Hivern des del dormitori

A month and a half ago, I showed you how the fall had taken over Berlin. It came after an extreme hot July and a pretty cold September. It brough wonderful colours to the Hauptstadt, and gave way to a pretty cold December. The winter burst on the 2nd, with very low temperatures and loads of snow...

A finals d'octubre us portava la tardor a casa, vista a través de la finestra. Aquell paisatge ha canviat: les últimes fulles, les més rebels, van acabar sucumbint fa un mes, i desembre va irrompre amb una inusitada força, 10 dies enrere. Mai abans s'havia vist un inici del mes d'Advent tan furiosament hivernal: neu a cabassos, dies per sota dels 8° sota zero, aeroports tancats, autopistes bloquejades... Avui Zeus ens dóna una treva: cinc positius, amb pluja; 24 hores de primavera? Gairebé. Demà, sant tornem-hi.

L'hivern es mostra innocent, blanc, pur. L'hivern des del dormitori.


31 comentaris:

Lluïsa ha dit...

Jo també vull una nevada així rera la meva finestra!

Bon cap de setmana!

kika ha dit...

això sí que és un hivern com cal. fa nadal :-)

SM ha dit...

Però tanca la finestra, home de Déu, que et refrederàs!

Jesús M. Tibau ha dit...

Anava a dir el mateix que el Salvador, tanca la finestra!!!

Edurne ha dit...

Esa ventana te está dando juego eh, Ferran?

Y abríguese usted, ande, que no están los tiempos para andar cogiendo nada raro...!
;)

Molts petons de día soleadito por estos lares bilbaínos!

Xavi ha dit...

Situació perfecta per a mi...
hivern des del dormitori, amb una manta, una beguda calenta i un llibre. mmmmmmmm
Jo que sóc fan de l'hivern, cre que me'n vindré a viure més al nord d'Europa :p

òscar ha dit...

Definitivament ... mai aniré a viure a Alemanya! :)

Josep Lluís ha dit...

M'encanta aquesta imatge. Encara més que la que ens vas mostrar l'octubre!! Hivern, fred, neu, Nadal... Només d'escriure aquestes paraules, sento alegria. Salutacions, Ferran.

Rita ha dit...

Les trobo precioses les imatges, Ferran, i viure això un dia ho trobaria genial, però com l'òscar, em sembla que a l'hivern no hi viuria a Berlín... :P

Bon dia i bon capde!
Petons!

lolita lagarto ha dit...

jo també vull veure-ho des de la finestra... quin blanc més serè..
que ho disfrutis!

Albert B. i R. ha dit...

A Catalunya els canvis de temps han acabat provocant-me un sonor constipat. Quan miro aquestes fotos, penso: com estaria si visqués allà? No sé si ho podria suportar!

Elfreelang ha dit...

un paisatge perfecte per nadal però ui quina corrent d'aire gèlid! aaatxiiiis!

Isabel ha dit...

Avui, si obro la meva finestra, només veuríeu boira. Feia dies que no s'hi posava, i quan arriba la reps amb enyorança. Apa, doncs, ja la tenim aquí! ja veurem quans dies s’hi quedarà!

reflexions en català ha dit...

Al Pirineu tenim fred moderat i un bon sol. La cosa s'espatllarà, diuen. Cal aprofitar-ho!

Aris ha dit...

que nevat! això es Berlin?

Jordi ha dit...

Quin fred només veure les fotos!! Ara, quina delícia! Bé, suposo que conviure-hi cada dia et fa pensar el contrari.

Ah! Allà tanqueu els aeroports per culpa del mal temps. Allà per culpa d'uns controladors amb ganes de tocar la pera.

Gaudeix de les poques hores de primavera que et queden!!

XeXu ha dit...

A veure Ferran, que allò de mostrar-nos la teva finestra ja va passar i anava d'una altra cosa, hehehe. Saps, jo penso que m'acostumaria a viure en llocs així. Només una cosa, em compraria unes bones botes i no aniria amb les sabatetes de pissarrí que vaig anar a Edinburgh...

Carme ha dit...

Quin hivern més maco!
M'agrada la teva finestra!

garbi24 ha dit...

suposo que per dormir tanques la finestra......;)

mar ha dit...

quin bon paisatge Ferran!
per contemplar-lo a través dels vidres, amb una bona font de calor (a poder ser llar de foc) i en bona companyia... què més es pot demanar?

;)

(apa, tanca... que no ens congelem!)

Xavier ha dit...

Tal com diu en garbi24 la finestra tancadeta i calçotets llargs de franel•la encara que no siguin massa “cool”, encara que reconec que hi ha tios que els queden la mar de be.
Preparat que la propera setmana hauràs de dormir també amb bufanda. Ho diu TV3 (la nostra).
Una calentona abraçada. !! ha per cert !! ahir aquí temperatura quasi estival i un cel d’allò mes blau.

Assumpta ha dit...

Ooooh!! Quina preciositat!! És maquíssim!! :-)) Què maco és que nevi a l'hivern! Uaaaaaaauuuu

M'encanten les teves fotos "finestrals" :-))

Si us plau! Ens en faràs també de primavera i d'estiu? :-)

Guspira ha dit...

No em faria res quedar-me tot l'hivern al teu dormitori... Mirant per la finestra!!! :)
Que bonic...

Joana ha dit...

Deus tenir la calefacció "a tope" :)
Això és hivern i la neu fa hivern. Aquí tot l'any el temps és descafeínat, ara sí ara no.fa dos dies estàvem a 22 graus i avui justet a 1,2 o 3 :)
Així estem tossint a tort i a dret :)
petons Ferran

Laprí | David ha dit...

Per allà queda maco, la neu. A veure quan tornen els 40ºc, que tant de fred no m'agrada gens :)

Ferran ha dit...

@ Lluïsa, segur que el canvi climàtic en portarà una de gran (de nevada) abans de la primavera...

@ Kika, m'encanta! (ahir va ploure, en 24h ha desaparegut bona part de la neu, però avui ja hi torna :)

@ Salvador, Jesús M. prometo que només l'obro per ventilar... i per fer alguna foto ;)

@ Edurne, tapado voy. Sólo me falta salir a la calle con la manta puesta por montera!

@ Xavi, sr. fan de l'hivern: ja trigues! Aquest és el teu lloc, sense dubte.

@ Òscar, millor, així tenim menys neu per repartir, hihi... ;)

@ Josep Lluís, sento exactament el mateix.

@ Rita, pels no enamorats de la fred i tot plegat, Berlin és certament dur a l'hivern...

@ lolita, sí que ho és!

@ Albert, i això que encara no ha començat l'hivern! Ei, cuida't.

@ Elfi, ja ho procuro, ja, quan obro una finestra, tancar la resta del pis. Si no...

@ Isabel, veus? a mi el tema boira no em va gaire. Em resulta claustrofòbica :(

@ Marc/Josefina, si aquí tinguéssim sol seria absolutament genial (en combinació amb la neu i el fred, vull dir). Malauradament, és un bé molt, molt escàs.

@ Aris, o i tant, que ho és. Concretament un pati interior del districte de Schöneberg :)

@ Jordi, el cert és que quan portem setmanes de neu, gel i tota la parafernàlia, fins i tot a mí se'm fa pesat. Però en general, sense dubte m'encanta.

@ XeXu, ara m'has fet patir, amb les "sabatetes". La fred i tot plegat està molt bé... amb un bon calçat i roba; si no, és dur. Pobre.

@ Carme, és una finestra típica del que s'anomena "Altbau" (edifici vell). A mí també m'agraden :)

@ Garbi, sí però, no et pensis, de vegades la del labavo, que és petita, me l'he deixat oberta. Visca la fresca!

@ Mar, tota la raó! Només em falta la llar de foc i la companyia. El paisatge ja el tinc, això sí :-)

@ Xavier, certament no són gaire cool, però a partir de determinats "sota zero" segur que van bé. Ja t'ho explicaré... quan els provi ;)

@ Assumpta, promès! Aquesta és la idea. Si abans de la primavera cau alguna nevada de les espectaculars, us en posaré una altra de neu!

@ Guspira, hi sou convidada... a mirar per la finestra ;)

@ Joana, cuida't! Dels 38° de juliol als 1° d'ara en van molts de diferència. Tots a tapar-nos!

@ Laprí... ni en broma, boig, haha!! 40°?? Aitx, no, em sembla que em trobo malament. Ahrg!

rits ha dit...

recordo la tardor des de la teva finestra. L'hivern és espectacular. Sempre havia pensat que m'encantaria viure en una ciutat on nevés. Després de la nevada (i com feia poc que tornava a caminar normalment) vaig acovardir-me. Però m'agrada tan el fred, sentir l'escalforeta de casa, el vent , abrigar-se...

Uns coneguts van estar a Berlin aquesta setmana. Un viatge gafat. L'anada, la vaga dels controladors. La tornada, des de dijous esperant poder volar pel temporal. Al final ahir no hi havia places cap a BCN però van agafar un vol a Mallorca, perquè es preveu més neu per avui i dilluns. Molts ànims!!

sànset i utnoa ha dit...

Segur que al gener ja n'estaràs fins al capdamunt d'aquestes vistes tan blanques. De moment, i tot i el fred, toca gaudir-les!

Salut company!

*Sànset*

Joan ha dit...

Caram. La neu molt maca, sí, però que t'he de dir, ja te la ben regalo.

Amb un dia així només podria quedar-me a casa sota una parell de mantes i en bona companyia. Ben mirat, m'estic replantejant això de regalar-te-la ...

Ferran ha dit...

@ Rits, m'encanta, l'hivern, i la neu i la fred en són part per se. També és cert que després de setmanes i setmanes de neu, de terres nevats i glaçats, un espera amb infinites ganes que es fongui tota i pugui caminar sense por!

@ Sànset, al gener no ho sé però que abans de la primavera estaré esperant-la (la primavera) amb ganes, això sí que ho sé. Quan sigui aquí me'n penediré, això també ho sé. Pesadet que sóc, sempre vull el que no tinc.

@ Joan, va, aprofita-la que s'hi està molt bé, sota les mantes i en bona companyia! Si vols, te n'envio una mica.

Alyebard ha dit...

Amb paisatges així no sortiria de casa! bora del foc, amb bons llibres i bona companyia. Aquí quan neva tot peta.