No hi ha un sense dos

** La primera crònica de la 1.TBfC la trobareu aquí, i la segona aquí**
** Atents al marge esquerra del blog, on aniré penjant les cròniques dels propis protagonistes; no us les perdeu! **


És estrany com, per art de màgia?, es poden crear vincles amb persones, d'algunes de les quals ni tan sols en sabiem el nom pocs dies abans de trobar-nos per primer cop. Quinze persones es troben a la capital alemanya, després de mesos d'espera, i comparteixen uns mateixos espais al llarg de 48 hores. Saben coses els uns dels altres, però només a través d'escrits, dels seus pensaments plasmats negre sobre blanc; només a través d'allò que cada blocaire ha volgut explicar en cada moment. Es troben, doncs, una mica a cegues i resulta que el balanç, 48 hores després del primer contacte visual, físic, és absoluta i radicalment positiu. Naturalment, en opinió de qui escriu, que en aquestes coses cadascú se sap "lu seu" i ves que no hi hagi alguna veu discordant!

Els 14 participants (tots excepte servidor, que ha estat observant el moviment de la llibreta sense acabar d'entendre gaire a què jugaven els seus convidats), han anat plasmant pensaments, sensacions, sentiments... tot allò que han volgut en una llibreta, en un "bloc" d'aquells que necessiten bolígraf. Sense cap ordre preestablert, quan un d'ells volia escriure alguna cosa ho feia darrera de l'últim comentari; seguit de lletres, d'estils, de noms... La llibreta me l'han regalada aquesta tarda, quan ens dèiem fins a la propera a l'aeroport. L'he devorat en el tren de tornada cap a la Hauptstadt. Blocaires, sou meravellosos; senzillament, és un regal que no té preu.

Recordeu aquella sèrie tan bona, Oh Europa, dels Dagoll Dagom? Com una Victòria Pagès qualsevol m'he sentit, en moments com ahir, per exemple: en el tramvia cap a sopar, en Sànset treu una senyera i... Lluíííííííííís! foto de grup davant l'atònita mirada de... ningú, perquè ens havien deixat el tramvia per nosaltres!
Com una Victòria Pagès qualsevol m'he tornat a sentir aquest matí, asseguts al restaurant per l'esmorzar "a la alemanya", mirant de posar ordre entre els comensals mentre els uns parlaven dels "ous del Farmer" i els altres de si hi hauria salsitxa i si seria gran. Grup, grup, sisplau comportem-nos que aquí em coneixen!

Amics blocaires que no ens heu acompanyat en aquesta ocasió, aquest post va especialment adreçat a vosaltres (perquè els blocaires viatgers prou que ho saben, com ha anat tot i de què hem parlat aquests dies...). Us ho heu perdut una mica, sí, però ens heu pogut seguir de totes formes i, el més important i millor, podreu compartir amb tots nosaltres les nostres reflexions post 1.TBfC, que dubto que triguin gaire a arribar. L'In varietate concordia anirà linkant tots i cadascun dels posts que els participants a la trobada vagin publicant sobre aquests dos dies meravellosos. Acompanyeu-nos, de debò que ens farà moltíssima il.lusió compartir-los amb vosaltres!

I una altra cosa: diu un vell adagi castellà que no hay dos sin tres, però la voluntat mou muntanyes i, si ho volem, podem crear un nou adagi que algun dia també serà vell: no hay uno sin dos. Segurament algú dels 15 podrà aclarir-vos què caram vol dir, això.

Gràcies infinites als 14 viatgers, moltes gràcies, i una abraçada també infinita, i càlida, a tots i cadascun de vosaltres. Berlin em continuarà apassionant, però a partir d'avui la ciutat és farcida de raconets que em recordaran tots i cadascún de vosaltres: Joan, Ariana, Núria, DooMMasteR, Rita, Kika, Jèssica, Francesca, Teresa, Eulàlia, Lluïsa, Mar, Utnoa, Sànset. Gràcies i fins a la propera!

36 comentaris:

Carme ha dit...

No hi he pogut ser, però igualment m'alegro molt que tot hagi estat com era d'esperar: fantàstic!

Mireia ha dit...

Ai, m'has fet posar la pell de gallina i un somriure al llavis. Que bé que us ho heu passat! Estic molt contenta que us hagi anat tant bé

Jordi ha dit...

Me n'alegro tant que us hagi agradat! M'heu donat molta enveja, la veritat sigui dita... veurem si es torna a organitzar una sortida i m'hi puc apuntar.

Edu ha dit...

Que bé! Em feu molta enveja :)

Em sembla que tindré feina a llegir posts aquests dies!

A veure si em puc apuntar a la TBfC2 :)

Salut!

garbi24 ha dit...

La millor manera de demostrar que ha anat bé és desitjar la segona trobada....Felicitats a tots

Sara Maria ha dit...

Felicitats!! Amb quin gust hi hagués participat!!!

Elfreelang ha dit...

Envegeta sana de la bona m'heu fet sentir! què gran és ser blocaire! tres hurres per la Pàgès-Ferran!

montserratqp ha dit...

De lluny, volíem ser-hi i malgrat lluny ens hi has fet acostar. Vinga, xicots i mosses, a desfer les bosses i a explicar-nos encara més.Gràcies.

Rita ha dit...

Acabo d'arribar a casa, la prioritat és la tele avui, els resultats electorals! Però no me'n puc estar i miro el bloc d'en Ferran, llegeixo i de debò, m'emociono. No us podeu imaginar com ha anat de bé, com hem rigut, com ens hem acompanyat els uns als altres, com ens hem conegut més, com hem visitat coses, com hem recorregut encara aquest matí el mur que encara queda a Berlín -ara com a peça de museu- amb un fred que pelava, en fi ja us anirem explicant, però de debò, el millor és que ha estat una trobada genial de gent maca, amb coses amb comú i amb un guia d'excepció.

Gràcies Ferran, per ser com ets i per tot el que ens has donat!!!
Petons!

PS Per cert, tenim al cap 3 trobades més ja, anirem informant! ;-)

Rita ha dit...

Per cert, Assumpta, avui també hem posat el teu logo al mur!!! :P

Ferran ha dit...

@ Carme, ha estat fabulós, de debò. No esperava menys, però ara constato que les coses han sortit com havia somiat :)

@ Mireia, moltíssimes gràcies! Ha anat genial, sí.

@ Jordi, si ho vols, només depèn de tu. Em sembla molt que sí, que hi haurà més trobades.

@ Edu, coneixes Portugal? ;)

@ Garbí24, moltes gràcies; estem tots més que contents, potser podria dir fins i tot un xic eufòrics. Ha estat genial.

@ Sara Maria, t'esperem a la pròxima :-)

@ Elfreelang, molt, moooolt gran és ser part de la catosfera. Hi ha un univers de bona gent, darrera les pantalles!

@ Montserrat, jo també espero amb moltes ganes les cròniques de la resta de blocaires viatgers!!

@ Rita, guapíssima, les gràcies a tu i la resta, de tot cor ho dic; tot ha estat tan fàcil perquè sou com sou!!! Molts petons, preciosa; seguim en contacte :))

Lluïsa ha dit...

Ha estat un cap de setmana que no oblidaré mentre visqui. Estic segura que estaré moooooolts dies anant per tot arreu amb cara de felicitat, recordant les estones viscudes en companyia d'una gent molt especial.

Moltes gràcies a tots per aquestes 48 hores.

Gràcies Ferran, no tinc paraules... No canviïs mai!!!

sànset i utnoa ha dit...

Ferran!!!

Acabem d'arribar a casa! Quina calor que fot a catalunya!!!

Què ens has trucat? (ens ha arribatun sms d'un número molt estrany...)

Ara a mirar la tele, a veure que han fet els perduts dels nostres polítics!

Moltíssimes gràcies a tu i a tots els amics i amigues per aquesta experiència!

Ara toca recuperar-se!

P.S. Quina calor que fa a Catalunya...

Utnoa&Sànset

nur ha dit...

sànset & utnoa: genial que hagueu arribat a casa, ens quedem més tranquils. El sector Maresme i en Joan i l'Ariana us buscàvem a Sants, però no us hem vist :)

ferran: ostres, quin gran moment el desplegament de l'estelada... una mica més i ploro. va ser genial, genial! ja tinc ganes de veure'n les fotos!

I Joan, Ariana, Jordi, Rita, Kika, Jèssica, Francesca, Teresa, Eulàlia, Lluïsa, Mar, Utnoa, Sànset i Ferran sou genials! No canvieu.

Un cap de setmana esplèndid i, ja ho he dit, inoblidable! :)

nur ha dit...

Per cert, Assumpta, també hem posat el teu logo a l'estació de Sants (l'hem enganxat al reposamans d'unes escales mecàniques, aviam si es queda allà uns dies). M'han titllat de delinqüent, però, mira, em feia il·lu :)

lolita lagarto ha dit...

ostres, us llegeixo i m'entra un bon rotllo.. quan les coses funcionen és com màgic... per moltes trobades com aquesta! i els qui ens hem quedat amb ganes ja ens hi apuntarem!

Joana ha dit...

Espero llegir les cròniques!
Que bé que hagi anat tot tan bé. No podia ser menys jejej records Ferran.Ara a descansar :)

mar ha dit...

des del llit ja...
(i sopant un iogurt... encara estic tipa de l'esmorzar-dinar-berenar-sopar que ens hem cruspit!)
no trobo paraules per agrair-vos a tots les bones estones que hem compartit a Berlín...
ha estat infinitament millor del què m'esperava! (i això que les expectatives ja eren molt altes!)
sou genials!
començant per tu Ferran i tots i cada un de vosaltres amics!

Ferran, m'has fet riure amb les històries del farmer...
jejeje...
què bé que ens ho hem passat, oi?

bona nit des de Catalunya ja...
snif snif snif...

Ferran ha dit...

@ Lluïsa, per mi també ha estat un cap de setmana fantàstic, ho saps ben bé. Estic encantat, molt encantat d'haver-vos conegut, d'haver compartit aquestes 48 hores amb vosaltres. Absolutament inoblidable!!

@ Sànset & Utnoa, era jo, era jo... però ara ja ho sabeu perquè acabem de parlar, hehe... Ànims amb la tornada a la rutina i ei, que això d'aquests dies a Berlin no ens ho treu ningú!! :-)

@ Nurieta, de debò que em sembla meravellós, que tots estiguem gairebé eufòrics amb el resultat de la trobada. En aquest sentit, sense dubte, jo ho estic. Molts petons, bonica!

@ Lolita, no ho dubtis, la pròxima vegada (perquè n'hi haurà, això tampoc no ho dubtis); ha funcionat els que hi érem, funcionarà quan altres us afegiu al grup!

@ Joana, en tindràs (en tindreu), segur, unes quantes. Estic taaaaaan content per com ha anat tot, que no sé expressar-ho amb paraules. Només sé el que sento, i és gran.

@ Mar, preciosa!! És veritat, també per mí ha estat molt millor del que m'havia imaginat en els moments més optimistes (que de fet tots ho eren!). Un plaer haver-te conegut en persona; ets una de les últimes blocaires amb qui hem establert contacte però ei, tot ha sigut tan fàcil, oi? :)) Molts petons, guapa, seguirem en contacte!

Assumpta ha dit...

Ooooh! A mi m'encantava el programa OH, EUROPA!! N'era súper fan!! Em feia uns farts de riure!! :-))

M'encanta aquest bloc que et van regalar, FERRAN, ho trobo un detall maco de veritat... Maco pel que significa i maco perquè a mi m'encanten les llibretetes de tota mena!! :-))

Celebro que ho hagueu passat tan bé!!! Per aquí, en aquest blog, es notava la felicitat que l'organitzador desprenia ;-)

Hehehe molt bona això de l'adhesiu, NUR!! a mi m'agrada fer aquest tipus de coses!! (Vaig fer canelleres del Barça i les varem posar a unes figuretes d'una font hehehe) ;-))


Per cert, li vaig deixar un comentari a en FERRAN fa dos posts perquè us demanés que pasessiu tots a fer la PORRA DEL BARÇA a cal SÀNSET i UTNOA, però com que veig que no us ho ha dit, ho dic jo!!

Va, tots a passar a fer la porra, que s'acaba el terminiiii!!!

http://xitsdamour.blogspot.com/2010/11/la-porra-quin-sera-el-resultat-del.html

Gràcies :-)

DooMMasteR ha dit...

Gràcies a tu, Ferran i a tots els que hem participat a la trobada. Han estat uns dies meravellosos, de molt bon companyerisme i de molt bon rotllo. Avui noto que em falta alguna cosa i porto una cara ben llarga...

Malgrat tot, "que nos quiten lo bailao." Comencem a imaginar la segona!!

Alyebard ha dit...

Friso per veure els reculls de la trobada; que bé que us ho heu passat!
Espero poder ser present a la segona!

Jordi ha dit...

La segona trobada no pot ser sense tant fred??

Clidice ha dit...

Me n'alegro molt que hagi anat tot tan bé. A la propera m'hi apunto :D

Eulàlia Mesalles ha dit...

Boooooon dia!!!!

Sànset i Utnoa, m'alegro que arribéssiu al tren!

A tots els participants: Ja no sé què dir que no hagi estat dit, un plaer! Ja començo a pensar en el post que toqui...

Nur, apali, el logo a Sants, això ja és la pera...

Als qui no vau venir: segur que n'hi ha d'altres. Segur, segur!

Hi haurà cròniques i croniquetes, valdran la pena.

Albert B. i R. ha dit...

Pel que escrius i pels comentaris que van sortint, es nota que ha estat una estada que ha valgut moltíssim la pena.
Totes i tots ens alegrem que hagi anat tan bé!

Edu ha dit...

Què passa, que a la propera es canviarà el Glühwein per Oporto?
Portugal ho coneixo molt poquet Ferran!

Joan ha dit...

Herr Porta, moltes gràcies per la seva atenció. Ha estat un plaer assaltar l'antiga zona de la DDR estelada en mà. Les llibertats coartades han d'estar agermanades, collons.

La llibreta ... Confessa, confessa, que l'hauràs deixat feta una polpa de paper amb tanta llagrimeta.

Guspira ha dit...

Que bonic Ferran! Que bonic com ho expliques, que bonic el que expliques i que bonica la il·lusio amb la que ho expliques... Ah! i el detall que han tingut del bloc també el trobo molt bonic!
Celebro que tot hagi anat tan bé! :)
I gràcies per dir-li allò a la Mar!

rits ha dit...

ostres, quin escrit tan maco!!!! ple de sentiment!
llegint el teu post, segur que ha estat un cap de setmana fantàstic!!

kweilan ha dit...

Quina enveja! me n'alegro que hagi estat tan enriquidor i tan divertit.

Ferran ha dit...

@ Assumpta, Oh Europa era genial! Quan hi havia el Canal 300 algun cop l'havien repetit, aquests últims anys. Genial!

@ DooM! no puc estar més d'acord amb tu, t'ho prometo; jo també sentia ahir per la tarda, i avui, que... ostres, sí, que em faltava alguna cosa. Què xulo haver creat aquest lligam entre tots, eh? :))

@ Alyebard, sí, apunta-t'hi!

@ Jordi, no dubtis que la segona serà sense CAP fred: primavera/estiu de 2011 i en un lloc del sud d'Europa ;)

@ Clídice, tan de bò puguis afegir-te al grup, tu també!

@ Eulàlia! a mi em passa el mateix: no paro de dir que ha estat meravellós i que estic encantat; semblo un disc ratllat, però... es lo que hay! :-)

@ Albert, no en tinguis cap dubte: èxit absolut!

@ Edu, just wait and see ;)

@ Joan! hehe... ostres, empapada no la vaig deixar, però us anava llegint mentre tornava cap a casa i el somriure permanent em va durar fins que vaig sortir del tren. Un regal genial :-)

@ Guspira, em va fer il.lusió pensar en la cara que posaria la Mar quan rebés el meu sms, de part teva :-))

@ Rits, sense cap dubte, un cap de setmana màgic, ha estat.

@ Kweilan, moltes gràcies :)

kika ha dit...

pensar que ha estat magic també m'ajuda a entendre què ha passat. gràcies a tots. sou màgics :-)

fanal blau ha dit...

m'apunto a la propera!!!

Aris ha dit...

Molt bona iniciativa, Ferran. Deu haver estat un cap de setmana genial. Els que tenim compromisos ho tenim fatal per aquestes trobades, però bé, ens teniu de forma virtual i com lectors.

Ferran ha dit...

@ Kika :))

@ fanal blau, no ho dubtis; segur que serà un èxit com la primera.

@ Aris, ho ha estat, sí. De ben segur que n'hi haurà més, òbviament obertes a la catosfera; a veure si a la segona pots afegir-t'hi!