstigs i penyores que em toquin sense protestar... o no...

el que sí sé és que necessito unes vacances i Berlin ara per ara és el meu paradís terrenal!

amb il·lusió i candeletes espero el cap de setmana...
tant si ens trobem a l'Anglada com el papa de roma... jo sóc fatal com a fisonomista i és capaç de passar-me pel costat algú ultraconegut i no reconèixer-lo o si es donés el cas que em sonés... de ben segur que no sabria quin nom té!
(a casa els sembla inaudit que visqui tan desconnectada de la vida pública dels personatges mediàtics...)

un petó a tots i bona setmana!

Alyebard ha dit...

És d'aquelles casualitats de la vida que no et saps explicar; genial. Jo també sóc fatal pels noms.

Clidice ha dit...

em tranquil·litza veure que n'hi ha molts que, com jo, han de fer servir el "mestre" o la "mestressa" per adreçar-se a algú de qui no recorden el nom, sóc un perfecte desastre mmmm d'això mmmm Pere? mmmmm ui! no! Ferran :P A mi l'Anglada m'agrada, malgrat que "dóna" una mica antiquat, el que si que dóna és la tranquil·litat que algú que sap el que es diu t'està posant en antecedents de la notícia. No com tants i tants ara que m'esgarrifo només de pensar-hi :(

Assumpta ha dit...

FERRAN, et prometo, et dono la meva paraula, el que vulguis, que el que ara vaig a dir és la pura veritat i no t'enganyo... Fins i tot jo m'he quedat parada...

Fa uns dies, pocs, una setmana més o menys... no crec que faci més. Mirava TV3 a l'hora de dinar i va sortir en Martí Anglada... i jo vaig pensar "Mira, Berlín... aquí està en Ferran... potser el coneix a en Martí Anglada"...

i ara vas i li dediques un post... és que al·lucino.

Assumpta ha dit...

Bé... penso que tampoc cal al·lucinar tant... tampoc és tan estrany que veient Berlín i un periodista català parlant des d'allí em fes pensar en tu... i em preguntés si el coneixeries...

I que veritablement el coneguis i li dediquis avui un post... pot ser pura casualitat... oi?

Lluïsa ha dit...

És que no et canses de posar-nos deures? Entre el fred, les activitats que ens estàs preparant i el que hem de fer i aprendre, ja estic estressada.
Em sembla que faré una aliança amb la Mar i que ens vagi caient el què sigui, que nosaltres dues anirem fent.

Oscar ha dit...

El Martí Anglada és un crack. Una persona preparada, amb estudis i que sap fer molt la feina d'informar, que al cap i a la fi, és la que ha de fer.

sànset i utnoa ha dit...

Doncs mira, i ja em pots creure: una de les primeres coses que et volíem preguntar quan ens trobéssim era si coneixies l'Anglada (ves si ens encurioseixen coses rucs!). Ens recorda a tu quan surt per les notícies. Ara ja ho sabem... i no sabrem que preguntar-te!

*Sànset*

Jordi ha dit...

El senyor Anglada és un mestre. Cada telenotícies friso per veure les seves cròniques.

Toni En Blanc ha dit...

Quina anècdota més maca :)

Crític de cine ha dit...

Fa molts anys que el veig a aquest home per TV3, amb el seu parlar tant característic. Suposo que també deu parlar així a la vida real.

Albert B. i R. ha dit...

Què bo! Quin crac el Martí Anglada! Els periodistes ja acostumen a tenir una bona memòria. Aquí ho ha demsotrat!

Ferran ha dit...

Benvolguts blocàires viatges, abans de res, un avís important: no hi haurà examens a Berlin! No cal que us aprengueu noms estranys, ni que sapigueu quants anys van dirigir aquestes terres la dinastia dels Hohenzollern ni com es diu en alemany "Quien quiere ser millonario?" ;)

Dit això i sabent, doncs, que aquí vindreu a passar un cap de setmana fantàstic (i fred), procedeixo a comentar...

Mar, a mi se'm queden certes cares (especialment les de persones com l'Anglada, a qui veig des de fa anys), però els noms...

Sí que és casualitat, Alyebard, sí. Mira que és gran Berlin...

Ai, Lourdes, que estem fatal. Aitx, calla, Lourdes? hmmm... Clídice!

Hahaha!!! Assumptacop, és genial! Em sembla recordar que hi ha hagut més d'una "connexió" d'aquestes, entre tu i jo, oi? O potser tens un dò per tenir connexions... només amb persones guays, esclar ;-)

Haha! Ben dit, Lluïsa: passeu una mica de mí, que sino ja veureu la que us espera... Que no, que els únics deures que no són broma són els famosos escrits intercanviables! (i tu ja l'has fet, o sigui que vacances ;)

Oscar, estic bàsicament d'acord amb el que dius.

Home, Sànset, també podeu preguntar-me si conec... no sé... si conec l'alcalde de Berlin, per exemple!

Jordi, et sumo a la llista de fans de l'Anglada :-)

Bona, eh, Toni?

Tal qual, crític, tal qual. És com veure'l a la tele, però sense el "vidre" entre tots dos, hehe...

Albert... que jo també sóc periodista i no en tinc gaire! Estic fatal, memorísticament parlant :(

DooMMasteR ha dit...

No hi ha examen? Ara que m'estava instal.lant tot de guies del metro al mòbil... ;-)

rits ha dit...

guau, quin momentàs!!!! veus, jo sempre recordo el Carles Costa, tv3, Paris!
(simplement, perquè és cosí d'una amiga, i quan vam anar a Paris, sempre li féiem conya dient-li tota "la coletilla" del nom sencer)

i tb recordo la parada de merto de l'hotel on vaig ser i que surt al teu mapa!!!! Orianienburger!!! (o era on féiem transbord? ai, ai, ai!!!)

XeXu ha dit...

El nom em sona, deu ser un d'aquest joves que posen ara, però com que no miro la tele no l'acabo d'ubicar. No, és broma, ja veig que és un corresponsal amb recorregut, i és cert que em sona, però no relaciono el nom amb la cara. De totes maneres, em sembla que jo me'l trobava a Berlin i no seria capaç de saludar-lo. Bé, si l'havia conegut dies enrere potser sí, però si te l'haguessis trobat al metro per primer cop, hi haguessis anat?

marta (volar de nit) ha dit...

ostres és un puntasso brutal!!!!!!!! Envejeta. Bé, no, siguem realistes, il·lusió, què carai :)

Candela ha dit...

No sé qui és, ho sento! però sembla que és un tipus important. I que li vas arribar a l'ànima... no m'estranya...

montserratqp ha dit...

Ferran, anava a escriure "pobricos els blogaires que et vindan a Berlin, quins nervis"...però com que ja ens has aclarit que era una brometa i d´estudiar res de res...diré "quina enveja!"

kika ha dit...

home, ara que ja m'havia decidit a no estudiar res i estava disposada a pagar totes les penyores bevent cervesa o aquella altra cosa... :-)

mar ha dit...

ja veig que anirem de bracet kika...
jo m'inclino més per la cervesa però allò altre... si en Ferran diu que escalfa... potser... hihihi...

Ferran ha dit...

Deixa-les, DooM, ja que les tens... però no, no seré tan cruel, hehe

Veus, Rits? al Carlescostatevetresparís no, que no el conec. Presenta-me'l i ja no podré dir-ho!

La veritat és que seria possible, XeXu, sí. Sóc una mica així, jo: em passa alguna cosa pel cap, me n'oblido que de vegades no cal dur-la a terme, hehe... En sèrio, eh?

Marta, va fer gràcia, sí. Deu ser un senyor interessant de conèixer, empollat com està d'Europa.

No cal que ho sentis, Candela, que no passa res! (i gràcies, que les tens totes; ets molt amable :)

Hehe... semblo molt cruel, Montserrat, però en realitat sóc un tros de pà!

Kika, per això no pateixis: podràs veure tooota la cervesa i tooota la cosa aquella (Glühwein ;) que vulguis!

Mar, escalfa i és boníssim! De debò; i això que a mi el vi no em diu res d'especial, però aquest... hmmm!