Tengo un tractor amarillo

Yes, this is me a couple years ago ;) The picture was taken in the village, near Tarragona, where my great-grandparents lived. In La Vilella Baixa I lived not few adventures, alongside with my family...

** Blocàires que s'hi estan apuntant... l'Assumpta (esclar!), la Nur, en Jesús, en Josep Lluís, la Lluïsa, la lolita lagarto, en garbí24, en Víctor (una "mica" abans que l'Assumpta i jo ;), en Jesús M. en dues ocasions (la primera poc després que en Víctor, precisament), la Carme, en Jordi, la Tu, jo i l'Otis, la Utnoa, en Mr. Missis, la Cris, en ricderiure, en McAbeu, la Maia de la Kudifamily, en Francesc, la Mireia, la jomateixa, l'Arlequí, la Montse (gargots i patracols), la Marta, la Montse (fons d'armari), en XeXu (ehem!), la Laura, l'ull de cuc, en Josep B., en Joan, la Rits, la Mortadel.la, la Kika, en Salvador, la Mar ... (continuo ampliant la llista, a mesura que pengeu les vostres fotos) **

Us ho vaig explicar fa tant de temps que amb la immensa majoria de vosaltres encara no ens coneixiem. La Vilella Baixa, al Priorat, va ser el poble de bona part de la vida dels meus besavis, i també part de la meva infantesa. Els vaig conèixer tots dos, en Ferran i la Pilar, els recordo perfectament: en tenia 10 quan va morir ell i 21 quan li va arribar l'hora a ella. De La Vilella (ens hi referiem així, a casa, en genèric. Tot i que també hi havia l'Alta, per a "la nostra" no calien adjectius); de La Vilella, deia, en recordo perfectament la casa familiar, una casa vella que en els últims anys de vida de la besàvia Pilar havia estat reformada. En recordo perfectament la reixa d'entrada amb les inicials FP, que eren les del besavi igual que són les de mon pare i també les meves, en ferro forjat. I vilellans: en Domingo, la senyora Rosita, ...

Altres detalls els recordo, esclar, per les fotografies i les pel.lícules en Súper 8 que la meva mare guarda d'aquells temps. Les guarda i les veiem, molt de tant en tant. Altres moments em fugen del cap, tot i tenir-ne testimoni gràfic. És el cas d'aquesta foto, feta a La Vilella però de la qual no en recordo absolutament res, res de res. En tinc una altra pràcticament igual, a sobre d'aquest mateix tractor al costat de l'avi Joan. Tengo un tractor amarillooooooo...!



48 comentaris:

Assumpta ha dit...

Han passat uns anyets des de la primera foto però segueixes amb la mateixa carona de bon nen!! :-))

Viscaaaaaa la matrícula tarragoninaaa hehehehe ;-)))

McAbeu ha dit...

Quin bon pagès que vam perdre! :-DD

Està bé, de tant en tant, repassar els àlbums familiars. Jo ho he fet ara (per culpa teva i de l'Assumpta :-D) i he tornat a comprovar el ràpid que passa el temps. El meu post de dissabte anirà una mica sobre això del "tempus fugit" :-)).

Sergi ha dit...

Mira que anaves bé, amb tots aquests records, pura història de la teva família... i vas i poses aquesta cançó? No home, no...

Josep Lluís Rodríguez ha dit...

Hola Ferran! Bon vi el del Priorat i el de la Vilella. Segur que aquesta foto és del setembre i estàs fent la verema, oi? Se't veu espavilat i bon nen, com ara, no?.
Bé, jo també m'he apuntat a la vostra iniciativa i he penjat les meves fotos al blog. Bona nit!

Elfreelang ha dit...

Doncs fas bona pinta amb el tractor amarillo....glups no tinc escànner!

Lluïsa ha dit...

Ara ho entenc!!! Ets tu qui està al darrera de la fama que tenen els vins del Priorat.

Garbí24 ha dit...

Quin bon pagès cap el tros.....a veure si no es tanca la convocatòria i penjo alguna cosa...decent

nur ha dit...

Boníssima foto! I, sí, tens la mateixa cara que a l'altra foto! És genial :)

lolita lagarto ha dit...

ostres Ferran, et feia espavilat, però tant com per conduir el tractor a la primera infància...:)
una foto molt xula, segur que t'ho passaves divinament dalt del tractor!

El porquet ha dit...

S'intueixen unes maneres pageses força interessants!

El Priorat, aiiii, em té el cor robat.

Carme Rosanas ha dit...

Estàs igual de guapo que a l'altra foto però se't veu més content, deu ser pel tractor! :)

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

No sé si arribo a temps ni si val referir-me a un escrit que vaig fer fa una mica de temps.

Sabia que convocaríeu aquest joc i em vaig avançar. ;-)

Jesús M. Tibau ha dit...

si entenc el sentit de tot plegat, us passo un vell apunt del meu blog:
http://jmtibau.blogspot.com/2007/09/amb-mon-germ-la-conxa.html

Jesús M. Tibau ha dit...

o aquest encara més petit
http://jmtibau.blogspot.com/2008/03/la-mona.html

àngel ha dit...

Doncs mira, a mi, a més a més de la foto (impagable, fatàstica) m'ha fet gràcia això de la reixa amb FP.

kika ha dit...

quantes emocions!
l'explicació de part de la teva història.
aquesta foto xulíssima!
el fet que 'vinguis' del priorat!!!
m'agrada molt tot :-)

sànset i utnoa ha dit...

La Vilella és un d'aquells pobles prioratins amb encant. Conserves alguna imatge del casal? quan tu deuries bellugar per allí segur que conservava l'estètica de local de principis de segle XX. Avui també. I el regenta l'Ester, una historiadora que a més a més està catalgonant l'arxiu del poble i que ja ha publicat prou coses sobre república, guerra civil i La Vilella. Ara no sé perquè dic això...

Res, que sembles un digne hereu de l'Álbaro Palacios!

*Sànset*

_MeiA_ ha dit...

HOla!! vinc des del blog d'en Garbi i em sembla molt i molt bona idea! jo també hi podria participar????

Anònim ha dit...

Se't veu molt content amb el volant del tractor a les mans! Molt bona!

Ferran Porta ha dit...

Només una info per la _MeiA_ i a la resta us comento més tard (o demà, que avui tinc molta feina!):

@ _MeiA_ ets més que benvinguda a participar, i tant! Si penges la foto, digues-m'ho si ho vols i t'enllaço també, d'acord? :-)

sànset i utnoa ha dit...

Que graciós! i quins cabells més arrissats, eh?

Això del tractor amarillo... haha, m'has fet riure i recordar que a casa vam comprar un karaoke... i la primera cançó que vam tenir per cantar va ser aquesta!!! Ai, quins temps i quin poc sentit del ridícul a casa meva!

Ja tinc ganes de penjar la meva foto!! demà demà!

Utnoa

_MeiA_ ha dit...

Moltes gràcies!!!!! :)
Doncs demà m'hi posaré!!
Quan la penji ja t'ho faré saber!

;)

Rita ha dit...

Estàs moníssim i amb una carona de bon noi... :-)

montserratqp ha dit...

Quins rínxols, pageset!

rits ha dit...

si, jo tb em quedo amb els rínxols!!!!

Jordi ha dit...

Apa, servidor també s'hi ha sumat!

Tu, jo i l'Otis ha dit...

Nosaltres ens hi acabem d'afegir: http://tujoilotis.blogspot.com/2010/11/hi-havia-una-vegada-una-nena.html

La Vilella... el Manhattan del Priorat? :) (però ara no recordo si era l'Alta o la Baixa...)

Anònim ha dit...

Ep! Jo sóc més de la Vilella Alta. Els meus cosins són d'allà. Quan hi anàvem sempre dèiem la Vilella, també.

Una de les excursions que fèiem de petits era anar caminant fins a la Vilella Baixa.

jomateixa ha dit...

i què treballador que eres ja de petit.
M'hi apunto, intentaré posar-la aquest diumenge...

El porquet ha dit...

Vinga! Ja he penjat la meva foto!

http://elporquet.blogspot.com/2010/11/astronauta-rimador.html

Ferran Porta ha dit...

@ Assumpta, sí, les coses pel seu nom: mala persona no sóc, la cara paga, hehe... Matrícula tarragonina, sí! (de quan hi havia matrícules tarragonines; ditxós Aznar!!)

@ McAbeu, espero amb ànsia l'arribada del nou dia :-)

@ XeXu, haha, tens raó, amb això la vaig espifiar. Però és que no vaig poder-ho evitar.

@ Josep Lluís, noi, no me'n recordo pas del mes. De fet no recordo res, d'aquesta foto. He de creure que sóc jo perquè em reconec, però res, moment esborrat de la memòria.

@ Elfreelang, només et lliures per això de l'escàner, però mira que te'n regalo un, eh? :-)

@ Lluïsa, hehe, no sé jo; si de mí depengués, les bodegues no sobreviurien pas :)

@ Garbi24, del tros sí que en tinc imatges, i d'algun tiberi que ens haviem fet allà, també. Nyam!

@ Nur, és xula, eh? a mi també m'agrada molt, i ja és rar, en mí, agradar-me a una foto!

@ lolita, m'encanta conduir! Potser aquest tractor hi va tenir alguna cosa a veure...

@ Mr. Missis, haha!, què bò això de les "maneres pageses". Ei, que potser sí que les tinc, eh? No sé, no sé...

@ Carme, segur: imagina't, quin tros de joguina per un nen :))

@ Víctor, merci per apuntar-t'hi... a l'avançada ;)

@ Jesús M., moltes gràcies! Tots dos linkats...

@ Àngel, una porta "règia" com ella sola, amb aquell FP presidint-la. Osti, quins records més macos, tot plegat!

@ Kika :-)))))))))

@ Sànset, m'has fet ballar el cap; el "casal" és el que jo conec com a "Cal Centro"? Suposo que sí, perquè a La Vilella (Baixa) no hi ha gaire més. Va ser brutal, tornar-hi fa tres anys.

@ Albert, imagina't com devia estar, "conduïnt" un tractor pel tros...

@ Utnoa, fotos vistes, de debò que estàs moníssima, quina gràcia :))

@ Rita, n'era, n'era... (i encara en sóc una mica :)

@ Montserrat, la cabellera rinxolada que tenia era impresionant. Ai, aquells temps amb cabell...!

@ Rits, i si veiessis altres fotos... fliparies! (però no les penso ensenyar, hehe)

@ Jordi... g r à c i e s ! ! !

@ Tu, jo i l'Otis, moltes gràcies, també! (la Baixa, la Baixa; el poble és força espectacular, amb aquelles torres!)

@ tirantlobloc, ja has fet molt més que jo: mai he estat a l'Alta. La pròxima vegada que faci una escapada a la Baixa, no tornaré a Barcelona sense passar per l'Alta. Seguríssim!

@ jomateixa, mooooolt bé, gràcies! :-)

@ Mr. Missis o, més ben dit, Sr. astronauta Mr. Missis ;)

ricderiure ha dit...

Ferran, que m'ha agradat molt la idea i també m'hi he afegit!!!!

http://ricderiure.blogspot.com/2010/11/la-foto-amb-la-roja.html

per cert, un poble preciòs la Vilella Baixa, i el Priorat sencer!!!

apa salut!

Cristina ha dit...

Ferran, de petita la meva il.lusió era portar un tractor però no em van deixar. Què dolents!
I és que em passava els estius al camp envoltada d´arbres i tractors...

kweilan ha dit...

Et vaig deixar un comentari però veig que ha desaparegut. Et deia que la foto m'encantava.

noves llunes ha dit...

M'he afegit a la iniciativa. Ací pots veure les meues fotos:
L'espill de l'orb
Salut!

jomateixa ha dit...

Apa, ja hi sóc!!

Ferran Porta ha dit...

@ ricderiure, moltes gràcies per apuntar-t'hi! :)

@ Cris, mai és tard, segur que ho tens present, això. Si t'has quedat amb l'espina de pujar-te dalt d'un tractor (i conduir-lo)... endavant!

@ Kweilan :( ho sento, de vegades Blogger fa coses rares, no sé què ha passat amb el teu comentari. Gràcies per deixar-me'l una altra vegada :-))

@ Francesc, moltes gràcies per apuntar-t'hi tu també! T'acabo de linkar en el post. Salutacions cap al País Valencià!

@ jomateixa, gràààcies a tu també per apuntar-t'hi!

Roser Caño Valls ha dit...

Tu també surts molt maco a la foto, sembla que no hagis trencat mai cap plat ;)

Gràcies a tu, Ferran!

Mireia ha dit...

La foto és genial, de quan la canalla ens podiem pelar els genolls sense problemes , perquè ara deixar conduir un tractoret a un nen, impensable!
Gran idea la que heu tingut

Montse ha dit...

Ja n'he penjat algunes... encara que les millors les té la meva mare guardades a pany i clau!

http://gargotsipatracols.blogspot.com/2010/11/hi-havia-una-vegada-una-nena.html

Marta Contreras ha dit...

Apunta'm a la llista!!!

http://catalanadelmon.blogspot.com/2010/11/hi-havia-una-vegada-una-nena.html

montse ha dit...

Aquest nen sobre d'aquest tractor, té un posat molt seductor,

Avui he penjat la meva participació.

Salut i bona trobada.

Laura T. Marcel ha dit...

Doncs ja n'hi ha una altra que s'ha afegit a la vostra proposta. Si hi voleu fer una ullada:
http://plomablava.blogspot.com/2010/11/temps-era-temps.html
Espero us agradi.

Ull de cuc ha dit...

Foto col·locada!!! fem una gràcia tots plegats :)

Aquí el link, Ferran... i encantada!

http://cucusulls.blogspot.com/2010/11/hi-havia-una-vegada-una-nena.html

Ferran Porta ha dit...

@ Arlequí :-)

@ Mireia, veritat de la bona; quina mania amb subreprotegir els nens, tenir-los en una bombolla... Una mica exagerat tot, avui dia, trobo.

@ Montse, moltíssimes gràcies per participar tu també. Ara et linko i passo per casa teva...

@ Marta, com diuen els alemanys, t'hi apunto "gerne""! (encantat, vaja :) I ara passo per casa teu, a veure les fotos!

@ Montse, moltes gràcies :) Acabo de deixar-te un comentari al post, i també l'he linkat amb la resta, en aquest post meu.
Gràcies també pels bons desitjos.

@ Laura, fer-hi una ullada? només faltaria! una ullada, un comentari i, esclar, també t'he linkat amb la resta de blocàires que s'han apuntat a la proposta. Mil gràcies, eh? :)

@ Ull de cuc, grààà...cies! ara passo per casa teu i de seguida afegeixo el teu link a la llista de "blocàires juganers" ;)

Josep B. ha dit...

Jo també m'he apuntat a la inciativa

Sergi ha dit...

Hahaha, m'ha fet molta gràcia això de l'ehem!

Ferran Porta ha dit...

@ Josep B., meeerci, ja estàs "fitxat"!

@ XeXu... hmmm... ehem, ehem; cof, cof...! ;))