Bon Nadal!

Merry Xmas? We are actually starting the last week of November, so why should I wish merry Chistmas at this time of the year? Santa will come visit us in five weeks, but Berlin will open tomorrow most of its beautiful Xmas Markets...

Preparats, llestos, ... Nadal! Aquest dilluns obren els mercats nadalencs a la Hauptstadt, excel.lent notícia per als qui disfrutem com nens amb les decoracions pròpies de l'època als carrers de Berlín. Aquest cap de setmana hi he fet una volta d'inspecció, per assegurar-me que tot és a punt per rebre els expedicionaris de la 1.TBfC, que arriben en qüestió de dies! I sí, tranquils, tot és a punt, els operaris treballen a tota màquina! De fet, alguna parada (davant de la Catedral, per ser exactes) ja és oberta i la flàire dels primers Glühwein es deixa sentir Unter den Linden enllà.

Diuen les previsions que dimecres començarà a nevar, i que seguirà nevant dijous, divendres i també dissabte. Parlen els meteoròlegs de "nevades lleus", així que no sembla que hagi de ser res de l'altre món, i a més cal veure si les previsions es compleixen o si finalment no n'hi ha per tant. En qualsevol cas, pel que sembla a dia d'avui, el passeig a peu de divendres tarda el farem enfarinats. I també la visita al Weihnachtsmarkt de dissabte vespre, a Gendarmenmarkt.

Us deixo avui amb un vídeo molt addient, en aquests dies pre-trobada blocàire. Voleu fer un tomb pel Berlin dels anys 20, amb excel.lent música ad hoc? Cliqueu aquí, i gaudiu. Viel Spaß!






29 comentaris:

Carme ha dit...

Trobada i amb neu! Encara més emocionant Abrigueu-vos bé!

Abrigar-se bé per poder passejar quan fa fred i hi ha neu és un dels plaers de la vida. (per a mi, clar!)

Rita ha dit...

Quinssss nervisssssss!!!!!! hahaha

glamboy69 ha dit...

Que vagi molt bé la torbada! Ja veig que la tradició d'avançar el nadal dos mesos no tan sols la practica El COrte Inglés, jeje

Eulàlia Mesalles ha dit...

ostres, ostres... nevadet!
I quines fotos més xules que ens sortiran!!!
(espero que siguin lleus, com diuen)

Elfreelang ha dit...

ja veig que hauran d'anar molt abrigats els blocaires que venen dintre de poquet...quin fred!!!! brrrr i jo que avui a bcn em pelo de fred! d'aviat a bcn posaran també les paradetes de davant de la catedral

Joana ha dit...

Ferran, no et deixis cap detall i explica'ns-ho! Estarem atents al les notícies :)

zel ha dit...

Jaaaaaaaaaaaaaa? Ja obreb paradetes de Nadal? Ai, el negoci és el negoci...

Recorda. Serem aquí mossegant-os els llavis. Tu a filmar! Petons!

Josep B. ha dit...

No acabo d'entre com ho fan però fa uns dies encara era primavera a "El Corte Inglés" i ara ja hi som al nadal.

Per cert algú s'ha recordat de felicitar al conseller Castells, l'han anomenat patrimoni immaterial de l'humanitat!

(Perdoneu, però estic en plan absurd)

XeXu ha dit...

Tinc la impressió de que viuré un cap de setmana molt semblant al vostre, però sense vosaltres, és clar. M'han dit que a Edinburgh ja hi posen també el mercat de nadal, i que s'hi pot consumir Glühwein. Farà fred, encara que no sé si nevarà. Nano, aquest cap de setmana la catos es buida, tanquem la paradeta, no? Qui té la clau?

mar ha dit...

aix...
quin fred i quins nervis!

ja veig que ens congelarem!

Mr. Missis ha dit...

Ja veig uns ninots de neu a l'Alexanderplatz amb una barretina enfundada al cap!

_MeiA_ ha dit...

Que guay! disfruteu molt i molt!

M'encanta tota la decoració de Nadal, ja tinc ganes que arribi el pont de desembre per poder-ho decorar tot! jeje

Lluïsa ha dit...

Amb la previsió de neu pel proper cap de setmana, acabo de guanyar espai a la maleta per posar-hi les cosetes que segur que compraré als mercats de Nadal, (les meves amigues aquesta any volem detallet berlinès).

Quins nervis!!!! Tinc l'estómac del revés!!!!

garbi24 ha dit...

sembla ser que la gent de la trobada avamçaran un xic el Nadal.....amb neu i tot

Josep Lluís ha dit...

M'ha agradat molt les fotos. M'encanta l'ambient nadalenc. També m'ha agradat el vídeo. Bonica la música! Malgrat la hiperinflació que hi deuria haver, la gent sembla molt feliç. La que els hi cauria a sobre pocs anys després!salutacions

Assumpta ha dit...

Oooooooooh FERRAN!!! Oooooh!!

Ostres, ho passareu molt, molt bé!! :-)))

Xavier ha dit...

El vídeo una meravella, el tema Nadal amb fa molta mandra, fa anys enrere baix perdre l’esperit d’aquestes festes i noi ,a hores d’ara ……com que no, no en tinc ganes,
Una abraçada.

kweilan ha dit...

Un bon complement a la visita. Que us ho passeu superbé!

Albert B. i R. ha dit...

Ostres! Només 4 dies? És increible veure com passa el temps! Amb el comptador de l'esquerra, ho hem anat comprovant.
Segur que serà un èxit de trobada! A passar-ho molt bé!

rits ha dit...

que fort, només queda una setmana!!!!!!!!!!!!!!!!!
saps que no hi hagués pogut anar, encara que al final hagués estat valenta i venir? se m'acumulen les coses, sembla que és un no parar!!

difrute-la molt i molt!!!!

i explique-nos-la amb tot de detalls!!!

el nadal cada vegada té efectes més estranys en mi. m'encanten els mercats de nadal, els preparatius,... quan arriba, ja no

sànset i utnoa ha dit...

Ja pots començar a espavilar que si quan arribi no m'ho trobo tot plenet de neu me'n torno.

*Sànset*

Joan ha dit...

Ferran, que no ens ho pintis tot tan maco que ens pugen les espectatives i després en Sànset ja vol plegar si no hi ha un metre i mig de neu. Coi de gent de poble.^^

I digues-li al Xexu que no tanquem pas. Al contrari, que la porta sempre és oberta i que l'hotel que ens has buscat té WiFi només per a poder seguir als blocs.

Què seria una trobada blocaire sense blocs en línia que la comentin?

Jordi ha dit...

Ostres, sens dubte em venen moltes ganes de ser allà, malgrat que no puc per feina. El proper any, si es fa la 2a TBfC, m'ho rumiaré i molt!

A finals de gener vaig a Praga, que imagino farà més o menys el mateix fred que a Berlín... Estic cagat!

J.M. Ojeda ha dit...

¡Hola Ferran!
Un vídeo, muy interesante.

Saludos de J.M. Ojeda.
Buena semana.

sànset i utnoa ha dit...

Home Joan, un metre i mig no fa falta, jo amb mig metre ja en tinc prou, que després els baixets no hi veuen. Hem de ser solidaris!

*Sànset*

DooMMasteR ha dit...

A qui caigui de cul primer amb la neu li convido a un Glühwein!! :P

No puc esperar més!! :-)

Ferran ha dit...

@ Carme, compartim plaer: fred, neu i bona roba d'abric, una combinació perfecta!

@ Rita, que ja hi som!!!!

@ Glamboy, hehe, ben vist. Certament, no només el cortinglés, no.

@ Eulàlia, pel que vaig veient, les temperatures no seran baixíssimes; suposo que no, que molt no nevarà.

@ Elfreelang, i ben maques que són, les paradetes de St Llúcia, oi?

@ Joana, els blocàires expedicionaris serem autèntiques màquines informatives, no ho dubteu!

@ Zel, tot i tot, ho "filmarem"; no us en perdreu detall!

@ Josep, hehe, molt agut. Calla calla, que no sigui que algú li hagi fet aquesta broma, al conseller. Que potser sí, eh?

@ XeXu, res de tancar la paradeta! Aquí hi ha tot de senyors i senyores que esperen les nostres cròniques, i prou que les tindran!
Passa-t'ho molt bé tu també, eh?

@ Mar, que no, dona, que el Glühwein posa a tò a qualsevol; ja veuràs, ja...

@ Mr. Missis, no em donis idees que tinc per aquí unes quantes barretines...

@ _MeiA_ el Nadal és bonic perquè sí, oi? Jo també en sóc fan... normalment (algun any m'ha costat una mica, però vaja...)

@ Lluïsa, ja veuràs la de coses que podràs comprar al mercat de Nadal; fes lloc a sa maleta!

@ Garbí24, sembla que sí. I tan de bò sigui així (amb neu, vull dir)

@ Josep Lluís, ja tens raó, ja. Poc que s'ho imaginaven, el que patirien uns anys després. Vaja tela, la història recent d'aquest país; vaja tela...

@ Assumpta, síííííí...!!! :-)

@ Xavier, jo no comparteixo gaire aquesta mandra, tot i que hi ha aspectes del Nadal que sí me'n fan, començant per malaltís consumisme. En canvi, la decoració, les llums... tot això em fascina com a un nen.

@ Kweilan, moltes gràcies, guapa. La pròxima visita me la fas un Nadal, eh?

@ Albert, realment és increïble. Recordo el comptador quan marcava... mesos! Cinc mesos, marcava el primer dia que el vaig posar!

@ Rits, va, a veure si aconsegueixes passar un Nadal amb nota, enguany. Voto perquè sigui així :-)

@ Sànset, haha, no sé si puc fer-hi gaire cosa, en aquest sentit. Amb els mercats sí, que he ordenat que els instal.lessin ja i, esclar, m'han fet cas; però la neu s'escapa del meu control. Ai.

@ Joan, sense dubte, res de tancat per vacances; tu diràs! Una trobada blocàire passa per tenir els blogs a punt, o durant o, si no, just tornats a casa. I tant!

@ Jordi, Praga a finals de gener? hihihi... nen, agafa't roba que allà apreta tant com aquí! (per cert, una dada: l'any passat, al gener, Berlin va arribar als 26° sota zero; Praga no devia quedar gaire per sobre ;)

@ J.M., gracias y un saludo.

@ Sànset, hehe...

@ DooMMasteR... ja arribaaaaaaaaaaaaaa!!!! ps: ei, porta la càmera ben engrassada, eh? no puc esperar a veure les fotos que facis a la Hauptstadt!

sànset i utnoa ha dit...

OOOHHH!!! que bunic que bunic que bunic!

Acabo d'enviar un mail a l'hotel per confirmaaaar! hehe

Sé que sóc pesada però estic ESPANTADÍSSIMA pel fred!! :(

Un petóoo

Utnoa

Ferran ha dit...

Què va, Utnoa, no tinguis por que la cosa, tal com va evolucionant, no serà especialment dura. Fa una setmana es preveien temperatures d'espant pels dies de la TBfC (fins a 8 sota zero); ara la cosa ja està en 1, màxim 2° sota zero. Res greu.

...nfaltarèèèès!! :)

Petons,