061609 x 261110

From the 26 till the 29 of November, fifteen Catalan bloggers will meet in Berlin/Germany for the first meeting of Catalan bloggers outside Catalonia. What started almost as a joke, has ended up being a cool (and cold) meeting, that will gather a group of people who mostly know each other only through their posts. I myself know in person only three of the bloggers who will be coming to Berlin, where I live. It will be a great experience, I am positive about that, which all Catalan (and international) bloggers are invited to follow, through our posts during and after the visit!

** Seguiu publicant els vostres posts amb fotos de quan éreu petitons. Ja sabeu que els vaig linkant tots, i els podeu veure aquí. No us els perdeu, són genials :) **

El resultat d'aquesta multiplicació dóna més de 16 milions, dada que de fet ens importa un rave perquè, en realitat, el títol d'aquest post poc té a veure amb les matemàtiques. El cas és que quan començo a escriure'l falten exactament 6 dies, 16 hores i 9 minuts perquè arribi el 26 de novembre de 2010, el dia D de l'esperada 1.TBfC!

No està de més recordar que aquesta història va començar pels volts de Sant Joan, és a dir, quan tot just començàvem l'època estival. A aquestes alçades de l'any, l'època estival queda ben lluny, tant a Catalunya com a Alemanya. Aquí, però, i concretament a Berlin -i aquesta seria la primera notícia d'aquest post, a la qual heu de parar atenció... aquí, a Berlin, no és que l'estiu quedi lluny: és que, com han dit fa una estona en acabar el Tagesschau (el TN, per entendre'ns), la setmana que ve arriba l'hivern. Sí, just a temps per donar la benvinguda als blocàires viatgers!! Atenció a la previsió, dia a dia, en aquests moments:

Donnerstag
25.11.2010
leichter Schnee - Schauer
-1 / 2°C
Freitag
26.11.2010
leicht bewölkt
-4 / 0°C
Samstag
27.11.2010
leicht bewölkt
-6 / -3°C








Sonntag
28.11.2010
wolkig
-7 / -5°C










Donnerstag (dijous) arriben els primers expedicionaris, en Joan i la seva mitja taronja, l'Ariana. Arriben exactament 24 hores abans que la resta del grup. Aquell dia hi ha prevista una màxima de 2°, una mínima de -1° i lleugeres nevades. Divendres és el gran dia de la 1.TBfC, quan tot el grup (excepte els dos viatgers anteriors, esclar) aterra a l'aeroport de Schönefeld a migdia. Els rebrà una màxima de 0° i una mínima de 4 sota zero... i en Ferran, esclar, que serà a l'aeroport per donar-los una (càlida, aquesta sí) benvinguda i començar oficialment la 1.TBfC (tot i que amb en Joan i l'Ariana ens haurem vist la tarda anterior).

La cosa, com veieu pel que fa al temps, serà dura. Recordo als expedicionaris que després de menjar alguna cosa, divendres, farem el passeig pel "centre" de Berlin. No cal dir que és imprescindible que porteu guants, bufanda, alguna cosa per protegir la closca i, en fi, tooot el que us càpiga a la maleta per tapar-vos.

El cap de setmana la cosa encara es posa més fomuda (i jo encantat, que ja sabeu que sóc de fred): dissabte, màxima de 3 sota zero i mínima de -6°C. Dissabte, per cert, ja us ho avanço, després del mercat de Nadal, on anirem cap allà les 19.30h, passarem pel Tacheles. Flipareu, de ben segur :)
Diumenge, una volta més a la cosa i... -5°C de màxima, -7°C de mínima.

Per si temeu les temperatures, penseu que la cosa serà pitjor la setmana següent, amb mínimes d'11 sota zero i màximes tot el dia també inferiors a zero.
Si algú de vosaltres, intrèpids expedicionaris, li fa patir el fred, que no li tingui por: és fàcil de vèncer, amb sabata alta o bota, un bon abric, jerseis i, com deia abans, guants, bufanda i gorra de llana. I òbviament, Glühwein a dojo, sobretot dissabte en un dels meravellosos mercats de Nadal on anirem a petar... i que ja estan muntant! Els inauguren aquest dilluns, quina casualitat, just abans de la vostra arribada, amics blocàires ;)

A banda del tema clima vull recordar-vos (i fins i tot diria recomanar-vos) que aquests dies abans de venir cap a Berlin aneu passejant, a estones, pels posts que he publicat aquests últims anys sobre la Hauptstadt. Els trobareu a l'etiqueta Berlin. Certament, no tots ells són sobre la ciutat; n'hi ha referits a vivències meves aquí, peró també d'altres que potser us ajudaran a acabar de decidir-vos per alguna cosa que vulgueu visitar especialment. També podeu passejar-vos per l'etiqueta Germany, amb molts menys posts que l'anterior però que us pot aportar alguna informació genèrica d'interès, o divertida, o totes dues coses alhora. Al cap i a la fi el saber no ocupa lloc, i encara menys quan es tracta de saber coses d'un país que ets a punt de visitar, oi?

Als blocàires que no ens acompanyareu en aquesta ocasió, us explico que els viatgers (i jo mateix) portem ja dies "escalfant" la trobada. Com? doncs enviant-nos mails amb preguntes, amb respostes, amb dades, amb informacions vàries, i el que per mí és el millor de tot, amb ganes d'anar-nos engrescant, els uns als altres (com si calgués!!) de cara a aquesta 1. Trobada Blocàire fora de Catalunya, que va començar, gairebé com una broma, fa prop de cinc mesos.

Naturalment, vosaltres, blocàires que no sereu a Berlin, viureu l'experiència de la mà de tots els nostres blogs, que no són pocs: 12 blogs de la catosfera seran a Berlin, poca broma! Si cliqueu aquí veureu la llista de tots els participants (més tres acompanyants).

Preparats, llestos, ...

25 comentaris:

Joan ha dit...

Ferran! Quina rasca que ens espera!

Ostres, o ets un gran fan dels Glu-glus aquests (t'haurem de comprovar el color del nas?) o realment cal anar carregat per a la neu.

A nosaltres ens queden cinc dies. Cinc!!

Assumpta ha dit...

Ostreeeeees!! jo que sóc la reina dels gorros, gorres, gorretes bufandes, xals, guants i totes aquestes andròmines... què bé que ho passaria!!

Res, que sempre dic el mateix, però algun dia serà veritat i ens tocarà una travessa "de les gordes" i vindrem quinze dies seguits!! hehehe... també amb fred, clar!! :-))

sànset i utnoa ha dit...

Ferraaaaan! tal com tu dius, els mails, els pocs dies que falten, haver votat per correu i els teus posts... tot això creen un clima engrescador impressionant! hehe

Ostres, m'has deixat "glaçada" amb això de les temperatures. Em sembla que demà a la tarda toca anar de botigues per prevenir aquestes temperatures! Jo avui em queixava al arribar al poble que estavem a 10graus... Mare meva!!!

ptoooo

Utnoa

Carme ha dit...

Us seguirem... us seguirem... una mica d'enveja si que feu, eh?

Lluïsa ha dit...

Ja saps que a mi també m'agrada el fred i no em fa una por especial, però he de reconèixer que aquestes temperatures fan una mica de respecte.

Només 6 dies... La veritat és que, cada dia que passa estic més nerviosa que l'anterior; això sí, em ve molt de gust la trobada berlinesa.
Que llarga que es farà aquesta setmana...

Albert B. i R. ha dit...

Sembla que, menys el primer dia que vénen els dos primers viatgers, durant la resta el temps us respectarà. Segur que serà una gran experiència.

Rita ha dit...

Aisss quins nervisss.... i quin fredddddddd!!!!!!!!!!!! :P

Ferran, ets genial engrescant-nos!!
Petons!!!

nur ha dit...

Ostres, ostres, només de pensar el fred que s'anuncia,ja en tinc aquí: que, val ha arribat, però tampoc no és preocupant encara.

No sé si ja ho he dit en aquest bloc, però no m'agrada el fred: m'estimo més la calor humida barsalonina del mes d'agost que això que ens trobarem quan arribem a Berlín, però li fotré al glu-glu, que diu el Joan, i, això sí, aniré molt ben abrigadeta des de Barcelona (perquè posar-ho a la maleta, malament).

Com la Lluïsa, en tinc moltes ganes: és realment tota una aventura, tot i que jo també conec tres blocaires de fa temps (Ferran inclòs) :)

En una setmaneta estarem pelant-nos de fred, però abrigats per una gran companyia, com ja he dit en un mail!

garbi24 ha dit...

Feu molta enveja....molta.

mar ha dit...

Aix quin fred!!!!
Sort que entre tots anem escalfant la trobada que si no...
Haurem de prendre mesures riguroses contra el fred...
Ja veig que el glu-glu serà, sense cap mena de dubte, un potent neutralitzador de les temperatures!

Tic-tac, tic-tac,...

kika ha dit...

jo no crec que en passem tant de fred. estic segura que riurem molt, i això sol ja el fa passar el fred.. i les emocions.... res, que ni el sentirem! :-)

Ferran ha dit...

@ Joan, tot i que no sóc gaire de vi, el Glu-glu m'agrada; passa molt bé, i el fet de prendre-te'l envoltat de fred hi ajuda molt, hehe...

@ Assumpta, en sóc conscient, del teu gust per aquests elements de la vestimenta, i segur que aquí t'ho passaries pipa. Bé, ja t'he dit el què, per mail :)

@ Utnoa, des-con-géééé-la-te, com cantava l'Alaska; descongela't i cap a Berlin, a campar per Unter den Linden, a veure el Reichstag, a disfrutar la Hauptstadt!

@ Carme, però sana, eh? :) I ja saps que tens un guia a Berlin, per quan puguis venir-hi.

@ Lluïsa, tic-tac-tic-tac... que no se't faci llarga, dona, que els segons passen igual de de pressa que sempre, i això ja es a tocar :)

@ Albert, no se sap mai. De fet, en aquests moments, 12 hores després d'escriure el post, la previsió és que les temperatures no siguin tan baixes però, en canvi, parlen de possibles "nevades lleugeres" també divendres. Ja veurem...

@ Rita, vinga, vinga, vinga, som-hi!!! :)

@ Nur, ai, la calor humida de "barsalona"... quin horror, quita, quita! On hi hagi uns quants negatius (graus, ep!), que se quiten els positius! ps: mira, quina gràcia, jo també et conec a tu ;)

@ garbi24, si en munto una segona, t'hi apuntaràs? :)

@ Mar, el glu-glu ens ho farà veure tot encara més maco. M'ho expliques en menys d'una setmana!

@ Kika, no podria estar més d'acord. Farà fred... però no el notarem pas, esclar que no!

Clidice ha dit...

Doncs si que em feu enveja si, que el fred no em fa cap por. Apa que no us ho passareu bé! :)

nur ha dit...

Visca el glu-glu! Ho podem convertir en crit de guerra? :)

Mr. Missis ha dit...

Sou la bomba! Ànims amb el fred... que en farà i molt, però això no té aturador.

Enyoro el meu viatget a Berlín d'aquest estiu. Que bé m'ho vaig passar gràcies a una catalana que també viu des de fa anys!

Eulàlia Mesalles ha dit...

A mi m'han deixat un tabard de plomes genial i ja m'he passat pel Decathlon a comprar allò que el mau avi en deia "calçotets llargs i que ara en duen leggind d'esquí. Enm falten els peus. No sé pas què fer!

Ai quins nervis!!!

I jo que vull una maleta minimalista!! no sé pas

Xavier ha dit...

Si, Ferran, sembla que et tinc un pel oblidat, però no es del tot cert. Tinc problemes amb l’ordinador i m’està adondant força per el sac. Es va des configurar tot el seu sistema i part del blog es va trobar afectat,i per restablir-lo vaig tindre una feinada de mil parells de collons. No se per quins set ous amb diu que el teu blog fa dos anys que no s’actualitza, quan això no es l’o real i et deixa en penúltim lloc. Per la meva part entro quasi cada dia al teu espai., i si es cert que fa dies que no et deixo comentaris. El temps i les estones perdudes inicialitzat mil i una vegades l’ordinador em desesperen i fan que perdi la poca paciència que tinc i acabo per claudicar.
Et passo el meu correu xacuco”arroba”mixmail.com, on diu “arroba” es el signa corresponent, (també tinc problemes com veus amb el teclat) i axis a traves del correu puc accedir des de la feina i d’aquesta manera tindre mes oportunitats de comunicació.
Una forta abraçada i no pensis que es deixadesa aquest cúmul de circumstancies, M’agradaria poder formar part de qualsevol grup de blogaires als quals faràs d’amfitrió. No en tinguis cap dubte.

montserratqp ha dit...

Oi, oi, oi, quina enveja...amainada una mica perquè sabem que uns explicareu tot, tot...Però què donaria jo per ficar el nas (xafarderota!)en els emails dels que ens parles...és que sempre m´han agradat molt les preparacions dels campaments, trobades, colònies....Va, deixa´m fer-te una pregunta, Ferran: dels 12 blocaires viatgers:a quants encara no has vist mai???

Ferran ha dit...

@ Clídice, hauria estat genial que t'hi haguessis pogut apuntar. Mira tu, encara no ha començat la primera trobada i ja estic pensant en la 2.TBfC ;)

@ Nur, em sembla una excel.lent proposta, hehe...

@ Mr. Missis, tens una amiga catalana que viu aquí? ai, que encara la coneixeré. Mira que tampoc no som tants i en conec uns quants, de catalans, eh?

@ Eulàlia, res, dona, qüestió de portar tota la roba d'abric posada, ja des de Catalunya, i aquest espai que t'estalvies a la maleta. Pels peus, unes botes i com una reina!

@ Xavier, caram, sento aquests problemes amb l'ordinador, em sap greu :(
Ara t'envio un mail, ja que em dones el teu correu...

@ Montserrat, pregunta que jo et responc encantat. Doncs... conec en persona la Núria, en DooMMasteR i la Francesca; amb la resta només ens coneixem a través dels blogs respectius. Excepció feta de les tres acompanyants que no tenen blog, esclar (una dona, una filla i una amiga). Però de debò, fa tant que ens llegim i comentem que és com si gairebé ja ens coneguéssim :)

Edurne ha dit...

Tú te lo estás pasando en grande, vamos, que estás como niño con zapatos nuevos: entre el encuentro bloguero y las fotos de enanos... jajajaja!
Que conste que me he pasado por todos, absolutamente por todos los blogs, y me he reído... un montón, pero que me parece todo tiernísimo!
Y claro, una que ya ha pisado y pasado la primera barrera del medio siglo, tiene fotos mundiales también, así que me solidarizo con todo el mundo!
En mi blog tengo algunas, con fechas de 18 de marzo del 2008-2009y 2010, al cumplir aniversario de blog, y la de bebita "punky" al final del blog... si a alguien le apetece reírse un poco.
Mi título sería:
"Bazen behin neskatxo bat..."
;)

Petons y a disfrutar de la trobada blocàire!
Molts petons!

Alyebard ha dit...

Jo per celebrar-ho em veuré un glu-glu d'aquests a la vostra salud. Però calentó a casa. Ja procuraré escapar-me a la propera! Quina enveja!

mar ha dit...

passo per aquí, et rellegeixo i em fa un cert vertigen mirar el compte enrere... ja no queda res!

petons!

sànset i utnoa ha dit...

Què dius, Ferran, que amb la jaqueteta de primavera en tindrem prou?

*Sànset*

Ferran ha dit...

@ Edurne, y a mí que se me escapó tu aniversario, por lo que parece (no hay comentario de éste, su seguro servidor!)... La verdad que sí, que entre las fotos de los blogueros niños y los últimos preparativos para el encuentro del próximo fin de semana, me lo estoy pasando en grande!
"Hi havia una vegada una noia..." ;-))
Molts petons per tu també, maca. Muxuak!

@ Alyebard, sóc capaç de muntar una 2.TBfC... però potser que no corri, que encara no ha començat la 1. i ja estic cansat!

@ Mar, sí que fa vertígen, sí. Tant de temps parlant-ne i ves, el cap de setmana en qüestió ja és a la cantonada!! :)

@ Sànset, amb una cosa de punt, o de fil, en tindreu de sobra. Això sí, també amb dos anoraks, botes, gorro, guants i bufanda, hehe...

DooMMasteR ha dit...

Ens glaçarem, però estic segur que ens ho passarem de conya. N'estic segur!!