Tinc un escàner

I bought a scanner a couple weeks ago, the first scanner I buy in my entire life. I intend to scan all the approximately 2.000 pics I have taken and collected since... ever! (before the digital era, I mean). It is going to be a lot of work, but I definitely want to get rid of the seventeen photoalbums I have at home.

Com dirien en Lopes i en David, enyorats, (i la Carbonell, i en Pau, ...): tinc un escàner! El primer escàner que em compro, que fins ara no m'havia calgut. I perquè ara sí? què ha passat? doncs ha passat que durant una llarga època de la meva vida vaig ser molt de fer fotos, jo. I durant una llarga època de la meva vida vaig ser molt d'endreçar-les de la forma que millor es podien endreçar aleshores: en àlbums. Recordeu aquells àlbums amb quatre anelles i uns fulls encolats, i un plàstic, com una làmina, que protegia les fotografies? doncs d'aquests en vaig arribar a acumular més de quinze; disset, per ser exactes.

I qué ha passat, preguntava? ha passat que ja en tinc prou, de tants àlbums. Especialment considerant l'alta mobilitat que he viscut en els últims temps (cinc pisos en menys de tres anys), que ha comportat anar amunt i avall amb llibres, discs, andròmines vàries... i els disset àlbums de fotos. Àlbums estimats, sí, però disset.

Tots ells van pujar cap a Berlín l'agost passat, tornant de vacances, en un cotxe que s'ha fet un tip de portar llibres, discs, andròmines... i els famosos disset àlbums de fotos. Ara tots ells passaran a la història! Bé, tots disset... menys un que he decidit indultar perquè va ser el primer, un àlbum que vaig fer fa molts anys i que conté les primeres fotos que vaig començar a guardar. Una d'elles és aquesta (*), de quan l'autor de l'In varietate concordia feia pinta de ser dolç i tendre... i tenia cabell, molt de cabell! Tempus fugit...

(*) La foto és de poc després del maig del 68; tingueu-ho en compte abans d'emetre cap judici perniciós ja sigui sobre l'abillatge com sobre l'aspecte general del fotografiat. Gràcies ;)

48 comentaris:

XeXu ha dit...

Ostres Ferran, però que guapet que eres de petit!! Què t'ha passat?? Que no, que és broma, no falla mai aquesta. Feies cara de molt bon nen, això sí. No sé per què em ve al cap Marcelino pan y vino...

Va, posa'ns en més!

Josep Lluís ha dit...

Hola Ferran!! Sí, sí, erets un nen angelical. I el cabell, d'acord amb l'època. I dels àlbums, també els recordo,sí. A casa en tenim com una trentena. Però des que la Sra. Assumpta té càmera digital (i fa més fotos que mai), s'han acabat els àlbums i jo diria que fins i tot les fotos per que no sé on paren. Salutacions.

Assumpta ha dit...

Ostres FERRAN... sembles un angelet!! T'hagués "contractat" per fer els Pastorets!!... El primer que m'ha cridat l'atenció? Els ulls! Tens uns ulls maquíssims!!

I m'estic partint de riure amb el comentari aquest d'aquí sobre, perquè en Josep Lluís sempre diu "fa temps que no veig cap foto" hahahaha i és cert, des de que tenim la digital, jo vaig fent, les pujo a l'ordinador (el qual està sota la meva jurisdicció) i ell ja no sap ni les que tenim ni les que no tenim :-DD

No tiris els àlbums, home!!! No els tiris!!... Què faràs si el disc dur de l'ordinador fa "pum"? Ho hauràs perdut tot!!

Escolta... per què no proposes que tots posem fotos de petits? Si ho fas jo m'apunto... Màxim 6 anys (que es comença "l'escola" dels grans) seria divertit!!

Daniel Juvet ha dit...

Es una idea que fa temps que em volta pel cap, comprar un escàner per passar totes les fotografies antigues a format digital.
Que tendre, aquestes fotografies tant i tant “antigues” sempre m’han agradat molt, es broma, no son tan antigues. Encara que no em diguessis l’any possiblement m’acostaria, Jo també tinc una fotografia similar amb el mateix tipus de roba, jersei de coll alt blanc i pantalons alts de pana amb tirants. M’ha agradat la fotografia, i sí que fas cara de bon minyó.

Cristina ha dit...

Què macooooo! No has canviat gaire. Tens la mateixa mirada. Jo també era d´àlbums de fotos i tot acaba cansant quan ja no trobes lloc on guardar-los.
Llarga vida a l´escàner!

Lluïsa ha dit...

Quina carona de bon nen!

Jo no penso dir ni una paraula sobre el teu aspecte, que les meves fotos tampoc tenen desperdici.

Va, sí, proposa el que ha dit l'Assumpta, que podem riure molt!!!!!!!

Clidice ha dit...

camonuuuuuu estàs en adopció? per allò del quientuvoretuvo ^^Ara que, ben mirat, mires dolç però no t'ho acabes de creure eh!

Elfreelang ha dit...

Molt bufó! coses de l'escànner eh! em pots posar unes quantes més! jo crec que en el fons no canviem tant....o si?

Carme ha dit...

Que rinxoladet que eres, moníssim!

Jo t'entenc que tinguis ganes de llençar els àlbums per no carretejar-los més, però sap greu eh?

Mr. Missis ha dit...

Oh Ferran, jo tinc una foto amb aquest mateix tipus de vestidet. No te n'avergonyeixis!

Què dolços que erem de menudets!

Edurne ha dit...

Jajaja! me encantan estas fotos de cuando todos eramos tiernos infantes! Jajajajaja!
Una potxolada,oye!

Pues nada,oiga, a escanear y escanear recuerdos!
;)

Molts petons!

Rita ha dit...

Què bufonet!!! :-)

kweilan ha dit...

Moníssim!

lolita lagarto ha dit...

ja sé que em repeteixo, però.... quina monada! vinga anima't i posen unes quantes més!

rits ha dit...

guapetón!!!!!

estàs segur de llençar-los?

montse ha dit...

Ostres, sembla que facis ganxet!!! Que bufó!!!Quina cara de bon nen!!!

Albert B. i R. ha dit...

LLençaràs els àlbums? I per què no guardar-los al tell, de record?
Realment, l'escàner et farà la vida més còmode. 17?! Quantes fotos tens en total?

Joan ha dit...

Ostres!

Que no ens enganyes, que fas cara de trapella. Estàs fent veure que ets un bon jan però no t'ho acabes de creure ni tu mateix.

Veus, amb les fotos passa com amb les pelis o la informació. Ara en tenim tantes i tan a l'abast que em perdut el tacte per aquelles quatre coses especials.

Tots tenim un passat, sí.

Xavi ha dit...

Quina minada de nen. Fas careta d'estar pensant que escriure. :)

Això dels àlbums, vaja, el suport paper en general i els formats m'ha fet sempre pensar. Imaginat, posem per exemple, que fa uns anys vas lleçar uns textos que tenies en peper. I els vas llençar perque ja els havies enmagatzemat en un d'aquells discs flexibles de 5 i 1/4. I ara decideixes recuperar-lo. Qui conserva avui un ordinador amb una unitat de disc d'aquestes? Les fotos, les escaneges i les guardes en un disc dur. D'aquí a 20 anys existiran lectors compatibles? D'acord els posem a la xarxa...Qui garanteix que conservarà les fotos per sempre? Però... quant de temps és per sempre?
perdò la xapa-reflexió....

Toni En Blanc ha dit...

Jajaja, què mono. De menuts tots som monos, després ens fem com ens fem, jaja. És broma, bonics records... Jo tinc escàner des de fa molt, però no saps la mandra que me fa escanejar fotos :P

montserratqp ha dit...

Conserves el somriure de murri.

Miquel ha dit...

àlbums? què són això dels àlbums? Vols dir aquests aparells que semblen retrats que van passant fotografies? Hehe Em costa entendre la nostàlgia per les fotos de paper tenint els instruments que tenim avui dia.

sànset i utnoa ha dit...

Coi!

Recoi!

Abans de llegir el text he mirat la foto i m'hagués jugat el coll que anaves a parlar dels Jackson Five!

*Sànset*

denke ha dit...

Jo diria que el mono de pana torna a portarse... ;)

Lula ha dit...

Què fas amb cabells????

Oh-oh!!

Mireia ha dit...

No sé que costarà més, si escanejar totes les fotos o "carretejar" els albums amunt i avall. I jo que faig Hoffman per passar algunes digitals a paper. Mira que som raros els humans

Sí que fas cara de bon nen a les fotos, sí.

sànset i utnoa ha dit...

Que buniiiiic! i quina cara de bon neeeen...!!!

Utnoa

Ferran ha dit...

XeXu, que sóc fàcil de provocar, jo! Mira que us en penjo més, eh??

Hehe, veig que l'Assumpta és la senyora de la càmera, doncs, Josep Lluís. Sempre n'hi ha un dels dos que controla el tema, i em sembla que sovint són les dones, no sé perquè...

Assumpta, consti que la idea és llençar els àlbums, que ocupen moltíssim... però no les fotos. Les fotos les vaig treient dels àlbums (per escanejar-les), i les guardo en una caixa :-)
Això de les fotos de tots nosaltres... ei, la idea m'agrada molt però, dona, ja que és idea teva... perquè no ho proposes tu? Va, sí, que jo ja porto entre mans la 1.TBfC. Proposa-ho tu i compta amb la meva participació, sense dubte!

Ei Dani, en sèrio que m'encanta, això d'escanejar-les. M'ho estic passant pipa! A més, em fa gràcia tenir "àlbums digitals" dels anys 70, 80 i 90!!

Haha!! I tant, Cris, llarga vida a l'escàner!

Lluïsa, si l'Assumpta es decideix a proposar-ho ella, ja serem tres, com a mínim, els que hi participarem :-)

Ai, Clídice, si jo t'expliqués la meva infantesa... (tranquil.la, no, no ho penso fer ;)

Ostres, Elfreelang, vols dir? jo em veig de nano i em reconec perquè vaja, perquè sé que sóc jo, però no em trobo gairebé cap tret que em soni al "jo" actual. De debò, eh?

Carme, tenia un cabell increïblement arrissat, una cosa fora del normal. Recordes Boney M? doncs... ;)

Sí que és veritat, Mr. Missis. De fet, els nens petits sempre són dolços, no? És de grans, que alguns deixen de ser-ne. Aitx!

Y más que voy a escanear, Edurne, ya verás!

Rita, Kweilan... àsies :-))

Lolita, ja veuràs com alguna més caura, hehe...

Rits, els àlbums segur que sí. El que no llençaré són les fotos; però és que guardades en una caixa ocupen molt menys :)

Haha!! Molt bona, Montse. Res de ganxet: pal de chupa chups i tira que te vas!

Ai, Albert, que no ho sé ben bé però... dues mil? Ara ja no té mérit, perquè amb les digitals fem fotos com qui fa xurros, però 2000 fotos en 17 àlbums... tela!

Hehe, sí que en tenim, Joan, sí. I què vols que et digui: sort que és passat!

Val, Xavi, d'acord... però se suposa que si d'aquí a 20 anys els USB actuals no són compatibles amb els portàtils de llavors... algú haurà inventat abans un aparell de faci possible el traspàs, no?? Vaja, espero!

Toni, perquè no ho has provat prou, segur. Un cop t'hi poses no pots parar!

Ai, Montserrat, que em sembla que tens raó, en això.

Miquel, és que tu ets molt jove i no has viscut aquella època, gairebé. Els que ja tenim una edat (i dues), hem passat anys d'àlbums i què vols, és normal, ens porten records i aquestes coses, hehe. Tot i això... ocupen massa!

Hahahhaa!! Sànset, no et passis que et quedes sense visita guiada, eh??

Ai, vols dir, Denke? Jo això fa anys que no ho veig, eh? des de l'època del "anda, los donuts!" (que tu, per edat, igual ni recordes ;)

Haha, calla, calla, Lula, que tenia una pelambrera impressionant!

Ei Mireia, consti que com explico per aquí dalt, les de paper me les guardo, eh? Llenço els àlbums, perquè són massa, però les fotos per mi :-)

Si és que en el fons, Utnoa, ho sóc, encara ho sóc :)

Assumpta ha dit...

Val, d'acord!! Ho proposaré :-))

Que demano? Tal com he dit?... per exemple, que cada blogaire posi DUES FOTOS (calla, que així serà més divertit) seves entre ZERO i SET anys...

Els que siguin més "atrevits" poden posar-les de sis o set, els més tímids per por a ser "reconeguts" les poden posar de quan tenien mesets o un o dos anyets... El més important és que la gent jugui :-)

Com que tu participaràs SEGUR, doncs també faràs publicitat de la idea des del teu blog hehe... a veure... la posaré per la setmana que ve... què et sembla a mitja setmana que és quan hi ha més "públic"? (dimarts al vespre o dimecres?

Per cert... què tonta!! clar, jo pensava que volies llençar també les fotos... i no, les fotos les pots anar guardant en una sola capsa i tirar tots els àlbums :-))

Ferran ha dit...

Bieeeeeeeeeeeeeeeeen!!!!!!!! :-)))
Dues perfecte (o més de dues, qui vulgui); i la setmana que ve? doncs sí, perfecte, quan et sembli millor. Ole, ole!!

Sergio ha dit...

M'encanta la idea de posar fotos de nen. Em sembla que hi participaré, jo també.
Clar que en el meu cas no té massa mèrit... són fotos fetes només de 12 a 18 anys enrera.

Sergio

Assumpta ha dit...

Ai, ara imagino el nen petit dient "Ole, ole" :-)))

Assumpta ha dit...

Les meves sí que seran "antigues", SERGIO!! :-DD

Ferran ha dit...

Hehe, Sergio, aquesta sort que tens!! ;-) Va, sí, participa-hi, eh? :)

Assumpta, que t'acabo d'enviar un mail amb una "proposta indecent" al voltant del "post foto"!

Sergio ha dit...

hahahaha, Assumpta. No exageris.

Fet, Ferran. Hi participaré.

De fet, ara que ho pensava, pertanyo a una de les últimes generacions, si no l'última, que tindrà les seves fotos de petit en àlbums i revelades, no emmagatzemades en un ordinador digitalment. Encara no tinc els 18 i em sento ja vell. :S
Clar que avui dia hi ha molts més canvis que abans. Avui dia en sis mesos una societat es pot reformar gairebé sencera. Fa uns anys, calien dècades.

Carme ha dit...

Jo també m'hi apunto! I les meves seran les més antigues de totes, criatures! :) Dues eh? entre 0 i 7 anys! Ja les tinc escanejades i tot, de fet la les vaig posar un cop, les repetiré!

Assumpta ha dit...

Genial, CARME!!! Farem un anunci per la setmana que ve ;-)))

XeXu ha dit...

Ara bé el que aixafa la guitarra. Això de les fotos de petits ja es va fer fa temps, molta gent en va posar. No sé si va ser la mateixa Carme la que ho va iniciar, si no recordo malament, no va ser una proposta, algú ho va fer i els altres ho van seguir.

És clar que res no impedeix que es torni a fer, o que es faci de manera més formal amb una convocatòria, és clar.

Personalment no hi participaré, no m'agrada posar fotos meves ni de quan era petit, ni disposo de cap scanner. Però prometo venir a riure a casa de tots, que són molt mones les fotos de petits.

Assumpta ha dit...

XEXU.- Ah, si? Però deu fer molt de temps perquè jo encara no voltaria per aquest món internàutic o bé ho recordaria hehehe

El que sí recordo és que hi va haver una cosa, una mena de "MEME" anomenat "MEME del 7" que s'havien de posar coses relacionades amb el "7" i que això va fer que alguns blogaires posessin alguna foto amb 7 anys... Potser vols dir això?

En tot cas, si no tens escànner sempre pots fer foto d'una foto, no t'escaquegis... i si ens vols fer feliços en podries posar un parell ni que sortissis mig tombat, embolicat, dormit, amb els ulls tancats, tapat fins el nas... Recorda, foto de foto també val :-PP

Bé, ja sé que ets tossut com una mala cosa i que quan dius "no", és impossible mirar que canviïs d'opinió... així que no insistiré gens :-)

sànset i utnoa ha dit...

Sempre esteu tramant coses malvades...

*Sànset*

Ferran ha dit...

Ja tens raó, Sergio, ja... Amb això dels canvis, que arriben tan increïblement de pressa, avui dia. És una època interessant, per això.

Ole, ole, Carme... bé! :)

XeXu, no siguis ranci, homeeeeee!! :)

Assumpta, quina bona pensada vas tenir!

Sànset, els blocàires som terribles, hihi... (ah, calla, que ara que hi penso, tu també n'ets... de blocàire ;)

Mireia ha dit...

Quina por qu feu! ;) N'hi quatre en les respostes d'aquest post que ja hem mig fet la feina. Jo fa mot de temps que utilitzo una foto de quan era petita com a imatge i l'Assumpta també.

Si ho voleu fer més difícil només al que enviem totes les fotos a l'Assumpta ( només 1 per cap) i que les pengi juntes amb els noms dels partícipants i només cal relacionar-los. A veure qui és el "guapo" que ho endevina! Semblaria un enigma d'en mac això

XeXu ha dit...

Ranci és el meu middlename, que no ho sabeu? No, no cal insistir, no participaré.

Assumpta, detesto no tenir la teva memòria per dir-te quan va ser que es va fer això, i buscar-ho em fa taaaaanta mandra... i més des del netbook, que em puc tornar lelo. El que sí que sé és que no tenia res a veure amb el meme del 7, que me'n recordo molt bé perquè és dels pocs que vaig fer perquè la gent va ser molt original amb les seves propostes i valia la pena. No recordo que ningú posés fotos de 7 anys en aquest meme.

Mmm... mentre anava escrivint el paràgraf anterior m'he il·luminat. Ja sé d'on venia això de les fotos antigues, però no sé quanta gent ho va seguir, és el que vaig dir, algú va posar-ne i va dir que si la gent s'animava que en pengés. Això data de principis del 2008, del gener. No recordo qui va participar, però sí que em sembla haver comentat molts posts amb fotos d'aquestes. És igual, aviat farà tres anys d'això, feu la proposta si voleu. Potser no ho recorda ningú, la gent ha canviat molt des d'aquella època. I si encara queda algú que hi va participar, doncs potser voldrà tornar-les a posar.

sànset i utnoa ha dit...

M'encanta la idea! Serà quelcom oficial? ja avisareu a partir de quan comencem?

Fa un temps, en una sortida que vam fer les amigues de la universitat vam portar fotos de quan érem petites, ja que per llavors encara no ens conexíem!

Jo les hauré d'agafar de casa els papes, que aquí no sé si en tinc cap, però cap problema, m'apunto ràpid a la proposta!!

Bona niiit!

Utnoa

McAbeu ha dit...

Mentre esperem l'anunci oficial (que si tardeu molt a fer potser ja no caldrà :-DD) també avanço que si que hi participaré.
Ahir al migdia vaig buscar dues fotos meves antigues (i tan antigues) i ja he guardat lloc al blog per fer-ne un post per dissabte que ve.

PS: Veig que se'm va passar comentar aquest post en el seu moment però, encara que sigui tard, no vull deixar de dir que la foto del nen FERRAN és tot un encant. Mira, un rodolí! :-))

Ferran ha dit...

Mireia, sí que semblaria un enigma, sí. Ara que potser no cal donar més feina a l'Assumpta, no ho sé. Jo ja tinc la meva foto a punt, i aviat l'Assumpta i jo donem el tret de sortida a l'invent :)

Xe ranci Xu, no insistiré!

Perfecte, Utnoa. Aquesta setmana entrant donem el tret de sortida a la cosa. Fotos a punt!

Mc, daaanke :) Ei, no, cap problema: l'anunci oficial el fem en tres dies!

Mireia ha dit...

Ok, donca buscar fots. Entre 0 i 7 ,oi?

rits ha dit...

aaaah, no em vaig perdre el post... em vaig perdre esl comentaris!!!!